Hele fijne tuner. Doordat de pluggen in de kopse kant gaan neemt hij evenveel plaats in als bijv. een Boss..
Printable View
Hele fijne tuner. Doordat de pluggen in de kopse kant gaan neemt hij evenveel plaats in als bijv. een Boss..
Ik bedoelde (dat is meestal de betekenis van "die laatste" of "die eerste") taalkundig de laatste, niet chronologisch de laatste. Zou ook apart zijn, want ik liep net te verdedigen dat het nergens voor nodig is een tuner te vervangen als je daar geen reden toe hebt. Met andere woorden: ik heb nu een Boss TU-3 (2012 gekocht) omdat de DT10 ooit kapot is gegaan.
Wil overigens niet zoveel zeggen want ik heb ook Bossjes zien sneuvelen.
Qua pluggen: ik koop sowieso eigenlijk alleen nog EBS PCF kabels, met erg platte pluggen. Dat scheelt enorm. Verder hangt mijn keuze voor een pedaal eigenlijk nooit af van de plaats van de jacks...
Werk je voor Boss ofzo?
Ik heb verder geen enkel probleem met Boss trouwens. Mijn eerste DS1 is een keer doorgebrand, denk ik. Maar ik heb nu ook weer 2 werkende DS1's, een DD7 waarvan de output soms kraakt (maar geen last van), en de DD7 dus. Onze andere gitarist heeft ook een chorus, SD1 en DS1. Allemaal prima.
Nee joh. Maar het valt mij op internet altijd op dat over alle boss pedalen, hoe goed of slecht ze ook klinken, er bij durability staat: It's a boss, what did you expect. It's built like a tank.
Dat soort dingen.
En bij andere pedalen die "built like a tank" zijn staat dan altijd: It's as durable as a boss pedal.
Verders vind ik boss gewoon een te gek merk voor pedalen.
Maar ik lees ook vaak; 'you can't go wrong with a Boss...', dat is toch een beetje zoals de groenten van Hak,
prima sperziebonen voor als je ff geen tijd hebt. :D
nee vind ik niet :p ik ben echt meer dan tevreden met mn boss ns-2, ds-2, bd-2, en ch-1! Nooit geen vervanging nodig, tenzij ze kapot zouden gaan, wat onwaarschijnlijk is aangezien ik er voorzichtig mee om ga.
Maar je weet nooit, een keer bij een optreden liet een dude bijna een glas bier over mn pefalboard vallen dus...
Boss pedalen, tjah... incidenteel wel een leuk modelletje er tussen. verder voor mij een grote boog er omheen.
Een oude CE-2 zou nog wel eens leuk zijn, of zo'n PS-2 waarbij je de pitch handmatig kunt instellen, en dus ook als harmoniser kunt instellen.
Verder voor mij geen Boss..
Als je een serieus mountainbiker bent, dan ga je ook niet gauw meer voor een Giant.
De mijne had echt een verschrikkelijke bypass. Ik heb nu nog een paar Ross Chorus'jes; ook een Boss-clone, maar klinkt net ietsjes beter!
https://www.youtube.com/watch?v=Sq90AWunLBU
PS2 kan je niet echt als harmoniser gebruiken, hij kent geen scales. Je pitch shifts zijn altijd vast. Maar je kon er een behoorlijk leuk shimmer effect uitkrijgen, die nu zo populair zijn in al die digitale reverbs.
Soit, ik heb mijn deel bossjes gehad, zoals iedereen, en nooit echt klachten over gehad, maar de enige die nu nog op de plank staat is de tuner. (ben wel van plan om eens te gaan experimenter met de PS2 in de feedbackloop van mijn flanger en delay, lijkt me wel geinig).
Boss pedalen die ik ooit had waren een Bass Limiter en een Bass Overdrive - net allebei niet wat ik zocht - maar wel stevige pedalen......
Robin.
