Is godverdomme weer mijn post weggehaald.
Ik vroeg mij alleen maar serieus af of ik iets fout had gedaan omdat ik mijn post niet zag (bleek weggehaald zonder berisping of melding) en nu doen ze het weer.
Echt helemaal top.
Printable View
Is godverdomme weer mijn post weggehaald.
Ik vroeg mij alleen maar serieus af of ik iets fout had gedaan omdat ik mijn post niet zag (bleek weggehaald zonder berisping of melding) en nu doen ze het weer.
Echt helemaal top.
Als dat het topic over die intieme piercings was, kan ik het wel begrijpen. Topic sluiten, foto's eruit en een berichtje van de mod had wel beleefd geweest, maar het was ook wel overduidelijk dat dat topic niet lang zou bestaan... Toch ?
Ik had het net geopend vlak voor de delete denk ik; dus ik hoor nog bij de gelukkige mensen die jouw scrotum vol ijzer op foto heeft gezien :dontgeti:
(of was het toch een ander topic ?)
Kaboemba, dit topic is bedoelt om het functioneren in van de moderatoren in het algemeen bespreekbaar te maken, zoals Hoofd dat bijvoorbeeld doet. Wat jij doet is cynische reacties plaatsen zonder enige inhoud en vervolgens publiekelijk gaan zeuren als ze verwijderd worden terwijl jij DONDERS goed weet dat je posts hier niet thuis horen.
Ik gooi dit topic op slot tot nader orde.
Topic weer geopend om gebruikers weer de gelegenheid te geven algemene kritiek op het moderatiebeleid te uiten.
Goed probeer ik het nog 1 keer.
Mijn opmerking over een puntensysteem voor mods was geen grap. Daarmee wil ik niet zeggen dat mods weggestemt moeten worden en ik zeg ook niet dat leden moeten stemmen over mods. Misschien kunnen mods elkaar wel beoordelen op deze wijze (lijkt mij gezien het verschil van modereren en mening daarover niet zo gek).
En mijn vraag over het verwijderen van de posts was ook geen grap.
Ik wilde simpel weg aangeven dat als men zo snel iets verwijderd het niet verbazingwekkend is dat iemand denkt dat hij verkeerd gepost heeft, zeker als er geen pm is.
Verder was mijn "aanval" op Han ook geen grap maar ik snap dat gezien de geschiedenis dit wel zo werd gezien, ben dus niet verbaast dan men daar wat van zegt en eventueel die post weg haalt.
En zie dit nu gewoon als hoe ik het hier neerzet en niet als een zogenaamde aanval.
Je eerste punt zou een mogelijkheid zijn voor interne evaluatie inderdaad, ware het niet dat de technische mogelijkheden zeer beperkt zijn op dit moment. We moeten dus roeien met de riemen die we hebben en dat is onderling in overleg over ons functioneren en dat is ook precies wat we doen.
Je tweede punt is ter kennisgeving aangenomen, communicatie inzake het verwijderen van posts wordt in heroverweging genomen. Blijven communiceren is belangrijk, maar ik heb je ook al uitgelegd wanneer en waarom wij niet communiceren over verwijderde berichten. Dat is voor jou dus ter kennisgeving.
Tweede punt, dat snap ik nu. blijft wel zo dat het niet duidelijk is of je daadwerkelijk goed hebt gepost of dat het gewoon weg is gehaald.
Bij mij was de post al weggehaald voordat ik hem zelf uberhaubt had kunnen zien. Dan denk je echt even ben ik nu gek (in mijn geval ja) of had ik echt niks gepost.
Verder vroeg ik me het volgende af. Wanneer een mod als mod spreekt, dan typt deze in de kleur rood. Wanneer een mod als persoon spreekt, dan typt deze in de kleur zwart. Dat maakt een wezenlijk verschil. Verschillende mods hebben hier dan ook regelmatig nadrukkelijk een gebruiker op gewezen. Sommige dingen kunnen in het zwart wel gezegd worden, die in het rood niet gezegd kunnen worden en vice versa. Maar als een gebruiker iets tegen een mod zegt, doelende op de mod, dient deze dan ook in het rood te tikken? Eigenlijk zou dat veel duidelijker zijn. Gisteren had ik het daar met mede forumlid en ex-moderator Hoofd over. Zou zouden eventuele onduidelijkheden, berispingen of zelfs erger, bans, vermeden kunnen worden aangezien duidelijk is dat men niet tegen de moderatie in gaat of kritiek heeft op het systeem. Een heikel punt, wat wel eens tot ergernis kan leiden van de gevestigde orde. Dus voortaan maar een strak kleurbeheer aanhouden om eventuele verkeerde interpretaties te mijden?
Als een gebruiker iets tegen een mod zegt doelende de mod en dit betreft kritiek op een specifieke actie van de desbetreffende mod dan dient de desbetreffende gebruiker dat via een PM te doen en mag daar bij alle kleurtjes gebruiken die hij maar leuk vind.
Nou Mith, bereid je maar vast voor op PM's in alle kleuren van de regenboog :D
Ik snap het idee, maar het lijkt me erg onduidelijk. Kijk, dat rood is omdat we als mod twee petten ophebben, maar als gewone gebruiker is dat niet zo. Nu is het voor iedereen duidelijk dat er een mod in functie iets zegt, met jouw idee raken we de draad kwijt. Vooral omdat lang niet iedereen alle mods uit zij hoofd kent.
Mithrandir heeft het prima verwoord: kritiek opde moderatie heeft geen kleur nodig, dat doe je gewoon per PB. Voor persoonlijke vragen PB, voor algemene opmerkingen kun je in dit topic terecht. Simpele procedure.
Olaf zijn aankondiging plus opmerkingen daarover verwijderd, mocht Olaf inderdaad nog met een stapel papierwerk komen dan zien we dat vanzelf hier verschijnen.
Waarom verwijdert? Omdat ik het eigenlijk een beetje onzin vind om van te voren aan te kondigen dat je iets groots gaat posten en er vervolgens niet mee komt, dat lokt enkel nutteloze reacties uit en biedt geen meerwaarde voor dit topic.
Heel goed, een vrouw haakt ook af als met iets groots zegt te komen en het is een klein wormpie.
Dat met die kleuren lijkt mij ook niks, ik moet maar is meer geen pb/pm-en (ben dat niet gewend) en wat minder in de openheid pleuren.
Wat me wel opvalt is dat jullie tegenwoordig wat consequenter zijn en dat is nu net waar het vroeger mis ging.
Uitzonderingen voor oude leden en niet voor nieuwe dat is niet uit te leggen.
Dat ik gebanned ben omdat ik door bleef gaan met posten is logisch (dat ik het niet eens ben met waarom die post niet zou kunnen is wat anders).
Kaboemba wordt soft :???:
Mijn beste,
een strak kleurbeheer zou dé oplossing zijn om een gigantische hoeveelheid heikele puntjes en woordenwisseling tussen de gebruiker en de moderator te voorkomen.Edoch, zou ik willen voorstellen om de gebruiker een lichter kleurtje rood te gebruiken. Wat ook kan, is dat de moderator zijn tekst( die in het rood is gekleurd) te arceren , zodat het nog íetsje duidelijker is.Ik denk dat we hier allemaal bij geholpen zijn , en dat het een stroom aan klachten zou kunnen stoppen.
Het voorstel is nu door drie mods besproken Timmu, lijkt me genoeg.
Van commentaar op andere posters in dit topic kun je je onthouden, je bericht is verwijderd.
Waarom is het "waar wat ruik ik" topic gesloten ?
Wilde daar net gaan antwoorden...
Ik ook... En een dom topic over onze forum-mongool blijft wel open??? Verklaar u nader...
R.
Wat ruik ik... Sorry hoor, doe maar in het chat topic. Dat mongolentopic denk ik nog over na, is idd ook niet echt leuk.
Mag wat mij betreft ook dicht, vind het net zo kansloos als het wat ruik ik topic.
Ben je beetje overijverig op dit punt, en een beetje lui op de andere punten
ik kan me niet in je beslissing vinden.
Hier nog enkele topics die dan waarschijnlijk ook gesloten zouden moeten worden:
- Grote kleine ergernissen
- wat eten we vanavond
- Enquête: Ergste etterbak in tekenfilms
- Is je vriendin / vriend / vrouw / man kaal?
- Het grote verander-een-letter-in-een-vijfletterwoord-spel
- Een tot mislukken gedoemd, doch leuk bedoeld topic!
- Het Grote Whisky Topic!
- ...
Ik heb zo de indruk of het al dan niet locken van threads in het off-topic gedeelte voornamelijk van jouw humeur en jouw smaak van humor afhangt, en niet van bepaalde richtlijnen.
Als er nu 1 plaats is waar niet op inhoud gemodereerd moet worden (enkel even in het oog houden of het wel door de beugel kan kwa racisme of iets dergelijks) is het wel Off-topic. Maar ook daar hebben ze blijkbaar een bully voor gevonden...
Eigenlijk weet ik dat ergens wel hoor :-)
Maar wat me ook verwondert is dat ik nog nooit een moderator heb weten zeggen
"Nuja, eigenlijk heb je wel gelijk, ik zal de lock wel terug wegdoen"
Wat me ook stoorde waren bv die eindeloze prentjes over 1 bepaald persoon in het "tegenvallende grappige plaatjes topic". Dit was even grappig, maar niet meer na een week. Daar reageert dan geen enkele moderator op (omdat het over een kennis/vriend ging ? )
ik ben ook moderator op een ander forum, laat eigenlijk gewoon alles doen zolang het er netjes aan toe gaat, en heb nog nooit commentaar gekregen.
'k Heb de ingesteldheid: live en let live, en die werkt meestal zeer goed...
Ik vind dat dat topic over die mongool weer open moet.
Met alle respect, je bent nog niet eens een maand lid, dus de opmerking dat je nog nooit een mod iets hebt zien terugdraaien vind ik een beetje inhoudsloos. Het is weldegelijk vaker gebeurd. Misschien moet je net even iets langer meedraaien voordat je er echt over kan oordelen.
Dat was algemeen bedoeld (andere fora), maar kon inderdaad wel zo overkomen
Trek ik wel terug met excuses...
Toch blijf ik erbij dat net in dat topic geen threads gesloten moeten worden omdat ze niet aanstaan!
(anyway, point gemaakt denk ik, zal er verder over zwijgen)
Ik ben niet onder de indruk. Dit is geen democratie, en ik open en sluit naar eigen inzicht. Dat je dat niet bevalt is jammer, en ik sta best open voor suggesties (zie het Handsome-topic) maar als iedereen hier gaat zitten stemmen wat er wel en niet open moet is het eind zoek.
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat een topic over lijflucht veel bijdraagt aan Gitaarnet?
Grappig, ik wou precies hetzelfde verhaal optikken als Broosje.. Bert, laat al die topics nou gewoon lekker open en als ze wegzakken zakken ze weg. Alles sluiten omdat het volgens jou kansloos is of in het chattopic thuis hoort, beetje maf hoor. Broosje heeft gewoon helemaal gelijk, lees die posts nog een paar keer en laat het tot je doordringen.
Och, en als je toch open staat voor suggesties: SLUIT AL DIE LANGLOPENDE TOPICS!! Gewoon hoppakee, weg ermee, het is mooi geweest.
Misschien moeten we gewoon off-topic een keer schoonvegen, net als Bassie ooit heeft gedaan. Hup, alles in 1x foetsie, schone lei, het is niet dat er iets van onschatbare waarde in staat.
Tis ff lullig om te horen mss, maar Broosje heeft voor de volle honderd procent gelijk. Of iets open blijft of dicht gaat hangt vaak WEL af van het humeur van aanwezige mods. Ook geef ik hem groot gelijk dat geen van beide topics dicht hadden gemoeten, want n onzin. Pas iets sluiten als er echt iets niet door de beugel kan is ruim voldoende lijkt me.
Maar goed, Gitaarnet is inderdaad geen democratie... Zie het maar als een vrijbrief om zelf ook eens flink te kutten, mods doen immers ook waar ze zin in hebben zo blijkt, dus de leden ook toch?
Ermee leren leven en je er verder niet zoveel aan storen is echter denk ik toch het beste advies.
R.
"Wie niks bewaart, is nooit wat kwijt" zeg ik als museoloog zijnde. Gewoon de spreekwoordelijke fik erin wat mij betreft.
Heeft dat ook invloed op de posttellers trouwens? Dat lijkt me dan wel weer grappig, Kim Wilson die ineens een paar honderd posts overhoudt o.i.d. :D
Op zich zou ik 't in off-topic geen verkeerd gebruik vinden als alles ouder dan 1 maand of zo standaard wordt gewist.
Het is niet dat bewaren nu herhalen tegengaat :D
Het ligt iets genuanceerder, we proberen over het algemeen iets tegen slowchatten te doen en de topics die gesloten zijn ontaarden eigenlijk direct in slowchats en kunnen dus gewoon gesloten worden. Toegegeven, niet sluiten en ze gewoon laten zakken kan eigenlijk ook prima, maar sluiten is toch net iets efficienter.
En ja, er glipt wel eens wat door, en nee, niet iedere mod hanteert dezelfde criteria voor het sluiten van topics, maar dat betekent niet dat we "maar wat doen" en het is ZEKER geen vrijbrief om flink te kutten en het opjutten daartoe zou ik maar achterwege laten als ik jou was.
Vond je reply best zinnig eigenlijk... Tot aan dat laatste dreigementje, toen haakte ik af, jammer dat dat er nog ff bij moest.
Want... Wat wilde je doen dan? Huilen?
R.