http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulpoets.jpg
deze?
Weet je zeker dat je dat echt wilt?
Printable View
http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulpoets.jpg
deze?
Weet je zeker dat je dat echt wilt?
een witte en die zal hij in of na de WH tijd hebben gekocht.
oeps :D
okeedan :seriousf:
http://hetgelegevaar.nl/richwoodminister.jpg
is ie hier nog? :lp:
Mooie gitaar! Niet verkopen ga je veel spijt van krijgen.
Lijkt me niet! We hebben het volgens mij toch over dezelfde gitaar (die in het White Honey-filmpje). Een witte 62/63 Strat, die hij verbouwd heeft (o.a. de eerder genoemde 3 pu-schakelaars etc) en die heeft hij echt in de tijd gekocht dat ik met hem speelde en op school zat, dus uiterlijk rond 1974! Ik weet nog precies de eerste keer dat hij er op speelde op een schoolfeest met de band. Kicken...! Hij had daarvoor een Welson SG-kopie! White Honey was veel later en toen was de gitaar dus al verre van origineel meer!
Gr. Coos
nee coos, we hebben het niet over dezelfde strat.
ik heb het over een witte strat.
die een goede vriend van mij aan erwin verkocht, voor veel te weinig nu, wat hem toen veel leek :D
ik zal hem wel eens vragen wanneer het was, kan zomaar zijn dat hij vanmiddag hier aanwipt voor koffie.
Ik heb zo mijn twijfels over deze advertentie klik. Het is wel een american deluxe maar niet de nieuwe. De n3 pickups zijn niet aanwezig. daar staat namelijk n3 op deze niet. Die koffer is ook geen SKB case. volgensmij is dit een 2009 model. Voor de nieuwe generatie american deluxe gitaren....
correct me if im wrong ;)
Ik heb een 2009 strat deluxe (wel een HSS) en die mijne heeft een LSR roller nut, deze niet. Op de pickups staat 'SCN' bij de mijne, dat zie ik hier ook niet staan. Verder heeft mijn gitaar geen 'dingetje om de snaren naar beneden te duwen', in plaats daarvan zijn de locking tuners van de hoge E 'lager'. De rest komt volledig overeen met de mijne: misschien dat de HSS modellen net iets anders uitgevoerd waren?
Volgens het serienummer is het een deluxe uit 2009, dus ik zou er verder niet zoveel twijfel over hebben. Prima gitaren vind ik!
De hss heeft roller nut. die sss niet. de koper geeft aan dat er in de hoek SCI staat. oftewel samarian cobalt 1. dat hebben de nieuwe american deluxen niet die zijn al bij de derde generatie. daar staat dan ook N3 in de hoek niet SCI. Misschien weet de verkoper niet dat er ondertussen een nieuwere versie uit is van zijn gitaar.
http://link.marktplaats.nl/457855670
Het zal wel weer aan mij liggen maar volgens mij klopt er iets niet aan die Les Paul.
A) Volgens mij idd een respray.
B) Krijg ik altijd jeuk als ik een customshop gitaar zie in een niet originele koffer want dat blijkt 9 van de 10 keer fake.
B) Vind ik de punt van de cutaway te puntig (niet zoals op mijn Les Paul maar dat kan ook aan de foto liggen)
C) Volgens mij staan de knoppen verkeerd op de body.
Bieden vanaf 1995 euro, pfff.... Ik heb 10 jaar terug mijn volledig originele LP Custom '76 verkocht voor 1400 euro ofzo; of waren het nog guldens? Voor een gedeeltelijk herspoten en gedeeltelijk kaalgeschaafde Custom die er in totaliteit niet meer uitziet vind ik dat-ie er wel errug veel voor vraagt. Wil zeker graag nóg een keer op vakantie ;)
Belachelijke prijs voor een lelijke combinatie(relic zwart-gruwelijke goldtop)
De mijne was 11 jaar ouder dan deze en ging 7 jaar geleden voor iets meer dan 2000 euro weg. Die was origineel met originele koffer.
Het is maar net wat de gek er voor geeft.
ik heb eens een 1:1 vergelijk kunnen doen met mijn 74er en een 80er custom..
OMG wat een verschil
die 80 klonk als een goedkoop stratje, voordat ik hem ging inpluggen
en hij is wel 400 gram zwaarder :chicken:
en die gouwe ziet er inderdaad echt heel erg niet uit :dontgeti:
Ik had em al gezien. Die gitaar is een echte gibson. Die gouden bovenkant is alleen erg lelijk maar verder vind ik hem wel gaaf. Voor 1500 euro zou ik hem nog wel willen hebben.