Achja, ik gebruik mn Fulltone OCD ook meer dan mn Boss BD-2, maar als ik nooit zo gek was geweest om 180 euro voor een pedaal (OCD) neer te leggen was ik zeer content geweest met de Boss BD-2 die ik even later voor 25 euro mocht overnemen van een maat van me. Ik heb ook een DS-2 dus, en er zal vast wel iets beters zijn, maar waarschijnlijk betaal je dan ook 3 keer zoveel.
De CH-1 en NS-2 daarentegen zijn voor mij echt onvervangbaar, ik kan me (op dit moment) niet voorstellen dat ik die twee pedalen ooit zal vervangen.
Deze namiddag toevallig eens al mijn overdrivepedalen in een lange rij achter elkaar aangesloten. Veel boutiquespul en ook 2 Bossjes. Bedoeling was om vast te stellen welke 2 ik het beste kan combineren. De Boss SD-2 en OD-3 hebben het lang niet slecht gedaan. Die ouwe SD-2 heb ik al zo'n 20 jaar en die houdt gewoon z'n plekje op m'n bordje.
En toen ik dacht dat de setup precies goed was, begon ik toch weer te denken.. het is toch altijd hetzelfde met ons gitaristen. Enfin, ik kom erachter dat ik live en tijdens de repetitie de Nova System alleen maar gebruik voor chorus en delay. De rest haal ik uit amp (drive/disto en reverb) en mijn standaard pedalboard (fuzz, modulator, wah, autowah, filters en nog een cleanboost).
Goh denk je dan, men neme een chorus en een delay en keilt deze op het board en dan klaar. Maar dat past niet.. ik wil graag een tap-tempo delay (Ibanez Echo Shifter).. maar die bak is te groot. Een minifooger chorus zou het feestje afmaken. Oh f*ck, de tuner haal ik ook uit de Nova. Grrr..
Nog tips voor een tapbare delay?
Wat zijn je wensen naast tap tempo?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat ie organisch klinkt. Of in elk geval poogt te doen zonder dat het opvalt. Merkbaar is dat de seventies / eighties sounds het beste passen in de band. Ik ben erg gecharmeerd van de minifoogers, alleen weet ik gewoon dat zonder taptempo live spelen een heel gedoe is (in mijn ervaring althans, of er moet iemand een totaal overtuigende toptip van het jaar hebben?).
De digitech obscura en TC flashback (alleen niet de mini) hebben taptempo. Beiden in een boss formaat.
Bordje voor 2017 alvast gemaakt. Na hele tijd zonder pedaaltjes vind ik het toch wel weer erg leuk om een plankje te hebben. Al klinkt het dan niet altijd beter. Het is ook wel uit nood geboren. Omdat ik op een van de oefen locaties veel over verschillende versterkers speel. Hier een paar foto's.
http://i1041.photobucket.com/albums/...psbtrjk97s.jpg
http://i1041.photobucket.com/albums/...psktgbmfgl.jpg
Hoe is de voeding geregeld?
Ik heb al uitgemeten dat de Minifooger Chorus, de en de Echo Shifter prima op de plek van de FM4 passen. Zitten nog lekker samen in een loopje van de Lehle ook. ;)
@Rooker: waarom heb je nog een delay pedaal (een Behringer nota bene) na je Zoom CDR? IN die Zoom zitten meen ik al 8 delays.
Heb je daar niet genoeg aan?
Die is alleen voor wanneer ik snel even een klein beetje delay nodig heb. Van deze zijn de instellingen veel makkelijker te weizigen als bij de zoom. Had eerder een analoge op die plek maar die is stuk.
Eigenlijk hoop ik nogsteeds dat zoom met een midi pedaal komt waarmee je makkelijk met de voet presets kunt oproepen. Dat zou dit echt het ultime pedaal maken. Effecten zijn meer dan behoorlijk. En de Behringer klinkt ook niet slecht hoor.. is allemaal maar de naam.. Alleen de switch van de Behringer is kut. Maar ik zet hem aan en bedien hem met de looper.
