Strekking van het verhaal: iedereen is te gast en als het niet bevalt, dan rot je lekker op.
Enige gedrag dat aan te kaarten is staat in de forumregels.
Printable View
Strekking van het verhaal: iedereen is te gast en als het niet bevalt, dan rot je lekker op.
Enige gedrag dat aan te kaarten is staat in de forumregels.
dat idee had ik al ja, maar hoe met bepaald gedrag word omgegaan blijf ik toch scharen onder grote kul, dat is toch iets voor de moderators om over na te denken
Dat heb je al een paar keer gezegd, ja. En denk niet dat ik daar niet over nadenk. Maar wie ben jij dat je mij de maat loopt te nemen? Wie ben jij dat je alles beter weet? Wie ben jij dat je ons even komt vertellen hoe we ons moeten gedragen?
Denk daar zelf maar eens over na, met je arrogante gedrag.
regeltjes, regeltjes, sommige mensen kunnen echt niet zonder blijkbaar. kijk, dit forum heeft al een straffe geschiedenis in internet termen. Er zijn hier in het verleden al heel wat zeer positieve acties geweest, solidariteit, meetings, sociale controle (ja, dus) en allerlei initiatieven irl enz... dat overtreft met gemak het clubjesgedoe dat er soms heerst, kinderachtig gedoe, puberale stoerdoenerij... dat soort dingen zijn trouwens erg gemakkelijk te negeren.
Wat altijd geweldig helpt, is jezelf niet te fel au serieux nemen. niet alleen hier op het forum trouwens
Maar heb je de rapporteer knop al gebruikt Brad?
Want zo niet dan wordt het wel een beetje een potsierlijk verhaal van je.
dat lijkt me iets tussen mij en de moderators, maar een goed verstaander weet je wel
Nou weer geheimzinnig lopen doen?
Waarom reageer je niet op wat ik zeg?
Wel, het kan best dat je het niet eens bent met een beslissing en de inhoudelijke argumenten die daarvoor geven worden.
Dat is toch een kwestie van slikken of stikken. Zoals zoveel dingen in het leven.
nou ja, hij vraagt of ik al eens iets gerapporteerd heb en dacht enige discretie in acht te nemen bij het beantwoorden van zijn vraag. het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik een klacht en de reactie van de moderator daarop hier in het openbaar uit de doeken ga doen.
dat is iets tussen mij en de moderator zou ik zeggen.
Maar de betreffende vraag kan toch met ja of nee beantwoord worden, zonder daarmee een privé conversatie openbaar te maken?
Tjemig, heeft iedereen een beetje teveel tijd over of zo om hier serieus op door te gaan? Ga lekker spelen!
Ja ik ga een nummer instuderen van de Ramones en wel 'Beat on the Brad with a baseball-bat'.
Ik snap nu waar zij de inspiratie vandaan haalden.
Om toch een serieuze reactie te geven:
Ik ben blij dat we hier nog geen avatars hebben. Ik ken ook wel fora waar ze avatars én sigs met foto's toestaan. Dan wordt een reactie van één regel al snel zo groot als een half scherm. Vaak ook nog i.c.m. bewegende gifjes in de sig, je wordt er knettergek van. En het voegt IMO ook niks wezenlijks toe. In je profiel kun je aangeven wat voor gear je hebt en eventueel een website. Ik vind het wel prettig lezen zo zonder al die afleidende bende.
En wat betreft omgang met elkaar: er zijn maar weinig forums waar met zoveel wederzijds respect over onderwerpen als religie en politiek gediscussieerd wordt als hier. Sterker nog, op de meeste zijn die onderwerpen verboden. Hier zijn dat IMO de beste onderwerpen in Offtopic. Daarnaast zijn er nogal wat initiatieven opgestart om forumleden te steunen, financieel of in levende lijve bijstaan. Minimeetings, grote meetings, noem maar op. Ik ken maar weinig fora waar men zo met elkaar begaan is. Daar helpt geen avatar aan.
Ga nou niet lopen jankmuilen, halve tamme. Je verandert zelf mijn naam in de quote, maar wel janken?
Pardon? Geef even een linkje van de betreffende post dan.
ik heb een tijdje zelf achter de schermen mee kunnen kijken als mod.