Dan een mooie burst op de voorkant en de rest zo laten.
http://link.marktplaats.nl/458454220
Een nep Gretsch
En waar is jouw twijfel over de advertentie. Dat het een neppe is staat namelijk in de advertentie.
Het is waarschijnlijk geen 'imitatie' maar zo'n goedkope kopie uit China. De mooie gevlamde maple is dan natuurlijk gewoon fineer. Om dan te roepen dat de kwaliteit beter is dan van een echte Gretsch is dan volledig uit de lucht gegrepen, en eigenlijk ook bedrog.
Tsja. Toen mensen nog voor zichzelf nadachten - vroeger dus - wist men meteen wel dat zoiets met een korreltje zout genomen moest worden, of misschien wel twee. Typisch enthousiast marktkoopmanspraat, wat vroeger (alweer) ook heel gewoon was, daar viel werkelijk niemand over.
Als de verkoper de gitaar als zijnde een echte USA zou aanbieden, dan zou de advertentie hier terecht zijn opgevoerd. Ik vind het nu wat overtrokken om - zelfs als er al aangegeven wordt dat het een imitatie is - nog eens te gaan mieren over een aparte regel. En jee, wie weet ís het ding wel vreselijk goed, die Chinezen kunnen best wel bouwen.
+1 Geert, ik ben het volledig met je eens(behalve dan dat ik ook van mening ben dat die Chinezen tegenwoordig best wel een aardig plankje in elkaar weten te zetten) maar misschien is het een idee om een apart topic voor neppers te openen. Dan krijg je die oude discussie niet keer op keer?
Ben het wel volledig met Geert eens dat de huidige verkoper van de Gretch misschien wel aangeeft dat het een fake betreft maar de kans is aanwezig dat iemand hem koopt, een paar dagen wacht en dezelfde gitaar dan weer op Marktplaats gooit voor de hoofdprijs. Zou toch jammer zijn.
Ik vind de suggestie van Marco wel een goeie, een apart topic voor neppers. En dat er altijd mensen blijven die bewust de boel gaan belazeren, tsja: daar mag je dan de Lieve Heer voor danken, gezien het feit dat de mens is geschapen naar zijn evenbeeld. Ga er dan ook maar vanuit dat die oplichters nadien zóveel slechte karmapunten op hun rijbewijs hebben staan, dat ze door Petrus gelijk door worden gestuurd naar de hel ;).
Een topic openen om nep-gitaren te melden? Totaal onzinnig. Als het in de advertentie staat is er geen twijfel meer en dan hoeft het niet hier te worden gemeld, maar bij Marktplaats. Het heeft een zweem van NSB-praktijken, maar het melden van illegale praktijken (zo ook het voeren van beschermde merknamen) is de enige manier om dit aan te pakken voor oplettende consumenten zoals wij.
En als er wel twijfel is, dan post je het gewoon hier.
Ik heb een kennis die op die internationale gitaarbeurzen staat, daar komen de Chinezen met high ends samples aanzetten. Hij zegt, en waarom zou ik hem niet geloven, dat daar gitaren tussen zitten, zo goed, dat geloof je niet.
Die fake-o-holics die je hier ziet, de mogen niet geimporteerd worden. Die worden gemaakt voor landen waar dat wel mag. Ik neem aan dat Aziatisch regio is en dat moet dus low low budget zijn stel ik me zo voor.
Omdat de lonen laag zijn worden daar nu de goedkope lijnen besteld door de grote namen. Als die lonen omhoog schieten dan loont dat niet meer en gaan er ook high ends vandaan komen.
Maar goeie gitaren maken kunnen ze allang. Zo moeilijk is dat niet natuurlijk vergeleken een Iphone produceren.
Precies. Het steevast Chinese productie afkraken mag wel iets genuanceerd worden. Het heeft een doel, low budget en low quality. Maar eigenlijk staat dat buiten dit topic.
Ik krijg er inderdaad een beetje een NSB-gevoel bij; klikspaan, matennaaier, enzovoorts. Vergeleken met vroeger word je in dit land al achterlijk in de gaten gehouden door allemaal paranoia lieden of ambtenaren, en als iemand een nepper verkoopt als nepper is-ie in mijn optiek gewoon eerlijk, klaar, je weet immers wat je krijgt.
Aangeven van een bewust nep-als-echt-verkoper (dus oplichter) vind ik prima.
Ja, ik heb het idee dat wij als consumentjes niet de juridische zaken voor het Fender en Gibson emporium hoeven waar te nemen. Dat ze dat best zelf kunnen.
En ik heb al helemaal geen zin om dat te doen voor een company die zelf net zo hard je voor de gek houd zolang je die euro's maar blijft uitgeven.
Het is leuk om voor de gek gehouden te worden natuurlijk, maar dat is wat anders.