Ach kom, iedere schele vis kan dat zien. Alsof dat een wetenschap is? :seriousf:
Printable View
Ik heb hier grote twijfel over
volgens mij is het figuurlijk ipv letterlijk.
Die is wel heel mooi ja. Wat zou erin zitten? Een deurbel? :seriousf:
Man! Een overdive voor in de kerktoren? Alsof het nog niet hard genoeg ging op zondagmorgen!:(
http://link.marktplaats.nl/438344799
Nieuw 2500-3000 euro? :dontgeti:
nieuw 1065 eurie. Misschien dat het toch iets anders is. Maja kerel vraagt als laagste bod 650 dat is dan wel weer redelijk...
Maar zit er bij de Amerikaanse fenders geen koffer? Hij geeft er een tas bij.
Klik
Heb het idee dat de vorm van de headstock niet helemaal lekker is, en dat de decals ook niet kloppen. Daarnaast kijk ik gewoon vreemd tegen deze gitaar aan als het een Fender moet zijn (extra mini-switch bv, hoewel die er natuurlijk later ingezet kan zijn).
Neefje van me heeft met hem gemaild en hij heeft ook zelf toegegeven dat het geen Fender is, dus die vent mag z'n tekst dan even aan gaan passen lijkt me.
Die headstock ziet er inderdaad niet uit. Maar hij heeft m al aangepast, heel sneaky.
"Ik heb er weinig verstand van maar vast geen Fender USA. "
Neuh, vast niet, knul :stop:
Absoluut geen fender, kop klopt niet, is het resultaat van iemand ide wel eens een strat heeft gezien en de kop heeft nagemaakt uit zijn hoofd of zo. Zou bijna denken aan een eigen fabrikaat, want die Chinezen hebben een strat-kop wel aardig onder de knie intussen. Body doet me denken aan een Blade, maar zal het niet zijn gezien de prijs.
Nouja, voor 75 euro... Geloof niet dat het hier een meesteroplichter betreft zal ik maar zeggen.
Anders even mailen en het serienummer vragen. Dan weet je al meer.
Is het niet toellig een copy van iets rond 79, 80 ofzo? Want de headstock zou in die periode volgens mij best kunnen kloppen. Durf dat trouwens niet zeker te zeggen, wat dat betreft zitten er hier zat mensen die veel meer kennis hebben.
Nee, 't is een recente. De kopieën van 30 jaar terug hadden vrijwel allemaal een bullet-trussrod, of een verchroomd driehoekig kapje bij de topkam. Of in het geval van Tokai de afstelling aan de bodyzijde, zoals het toen hoorde. Dit is gewoon een vrij nieuwe gitaar, zit gezien de kopvorm in het Santander kamp.
Maar jee, voor 75 euro een prachtige Strat in evenzofraai blauw, wat miepen jullie nou.. 't Is dat ik al in de gitaren omkom, anders zou ik 'm gewoon voor de gein al ophalen en er een avondje vergenoegd naar staren. Een leuke en goeie Strat is een leuke en goeie Strat, of het nou een echte USA is (also made in Russia heb ik uit betrouwbare bron) of niet. Maar dat vind ik persoonlijk dan hè.
De vraag is natuurlijk weet die gozer dat. Heeft hij het instrument ter goeder trouw gekocht? Het staat duidelijk in de advertentie dat het vast geen amerikaanse Fender is. De prijs is ook zeker niet Fender. Nee, ik denk dat dit gewoon een welwillende verkoper is en daar zit het verschil voor mij. Wat je niet weet, dat weet je niet. Dat mensen die logo's niet moedwillig moeten plakken is een discussie die ik hier al vaak heb gelezen en waar iedereen het over eens is. Dat kan niet. Alleen, dat is dan ook echt oplichting. Dit kan ik echt geen oplichting vinden.
Precies. Als-ie 'm bloedserieus als échte Fender zou proberen te slijten, dan is het oplichting. Nu is het een opgeleukte Strat. Net als de Kadettjes met 1.3 liter motor met van die Halfords plaatjes achterop, die je moesten doen geloven dat er een 24V V6 in het vooronder hing. Of tante Miep die er met een laag make-up van het Kruidvat net zo uitziet als Pamela Anderson.. tot het TL-licht weer aangaat in elk geval.
Overigens aangaande 'wat doet de volgende?'... Ik ben nog opgegroeid in een tijd waarin je werd geleerd voor jezelf na te denken, eerst goed kijken en dan pas kopen. Al dat geneuzel van 'dit mag niet en dit mag ook niet' is iets van de laatste 15 jaar ofzo, en ik wordt er doodmoe van, om het maar netjes te zeggen.
Ik geloof dat hier nog niet was geroepen dat het een oplichter is. Het is geen fender, zoveel is duidelijk. Het is een qua kop net mislukte kopie waar iemand in een overmoedige bui een fender logo op heeft geplakt. De prijs is daar ook naar.
Tsja, het zou vooral zonde zijn als ergens in de toekomst iemand het ding aan iemand met wat minder kennis van zaken als fender verkoopt. Omdan te vinden dat die koper dan maar wat beter op had moeten letten, vind ik dan weer kort door de bocht...
Dat is misschien een klein beetje kort door de bocht, maar je kunt niet altijd ieders handje vast blijven houden. Als jij je auto verkoopt, ben jij er dan verantwoordelijk voor dat de koper er misschien veel te hard mee gaat rijden, gewoon omdat het kan? Of een jaar later de teller terugdraait?
Zo ook met dit soort dingen, vind ik. Zeker met internet onder handbereik mag je van een serieuze aspirant koper wel verwachten dat als hij een echte Fender denkt te gaan kopen (dus 600 euro of meer gaat uitgeven), toch eerst even goed kijkt, navraagt naar serienummer en dergelijke. En bij twijfel: niet doen. Gewoon gezond verstand gecombineerd met een fijne opvoeding. Helpt ook bij zaken als Palm Invest enzo, tweedehands auto's, enzovoorts.
Maar los daarvan: bewust de boel belazeren is niet fris, en zo iemand mag zeker aangepakt worden.
't Is goed dat er politie is....:cooler:
Ik ben het wel met Harold eens.
Eigenlijk hoor je geen "nep"-decals te plakken op welke gitaar dan ook.
Met speakerkasten en auto's ligt het toch anders.
Het neemt niet weg dat je het niet kunt voorkomen, omdat er altijd baldadige en criminele mensen zullen blijven.
Dus daarom is het goed dat er topics zoals deze zijn.
O ja? Dus een oude Marquis kast opleuken met Marshall logo's en die dan ook als zodanig verkopen is helemaal flex dus? Dit vind ik dus net zoiets halfgaars als het roken zogenaamd ontmoedigen (omdat het zo slecht is) door het peperduur te maken, maar nog wel vrolijk de accijnzen te blijven incasseren. Verbied het dan gewoon, die andere weg is hypocriet.
Nepstickers plakken om te pimpen voor de persoonlijke kick vind ik prima. Het item dan als écht verkopen niet. Punt. Ongeacht of het om een gitaar of make-up gaat.
Iemand nog interesse in een nep-Fendertje trouwens? Of twee? :crazyhappy:
Tja, ik vind het dus wel uitmaken of je nu een gepimpte Marquis-kast verkoopt voor een "echte" Marshall kast, veel prijsverschil (en dus winst) valt er niet mee te behalen.
Het wordt pas ernstig als je er iemand financieel gezien erg mee benadeeld.
En dan geldt het voor meerdere zaken; schilderijen, rolexen, etc.
't Is idd niet meer of minder of je er iemand anders mee benadeelt, of niet. Mijn eigen 'lijfspreuk' is dan ook: iedereen mag doen en laten wat hij of zij wil, zolang het maar niet ten koste gaat van andermans geluk of welzijn.
Ff off-topic: bestaat dat Marquis trouwens nog? Of was dat opgegaan in het toenmalige London City?
Kent iemand LP Studio's met een dergelijk gestreepte top?
http://link.marktplaats.nl/433271303
Wie kan mij vertellen of dit 100% zeker een Gibson is?
Ja, ik ken ze met flamed topjes an dat had je zelf ook op kunnen zoeken: http://www.google.nl/images?q=gison+...+studio+flamed
Hij ziet er zeer authentiek uit en ik zie geen van de standaard Chinese trekjes.
Ik ken er zo eentje met witte hardware.
http://www.youtube.com/watch?v=pT0y14Tv_UA
Of hij echt is laat ik aan de experts over. Mij kun je er in elk geval goed mee voor de gek houden.
(let wel even op de 4de foto, halverwege de hals zou wel eens een deuk kunnen zitten en dat speelt, zo weet ik uit ervaring, echt niet leuk)
Nee hoor, dat komt best veel voor. Anders had ik het er echt wel bij gezet.
Oh een slagplaat en stemmechanieken zijn geen hardware? Das software of wat? Mijn fout dan! (ik blijf het zelf toch maar hardware noemen als je het niet heel erg vind)
Das wel het voordeel van deuken inderdaad! Dan heb je wat om over te praten als het op de prijs aankomt, want als het echt een beschadiging is moet je dat wel echt laten herstellen. Anders krijg je wat ik had met mijn geliefde oude Westone (:soinnocent:), elke keer als je over die hals gaat heb je die tik tegen je hand aan. Dat stoort je spel echt meer dan je zou denken. Nouja, mijn spel in elk geval.
Nou heb je me wakker gemaakt :seriousf: Foto?Citaat:
mijn geliefde oude Westone
Ik heb een ouwe Vantage met een dikke deuk in de hals maar het is geen breuk of split dus het gaat niet verder. Onverwoestbare gitaren.
Maar de consensus is dus dat de Les Paul echt is? Dan ga ik misschien een bod wagen ;-)
Onverwoestbaar... dat zie ik graag in mensen, toch de positieve kanten belichten! Je hebt wel gelijk trouwens, die westone is echt onverwoestbaar. Mag ook wel voor het gewicht dat om je nek hangt :seriousf: Ik heb geen foto en hij staat in de opslag helaas, maar het is een prestige 250.
http://lh5.ggpht.com/_6Bc02dFpBE4/Sj...e250_body2.jpg
De mijne is zwart met ivoor(kleurige) binding. Vind het nog steeds de mooiste body die ik ken, maar kolere, wat spelen die dingen slecht.
:mmmm: Als je van die Westone af wil dan mag je me PM en. :ok:
Mja, die op het plaatje is niet van mij he! Die van mij heeft meer gebruikerssporen :seriousf: Moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet echt vanaf wil. Je kunt er hooguit een paar honderd voor vragen in goede staat en voor dat geld heb ik er toch teveel plezier aan gehad. Die komt ooit aan de muur ofzo, heb hem al zeker 16 jaar. Maar als ik ie ooit weg moet (zou nog wel eens kunnen ook trouwens, ik verwacht over niet al te lange tijd te gaan hokken) dan zal ik aan je denken :ok:
Ik heb ooit eens een foto gezien van een gitaar in handen van een leuke dame. Onderschrift, vrij vertaald: Dit is mijn gitaar met mijn toenmalige vriendin. Ik moest kiezen tussen de vriendin en de gitaar. De vriendin moest gaan.....:seriousf:Citaat:
ik verwacht over niet al te lange tijd te gaan hokken
Oh, enigszins beschaamd moet ik zeggen, toen ik 14 was heb ik ooit de keuze gekregen van een meisje waar ik toch al zeker anderhalf uur iets mee had, dat ik moest kiezen tussen roken of haar. Mijn antwoord was: dan zijn we snel klaar want ik vind roken eigenlijk toch lekkerder dan jij. :soinnocent:
Toen was ik nog heerlijk lomp. Nu ben ik alleen nog maar lomp.