Beetje sneu allemaal ,maar als jij het mooi vind whatever.
Printable View
Beetje sneu allemaal ,maar als jij het mooi vind whatever.
thanks, zo'nbrandertje heb ik nog ergens liggen ben al aan het zoeken geweest.
Ach, ik zie toch ook het plezier van iemand die vol trots z'n epi/ squire komt showen. Misschien dat die nu op een echte zitten wachten en dit idioot vinden. So be it, hun tijd komt heus wel en dan halen ze de neus op voor de mijne.
Nee joh ben je gek ofzo? http://dougymak.com/wp-includes/imag...icon_loser.gif
Een Burny Les Paul ? :cooler:
Hehe, je bent of knettegek of geniaal, we zullen het wel zien. Ben erg benieuwd...
Hoe heb je de fik erin gekregen eigenlijk? Heeft 'ie echt staan branden met gele vlammen en al, of ben je met een brander aan de slag gegaan?
ik vind het gaaf macwilliams :cheerup:
ik zit er tegenwoordig ook sterk aan te denken om mijn epiphone zakk wylde een andere finish te geven :seriousf:
Ik vond em eerst een van je mooiste en nu misschien wel de lelijkste.
hmm hij is nog niet af heh ;) hij word mooier:D
Als je 's ochtends je vriendin ziet en ze is niet op haar mooist, zet je haar dan ook in de fik om te kijken of het verbeterd? :seriousf:
Nee, ik vind het best wel vet maar zou het zelf nooit, maar dan ook NEVER nooit gedaan hebben, ik zou doodsangsten uitstaan als ik de fik zet in een gibbie.. :dontgeti:
Desalniettemin puik gedaan, zou inderdaad wel tot het fretbord doen.. :rockon:
Volgens mij kan je je fretboard prima beschermen door rechtop een plamuurmes tegen je fretboard aan te zetten. Dan scherm je ook je hals af. Een kap met isolatie is niet eens nodig. Sterker nog, zo'n plamuurmes koelt vanzelf snel af en kan je snel weghalen als 'ie heet wordt.
Ik wacht eerst het resultaat gewoon even af :)
Ik vind de gitaar er ook best nog wel vet uitzien. Lekker donkere olie erover en presto!
Van Meekeren
welke lak komt er op ga je voor de natuurlijke kleur van het hout of ga je toch voor geel dat je terug vind op de tabacco burst die zou het denk ik niet slecht doen
@pannekoek,
dat was eerst ook een gedachte van mij om een epi zw te refinishen maar deze kon ik goedkoop overnemen en hier was de verf al af. Maaar tochals ik m'n handen op een zw kan leggen voor een normale prijs dan gaat die ook in de collectie.
———--------------------------------
qua afwerking zit ik nu in een tussenfase en vind ik het knap
dat sommigen nu al weten dat hij lelijk is. Vooruitziende blik waarschijnlijk want ik heb nog geen idee hoe hij er uiteindelijk gaat uitzien.
Wat ik voor ogen had was wel zo iets als de tobacco.
En dat van die plamuurmes moet ook lukken maar dan met een kleiner brandertje.
Ik vind het leuk om te doen en ik snap dat mensen niet begrijpen waarom ik het doe. Aan sommige reakties te lezen zie ik dat er een paar bij zijn die het niet kunnen of willen snappen. Je mag van mij dan ook je ongenoegen kenbaar maken op de manier zoals je dat gedaan hebt of nog gaat doen. Dus wees maar lekker ongenuanceerd inme mening. Het zegt meer over jou dan over mij. Waarschijnlijk lees je dit ook niet eens want je zult al op de reageerknop gedrukt hebben omdat je je antwoord toch al klaar hebt.
Ik voel me aangesproken, mac. Als de trots voor mijn nieuwe Epi ongepast is, heb ik gelukkig nog de foto's waar ik trots op mag zijn.
On topic: ...ik ben benieuwd naar je vervolg. Ik vertrouw erop dat het nog mooi wordt met die tobacco en egale burst tot de hals. Misschien nog wat oneffenheden uit het midden schuren ?
mensen het is maar een gitaar,en niet zo'n super bijzondere maar wel een mooie.er zijn zoveel gitaren die gebrand zijn meer dan jullie denken en sommige gaan nu iets over de rooie?en als hij het weer er af wil hebben is hij 20 minuten aan het schuren en is het klaar zo lang hoeft het niet te duren.ik vind het leuk en ben benieuwd naar het resultaat.enne Mac...niet te voorzichtig doen t komt wel goed als het maar mooi staat.ik had met een gerust hart tot het fretboard gebrand,als je het maar rustig doet met verstand is er niets aan de hand.
ander verbrand gitaartje..
http://img25.imageshack.us/img25/711/p1030612m.th.jpg
Het afbranden wordt in de houtbewerking wel meer toegepast heb ik de indruk :
http://img36.imageshack.us/img36/1070/afbranden.jpg
Ik vind het wel wat hebben eerlijk gezegd...