Ik heb het ook van hier. Zocht een bedrijfje om een loopertje te maken. Onder het bord zit ook nog een router van hun. Ik kan niks meer over ze vinden. Bestaat het nog?
Volgens mij wel, Dominik heeft mijn custom rack interface een half jaar geleden gemaakt ongeveer.
Ok. Ik had het nog eens opgezocht en toen werkte de site niet meer. Wel aardige meedenkende man.
Zeker.
Ik heb die interface 2x terug moeten sturen, 1x vanwege een foutje, en 1x vanwege transportschade (trafo losgeraakt). 2x zeer snel hersteld, en ik kreeg mijn verzendkosten ook nog terug.
Wat mij betreft ook gewoon prima service dus!
De combi "CH-1" en "onvervangbaar" in één zin kom je niet veel tegen 😛
De CH1 schijnt anders een goede en goedkope optie te zijn voor die jaren 80 icy chorus geluiden. Meer DC3 dan CE2 denk ik dan.
Bovendien zit er stereo out op. En je kan makkelijk een vibrato mod uitvoeren (plug in out B stoppen, tip to ground).
Verder schijnen ze ook bruikbaar te zijn voor bas en keyboard.
En dan kun je ze tweedehands voor €30-€50 euro vinden.
Dus als die jaren 80 chorus je ding is, je ook wel eens chorus op basgitaar wilt en wat wil stoeien met vibrato, dan lijkt mij dit een heel interessante optie, als je niet direct >€100 uit wilt geven.
Anders is er altijd nog Mooer of zo'n Ibby schildpadje.
BTW Ik heb dus nog nooit een ch1 gehad, maar vind het gewoon een interessante unit.
Hij klinkt KUT. Klonk hij maar ICY. Zo klinkt hij écht niet. Hij blijft ver uit de buurt van de DC. Het is een oppervlakkige, nikszeggende chorus. Hij klinkt nergens echt goed in. Ik houd van de chorus van de jaren '80, maar de CH-1 haalt dat bij lange niet. De CH-1 zuigt. En als je er wél een hebt gehad en vergeken hebt met anderen, weet je waarom dat ding weg moet.
MXR M234, klaar! (is ook mooi blauw en dito 'dry out')
Mijn eerste pedalboard! Net vanmiddag in elkaar geknutseld. De Ibanez phaser gaat er tzt nog uit ten gunste van een betere (ik zoek wat warmers, de Ibanez vind ik vrij schel klinken), en de Supercomp misschien ook wel. Dat de footswitch van mijn Vox amp er ook op kan is op zich wel handig, maar ik weet niet of ik het zo laat. Als ik alles wat efficiënter plaats (met betere kabeltjes ook) en een verloopsnoertje aanschaf, kan de Trio+ er hopelijk ook nog bij, al zou ik dan óók de footswitch daarvan erop willen en dan wordt het misschien wat krap. Alternatief zou zijn om die gewoon los te houden en in plaats daarvan de ruimte op dit board te gebruiken voor bv. een reverb en ooit ook een POG. Het is maar een idee. :-)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...1/IMG_6384.jpg
Netjes zo, veel plezier ermee.
Update van mijn boardje:
http://i86.photobucket.com/albums/k1...109_003006.jpg
De Formula B Mini Bender is nieuw, tonebender 1 kopeitje, en de mini Tubescreamer. Ik heb mijn hele leven al ruzie met Tubescreamers en heb het maar weer eens geprobeerd en hij bevalt me uitstekend. Toch een versterker ding. De laatste keer dat ik met een TS speelde had ik nog een AC30 en dat werkte voor mij niet. Met mijn JTM 45 is het prima.
jemig, kep al een tijdje niet meer in deze thread gekeken maar...
als de CH-1 toch mijn ding is kan dat toch. Hij klinkt niet KUT, maar jij vind het KUT klinken. Boeit mij het of hij jaren 80 of wat dan ook klinkt, ik ken het typerende jaren 80 chorus geluid niet eens. Ik heb gewoon een Boss CH-1 en als ik hem aan zet doet ie precies wat ik wil.