Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 830 van 1214 EersteEerste ... 330730780820828829830831832840880930 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.291 t/m 8.300 van 12136
    Senior Member

Standaard

Mijn pedalboard(je).

Werkt prima, ben er erg blij mee!

Grtz,

Bram

Standaard

Oef, een van de mooiere uit dit topic!
    Hoe bevalt die Nova System? Zijn er nog een beetje freaky space-sounds of synth/strings achtige sounds mee te maken, in combinatie met het volumepedaal?

Senior Member

Standaard

heel gaaf board zeg!! Echt cool!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noctiis Bekijk bericht
    Oef, een van de mooiere uit dit topic!
    Hoe bevalt die Nova System? Zijn er nog een beetje freaky space-sounds of synth/strings achtige sounds mee te maken, in combinatie met het volumepedaal?
    Thanx!
    Ik ben erg blij met de nova system, eitje om te programmeren, goede effecten en ik vind de drive-sectie erg goed. Sterker nog: ik gebruik nog slechts het cleankanaal van mijn amp, alle oversturing komt uit de novasystem en pedaaltjes.
    De nova heeft wel wat nadelen. Ik vind het jammer dat je moet kiezen tussen een expressiepedaal of een g-switch. Ik heb gekozen voor het laatste, aangezien het switchen van banken en presets nogal omslachtig gaat zonder. Wil niet zeggen dat het mét wel handig is want om van bank te switchen moet je switch 1 of 3 van de g switch debiel lang ingedrukt houden om vervolgens weer 1,2 of 3 lang in te drukken om in de nieuwe bank een preset te selecteren. Dit had wat mij betreft beter gekund. (En dus staat er een musicom op mijn verlanglijstje ter vervanging van de g-switch...)

Ik vind het ook jammer dat 'ie geen usb aansluiting heeft. Upgraden van de software moet dus via midi waarvoor ik een aparte kabel mocht kopen. Boeit mij weinig maar ik vind het wat primitief...

Maar verder vind ik het een super-apparaat.

Senior Member

Standaard

Mijn voortgang.
    En een achterpaneeltje

Inmiddels de jacks gemonteerd en aangesloten.
    Ik ben nog aan het rommelen om de snoertjes netjes weg te werken.
    Volgende stap; toevoegen TUNER. En aansluitingen maken voor een minimixer zodat ik een loadbox retour aan kan sluiten en dus het buizengeluid (met pre en eindamp) center heb en links en rechts de linelevel fx.

Nog tips voor een W-D-W boardje...?

Ik wilde nog een NIGHTRIDER lampje onder in dit pedalboardje leggen zomaar voor de grap... Enige tips waar ik zoiets op 9volt vandaan zou kunnen halen?
    En ik peins nog over mijn reverb. de blauwe led van de Behringer DR100 is zo fel, dat als ik s'avonds omlaag kijk naar het bord in verblind wordt door die led....
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 15 augustus 2009 om 21:01
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Wat is dat voor een delay daar links? Nog nooit eerder gezien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Staon Bekijk bericht
    Malekko Echo 600 Analoge delay.
    Met stip de mooiste analoge delay die ik ooit 'gehoord' heb! Er is een groene en een gele versie. Bij de groene worden de delays steeds donkerder (minder treble) en bij de gele steeds helderder (minder bass / meer treble) geloof ik. Weet iemand hoe dit precies zit? Het is in elk geval een geniaal pedaal, alleen erg aan de prijs helaas.

@Bram78: Mooi strak board. Trouwens ook een mooie collectie pedalen. Om jaloers van te worden!
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Met stip de mooiste analoge delay die ik ooit 'gehoord' heb! Er is een groene en een gele versie. Bij de groene worden de delays steeds donkerder (minder treble) en bij de gele steeds helderder (minder bass / meer treble) geloof ik. Weet iemand hoe dit precies zit? Het is in elk geval een geniaal pedaal, alleen erg aan de prijs helaas.

@Bram78: Mooi strak board. Trouwens ook een mooie collectie pedalen. Om jaloers van te worden!
    Dat klinkt inderdaad lekker ! Maar ook flink aan de prijs voor een delay ...

vinni
    Guest

Standaard

Ok,

Updeet.

Steeds minder pedalen....maar de kwaliteit is wel weer enorm toegenomen!

Ik gebruik niet zoveel pedalen. Op mijn pedalboard de Skrydstrup BF2M (fenomenaal!), MXR Custom Shop '74 script phaser, de Danelectro Cool Cat Chorus, Fulltone Supatrem. Onder het board 2X een Burkey Six.
    Deze heb ik gekozen omdat ze onder de Pedalboard/2 passen en omdat het voltage instelbaar is. De Voodoolab pedalswitcher en Commander gebruiken 3 outputs op een Burkey die is ingesteld op 12V. De Skrydstrup in aangesloten op twee outputs op een Burkey op 9V.

Gebruik tussen gitaar en pedalboard ook nog een Fulltone Clyde Deluxe wah.

Dit systeem schakelt ook de kanalen op mijn Egnater/Rocktron TOL100.

Bekabeling is allemaal Sommer Grindycop The Beast. Klinkt erg goed en direct. (Wel lastig te solderen) Connectors : rechte en angled jacks zijn neutriks. De pancake jackes zijn van Switchcraft.
    Overigens is alle bekabeling nu Sommer.

De bekabeling lijkt misschien niet zo strak als de pedalboards van de bekende makers, maar het is zo gekozen dat de kabeltjes zo kort mogelijk zijn. Daarnaast is de Sommer natuurlijk veel meer zichtbaar dan b.v. de bekende zwarte dunnere Mogami kabel die vaak gebruikt wordt.

Ben erg blij met de bereikte geluidskwaliteit, bediengemak en betrouwbaarheid.

Ik ben nu bezig met een klein boardje voor bovenop mijn versterker met daarop een reverb en delay. Deze komen in de parallelle FX-loop. Kandidaten voor de reverb zijn de T-rex Roommate (heb ik al) of de Fuchs Reverbrator. Kandidaten voor de Delay zijn de Seymour Duncan Deja-vu die ik dan modificeer (tap tempo op afstand en on/off op een Nobels MS-4)
    of de Damage Control Timeline. Uiteraard met midigestuurd.

Pedaaltjes die ik op voorraad heb :

• T-rex Reptile (for sale)
    • FX-ENG Moab Booster
    • FX-ENG Mirage compressor
    • Danelectro Coolcat Chorus. (18V oude versie)
    • Retro-sonic FA-1 Booster
    • Danelectro Coolcat Transparent Overdrive (1e versie)
    • Jacques Prisoner analog delay
    • Nobels MS-4
    • Foxrox Aquavibe
    Al met al ben ik bijzonder tevreden met mijn sound!

Vinni

Standaard

Damn, die hierboven van vinnie ziet er echt goed uit!

Ik ben ook weer even verder gegaan met mijn bordje;

Wat nu nog rest, is de dubbelzijdige klitteband voor bevestiging, een oplossing voor het zo strak mogelijk aanleggen van de stroomvoorziening vanaf de Fuel Tank, en de George L kabels (+pluggen) op maat maken voor deze set-up.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j-op Bekijk bericht
    Zo, nu even een half jaar geen nieuwe pedalen meer.

Je hebt die delay zeker niet in de loop ofwel?
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten