Die kool en elfring zijn inderdaad een beetje aan de prijs. zat er toevallig net naar te kijken. Daar kun je een hele mooie nieuwe cab met speakers voor kopen
Printable View
Die kool en elfring zijn inderdaad een beetje aan de prijs. zat er toevallig net naar te kijken. Daar kun je een hele mooie nieuwe cab met speakers voor kopen
Bij www.tubeampdoctor.de en www.tubetown.de heb je ook lege kasten te koop maar die zitten waarschijnlijk ook redleijk hoog aan de prijs als je er nog 4 losse speakers bij moet kopen.
Je kunt ook marktplaats in de gaten houden, laatst stonden er kasten te koop met G12-K80 (als ik me niet vergis dezelfde alleen dan 80 watt) voor een 300 euro ofzo maar.
Nou ik heb er dus een binnen voor 80 piek :D.
Nog even 1 kort vraagje (hoop ik).
Ik heb de speakers uit mijn 2x12 dus in de 4x12 gezet. Nu wil ik de bedrading van de 2x12 heel houden zodat ik later eventueel nog terug kan naar 2x12 zonder nieuwe speakers te kopen.
Momenteel zitten de speakers aangesloten als op onderstaande afbeelding.
http://inlinethumb61.webshots.com/38...425x425Q85.jpg
Dit houd dus in. Linker input is stereo, rechter is mono.
Hoe sluit ik de andere 2 speakers dan het best aan zonder teveel te knippen/solderen of wat dan ook.
En wat is dan de uiteindelijke weerstand die ik in moet stellen op mijn Valveking? Ervan uitgaande dat ale speakers 8 Ohm weerstand hebben en ik de top-->cabinet altijd parallel bekabel?
Check deze site ff: http://www.colomar.com/Shavano/4x12wiring.html
Daar staan volgens mij alle mogelijke combinaties in.
Die had ik ook al gevonden maar daar staan aalleen maar schema's met 1 input en 1 output. En ik heb dus 2 doorgeluste inputs.
Vreemd, ik zie toch echt deze staan:
http://www.colomar.com/Shavano/mono-stereo2.gif
Ahhh ok, nu ik het nog een keer zie. Ik dacht in eerste instantie dat dat met een switch was. Toch te gauw gelezen.
Maar dat is dus kwestie van 2 draadjes maken.
Maar zoals daarin beweerd wordt moet ik dan 2 jackplates hebben. Is dit strikt noodzakelijk?
Die van mijn 2 x12 inderdaad wel. Die van de 4x12 niet. Het plaatje van de 2x12 past niet zonder aanpassingen in de 4x12. Misschien maar beter om dat passend te maken.
enniehouw, Thanks!
Mijn technische kennis gaat helaas niet verder dan ''+'' en ''-''. Voor de rest is het iets met veel bomen en een bos :chicken:
Ben al voorzien.
Nu ben ik toch aan de twijfel geslagen. Momenteel hangen er 2 G12k-100's in met twee cheapass-speakers.
Wordt het 4 x G12K-100 óf 2 x G12K-100 + 2 V30's. :???:
allemaal dezelfde nemen, ik heb ook al zitten experimenteren met mixen van speakers en vond het resultaat nooit zo goed als 4 dezelfde.
Was toen met greenbacks, V30's en de 75 watters die in gewone marshallkasten zitten
Diezel gebruikt beide speakers los maar ook een combinatie. Dus mij lijkt het geen verkeerde mix.
Het schijnt dat de G12-K100 erg rond van klank zijn en soms wat bite missen. Dat vult de V30 dan aan waarschijnlijk aangezien deze juist veel hoog mid bite heeft.
Als het alleen voor de microfoon zou zijn had ik aan een 1x12 ook wel genoeg.
Het gaat juist om de ruimte :)
Maar de G12k-100 ten opzichte van de v30 echt retestrak en niet zo modderig bij hoger volume. Het is wel wat je zegt dat ze iets wat warmte missen.
Ik heb ook een combi, en inderdaad wordt er meestal maar 1 type uitversterkt (hoewel ik ook al een podia heb gehad waar twee mics hingen voor me cab). Maar in de studio heb je wel de keuze welke speaker je pakt, en kun je ze ook combineren.
Buiten dat heb je meer variatie mogelijkheid zonder dat je twee cabinets mee hoeft te zeulen. Als je een keer in een zaaltje staat waar je de ene speaker niet lekker kan laten klinken pak je gewoon de andere om te proberen. Ik heb greenbacks en G12-65, greenback is lekker snijdend, de G12-65 ronder en meer body.
Ik wil de V30's in mijn Soldano vervangen door Greenback achtige speakers. Geen Chinese, het mag iets verfijnder en meer Vintage. De Chinese versie vind ik niet slecht klinken maar te modern.
Welke zou ik nemen? Alternatieve merken, modellen?
MS
Die chinese en dan een dag of twee een toongenerator erop?
Dat ze ingespeeld zijn? denk je dat 't enige verschil tussen die Chinese en de Oude Greenbacks het feit is dat de laatsten ingespeeld zijn?
MS
Nee, maar dan lijken ze wel iets meer op elkaar.
Ik heb een 1960B met G12-M25's uit 1979 en een 1960TV uit 1993. Beiden dus lekker ingespeeld, maar de 1960TV heeft meer irritant top-hoog en is ook veel minder smooth.
En die zijn beiden Made in UK ;)
Ik weet niet of dat met inspelen gaat veranderen. Alle Gleenback cabs vond ik niet vintage genoeg klinken.
Ik heb hier enkel UK V30's, in mijn twee kasten en in mijn Isocab. Ik ga gewoon proberen ze te ruilen voor 65's denk ik. Of een cab zoeken met oude Greenbacks, ze swappen en de kast verder verkopen. Apart gaan ze niet weg.
MS
Ik vond de belastbaarheid van greenbacks wat laag,
misschien dat het met een 50 wat top op een 4 x 12 beter is. maar mijn 100 watters deden de speakers wat snel vervormen.
Voor de rest wel een tof geluid.
Misery, jij had toch FAD greenback copies?
Het schijnt dat Tayden (http://www.taydenspeakers.co.uk/) erg goede greenback stijl speakers maakt.
ik heb een combi van v30ers en g30Heritage in mn marshallkast zitten
meteen ook maar dikkere kabels erin gesoldeert (maakt echt verschil)en de v30 in serie ,parralel geschakeld aan de G30 Heritage in serie zodat de speakers elkaar niet kleuren zeg maar
ik moet zeggen dat dit wel een hele lekkere combi is met de V30 onderin
wat blaast dat lekker
Ik heb hier een mooi Bagend 2x12 cabinet. In het cabinet is een schuin schot geplaatst (niet zichtbaar van buiten uit). Dit gesloten cabinet klinkt onwijs lekker. Ik heb het idee dat veel cabinetten lichter gemaakt kunnen worden maar wel strakker kunnen klinken met een tussenschot. Daardoor kan ook de plaatmateriaaldikte beperkt gehouden worden.
Het 2x12 cabinet van Bagend is zeker niet te zwaar.
Hey,
Ik had Greenblacks ja... Tot er eentje de geest gaf en mijn amp erin meesleurde. Gelukkig was het niet erg met de amp, maar wel één kapotte Greenblack, de tweede was gespaard gebleven.
De Greenblack is 50 watt peak, niet RMS. Dus twee Greenblacks onder een Soldano SLO op volume was geen goed idee. Miscommunicatie tussen FAD en mij. Eigen FAD speakers worden trouwens nu niet meer aangeboden.
Tayden maakte inderdaad de Greenblacks, meer nog, de FAD Greenblacks waren gewoon herlabelde Tayden True Brits van 25W RMS. Dat heeft Tayden me gisteren gemailed.
Ik wil vier speakers plus één speaker om in mijn Isocab te zetten. Die True Brits in mijn kast vormen samen 100W RMS dus dat is net genoeg. In mijn Isocab is dat maar één enkele 25w, da's iets te weinig.
Ik denk dat ik voor de Jensen Falcons ga gaan.
http://jensentone.com/jc12-50f.php
http://www.tubeampdoctor.com/images/..._640-y_480.jpg
MS
Hey Stef,
Niets mea culpa hoor, zo'n dingen kunnen gebeuren, punt. Geen enkel materiaal is onfeilbaar. Maar de sound van die Greenblack, heerlijk...
En die Taydens waren idd geen goede optie als ik dat zo lees, valt al onmiddellijk af. Zeer vreemd voor zo'n speakermerk. En zoals je zegt als bouwer verschrikkelijk om mee samen te werken.
Ik zoek dus echt een Greenback achtige sound naast mijn V30 cab.
MS
tja ... achteraf bekeken eigenlijk niet want ik heb weer véél geleerd hé daarvan. Schiet enkel niet op als er 10 speakers type x binnenkomen, je hebt er nog een dag werk aan en 8 staan dan in backorder ? 1 stuk 212 in elkaar boksen en je kan terug bestellen ...
En misschien de scumbacks? Die worden regelmatig aangeraden voor greenback getinte speakers. Deze zijn er ook in verschillende wattages te krijgen.
Ik heb een 2x10 cabinetje. Daarin zit nu één g10 Greenback en nog één open plek. Nu wil ik dit cabje gebruiken voor zowel een zelfbouw 18watter als een tweed clone.
Is het stom om de Greenback met een Jensen alnico samen te gebruiken, of is het wijzer om er gewoon een tweede Greenback bij te zetten??
Zoo, als 't goed is heb ik hier volgende week een setje g12m25s liggen.
Zag een setje op marktplaats staan en maar meteen gereageerd.
Eerst een combi met een v30 maken, en dan allebei maar eens in de marshall gooien.
Voor nu komen ze nog onder de Stiletto maar over nu en een tijdje komt er een 18 / 36/ 50 watt plexi bak op te staan, lekkere vintage roaar! :satisfie:
http://i708.photobucket.com/albums/w...s/IMG_1930.jpg
Weet niet waarom hij niet in staat is te draaien? :dontgeti:
Yep ze zitten erin, een 1936 marshall kast. De linker is made in England en de rechter een chinees.
Vooraf tijd gespeeld, versterker (mesa stiletto) op 50w gezet en de sound goed in me opgenomen. Was benieuwd hoe groot het verschil was.
Nou.. echt dag en nacht. Eerste wat me opviel was het volume verschil en de spreiding. De Greenbacks lijken het geluid veel beter door de ruimte te spreiden? Na wat tweaken een heerlijke vintage crunch, mooi middengebied! Vind ze vooral hiervoor geschikt, wat steviger werk wat minder omdat ze heel wat minder body hebben.
Pluspunten vond ik echt de spreiding, het rechte in your face geluid van de V30s was weg.
En natuurlijk die crunch sound. Ben erg benieuwd hoe hij klinkt onder de toekomstige plexi achtige.
Minpunt is wel dat hij zwaarder werk moeilijker trekt. Ik denk door het lage wattage.
Denk dat ik de V30's er weer terug in schroef en deze even bewaar voor de toekomst. :)
De Greenback lijkt wat ronder in het laag, iets meer smooth.
Maar, degene waar ik ze van heb heeft de chinese later bij gekocht, dus die zal ook wat minder ingespeeld zijn. Daarbij speelde hij enkel op z'n slaapkamer dus ze kregen ook niet echt op hun donder.