Ik vind zijn spel gewoon niet dat sprankeltje magie hebben.
Printable View
Ik vind zijn spel gewoon niet dat sprankeltje magie hebben.
En ik ken er dan maar weinig die meer emotie in hun spel kunnen leggen dan John..
Meningen hé :D
niks geen sarcasme. Een A is ook niet zomaar een A. Ik zeg niet dat ik gelijk kan horen dat het John frusciante is (misschien ook wel), maar dat hij mij met een simpel A akoord al kan raken.
Gilmour is, net als BB King, Frusciante en Greenwood, uitstekend te herkennen aan één enkele noot. Één noot à la Shine On You Crazy Diamond, en je hoort of het Gilmour is of niet.
Dat terzijde, in sommige gevallen is een enkele noot of akkoord van Frusciante ook bij mij genoeg om mijn adem weg te nemen. Om het voorbeeld van de A maar aan te houden: With No one begint ermee. Prachtig!
De live sound en performance van Frusciante hebben een enorm grote indruk op mij gemaakt. Het was voor mij een van de redenen om te gaan spelen, een aantal jaren geleden.
Ik lees hier dat hij geen unieke stijl zou hebben. Dat is natuurlijk een mening, oké. Maar youtube bijvoorbeeld eens John Frusciante, en je krijgt talloze lessons/improvisaties in zijn stijl. Het kan ook niet anders. Als je zoveel materiaal maakt, over zo'n lange periode, dan heb je gewoon een eigen, unieke stijl. Punt.
Wat vinden deze mensen eigenlijk van zijn soloalbums?
Ik vind het doodzonde dat hij eruit is. Of de Peppers nu minder worden? Weet ik niet. Ze zullen sowieso niet meer zijn zoals ze waren (logisch), en dat vind ik minder.
RHCP was voor mij Frusciante. En hoe die John K. ook speelt, live zal hij altijd vergeleken woden met Frusciante, en dat is niet te winnen in mijn ogen.
De peppers moeten er gewoon mee kappen. RHCP zonder John is een Rolling Stones zonder Keith. De vorige wissel met Dave Navarro was ook niet bepaald een succes.
Hmm historisch gezien is RHCP zonder Frusciante eerder de Stones zonder Mick Taylor of Ron Wood. ;)
Zijn er trouwens opnames van RHCP met Blackbyrd McKnight? Geweldige gitarist die met de Headhunters en P-Funk te gekke dingen heeft neergezet (o.a. de funkclassic God Made Me Funky), maar schijnbaar ook niet op z'n plek bij RHCP want hij was zo weer weg.
Ik baal erontzettend van, ik houd ontzettend van de Peppers met John erbij. Ongelofelijk de pest erin dat ik ze nooit live heb gezien :(
Join the club Mitch:makeup:
Hier trouwens een hele vette jam van John, Flea, en Josh: http://www.youtube.com/watch?v=6y1oo...eature=related
Welk effect gebruikt John hier? (ik gok een POG oid?)
Klinkt als dat ding dat John Mayer voor In Repair gebruik heeft. EHX HOG.
Zou je denken? ik twijfel al een tijdje tussen een POG of HOG maar dan ben ik nu om, ik vond een HOG namelijk altijd te gelikt en synthetisch, maar hier klinkt die echt heerlijk gritty
ergens op invisible-movement stond een foto van zijn pedalen op dat optreden. Stond een HOG tussen.
Dit is de meest recente die ik kan vinden.
http://www.jftab.com/img/gear/effect...oard-2006a.jpg
1 - Moog Expression pedal
2 - MXR Micro Amp
3 - Electro-Harmonix Big Muff Pi USA
4 - Boss DS-2 TurboDistortion
5 - Mosrite FuzzRite
6 - Ibanez WH-10 Wah
7 - Electro-Harmonix Holy Grail Reverb
8 - Moog MF103 12-Stage Phaser
9 - Boss CE-1 Chorus Ensemble
10 - Moog CP-251 Control Processor
11 - Boss FV-50 Volume
12 - Line 6 DL4 Delay Modeler
13 - Electro-Harmonix Deluxe Electric Mistress
14 - DigiTech PDS 1002 Digital Delay
15 - Guyatone VT-X Tube Tremolo
16 - Line 6 FM4 Filter Modeler
17 - Moog MF-101 Low Pass Filter
18 - Moog MF-105B BassMuRF
19 - Moog MF-105 MuRF
20 - Moog MF-102 Ring Mod
En idd, een POG:
http://www.jftab.com/img/gear/effect...oard-2006b.jpg
In the beginning he had a Electro-Harmonix POG on his pedalboard but removed it later...
(AOL Sessions 2006)
Ja, maar dat is met de RHCP en niet van de jam @ Troubadour.
Zal vast. Ik zei ook, dat is het meest recente wat ik kan vinden. Ik zou me hoe dan ook wel eens een keer willen uitleven om die massieve pedalenplank van hem...
http://www.invisible-movement.net/ga...04_luis_04.jpg
vlnr: Boss DS2, Dirty Boy Afro Fuzz, EHX The HOG, Moog MuRF, Ibanez WH-10, EHX Holy Grail, EB Volume (denk ik), Boss CE-1.
Yo, thanks voor de foto, was erg benieuwd.
Stomme mods!:stop: Beetje mijn topic over Frusciante's vertrek sluit en dan zeggen dat er al een topic voor is, klik ik op de link, kom ik hier:makeup:..
Het lijkt me toch best oke zo'n topic voor Frusciante's vertrek? De meeste mensen weten hier niet eens van en Frusciante is hier voor velen een groot invloed!
Inhoudelijke onderwerpen worden besproken in hun respectievelijke subforums. Als je het wil hebben over een artiest doe je dat dus ook in het subforum Bands/Artiesten en in dit topic ging het ook al een tijdje over het vertrek van John. Als jij vindt dat er één extra moet in Off Topic heb je pech.
In the spirit of christmas krijg je deze gratis, maar volgende keer gewoon een berisping wegens kritiek op de moderatie. Dat gaat per PB en niet in een topic.
Back on topic please.
MOOG pedalen + 2-3000 euro ? maar goed dat doet er niet toe.
Hoe gebruikt hij al deze pedalen, heeft er enkele die altijd aanstaan en dan enkele voor wat meer distortion/fuzz/overdrive/boost en dan delay of chorus of ...
Dus dat je niet staat te dansen op het podium? :)
Voor iedere song heeft hij haast een andere combinatie. Verschillende staan aan, verschillende op standby/uit. Hij heeft de meeste songs al honderden (duizenden) keren gespeeld, en dus is dat voor hem geen probleem, vanzelfsprekend.
Ik blijf toch zeggen dat die combinaties echt een geweldige livesound opleveren. Die drie Marshallstacks, z'n Fender's, en dan deze pedalen. Kan er alleen maar van dromen.
In de basis heb je een Strat en twee Marshalls. Vaak een Holy Grail erbij en als het even wat dikker/beefier moet, de MicroAmp. Uiteraard de DS2, fuzz en wah voor de basis-sounds.
En dan komt het aan op aparte pedalen voor geluiden die minder vaak nodig zijn. Een paar Low Pass Filters (met bijbehorende control processors) van Moog voor Dani California en Tell Me Baby, de Chorus voor Under The Bridge en Soul To Squeeze, Line6 FM4 voor Throw Away Your Television, een beetje dat idee. De MuRF, Ring Mod en Flanger zijn volgens mij alleen nog voor improvisatie.
Ondertussen is Josh dus 'officieel' in de band. De moderator van het 'stadium arcadium-forum' heeft via een tussenpersoon de reactie van Josh zelf gevraagd: hij zit in de band :)
Gisteren even de tabs opgezocht voor untitled 10 en ik kan me niet inbeelden hoe hij hier is opgekomen ...
Van deze weet ik et wel!:seriousf:
http://onore.web-log.nl/photos/uncat.../heroine_1.jpg
Positief of negatief?
Untitled 11 is cool. Vergelijk beruks link met dit:
http://www.youtube.com/watch?v=E-5VWolNN1I
positief
Ik vind alle nummers op dat album erg goed maar nuchter kun je nooit op zoiets zijn gekomen haha, kort maar krachtig en goed klinkend nummer en over heel de hals gespeeld.