Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 803 van 869 EersteEerste ... 303703753793801802803804805813853 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.021 t/m 8.030 van 8681
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik ben persoonlijk een behoorlijke fan van het merk Pedaltrain.
    Ik heb jarenlang Pedaltrain (Classic en Pro) gebruikt, maar dat hele open frame based concept (ook van anderen) gaat me steeds meer tegenstaan. Teveel loze verticale ruimte, maakt het oppervlak onnodig groot. Vind ik. Ben nu aan bezig met een Rockcase, oogt nu al zichtbaar strakker.

Senior Member

Standaard Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik heb jarenlang Pedaltrain (Classic en Pro) gebruikt, maar dat hele open frame based concept (ook van anderen) gaat me steeds meer tegenstaan. Teveel loze verticale ruimte, maakt het oppervlak onnodig groot. Vind ik. Ben nu aan bezig met een Rockcase, oogt nu al zichtbaar strakker.
    Geheel mee eens. Daarom ben ik ze ook maar zelf gaan bouwen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 4 augustus 2020 om 15:45
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Ik vind dat vaak echte kunstwerkjes die hier voorbij komen, de zelfgemaakte bordjes. Echt petje af. Maar wat ik mij wel vaak afvraag, is ook het gewicht. Dat is toch eigenlijk ook hartstikke zwaar met een wat groter bord? Zit je ergens rond de tien pedalen, of meer, da's al een behoorlijk gewicht op zich. En dan een houten bord, dat gaat wat wegen.

Senior Member

Standaard

Het hoeft geen 18mm multiplex birchwood te zijn he?
    Voor een board wel wat dikker dan voor een case.

Senior Member

Standaard

Nee, tuurlijk niet. Maar het is wel al gauw zwaarder dan een aluminium bord. Zit er een koffer om bij vervoer, dan kan het qua gewicht toch aardig oplopen. Ik heb zelf een T-Rex ToneTrunk 70, met koffer en da's best een zware jongen, ondanks lichtgewicht aluminium.

Senior Member

Standaard

Mijn Rockcase van dun triplex met soort van aluminium buitenlaagje weegt an sich geen drol, denk dat mijn PT Pro met softcase (en met name door die softcase) al stukje zwaarder is.
    Bij dat formaat hoort eigenlijk een hardcase vind ik, maar dat zou het nog veel zwaarder maken.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 4 augustus 2020 om 22:25

Senior Member

Standaard

Die Pedaltrain tassen zijn ook zwaar. Ik had er ook eentje en wat ik mij er van kan herinneren is dat er een soort dikke kartonnen laag in de stof zat. Zal geen karton zijn, maar zo ongeveer voelde het. Ik heb die tas na slijtage vervangen voor een Mono tas, die ondanks dat ie dikker en steviger is, ook lichter is. Uiteindelijk heb ik dat T-Rex bordje gekocht, omdat ie flink in de aanbieding was en die is met koffer niet eens heel veel zwaarder dan het Pedaltrain pedalboard met tas. Misschien zelfs wel lichter.

Wat je zegt over de open ruimtes van een Pedaltrain, dat was o.a. voor mij ook een dingetje waarom ik voor de T-Rex Tonetrunk 70 ben gegaan. Licht aluminium en een dicht oppervlak. Dat ie in de aanbieding was, was ook niet onbelangrijk. Lijkt er trouwens wel sterk op dat het echt niet goed gaat met T-Rex. Veel dingen zijn al niet meer verkrijgbaar, waaronder de pedalboards en de rest is zwaar in de aanbieding, alweer.
    Laatst gewijzigd door Brum; 4 augustus 2020 om 22:39

Senior Member

Standaard

Idd alweer.

Senior Member

Standaard

Ik heb een tonetrunk 56 met hardcase. Het gewicht van het board is maar een kleine factor op het geheel van board, pedalen en case.
    Ik heb hem trouwens gekocht toen ie nog niet goedkoop was.
    Heb ik altijd
    Wel fijn bordje.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 5 augustus 2020 om 08:40

Senior Member

Standaard

Wat lopen jullie te zeiken over het gewicht van een pedalboard?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten