https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d7e266d57f.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...27d9523b27.jpg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
Printable View
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d7e266d57f.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...27d9523b27.jpg
Wel handig, zo'n klein grab 'n go bordje. Ik wilde er eentje van T-Rex, zodat ik er een fuel tankje onder kan schroeven, maar die lijken gestopt te zijn met pedalboards. Gewoon een stuk of vijf pedalen of zo, meer is niet nodig qua ruimte. Zelfs de wah hoeft er dan niet op. Die Voodoo Lab bordjes zien er ook puik uit, maar dat zijn niet de goedkoopste, toch?
Ze zijn idd niet goedkoop, maar deze vond ik in de aanbieding bij Guitar King in Boekel. Thomann verkoopt ze ook, Thomann had destijds de gehele Dingbat collectie. Onder deze versie past ook de pedal power 2. Het is allemaal erg toegankelijk, super stevige boards (stalen pedalboards ipv aluminium) met stevige dik gevoerde draagtassen maar idd niet goedkoop. IMHO wel de investering waard.
De Thomann boards en draagtassen zijn ook helemaal prima.
Het vliegtuig van jouw laatste vakantie was ook van aluminium trouwens. ;)
Je wilde nog net niet Harley Benton zeggen.:seriousf: Die Rockboard bordjes van Warwick vind ik ook wel leuk. Goed betaalbaar en nog vrij hoog, zodat er prima een goeie voeding onder past. Maar is voor nu toch even geen optie. Ik zit wel een beetje te kijken wat de leukste opties zijn. Maar momenteel zit ik toch niet in een band, zie ik voorlopig ook niet gebeuren. De 'grote' plank ligt dus thuis, evenals de versterker die dan normaal gesproken ergens opgeslagen stond. Mocht dat weer gebeuren, dan zou een klein plankje wel leuk zijn om thuis voor de JCM 800 te zetten, of zo mee te kunnen nemen, mocht het ooit voorkomen dat ik niet over m'n eigen versterker speel en ik dan wel m'n eigen distortion geluid wil hebben. Zou dan een looper pedaaltje, met daarin een overdrive, distortion en noise gate worden, met eventueel nog een delay er na. Mocht een wah met wah pad ook nog passen, dan zou die er ook nog op komen eventueel. Maar vaak zijn die compactere bordjes niet diep genoeg voor een wah. Ik wil namelijk niet dat er iets uitsteekt, alles moet binnen het bordje blijven. Ik kan nog even rustig rondkijken in ieder geval en misschien komt het er wel helemaal niet van.
Ik ben nogal kieskeurig wat betreft een wah. Die mini's doen het voor mij niet. Of de Cantrell signature, of heulemaal niks.;)
Zo veel zit er eigenlijk niet in, je kunt altijd het binnenwerk in een mini frotten.
Maar ja, dan zal de sweep / feel wel weer niet goed zijn, ouwe zeikerd :D
Die dingen zijn toch in hoogte verstelbaar?
Ja, die Harley Benton bordjes wel dacht ik. Misschien heb ik hartstikke ongelijk, maar zo'n schroef die schuin naar voren staat komt me wel wat fragiel over. Bij die Rockboard bordjes rust het geheel over de hele rand, aan alle zijden. Dat komt op mij wel wat steviger over. Zelfde bij dat Voodoo Lab bordje van the sure thing en die is ook mooi in hoogte. Als daar een Pedal Power onder past, dan past een Fuel Tank zeker. Alleen de prijs van zo'n Voodoo Lab bordje is wel een dingetje voor mij... Het moet wel leuk blijven voor erbij zeg maar. Een mooi bordje is het wel.
De prijs maakt het mooi.
Prijs/kwaliteit vind ik belangrijker dan alleen de prijs. Ik ga ook echt niet beweren dat die Harley Benton bordjes qua kwaliteit slecht zijn, ik weet het simpelweg niet. Maar het oogt fragiel en mijn ervaring is wel dat net even een klasse erboven, wat ook zeker niet de hoofdprijs hoeft te kosten, vaak toch net even betrouwbaarder is. Van zo'n Voodoo Lab bordje durf ik wel bijna op voorhand te zeggen dat het kwaliteit is, maar daar betaal je dan ook voor. Als het m'n main bordje zou zijn, zou ik het wel blind doen. Alleen dat is in mijn geval niet zo.
Ik heb de Spaceship 40 tweedehands gekocht voor een Grab and Go boardje. Ik vind het heel veel waar voor je geld. Het scheelt echt niet heel veel met een Pedaltrain.
Als Grab and Go boardje kan ik hem iederen aanraden
Dat is gewoon klets, je beoordeelt iets zonder het zelfs ooit gebruikt te hebben. Je gaat er vanuit dat iets waar je meer voor betaalt "een klasse daarboven" is.
Maar goed, de HB boards zijn verstelbaar met een stalen M10 schroef en moer, wel Chinees staal waarschijnlijk. Ik gebruik 'm nu een paar jaar zonder enig probleem, samen met een voeding van zo'n 25 EUR van Aliex.
Even rustig lezen, Erik. Dan zie je dat ik niks beoordeel. En gelukkig mag ik zelf m'n afwegingen maken.
Ik ben persoonlijk een behoorlijke fan van het merk Pedaltrain. Maar bij kleinere dan de Pedaltrain Junior, wordt het gekloot en gezaag wil je er een grotere Voodoo Lab voeding onder hangen. Vandaar dat ik uiteindelijk uitkwam bij Voodoo Lab zelf: de Dingbat reeks. Net nog even naar de site van Thomann geweest maar duur is het wel. Maar: ik zou het morgen weer kopen. De Dingbat reeks is kwalitatief een stuk beter dan Pedaltrain. Is dat nodig? Nee. Is het mooier, steviger, meer afgewerkt? Ja.
Ik heb jarenlang Pedaltrain (Classic en Pro) gebruikt, maar dat hele open frame based concept (ook van anderen) gaat me steeds meer tegenstaan. Teveel loze verticale ruimte, maakt het oppervlak onnodig groot. Vind ik. Ben nu aan bezig met een Rockcase, oogt nu al zichtbaar strakker.
Ik vind dat vaak echte kunstwerkjes die hier voorbij komen, de zelfgemaakte bordjes. Echt petje af. Maar wat ik mij wel vaak afvraag, is ook het gewicht. Dat is toch eigenlijk ook hartstikke zwaar met een wat groter bord? Zit je ergens rond de tien pedalen, of meer, da's al een behoorlijk gewicht op zich. En dan een houten bord, dat gaat wat wegen.
Het hoeft geen 18mm multiplex birchwood te zijn he?
Voor een board wel wat dikker dan voor een case.
Nee, tuurlijk niet. Maar het is wel al gauw zwaarder dan een aluminium bord. Zit er een koffer om bij vervoer, dan kan het qua gewicht toch aardig oplopen. Ik heb zelf een T-Rex ToneTrunk 70, met koffer en da's best een zware jongen, ondanks lichtgewicht aluminium.
Mijn Rockcase van dun triplex met soort van aluminium buitenlaagje weegt an sich geen drol, denk dat mijn PT Pro met softcase (en met name door die softcase) al stukje zwaarder is.
Bij dat formaat hoort eigenlijk een hardcase vind ik, maar dat zou het nog veel zwaarder maken.
Die Pedaltrain tassen zijn ook zwaar. Ik had er ook eentje en wat ik mij er van kan herinneren is dat er een soort dikke kartonnen laag in de stof zat. Zal geen karton zijn, maar zo ongeveer voelde het. Ik heb die tas na slijtage vervangen voor een Mono tas, die ondanks dat ie dikker en steviger is, ook lichter is. Uiteindelijk heb ik dat T-Rex bordje gekocht, omdat ie flink in de aanbieding was en die is met koffer niet eens heel veel zwaarder dan het Pedaltrain pedalboard met tas. Misschien zelfs wel lichter.
Wat je zegt over de open ruimtes van een Pedaltrain, dat was o.a. voor mij ook een dingetje waarom ik voor de T-Rex Tonetrunk 70 ben gegaan. Licht aluminium en een dicht oppervlak. Dat ie in de aanbieding was, was ook niet onbelangrijk.:) Lijkt er trouwens wel sterk op dat het echt niet goed gaat met T-Rex. Veel dingen zijn al niet meer verkrijgbaar, waaronder de pedalboards en de rest is zwaar in de aanbieding, alweer.
Idd alweer.
Ik heb een tonetrunk 56 met hardcase. Het gewicht van het board is maar een kleine factor op het geheel van board, pedalen en case.
Ik heb hem trouwens gekocht toen ie nog niet goedkoop was.
Heb ik altijd :(
Wel fijn bordje.
Wat lopen jullie te zeiken over het gewicht van een pedalboard?
Heb je misschien andere suggesties om over te zeiken? We moeten toch iets :)
Toch lees ik hier regelmatig dat het lage gewicht vreselijk belangrijk is voor een huis- of slaapkamer versterker.
Als dat zo'n issue zou zijn bij een huis- of slaapkamerversterker, zal het vast geen pedalboard met meer dan tien pedalen en een koffer betreffen lijkt me.
Groupies zijn belabberde sjouwers dus daar hebben we roadies voor uitgevonden.
Die 2 moet je niet door elkaar halen, ik kan dat niet vaak genoeg zeggen.
ik vond het destijds nogal slim van Ibanez om hun TSA5TVR versterkertje er zo fraai uit te laten zien dat moeder de vrouw het ding accepteert in de woonkamer. Compleet met stofzuigbestendige pootjes.
https://images.app.goo.gl/4XTUiASEXjoGhr4U9