http://www.thegearpage.net/board/sho...7&postcount=22
Printable View
Yek, thanks voor de hulp.
Maar de gehele link is dit: http://www.thegearpage.net/board/sho...=994920&page=2
Goeie nieuwe signature BTW
Moet je straks weer je signature wijzigen;)
Bedankt voor de links, haha roept er een linkmiegel bij die axe/11/kpa kerstboom dat er alleen nog maar een eventide h6700 bij hoeft.
Hier wat meer info over het vergelijk AFX2 en KPA. Nu blijkt dat geprofileerde AFX2 sounds op de KPA veel echter en realistischer klinken. Niet slecht voor 1000 Euro minder.:crazyhappy:
http://www.musiker-board.de/verstaer...lifier-97.html
Tjezus, het verschil tussen die twee opnames is wel heel erg groot, je zou bijna denken dat de omstandigheden bij de opnames niet gelijk, zo niet zeer in het nadeel van de axe, waren. Wat een verschil!
En als je dan kijkt naar de uitslag -grafisch- van de soundcloud linkjes, dan zijn die toch echt gelijk aan elkaar...
Die kemper wordt steeds interessanter.
Daarom zeggen clipjes niet zo veel, de omstandigheden waren inderdaad niet gelijk. In de Kemper clip zit veel meer hoog. Luister alleen maar eens naar de bekkens. Daarnaast haal ik -met alle respect- een gelijkwaardige sound uit een pod als ik het op deze manier (high gain & gedubbeld en zwaar gecompressed) opneem. En een beetje meer of minder hoog maakt een wereld van verschil. De enige manier om ze echt te testen is om ze zelf te bespelen lijkt me.
Morris,
Dank voor je kritische houding. Het is altijd weer goed zaken terug te brengen naar een gezond niveau van realisme. Ik ben echt super nieuwsgierig of de KPA zijn verwachtingen weet te realiseren. Als dat geval is.......wow. Zo niet ..... jammer maar helaas.
Rest alleen nog een normaal 19" formaat.
De clip is idd totaal anders, maar bij nader inzien schat ik in dat dat toch wel 'nogal' door de kemper komt.
Kijk -nogmaals- naar de 'meter' uitslag op beide soundclick linkjes. Aangezien bij beide opnames de gitaar zowat het hele geluidsbeeld bepaalt, want zwaar overheerst, kun je op basis van deze twee clips toch al een heel groot verschil in geluidsdruk, vetheid, en definitie bepalen: kemper for the win. Maar de clipmaker geeft volgens mij ook aan dat ie niet getweakt heeft. Daar zou de axe nog wel wat kunnen goedmaken, want dit verschil is echt te groot. Maar dan ook kun je zeggen dat zonder te tweaken die kemper wel al heel fijn ijkt, en ik hou niet meer van tweaken.... ;)
En wat natuurlijk veeeeel interessanter is, ipv de obligate metalsounds, zijn dynamische sounds.
De Kemper klinkt hier wel prima en dat is een verrassing. Ik heb op de Messe dit jaar verschillende keren staan luisteren nr de Kemper en die klonk verschrikkelijk slecht.
Als hij nu ook eens een keertje te koop komt... De verkoop is wederom een maand uitgesteld :???:.
Heb de diverse clipjes op diverse forums afgestruind maar kan zo ook geen duidelijke winnaar aanwijzen. De Axe-Fx II lijkt me ook erg gaaf en is waarschijnlijk praktischer als alle-in-1 doos (en ik vond de Ultra al erg goed). Afijn, het wordt in ieder geval interessant voor de consument nu er ook wat gezonde concurrentie lijkt aan te komen.
Het concept van de Kemper amp is overigens wel heel erg leuk en geniaal bedacht en ze winnen het wat mij betreft wel qua originaliteit. Ik heb veel verschillende amps en het lijkt me dan ook erg praktisch om mijn favoriete amp setups als na-tweakbare sounds te capturen en deze als presets tijdens optredens of vriendensessies te gebruiken. Tevens kun je de sound van je buurman ook eens benaderen. Nou alleen nog eens goed leren spelen en ik ben er....
Langzaam maar zeker druppelt er steeds meer info door. Hier de lijst van effecten die overigens nog niet definitief is. Er schijnt zelfs een looper bij te zitten. Meer dan genoeg dacht ik zo.
Wah Wah
Low Pass
High Pass
Vowel Filter
Wah Phaser
Comb Filter
Green Scream
Plus DS
One DS
Muffin
Mouse
Fuzz DS
Metal DS
Treble Booster
Lead Booster
Pure Booster
Wah Pedal Booster
Graphic Equalizer
Studio Equalizer
Metal Equalizer (o_O)
Stereo Widener
Compressor
Vintage Chorus
Hyper Chorus
Air Chorus
Vibrato
Rotary Speaker
Tremolo
Phaser 1
Phaser 2
Flanger 1
Flanger 2
Loop Mono
Loop Stereo
Loop Distortion
Tap Delay
Free Delay
Analog Delay
Hall
Large Room
Small Room
Ambience
Matchbox
Dat is een leuk lijstje.
nice, niet TEVEEL poespas....ben hier toch ook wel erg benieuwd naar!