Jongens, het valt niet mee. ze hebben allemaal een dubbelrol als lid en als mod. Ze hebben erg weinig middelen en willen best een hoop, maar lang niet alles kan. Beetje begrip voor die ondankbare taak is wel op z'n plaats.
Het forum is in de loop van de jaren gegroeid tot wat het is, met zijn eigen cultuur.
Zie het als de kroeg op de hoek. Er zijn bepaalde basisregels. Overtreed je diem, dan wordt je op je vingers getikt middels een berichtje. Verder is het gewoon een bestaande cultuur met alle smaken en verschillen bij elkaar.
Wanneer je die kroeg binnen stapt en je vind het niets, dan kan je de boel proberen te veranderen, of een andere kroeg zoeken.
Zo simpel is het eigenlijk. Denk dat Fred het heel mooi verwoord heeft in een eerder stukje: Kijk eens rond en probeer eens te wennen. Verder een tip: Wanneer je een moraalridder of fatsoensrakker wil zijn, zorg er dan wel voor dat je gedrag ook consequent is, anders komt het ook niet geloofwaardig over.
Ik geef toe: die naamsverandering was ontzettend grappig, maar een beetje onder de gordel. Sorry.
Maar telkens tegen mensen zeggen dat ze anders "lekker kunnen oprotten" is evengoed beneden alle peil. Daar zouden dan ook eens maatregelen tegen genomen kunnen worden.
Een stel gitaanetjonkies die menen de oude garde de levieten te moeten lezen, da's zoals een land binnenvallen en je eigen wetten opleggen. Waarom zou die oude garde zich moeten aanpassen aan de newbies?
Tuurlijk, de stijl van posten is - in Off Topic - nogal direct en het poep-piemel-vagijn niveau is er wat hoog (maar bijlange niet meer wat het geweest is), maar dat is nu eenmaal het karakter van dit forum, voor zover een forum een eigen karakter kan hebben. Het heeft voor mij ook wat tijd in beslag genomen voor ik er aan gewend was. Daar staat tegenover dat er in Off Topic ook en veel op een deftige manier gediscussieerd wordt.
En ach, ook in andere subfora wordt er al eens sarcastisch, cynisch en kritisch uit de hoek gekomen. Als je daar niet tegenkan, moet je maar wat doen aan je incasseringsvermogen...
ik ben hier nog kort maar ben geen jonkie en zonno is ook niet van gisteren. verder ben ik niet tegen poep en plas humor, het gaat erom hoe het word toegepast
waar het mij om gaat het dat er hier nog al eens op de man word gepeeld en niet een op erg prettige manier
en zoals ik al eerder heb aangegeven word er bij veel forums van deze omvang behoorlijk streng opgetreden, men laat het een tijdje gaan maar als de emmer vol is word er wel opgetreden, soms worden hele topics verwijderd
Ik ben voor leesbare zinnen. Hoofdlettertje, kommaatje, puntje, het is zoveel moeite niet en getuigt ook van respect naar diegene die het moet lezen. Een -dt foutje hier en daar laat ik dan maar in het midden, daar is nou eenmaal niet iedereen een ster in en iedereen maakt wel 's een grammaticaal foutje.
daar heb je punt, maar ik ben tijdens een middag lezen hier dingen tegen gekomen waar ik erg van geschrokken ben
Dit forom draait op een eenvoudige hosting. Het gitaarnet forum heeft meer dan 3 miljoen berichten en ik dacht dat de reden om plaatjes niet toe te staan zoals avatars vanwege de performance was. Het forum heeft een historie van vastlopen gehad en alle ballast is er uit gehaald.
Ik vind het op zich wel meevallen. Als er al op de man wordt gespeeld, wordt dat vrij resoluut gecorrigeerd door een mod dan wel andere gebruikers. Oude leden die elkaar kennen kunnen wel wat lomp doen, maar daar zijn we allemaal gitaristen voor.
Verder denk ik inderdaad dat je wat aan je incasseringsvermogen moet doen. Het is hier geen Libelle of EO.
En de kleine PMbox
Wat een kutforum
:-)
Wat er in Off Topic geschreven wordt maakt mij niet zoveel uit, mits er maar een bepaalde minimale fatsoensnorm gehaald wordt.
