Mooi stukje informatie, bedankt! Ik heb de Classic Lead 80 nooit gehoord maar wat ik er van gelezen heb zag er zeer interessant uit.
Printable View
je snapt het niet harold, kees heeft "pas" een nieuwe gitaar speelt ongeveer 6 maanden (of niet?) en wil gelijk de pickups en alle hardware gaan vervangen. waarop ik en andere hebben gereageert dat dit een beetje nutteloos is. en ik dacht dat wij hem daar nu vanaf hadden gepraat. Ik zag nu net dat hij toch nieuwe tuners wilde gaan kopen. Terwijl hij zelf een spiksplinter nieuwe gitaar heeft, die niet ontstemt en waarvan ik mij dus afvraag of hij uberhaupt het verschil hoort tussen een standaard gibson brug of een nieuwe van weet ik wat voor een merk. dan denk ik dat hij dat geld beter in een nieuwe versterker kan stoppen, welke hij ook nog van plan is te gaan kopen.......
groetjes Bram, nog een fijne dag!
Greenbacks moeten goed ingespeeld worden want anders willen ze nog wel eens wat schel klinken is meestal de ervaring. Ik heb zelf 2 hele oude g12m 25 watters die nooit gebruikt waren en die hadden dat dus absoluut niet.
@B-stone: het is allemaal een kwestie van smaak. Zie het als een gemeubileerd huis kopen, soms zijn de meubels je smaak en goed genoeg en soms wil je toch andere meubels hebben. Niks mis mee om de hardware te vervangen, zelf heb ik binnen een week nieuwe pickups besteld voor mijn nieuwe strat.
tuurlijk, en dat moet hij ook helemaal zelf weten maar als je topics daar over opent met de rede om meningen van andere te horen, dan worden die ook gegeven. harold heeft zelf een keer gezegt; overdrijven maakt de zaak duidelijker. en dat heb ik in deze situatie toegepast, want ik denk werkelijk dat iemand die relatief een beginner is het verschil tussen andere hardware echt niet hoort. laat staan dat er uberhaupt zoveel verschil in geluid komt.
denk jij dat iemand die 6 maanden speelt, het verschil tussen gibson hardware of weet ik veel welk ander beter merk hardware hoort? Ik denk namelijk van niet en ik geef mijn mening door te overdrijven en dus door die afb te plaatsen.
niks kwaat mee bedoelt ik denk alleen dat hij zijn geld beter aan iets anders kan uitgeven.....
Ps: het blijft kees zijn geld, hij bepaald wat hij ermee gaat doen (het zal mij een worst wezen) ik geef alleen mijn mening over hoe ik er over denk.
http://www.youtube.com/watch?v=jWK0s...eature=related ik weet niet of hij al eens eerder gepost is maar is wel een goed filmpje denk ik..
Ik heb hem al eens eerder gepost, maar is deze prijs een beetje reëel?
http://link.marktplaats.nl/544474313
Lijkt mij wat duur, zeker voor een cab met gerepareerde speaker(s).
Bovendien zou ik liever voor een B(ottom)-kast gaan > betere sound.
Hij heeft echter wel nieuwe wielen en speakerdoek, is een pré, vooral de wielen.
Edit: Oude 65's worden echter steeds schaarser, dus vandaar is de prijs misschien enigszins te rechtvaardigen.
Maar zou hij door het nieuwe speakerdoek juist niet in waarde verminderen?
Denk 't niet....
Dat is die met " gescheurde " speakers of niet? Is dit niet erg waarde verminderend?
En of dit nog invloed heeft op de sound?
Weet niet of dat effect heeft op het geluid, ik verwacht dat dat zeer minimaal zal zijn, als het al hoorbaar is.
€ 500,- wellicht een beter prijs of is dat ook nog aan de hoge kant?
Denk het wel, mits die gerepareerde speakers niet waarde verminderend zijn en mits ze de orginele zijn...