Ik krijg de indruk dat er al 1 staat in groningen. Voor mij te ver rijden maar als je in buurt woont zou je de eerste in NL zijn die hem kan testen.
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=KEMPER
* alleen te koop op bestelling!
* demo's op aanvraag
Voorraad: X
Ik vind dat ding, los van de eventuele technische merites, estetisch wat minder geslaagd....
Ik ook! En de form factor zal toch eerst naar 19" moeten voordat de poeplap getrokken wordt. Zelf geen GAS omdat ik nog steeds tevreden ben met mijn Ultra. Maar ik vind de KPA wel een verdomd interresante ontwikkeling.
Ik vind deze vorm -soort van desktop?- eigenlijk best erg ok. Een 19" apparaat gaat nou eenmaal in een rack en ik heb in het verleden te veel met racks gesjouwd, mij trekt het niet meer. Die kemper kan mooi in een schoudertas -biedt thomann ze al aan?;)- en dat zie ik wel zitten.
Pracht apparaat, facinerende techniek, maar het succes valt of staat met het opbouwen van den bibliotheek van bijzondere "profiles".
Ik ben benieuwd wat er na de lancering gaat gebeuren in de community.
Het zou wel tof zijn als er ook een mogelijkheid komt om effecten los te kunnen profilen.
Ateng,
Gaaf! Dan ben je de eerste hier die hem getest heeft hier op het forum.
Ik vind het nog steeds waanzinnig dat je met dit apparaat de amp sims en cab sims van je favoriete Axe-fx patches in de KPA kan profilen. Dit natuurlijk naast de mogelijkheid van je favo tube amps en zelfs S-gear.
Naast geluid is het gevoel net zo belangrijk. Dus t.z.t. dit ding eens goed onder de loep nemen.
En, en, en, ateng???
Of moet je nog steeds bijkomen van alle indrukken? :)
Ik begin ook erg nieuwsgierig te worden. Als het kut klonk mag je het ook zeggen hoor! :-)
Hahahaha... heb het ff druk gehad dus geen tijd gehad om achter mn iMac te zitten.
Mijn indruk... toen ik mijn gitaar inplugde en alle amps bij langs ging dacht ik hmmm klinkt wel lekker maar mis iets.
Na een tijdje gespeeld te hebben en wat amps te hebben getweaked naar mijn smaak begon het steeds beter te klinken.
Vooral toen ik een paar te gekke amps tegen kwam (o.a. Marshall plexi) dacht ik van "yeah".
Het is alleen ff anders er mee omgaan dan een Axe fx of een Eleven Rack omdat Kemper een profiel maakt van je hele set up dus niet alleen je versterker maar ook van je speaker, microfoon en je instelling van je versterker en dan bedoel ik je toonregeling. Je kan dus ook niet een Marshall combineren met een V30 of een Greenback speaker als je een Marshall profiel hebt gemaakt met Eminence of EV speaker.
Het reageert erg goed op je gitaarspel en op de volume van je gitaar. Wel erg belangrijk om te fine tunen als je een versterker hebt geprofiled, tunen totdat je geen verschil meer hoort met de originele amp. We hebben daar bij Tonika een profile gemaakt van een Fender Twin en inderdaad de Kemper klinkt zoals een gemiked Twin.
Voor in de studio is het super! Als ik alleen maar studio dingen zou doen dan had ik de Kemper zeker gekocht.
Live op de bühne weet ik niet hoe hij zich staande zal houden met al die band geweld maar aangezien ik met in-ear speel is het wel interessant.
Klinkt hoopgevend, waarop heb je afgeluisterd?
Ateng,
Bedankt voor de terugkoppeling.
Weet je zeker dat je de profielen niet kan scheiden in Amp, Tonestack en Cabinet. Ik begreep uit de verhalen van de beta-testers op TGP dat dit wel mogelijk is.
Lijkt me wel geinig om tzt een AFXII-KPA sessie te doen om de best klinkende patches van de AFXII eigenaren te profilen voor de KPA. Geinige gedachte.
Eerst maar eens afwachten wat Kemper verder gaat doen en of er nog een 19" versie gaat komen.
Hoe zou je kunnen scheiden als een signaal als 1 data gezien wordt?
ik kan me niet voorstellen dat je straks niet gaat werken met pre fab profielen aangezien niet iedereen een tweed deluxe, een soldano en een plexi thuis heeft staan. Een studio kan wel mooi alle gitaarsounds opslaan van hun klanten.. als een database.
Volgens mij kan je ze niet scheiden omdat er inderdaad een profile is gemaakt van je hele setup. Wat je wel kan doen is "cab" "amp" en "EQ" aan/uit schakelen maar hoe dat werkt weet ik niet.
Er zijn zekers bruikbare amps die goed klinken maar wat Tonika als extra service bij doet is dat je daar 5 versterker mag uitzoeken en een profiel van maken dus dat is wel te gek.
Schijnt echt wel mogelijk te zijn. Zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=HRPV6wEB018