Ik heb meer moeite met het aantal Off Topic bericht IN On Topic. Als ik een zinnig topic volg, dan vind ik het prettig als het daartoe beperkt blijft. Daarnaast ben ik geen voorstander van teksten als 'sterf hoer sterf' of 'rot maar op'.
De vergelijking met een kroeg gaat wat mij betreft slechts ten dele op. Als kenniscentrum, handelshuis en nieuwtjesblad het je gitaarminnend Nederland ook wat te bieden. De sociale functie die er ook zeker is wijs ik niet af, maar hoeft niet gedomineerd te worden door "oude garde". Ik heb nog nooit rot op tegen een mooie vrouw in de kroeg gezegd die de muziek niet zo mooi vond. Ik heb wel de barkeeper wel eens gevraagd een ander plaatje op te zetten. Fijn weekend voor alle gitaarvriendjes!
Tering zeg! Ik haak af.
Hahaha :seriousf:
Je kan natuurlijk eindeloos blijven piepen & zeuren dat het anders moet en als dat de lol is moet je dat vooral blijven doen.
Je kan ook bedenken wat je zelf zou kunnen bijdragen als de noodzaak tot hervormen zo groot is.
Je zou kunnen kijken of het mogelijk is tzt wat modtaken over te nemen. Of meer in een harmonie model te communiceren dan in een polariserende. Ik roep maar wat.
Wat minder negatieve energie en wat meer positieve.
Daar sta ik zeker open voor.
Vergelijk je jezelf nu met een mooie vrouw? :dontgeti:
Als er in de kroeg iemand naast je komt zitten, die de hele tijd over de muziek ligt te zeiken, zeg je op een gegeven moment toch ook wel dat die dan maar een andere kroeg moet zoeken? Of blijf je geduldig naar dat gezeur luisteren of begin je dan zelfs mee te zeuren?
En aan een barman vragen of hij een ander plaatje wil opzetten, is iets heel anders dan zijn hele muziekcollectie proberen te veranderen...
Joost liever niet, je bent net binnen en wil de club nu al veranderen, de club is prima, excessen worden binnenskamers opgelost. er zijn hier genoeg leden wiens mening echt 180 graden haaks op op elkaar staan maar die prima (op hun eigen onbeholpen wijze ;) ) hier over kunnen discussiëren. Dat vergt enige gewenning en om de sleutels van de club zo maar af te geven lijkt mij geen goed plan, blijf een plakken, ouwehoer wat mee en dan kunnen we altijd nog eens kijken :D
Prima. En die wens om te veranderen valt best mee hoor. Wel wat puntjes op de i, maar ik waardeer zeker hen die dat nu al doen, ook als ik het er inhoudelijk niet mee eens ben.
Als ik een clubje vrienden thuis uitnodig om gezellig te ouwehoeren en bier te drinken maak ik van een scheet of boer ook geen probleem. Het forum draait al een kleine 15 jaar en heeft zich in die tijd ontwikkeld tot wat het nu is. De gebruikers die hier al langer zitten voelen zich er blijkbaar prima bij en nu moeten ze ineens de puntjes op de I gaan zetten? Wat is daar de toegevoegde waarde van? Dat een grote groep gebruikers zich aan gaat passen zodat de gewenste fatsoensnormen van een enkeling gehaald wordt?
Jij hebt moeite met bepaalde teksten, ik met een voorzichtige poging tot moraalridderij. Zeg maar wie zich gaat aanpassen (ik in ieder geval niet en of jij je gaat aanpassen moet je ook zelf weten, hoeft van mij ook niet;))
Wie zegt er dat er een grote groep moet aanpassen? Misschien liggen de verhoudingen wel andersom (ik weet het niet, voor alle duidelijkheid). Ik ben geen moraalridder, maar mag mij ook vrij uiten. Als ik vraag naar de grote gemene deler, zegt een moderator dat die er niet is. Dat roept de schijn op dat het belang van een groepje "oude jongens" boven het algemene belang wordt gesteld. Lees: de schijn. Afijn, als opbouwende suggesties uitmonden in een topic als deze, zal ik ze achterwege laten.