Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 832 van 1797 EersteEerste ... 3327327828228308318328338348428829321332 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.311 t/m 8.320 van 17961
    Senior Member

Standaard

+1 Geert, ik ben het volledig met je eens(behalve dan dat ik ook van mening ben dat die Chinezen tegenwoordig best wel een aardig plankje in elkaar weten te zetten) maar misschien is het een idee om een apart topic voor neppers te openen. Dan krijg je die oude discussie niet keer op keer?
    Can't have to many Tele's

Senior Member

Standaard

Ben het wel volledig met Geert eens dat de huidige verkoper van de Gretch misschien wel aangeeft dat het een fake betreft maar de kans is aanwezig dat iemand hem koopt, een paar dagen wacht en dezelfde gitaar dan weer op Marktplaats gooit voor de hoofdprijs. Zou toch jammer zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

Standaard

Ik vind de suggestie van Marco wel een goeie, een apart topic voor neppers. En dat er altijd mensen blijven die bewust de boel gaan belazeren, tsja: daar mag je dan de Lieve Heer voor danken, gezien het feit dat de mens is geschapen naar zijn evenbeeld. Ga er dan ook maar vanuit dat die oplichters nadien zóveel slechte karmapunten op hun rijbewijs hebben staan, dat ze door Petrus gelijk door worden gestuurd naar de hel .

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    Ik vind de suggestie van Marco wel een goeie, een apart topic voor neppers. En dat er altijd mensen blijven die bewust de boel gaan belazeren, tsja: daar mag je dan de Lieve Heer voor danken, gezien het feit dat de mens is geschapen naar zijn evenbeeld. Ga er dan ook maar vanuit dat die oplichters nadien zóveel slechte karmapunten op hun rijbewijs hebben staan, dat ze door Petrus gelijk door worden gestuurd naar de hel .
    mwa ik heb een beter idee
    ik koop een made in china rijbewijs met hun naam er op
    dan krijgen ze die karma punten direct

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco v Bekijk bericht
    +1 Geert, ik ben het volledig met je eens(behalve dan dat ik ook van mening ben dat die Chinezen tegenwoordig best wel een aardig plankje in elkaar weten te zetten) maar misschien is het een idee om een apart topic voor neppers te openen. Dan krijg je die oude discussie niet keer op keer?
    Dat kunnen ze, als ze dat willen best wel, maar dat doen ze vaak niet, Chinezen denken in kwantiteit, niet in kwaliteit.

Daarnaast heb ik al verscheidene nep-gibsons, nep JEMSen ook nep Gretsches in handen gehad en ik was er niet van onder de indruk.

Moderator

ideetje

Een topic openen om nep-gitaren te melden? Totaal onzinnig. Als het in de advertentie staat is er geen twijfel meer en dan hoeft het niet hier te worden gemeld, maar bij Marktplaats. Het heeft een zweem van NSB-praktijken, maar het melden van illegale praktijken (zo ook het voeren van beschermde merknamen) is de enige manier om dit aan te pakken voor oplettende consumenten zoals wij.
    En als er wel twijfel is, dan post je het gewoon hier.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik heb een kennis die op die internationale gitaarbeurzen staat, daar komen de Chinezen met high ends samples aanzetten. Hij zegt, en waarom zou ik hem niet geloven, dat daar gitaren tussen zitten, zo goed, dat geloof je niet.

Die fake-o-holics die je hier ziet, de mogen niet geimporteerd worden. Die worden gemaakt voor landen waar dat wel mag. Ik neem aan dat Aziatisch regio is en dat moet dus low low budget zijn stel ik me zo voor.

Omdat de lonen laag zijn worden daar nu de goedkope lijnen besteld door de grote namen. Als die lonen omhoog schieten dan loont dat niet meer en gaan er ook high ends vandaan komen.
    Maar goeie gitaren maken kunnen ze allang. Zo moeilijk is dat niet natuurlijk vergeleken een Iphone produceren.

Moderator

Music

Precies. Het steevast Chinese productie afkraken mag wel iets genuanceerd worden. Het heeft een doel, low budget en low quality. Maar eigenlijk staat dat buiten dit topic.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Het heeft een zweem van NSB-praktijken, maar het melden van illegale praktijken (zo ook het voeren van beschermde merknamen) is de enige manier om dit aan te pakken voor oplettende consumenten zoals wij.
    Ik krijg er inderdaad een beetje een NSB-gevoel bij; klikspaan, matennaaier, enzovoorts. Vergeleken met vroeger word je in dit land al achterlijk in de gaten gehouden door allemaal paranoia lieden of ambtenaren, en als iemand een nepper verkoopt als nepper is-ie in mijn optiek gewoon eerlijk, klaar, je weet immers wat je krijgt.
    Aangeven van een bewust nep-als-echt-verkoper (dus oplichter) vind ik prima.

Senior Member

Standaard

Ja, ik heb het idee dat wij als consumentjes niet de juridische zaken voor het Fender en Gibson emporium hoeven waar te nemen. Dat ze dat best zelf kunnen.
    En ik heb al helemaal geen zin om dat te doen voor een company die zelf net zo hard je voor de gek houd zolang je die euro's maar blijft uitgeven.
    Het is leuk om voor de gek gehouden te worden natuurlijk, maar dat is wat anders.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten