Ok,
Updeet.
Steeds minder pedalen....maar de kwaliteit is wel weer enorm toegenomen!
Ik gebruik niet zoveel pedalen. Op mijn pedalboard de Skrydstrup BF2M (fenomenaal!), MXR Custom Shop '74 script phaser, de Danelectro Cool Cat Chorus, Fulltone Supatrem. Onder het board 2X een Burkey Six.
Deze heb ik gekozen omdat ze onder de Pedalboard/2 passen en omdat het voltage instelbaar is. De Voodoolab pedalswitcher en Commander gebruiken 3 outputs op een Burkey die is ingesteld op 12V. De Skrydstrup in aangesloten op twee outputs op een Burkey op 9V.
Gebruik tussen gitaar en pedalboard ook nog een Fulltone Clyde Deluxe wah.
Dit systeem schakelt ook de kanalen op mijn Egnater/Rocktron TOL100.
Bekabeling is allemaal Sommer Grindycop The Beast. Klinkt erg goed en direct. (Wel lastig te solderen) Connectors : rechte en angled jacks zijn neutriks. De pancake jackes zijn van Switchcraft.
Overigens is alle bekabeling nu Sommer.
De bekabeling lijkt misschien niet zo strak als de pedalboards van de bekende makers, maar het is zo gekozen dat de kabeltjes zo kort mogelijk zijn. Daarnaast is de Sommer natuurlijk veel meer zichtbaar dan b.v. de bekende zwarte dunnere Mogami kabel die vaak gebruikt wordt.
Ben erg blij met de bereikte geluidskwaliteit, bediengemak en betrouwbaarheid.
Ik ben nu bezig met een klein boardje voor bovenop mijn versterker met daarop een reverb en delay. Deze komen in de parallelle FX-loop. Kandidaten voor de reverb zijn de T-rex Roommate (heb ik al) of de Fuchs Reverbrator. Kandidaten voor de Delay zijn de Seymour Duncan Deja-vu die ik dan modificeer (tap tempo op afstand en on/off op een Nobels MS-4)
of de Damage Control Timeline. Uiteraard met midigestuurd.
Pedaaltjes die ik op voorraad heb :
- T-rex Reptile (for sale)
- FX-ENG Moab Booster
- FX-ENG Mirage compressor
- Danelectro Coolcat Chorus. (18V oude versie)
- Retro-sonic FA-1 Booster
- Danelectro Coolcat Transparent Overdrive (1e versie)
- Jacques Prisoner analog delay
- Nobels MS-4
- Foxrox Aquavibe
Al met al ben ik bijzonder tevreden met mijn sound! :)
Vinni