EDIT : Oeps groot plaatje, ga zien of ik het kan bewerken ...
EDIT 2 : Beter zo ?
Allemaal persoonlijke smaak. Nietwaar?
Zoals-t-ie was vond ik het misschien wel de mooiste van de zes, en dan denk ik dus
"waarom nou juist deze in de hens zetten, pak dan die goldtop ofzo" want ik vind goldtops lelijk.
En dan waren er dezelfde commentaren van andere mensen gekomen ;)
Gewoon rustig doorgaan Mac, misschien vind ik het straks wel weer de mooiste... hmnja. :makeup:
Die Goldtop gaat Mac lekker zo laten, verwacht ik (of door een pro opnieuw laten spuiten of zo). Dat ding klinkt zó ontieglijk goed dat het risico van het verkloten veel te groot is.
Ik weet nog niet wat ik van die Flamed Grill Gibson moet denken. Ik zou er zelf iig niet voor gekozen hebben... :satisfie:
en ik mijn les paul iedere dag maar lieflijk poetsen en boenen als ik hem gebruikt heb :seriousf:
je hebt ballen om de fik erin te zetten in je gibson, is nou niet echt een goedkoop uitprobeergitaartje ;)
Maar ben heel benieuwd hoe t uiteindelijke effect gaat worden, hell misschien vind ik t dalijk wel zo mooi dat ik t zelf ook ga doen.
(met mijn 2linkerhanden zal da wel niet, maar er zijn vast mensen die me daarbij willen helpen :P )
Tja als hij zo wordt als die 2e van rechts dan vind ik het toch echt zonde. Maar goed deze is iets meer geblakerd dus wacht het eindresultaat even af.
ik hou van dit soort projecten. Volg je hart en gaan met die vlammen
Ik heb ooit mijn cheapo Richwood strat gestript met een hetelucht verfstripper. Daarbij verbrandde het hout hier en daar, ik balen ;)
Wat de topic starter met zijn gitaren wil doen moet hij weten. Maar het lijkt me wel een geval van "Don't try this at home" :cheerup:
Is eigenlijk wel een ideetje voor barno. Guttlin Burger King. Zo van de vlam, dus lekkerder!
:cheerup:
Way to go Mac, gewoon de fik dr in. Als ie ergens te donker word kan je er altijd weer een schuurpapiertje overheen halen.:cheerup::cheerup::cheerup:
Ik zie dat niet iedereen even gecharmeerd is van mijn persoonlijke voorkeur.
Oorspronkelijk is dit een zwarte studio geweest met ebben toets voordat iemand hem van z'n kleur ontdeed. Ik heb geen idee wat die persoon bezielde, misschien was hij zwaar beschadigd ? Dus wat maakt het uit dat ik hem nu probeer te "verfraaien"?
Die andere heeft ook verschillende reakties teweeg gebracht en via pm heb ik er zelfs biedingen op gehad. Smaken verschillen.
Zoals Kim Wilson al aangaf, die goldtop is zo ontzettend goed dat er geen haar op m'n hoofd eraan denkt die te verkloten. De studio die ik nu aan het veranderen ben was zo erg verkloot dat het nooit veel slechter kan worden. Er zaten humbuckers in die ik tamelijk kut vond klinken, het waren ook niet de orgiginele. Op de achterkant van de buckers was het Gibson logo gestanst. Ik weet niet welke dit zijn maar ze komen er niet terug in. In de brug komt een sd pearley gate en in de neckpositie een dimarzio super dist, dat word afwachten of dit een beetje gaat klinken. Zo niet dan haal ik een setje humbucker sized P90.
Deze week veel overwerk dus het weekend maar weer reserveren voor brandwerkzaamheden.
Mocht het resultaat niet mooi zijn dan spuit ik hem gewoon zwart.
Bedankt voor julie positieve input!
Volgende keer willen we ook foto's van die brandende gitaar zien natuurlijk! Ik vind het idee mooi maar zou persoonlijk de zwarte rand wat dikker maken zodat je een wat kleiner hout oppervlak te zien krijgt. Maar ja, is ook weer smaak. Verder weet ik van je vorige brandproject dat je wel een beetje weet waar je mee bezig bent dus heb wel vertrouwen in een goede afloop.
Is dit nu een bbq-top? :-)
Ben benieuwd naar t resultaat.
Ik vond 'm wel mooi eigenlijk; zoals die was...
Ennuh straks, houtworm of schimmel voor het volgende project...?
Het is nog wel een leer proces, bedankt in ieder geval.
Flamed grill top deluxe.
Misschien wel, eerst deze afmaken.
Tabasco :B