Ik merk dat jij geen Mac hebt ;)
Printable View
Op een Mac HOEF je niks te doen.
Ik heb altijd PC gedraaid maar bij Vista zei ik ho, enough. Elke week een update om de gaten van de vorige updates te dichten...
Tis niet alleen dat je niks mag of hoeft, je KAN ook niks, dat is ook weer waar.
Dat moet je dus ook niet doen, daar heb je de PC voor.
Dus dan moet je als ontwikkelaar 2 systemen naast elkaar draaien om zoiets simpels als een webserver te kunnen gebruiken? Wat een kwats.
Overigens is het op Windows ook niet te doen, dus dat hebben die twee besturingssystemen als overeenkomst: verplicht binnen de lijntjes kleuren.
Hoe bedoel je kwats? Als ontwikkelaar ontwikkel je toch voor systemen? Die dingen zijn wat ze zijn.
Ik ken het niet anders, je bedenkt iets en dan ga je testen op systemen en software, vaak browsers. Je kan wel boos worden dat die systemen geen rekening met jou skills houden maar dat is de boel omdraaien, jij bent er voor hen, zij niet voor jou.
Of begrijp ik dat verkeerd?
Mijn dagelijkse laptopje draait op Ubuntu, omdat ik Windows 10 zat ben......... Het is niet zaligmakend, maar beter als Windows. Voor mijn muziekcomputer gebruik ik nog Win 7/64 omdat ik nog een hoop software en hardware heb dat daar op draait.
Wellicht dat ik met een volgende muziekcomputer een Mac neem, weet ik nog niet.
IVM hardware ben je toch soms aan het een of ander gebonden.
Maar voor dagelijks gebruik is Linux onovertroffen!
Robin.
Ja, dat begrijp je verkeerd. Het is ondoenlijk om een webserver op OSX te installeren zonder vage, en niet-ondersteunde brews te gaan installeren. Softwaremanagement is veruit het sterkst op de verschillende Linux-distributies. Daar kunnen MS en Apple nog veel van leren/afkijken.
Hendrik1970 en HaroldA, we gaan het nog eens een kans geven. ;-)
Ik houd jullie aanbod in gedachten.
Dat doe me denken aan mijn garagehouder die mopperde dat er zoveel elektronica in een moderne auto zit dat het bijna niet meer te doen is voor een kleine garage. Ik zei, ja vervelend dat ze enkel oog hebben voor de consument en niet voor de reparatie branche.
Ja, zei hij nog.
Volgens mij hebben ze vooral oog voor zichzelf. Want hoewel die elektronica natuurlijk mooie mogelijkheden biedt voor de consument/bestuurder timmeren de merken het wel meteen zo dicht dat ze de kleine garagehouder buiten sluiten maar ook zorgen dat de consument voor elk wissewasje naar de merkgarage moet voor een handeling die niet per se nodig hoeft te zijn.
Voorbeeld; als bij mij een lampje kapot is krijg ik een melding op m'n display. Dan vervang ik het lampje en is de melding weg.
In de auto van mijn moeder, een aantal jaar jonger, komt ook een melding op het display gecombineerd met een akoestisch signaal als je de auto start. Nou kan je dat lampje wel vervangen, maar die signalen blijven komen. Afgezien van het feit dat dat redelijk irritant is bij één opgeloste melding beginnen het aantal (gedateerde) signaleringen na verloop van tijd vormen aan te nemen alsof het einde der tijden nabij is. En, als al die meldingen continue blijven komen weet je niet meer wat nog actueel is en wat niet. Een lampje kan namelijk gewoon weer kapot gaan en ook je ruitenwisservloeistof kan weer op gaan.
Dus nu moet er na iedere melding een ritje naar de merkgarage om de meldingen uit het systeem te laten halen. Nou geloof ik niet dat ze er geld voor vragen, maar als je toch voor iedere melding naar de garage moet is het bijna net zo makkelijk om daar dan maar even dat lampje te laten vervangen ipv. het zelf te doen of bij de garage op de hoek die het systeem niet kan aansturen.
Ik rijd Saab, en die geeft ook aan als er wat stuk is, maar als de meldingen niet weggaan, kan je hem gewoon resetten met foefjes die je op het www in fora vindt. Volgens mij is er voor iedere auto wel zo'n foefje.......
Robin.
Nu ben ik geen webserver specialist, maar ik weet wel dat Tim Berners-Lee de eerste internetverbinding tot stand bracht met een NeXT cube als server. NeXT, dat bedrijf van Jobs.
Maar voor de gewone user:
De fundatie van OSX is vele malen steviger dan dat Mickey Mouse OS van MS en als je het hebt over compatibiliteit, wint een Mac met gemak. Heb ook al vaak niet-ondersteunde hardware in een Mac gebouwd of geprikt, die het vervolgens gewoon deed. Bij Windows is het precies omgekeerd.
Internet bestond allang voordat Tim ervan gehoord had.
Ik snap niet dat er zo veel mensen zo tegen windows 10 zijn.
Voor veeleisende / advanced gebruikers snap ik het misschien nog, maar verder?
Ik heb red hat, mandrake, opensuse, mint en ubuntu geprobeerd, maar van al die linux meuk word ik als normale gebruiker echt niet blij.
In windows 10 werkt mijn antieke spaceball zelfs weer (of nog).
Windows 10 is hopeloos. Wifi drivers die dan weer wel, dan weer niet werken, programma's die niet compatibel zijn (hier moet je compatibiliteit met oudere versie van windows instellen), traagheid, vastlopen, ongevraagd updaten (ook al staan automatische updates uit),... Een kutsysteem, zo mogelijk nog erger dan vista. Maar verder ben ik er niet tegen hoor! 😭
Edit: oh ja, en ongevraagd geïnstalleerd!
Ongevraagd geïnstalleerd? Waarom heb je die keuze niet gehad net als ieder ander?
Ik heb echt nog geen enkel probleem gehad met windows 10; windows 8.1 zat te zeuren over mijn printer, maar werkt perfect in 10.
Windows 8.1 werkte perfect op mijn laptop.
Talloze keren de vraag gekregen om win10 te installeren, echter de keuze 'nooit' stond er niet bij.
Op een mooie zonnige dag start ik m'n laptop op en krijg ik tot mijn verbazing 'welkom bij win10'??
Toch maar eens proberen dan, maar tot mijn grote teleurstelling met de nodige zorgen vandien.
Format c gedaan en win 8.1 van scratch geïnstalleerd. Alles werkte weer naar behoren.
3 dagen later start ik het ding op en je raadt het al. 'Welkom bij win10'!
Dan maar eens veel tijd gemaakt en beginnen googelen ivm mijn problemen. Blijkt toch dat ik absoluut niet de enige ben.
Ondertussen een maand of 3 en een nieuwe iphone (verhaal op zich, maar iphone kapot gesmeten uit frustratie dat pc niet werkte op moment dat ik 'm heel dringend nodig had) later nog steeds een hoop myserie. Heeft er toe geleid dat de laptop veelal aan de kant blijft staan.
Ik begrijp van velen dat het echt toestelgebonden is. Bij de ene werkt het perfect, bij de andere is er een hoop myserie. Ik hoor jammer genoeg bij de 2de groep... Dus spreek mij asjeblieft niet over win10! 😡
Ik draai nog steeds windows 8.1 op mijn thuis laptopje. Ik heb indertijd grote moeite gehad om m'n ouwe flatbedscanner aan de praat te krijgen op Windows 8.1 en met een 3e partij startmenu draait 't eigenlijk prima! Dus ik heb de tool http://ultimateoutsider.com/downloads/ GWX control panel draaien om Windows 10 te vermijden.. Ga ik wel keertje doen bij 10.1 bij een nieuwe laptop.
back on topic. Ik heb m'n band website draaien bij Versio. Een hoop van die updates gaan daar automatisch, althans vanuit de hosting provider.. Niet mogelijk bij gitaarnet?
In 1980, physicist Tim Berners-Lee, then a contractor at CERN, proposed and prototyped ENQUIRE, a system for CERN researchers to use and share documents. In 1989, Berners-Lee wrote a memo proposing an Internet-based hypertext system.[3] Berners-Lee specified HTML and wrote the browser and server software in late 1990. That year, Berners-Lee and CERN data systems engineer Robert Cailliau collaborated on a joint request for funding, but the project was not formally adopted by CERN. In his personal notes[4] from 1990 he listed[5] "some of the many areas in which hypertext is used" and put an encyclopedia first.
The first publicly available description of HTML was a document called "HTML Tags", first mentioned on the Internet by Tim Berners-Lee in late 1991.[6][7] It describes 18 elements comprising the initial, relatively simple design of HTML. Except for the hyperlink tag, these were strongly influenced by SGMLguid, an in-house Standard Generalized Markup Language (SGML)-based documentation format at CERN. Eleven of these elements still exist in HTML 4. :sssh:
Geschiedenis van het internet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschi...n_het_internet
Zat ik er dus niet ver naast ;)
Je hebt gelijk, hij had er niets mee te maken. Hij definieerde HTML, schreef browser- en server software, maar is toch vooral bekend geworden door zijn uitmuntende koffie en broodjes in de kantine.
Belegde broodjes of koffiebroodjes?
Robin.
Dat staat er toch: HTML.
Ham, tomato, mayo & lettuce.
Oh, sorry......:)
Robin
https://www.security.nl/posting/4825...ra?channel=rssCitaat:
Onderzoeker waarschuwt voor zelf hosten vBulletin-fora
De afgelopen weken zijn meerdere webfora gehackt die op vBulletin draaide en waarbij de gegevens van miljoenen internetgebruikers werden buitgemaakt. Het probleem is echter niet de vBulletin-forumsoftware zelf, maar beheerders die de forumsoftware zelf hosten en niet updaten.
mod-edit: ja, leuk zo'n wikipedia pagina.
We draaien nog steeds!