Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 834 van 1214 EersteEerste ... 334734784824832833834835836844884934 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.331 t/m 8.340 van 12136
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dat schijnen de beste te zijn.
    HERRIE.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Willy Bekijk bericht
    Very nice Jasper.......wel veel pedalen voor een bluesgitarist.....of is dat een misverstand?

WJ

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Neuh, valt volgens mij wel mee.
    twee drives, twee boosters. Wellicht eentje minder..
    delay, trem, galmpje.. Enige wat ik niet begrijp is de ruisonderdrukker. Zoveel last van ruis dan?

Hi,

de bluesdriver gaat er waarschijnlijk af, (voor back-up) die gebruik ik erg weinig, sinds dat ik de atomic booster gebruik. De bluesdriver gaat vaak alleen mee voor een sessie.

De reverb op de vintage modern versterker is gewoon ruk, vandaar deze g-lab, die bevalt me erg goed, en erg veelzijdig. Tja, een ruisoonderdrukker, heb hem net. Hij staat niet altijd aan, alleen bij bepaalde heavy stukken is waarbij 2 drives en boost aan staan, is het wel even handig,.... heb hem nog niet echt live kunnen gebruiken, dus of dit een blijvertje is, is nog de vraag/

Het zijn zeker geen veel pedalen voor een bluesgitarist, maar mijn blues moet je ook wat breder zien. Ik varieer dit nog met rock en steviger dingen. (Moore, meniketti) Anders kom je 's langs al we in Roosendaal spelen, ik zie je alleen bij ons in de winkel, WickedWilly!!

gr. Jasper
    Laatst gewijzigd door farstreetblues; 18 augustus 2009 om 06:53

Senior Member

Standaard

Staat die ISP dan als eerste in de effect-keten?
    Is dat wel dé manier?

Standaard

ja, werkt voor mij het beste, voorin de keten, ipv achter de drives, wat in de handleiding staat.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni Bekijk bericht
    Ok,

Updeet.

Steeds minder pedalen....maar de kwaliteit is wel weer enorm toegenomen!

Ik gebruik niet zoveel pedalen. Op mijn pedalboard de Skrydstrup BF2M (fenomenaal!), MXR Custom Shop '74 script phaser, de Danelectro Cool Cat Chorus, Fulltone Supatrem. Onder het board 2X een Burkey Six.
    Deze heb ik gekozen omdat ze onder de Pedalboard/2 passen en omdat het voltage instelbaar is. De Voodoolab pedalswitcher en Commander gebruiken 3 outputs op een Burkey die is ingesteld op 12V. De Skrydstrup in aangesloten op twee outputs op een Burkey op 9V.

Gebruik tussen gitaar en pedalboard ook nog een Fulltone Clyde Deluxe wah.

Dit systeem schakelt ook de kanalen op mijn Egnater/Rocktron TOL100.

Bekabeling is allemaal Sommer Grindycop The Beast. Klinkt erg goed en direct. (Wel lastig te solderen) Connectors : rechte en angled jacks zijn neutriks. De pancake jackes zijn van Switchcraft.
    Overigens is alle bekabeling nu Sommer.

De bekabeling lijkt misschien niet zo strak als de pedalboards van de bekende makers, maar het is zo gekozen dat de kabeltjes zo kort mogelijk zijn. Daarnaast is de Sommer natuurlijk veel meer zichtbaar dan b.v. de bekende zwarte dunnere Mogami kabel die vaak gebruikt wordt.

Ben erg blij met de bereikte geluidskwaliteit, bediengemak en betrouwbaarheid.

Ik ben nu bezig met een klein boardje voor bovenop mijn versterker met daarop een reverb en delay. Deze komen in de parallelle FX-loop. Kandidaten voor de reverb zijn de T-rex Roommate (heb ik al) of de Fuchs Reverbrator. Kandidaten voor de Delay zijn de Seymour Duncan Deja-vu die ik dan modificeer (tap tempo op afstand en on/off op een Nobels MS-4)
    of de Damage Control Timeline. Uiteraard met midigestuurd.