300-350 voor 1960 cabs g12t75 ong, greenbacks en v30's wat hoger. Een eind jaren 70 cab met g12-65 ( in de catogorie van greenback en v30's????). Maar aangezien de gerepareerde speakers denk ik een verlaagde prijs. Orginele wielen+ doek= waarde vermeerderend blijkbaar.
Ach wat boeit jou die 50 euro die je misschien teveel betaalt, als er een super sound uitkomt. ( over 10 jaar heb je die 50 euro waarschijnlijk al weer 3dubbel terug verdiend ;) )
Groetjes Bram
Edit: ik bedoel dus dat 500 euro na mijn mening niet te veel is
Ik geloof dat ik die cab een paar maanden eerder ookal heb gezien op mp, toen was die 750€ of zo. Dan heb je nu al snel 200 euro gespaard :P
JE weet de kwaliteit van de reparatie niet. Ik xzou de gerepareerde speakers wantrouwen. Als de speakers goed waren geweest was het een hele normale prijs.
modedit: spam
Rola speakers zijn inmiddels gereserveerd voor Mr. Dynamite
Zijn de originele oudjes trouwens, geen heritage exemplaren :rockon:
Inderdaad. Dat regel je maar via PM of via Gitaarmarkt.nl
Speakerts zijn binnen, vanmiddag maar meteen in de kast geschroefd.
Speel met een Marshall 1936 kast, origineel met v30s.
Laatst een setje M25ss aangeschaft om te proberen maar kwam er achter dat het niet helemaal mijn speakers waren.
Deze hadden een lekker midden gebied en voor acdc crunch werk waren ze lekker maar miste wel wat punch.
Daarom een setje rola G12 65's gekocht van Dorris (bedankt voor je berichtje).
https://lh6.googleusercontent.com/-0...6/IMG_2225.JPG
Ik kwam van V30's, wat ik zocht was een wat voller midden gebied en een niet zo fel mid-hoog.
Vind sound niet een wereld van verschil met de V30's maar wel duidelijk anders.
Deze matchen lekker bij mijn Stiletto (moet jij herkennen H. Huisjes).
Het hoog is wat afgerond en of het algemeen klinkt hij wat warmer.
Duidelijke focus op het mid-laag, echt een speaker met 'ballen'.
Wel een wat lossere sound dan de V30's, die waren wel strakker.
Al met al: Lekkere sound :ok:
Vraagje: op de speaker frames staat '77 geschreven met stift. Betekent dit het bouwjaar?
Gefeliciteerd Wander! :ok:
V30 klinken strakker idd, maar de 65'ers klinken voller, meer "3D", en warmer idd.
Ik vind het verschil tussen V30's en 65'ers wel redelijk groot.
Het kan zijn dat '77 staat voor het bouwjaar, maar het zou ook de conus aanduiding kunnen zijn.
Check ook even dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2394035
Ik heb zowel een 2x12 alsook een 4x12 Marshall cab, en de 2x12 heb ik zelf 1/3 open back gemaakt.
Naar mijn idee klinkt het dan ook wat voller, vooral in kleinere ruimtes, waar het geluid ook vanachter gereflecteerd wordt.
Heerlijke speakers, vooral i.c.m. o.a. een Stiletto.
Nouja, er zit wel verschil in maar het verschil tussen de greenbacks en v30s vond ik wel veel groter.
Die hadden echt een duidelijk ander karakter. Denk dat '77 wel voor het bouwjaar staat, op de conus staat 1777, dus dat zal dat type wel zijn.
Deels open back wil ik ook nog wel gaan proberen, ga nog een andere kast maken waar ik een deelbare achterkant in wil maken. Maar dat is allemaal voor de toekomst, nu klinkt het iig vet met de stiletto :)
edit: ja staat ook in dat topic, type T3054 met 1777 conus
Voor mijn Blackstar HT-20 combo zoek ik een andere speaker.. het geluid wat uit de huidige speaker komt (celestion rocket 50) is me niet "helder" genoeg, zoals de 25w greenback's die in mijn 4x12 zitten.
Op het web heb ik deze 4 speakers gevonden die me wel interessant lijken:
Celestion G12M-65 Creamback
Celestion G12H Anniversary
Celestion G12M Greenback
Celestion Classic Lead
Iemand ervaring met de creamback? want dat lijkt me een goede keuze, vooral om dit gedeelte: (het dikgedrukte)
Citaat:
The G12M Greenback is perhaps the definitive vintage Celestion ceramic magnet guitar speaker. Developed in the mid-sixties, it was quickly adopted by players like Hendrix, Clapton, Beck and Page, who typified the louder and more aggressive blues rock playing styles that came to characterize that era.The G12M-65 Creamback produces the familiar woody G12M tone, but handles greater power making it ideally suited for today's amps, when a vintage tone is desired. The increased power handling brings with it low end grunt complementing the warm and vocal mid range, crunchy upper- mids and sweet, refined highs.
Heb er destijds zelf ook naar zitten kijken. Speaker is dit dit jaar geloof ik uit gekomen dus weinig kans denk ik.
Maar lijkt me wel een toffe speaker, ben benieuwd hoe dat zich verhoud met een G12 65.
De G12-65 speaker is zeker NIET helder. Prachtige toon, vooral clean heerlijke mids, maar zeker minder "helder" dan de G12M-25
Je versterker geeft maar 20 watt toch?
Trouwens, dat niet helder licht denk ik ook voor een deel aan de amp. Die blackstars klinken redelijk donker, tenminste dat ervaarde ik toen ik een keer een ht20 aan de tand voelde.
vrienden, ik ben op zoek naar nieuwe speakers voor in een open back 2*12 kabinetje. De v30's die er in zaten vond ik soms te schel klinken in samenwerking met m'n bassman en strat. Ik speel tegenwoordig ook zeer veel over een oude laney voor heavy fuzz-toestanden.
Iemand raadde mij de Jensen MOD/chicago 12/70 aan, niet alleen omdat ze goedkoop zijn maar vooral omdat het erg goede onderschatte speakers zouden zijn.
Heeft iemand ervaring met deze 12/70's?
ofja.. helder, het geluid van de greenback's zoek ik meer, en die vindt ik toch wat opener/helderder dan de blackstar.
ik ga eens internetten en kijken of die creamback ergens wordt aangeboden.
Die bestaat inmiddels wel hoor..
Er bestaan inmiddels een G12-65 en een G12M65 daarom ben ik er benieuwd naar. De G12-65 zou een higher powered greenback moeten zijn en dat is de G12M65 ook in de tekst. dus ben benieuwd naar de verschillen. De G12-65 vind ik redelijk rond en wollig. Greenback heeft een beter crunch vind ik. Dus hoop dat de G12M65 dat beter gaat doen.
Ik denk dat het geen reet uitmaakt: dat het alleen een marketing-technisch gezeik is. De term "creamback" komt van de lichtkleurige plastic kapjes die wel eens op de G12M-25 hebben gezeten in het verleden. Net zoals ook de "blackback" dus een zwart kapje was. In plaats van de standaard groene.....
Ja, dat idee krijg ik ook een beetje, ook omdat de Heritage versie van de G12-65 niet zo'n goede naam heeft, maar is puur suggestief....
Hier de verschillen:
http://celestion.com/images/products/26/graph.gif
http://celestion.com/images/products/123/graph.gif
Zou dat verschil niet exemplarisch kunnen zijn?
Heb toen ook naar die diagrammetjes zitten staren... komt erg overeen.
Ik denk eigenlijk omdat er van de G12 65 alleen maar een UK model is ze een goedkopere hebben gemaakt voor ernaast, de creamback.
Al een tijd langer heb ik me afgevraagd waarom dat er niet was, omdat ze wel redelijk populair zijn.
De Heritage versie van de G-65 geen goede reputatie? Bij mij klonken ze hemels...
Ik heb een "lead" naar een stel Celestion G12H-90 speakers die uit een Line 6 Vetta komen. Verkoper beweert dat ze UK zijn, kan dat kloppen? En hoe klinken ze vergeleken met bijv. V30 of G12T75?