Pedaaltjes die ik op voorraad heb :

• T-rex Reptile (for sale)
    • FX-ENG Moab Booster
    • FX-ENG Mirage compressor
    • Danelectro Coolcat Chorus. (18V oude versie)
    • Retro-sonic FA-1 Booster
    • Danelectro Coolcat Transparent Overdrive (1e versie)
    • Jacques Prisoner analog delay
    • Nobels MS-4
    • Foxrox Aquavibe
    Al met al ben ik bijzonder tevreden met mijn sound!

Vinni
    Mooi hoor!
    Bedien je alles met die commander?
    Indien ja, heb je dan overwogen om het hele pedalboard gewoon bij/op je versterker te leggen (met de effecten die in de parallelle loop komen er gewoon bij?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door farstreetblues Bekijk bericht
    ja, werkt voor mij het beste, voorin de keten, ipv achter de drives, wat in de handleiding staat.
    Ik heb 'm juist achter m'n drives staan!

Sterker nog: ik heb m'n Diamond Drive van een extra 'insert jack' voorzien zodat de iSP alleen in de keten zit als m'n drive aan staat...

Senior Member

Standaard

En 'n update van de ontwikkeling van m'n (budget) pedalboardje:

Versie 1.0

Versie 2.0

Versie 3.0

Ik wilde er eigenlijk geen grote 'cool cat' show van maken, maar de prijs/ kwaliteit is zo dusdanig dat ik er eigenlijk niet onderuit kom.

Onderste rij: Behringer PB 100 booster (Loop), CC Drive, CC Fuzz, Crybaby Wah.
    Bovenste rij: Channel switch, Danolectro Tunamelt, CC Vibe, cheap-ass stemapparaatje

Het geheel wordt gevoed door 2 Thomann PSA 300 mA adapters met 'n daisy chain. Buiten de booster staat alles vóór de amp, met de vibe& trem vooraan, drive, fuzz en wah (dit i.v.m. de buffer van de wah waar de Fuzz slecht op reageert).

De vibe en trem zijn de nieuwste aanwinsten. Eerst had ik daarvoor de EHX 'The Worm', maar daarvan waren de effecten te beperkt bruikbaar in 'n bandsituatie, ze prikten onvoldoende door de mix..De CC vibe is fantastisch..i.c.m. de fuzz instant Hendrix @ Filmore, of Pride& Joy met de drive..Ook clean 'n prachtig effect, met zelfs chorus achtige sounds als de speed& mix worden teruggebracht..

Alles is aangesloten met 'n snake op m'n H&K edition tube 20th..met m'n tele, strat en es-335 is het heerlijk classic rock en blues spelen..Ik ben 'n blij man..

Senior Member

Standaard

Ziet er netjes uit!

Danelectro is gewoon cool. Al heb ik niet zoveel aan mijn chili dog, maar daar had ik misschien ook wel erg hoge verwachtingen van. Ik zou wel een Tunamelt willen, als ik tremolo wat vaker nodig zou hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ziet er netjes uit!

Danelectro is gewoon cool. Al heb ik niet zoveel aan mijn chili dog, maar daar had ik misschien ook wel erg hoge verwachtingen van. Ik zou wel een Tunamelt willen, als ik tremolo wat vaker nodig zou hebben.
    Thanks! Het zijn zeker 'coole' pedalen..haha..Ze zijn gewoon kwalitatief erg goed..ik zou gek zij als ik het driedubbele zou betalen voor pedalen, omdat daar een meer 'boutique' merk op staat..'n knappe kop die tijdens 'n live situatie trouwens de verschillen hoort..Je merkt trouwens wel dat de mini pedalen van Danolectro aan je geluid knabbelen, maar met de Tunamelt is het voor mij niet hinderlijk en de trem klinkt gewoon heerlijk diep..

Senior Member

Standaard

Fender Footswitch...? welke amp?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenmeloen Bekijk bericht
    Pedalboard met VFX pedalen in een vintage lederen koffer. Rechts komt nog een volumepedaal

Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten