Ik wist wel dat er mensen waren die aan tubescreamers magische eigenschappen toekennen maar een verzameling tubescreamers? Onbegrijpelijk, om over die vraagprijs nog maar te zwijgen.
Printable View
Nou.... :hide:
Ik heb er in ieder geval iets mee gedaan: de Tube Screamer Test, waarbij iedereen met zijn eigen oren mocht uitmaken wat waar en niet waar is inzake de legendevorming rond de TS.
En ter plekke bleek dat er wel wat van waar is: alle oudjes klinken beter dan alle nieuwtjes.
Dus ja: ik dicht ze magische eigenschappen toe ;)
alleen niet geheel volgens de leer van de internetguru's..
Ik heb best wel gas voor een T-Rex Roommate. En er staat er een op MP, maar op de een of andere manier vertrouw ik het niet helemaal:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
De prijs vind ik vreemd. Hij zet erg laag in maar noemt het wel een vaste prijs (of ligt het gewoon aan mij en levert de Roommate niet eens meer de helft op van de nieuwprijs?). En hij heeft zijn advertentie net vernieuwd (tot eergister stond min of meer dezelfde advertentie op MP)
Maar ik kreeg vooral een beetje een too-good-to-be-true gevoel.
Misschien heeft hij snel geld nodig ... ? Zo gewild zijn die dingen nu ook weer niet.
Daarbij: ik zet ook al mijn advertenties om de 2 dagen opnieuw online zodat ze weer bovenaan komen te staan en net verloren raken in een oneindig-bijvullende lijst.
aha. In dat geval moet ik er eens serieus over na gaan denken. Lijkt me echt een vet pedaal, maar daar staat tegenover dat er helemaal niks mis is met m'n Holy Grail :p
Nou vooruit dan, als je er een Tube Sreamer test hebt gedaan dan is het een tikje minder zinloos ;)
Maar serieus, waarom koop je meerdere tubescreamers behalve om achter het verschil in geluid te komen. Met stacken ben je er met 2 ook wel lijkt mij zo. Ik wil niet zeggen dat er geen verschillen in zitten (de mijne is ook gemod) maar dan nog...
Fijn dat je het ietsje minder zinloos vindt! ;)
Maar ook serieus: ik heb lange tijd pedalen verzameld, dus waarom geen Tube Screamers? ik kocht mijn eerste Tube Screamer al in 82, een nieuwe TS-9. En heb in de jaren daarna - toen alle gitaristen overstapten op digitaal rackspul ( 'want dat klinkt veel beter' )- alle ouwe shit overgenomen, gekregen of uit vuilnisbakken geraapt (letterlijk! ). En dan heb je op een gegeven moment gewoon een stuk of acht TS-en.
http://imageshack.us/a/img10/2348/bosjescreamers2.jpg
En kun je gaan vergelijken om zelf te zien of de internetguru's gelijk hebben. ( en dat hebben ze niet). Hoewel ik voor de laatste opnames een originele 808 gebruikte, blijft mijn favoriete TS de destijds nieuw gekochte TS-9 - een die we nu ongemod zouden noemen..
Maar als je het over zinloze verzamelingen wil hebben, laten we dan mijn stuk of twintig vintage wahwah's nemen!
http://imageshack.us/a/img36/8636/wahknijn.jpg
( konijn is helaas nooit vintage geworden en inmiddels dood..)
Niet bewust. Ik kwam gewoon geen tweedehandsje tegen in de tijd dat de prijzen laag waren. Ik heb niks tegen Soundtanks - behalve de naam, dan. En ik heb nog wel wat meer TS-en dan hier op de foto staan, trouwens..Citaat:
Soundtank?
en meer wahwah's...
Ik ververs mijn advertenties pas als ze eraf gekiept worden, en dat komt eigenlijk nooit voor. Iemand die naar iets specifieks op zoek is, komt via de zoekfunctie wel bij mijn advertentie terecht, ook al staat ie op pagina 150 of verder. Door dat gelul van dat elke keer verversen zakt mijn advertentie pijlsnel naar onderen. Als iedereen nou gewoon vertrouwt op de zoekfunctie (die op Marktplaats overigens wél fantastisch werkt), hoef je ook niet zo druk te doen met advertenties vernieuwen.
Ik kijk vaak semi-serieus, maar ook als ik echt naar iets op zoek ben duurt het vaak even voor ik reageer. Dan is het best irritant en wekt het zelfs argwaan als een advertentie zomaar verdwijnt en even later weer opduikt.
Maar als je op MP kijkt en je bent serieus te lui om door meerdere pagina's te scrollen, dan doe je jezelf ook enorm tekort. Het enige waar ik me in kan vinden is dat als een advertentie er al langer staat, de prijs voor de koper gunstiger zal uitvallen (want het blijkt minder populair te zijn)
Ik weet niet hoe dat bij anderen werkt, maar meestal zoek ik toch wel in een bepaalde richting. Delay, overdrive, bepaalde prijsklasse. En dan komen ook de oudere advertenties wel voorbij. Je gaat toch niet zomaar in de hoofdrubriek door bergen rotzooi scrollen om te kijken of iemand er misschien nog wat interessants tussen heeft gezet?
Ik weet niet hoeveel tijd jij / jullie hebben, maar als ik blader, dan blader ik nooit daar 30 pagina's heen als ik 'gewoon' aan het kijken ben. Als mijn advertentie op een gegeven moment zó ver naar achter staat dat hij alleen nog maar met een zoekfunctie gevonden kan worden (als het ware), dan zet ik hem gewoon opnieuw erop. Behalve bij gitaren, want ik ga natuurlijk niet elke keer weer €3.25 betalen of €1.90 om hem weer omhoog te plaatsen.
Nou, ik heb geen tijd (en geld) om zomaar wat rond te dolen op marktplaats. Ik ga pas zoeken als ik ook maar een beetje idee heb van wat ik nodig heb. Ik ga niet telkens zitten kijken tot er wat langs komt wat ik misschien wel eens zou kunnen gebruiken.
Mensen vinden je advertentie heus wel, ook nog na drie weken. Bij mij is dat iig wel heel vaak zo geweest.
Nogmaals, je doet jezelf tekort. Als je op zoek bent naar iets - of dat nou specifiek iets is of een onverwacht iets - dan kun je het beste gewoon alles afstruinen. Heeft niks te maken met tijd, voor mij is het 'gewoon' studie-ontwijkend gedrag, dus iets wat ik tussendoor doe. Daarbij, als het goed kan het heel veel opleveren en om best veel geld gaan (danwel veel geld schelen). Dan kun je toch ook wel even iets vaker op 'volgende pagina' klikken?
Nogmaals ... jullie hebben het beiden weer over bewust iets zoeken, terwijl een groot deel van de aankopen nu netjuist impulsief wordt gedaan. Ik heb bijv. nog wat randapparatuur te koop, dingen zoals kabels, switchers, DI's, etc. Grote kans dat je daar niet helemaal naar op zoek bent, maar het is wèl handig als je het opeens goedkoop tegenkomt. De kans is groter dat, als mensen het zien ze dàn interesse hebben. "Oh, een DItje voor een tientje! Prima! Altijd handig." - grote kans dat ze niet eens op DI zouden gaan zoeken.
Er is zóveel gear in de wereld dat je het vaak niet eens weet dat je er naar opzoek bent. I mean, stel je voor, je ziet een Echoplex voorbij komen voor €100,- Wellicht was je daar niet naar op zoek, maar voor €100,- laat ik een Echoplex niet liggen hoor! (true story!)
Exact! Ik bekijk meestal wel een pagina of 10 / 15 en ga dan soms wat gerichter zoeken, maar ik scroll altijd gewoon lekker door die pagina's heen, kijken of er wat interessants is.
Ik weet zelf ook wat ik interessant vind, maar je hoeft zulke dingen niet altijd specifiek op dat moment te zoeken. Ik weet bijv. dat ik jaren 80 en begin jaren 90 Gibson LP Studio's erg vet vind en soms kom je die 'gewoon' tegen, terwijl je er niet eens naar op zoek was. Zo zijn er meer voorbeelden.
Ook ik kijk nogal wat pagina's door op MP. Alleen al omdat sommigen hun aangeboden waar onder de verkeerde kop zetten.
En op voorhand weet ik vaak wel dat GAS heb, maar nog niet waarin. Het kan voorkomen dat ik in eerste instantie zit te zoeken naar een wah, en een uur later opeens een cab gekocht heb.
haha, precies! De 'hunt' is ook wel een groot genots-deel van heel het GAS gebeuren.
En, inderdaad. Veel wordt gewoon bij 'Effecten' gezet. Dan is dan voor de muzikanten ook de meest bezochte rubriek.
In de categorie begrijpelijk. MP tarieven zijn echt schandalig veel te hoog.
Ik start MP bijna nooit op, als het om effecten gaat, om iets specifieks te zoeken. Het is juist het browsen naar zaken die je nog niet kent. En irriteer me daarmee ook vreselijk aan de nieuwe MP indeling waarbij op elke pagina bijna de helft commerciele adds zijn voor zaken die ik dus juist niet zoek.
Enne Demo,
dat betekent dus dat jou die Gary Hurst Flanger ook wel moet zijn opgevallen die nou al maanden voorbij komt ;)
Agreed. Die nieuwe reclame zooi is sowieso ontzèttend afleidend, haalt me helemaal uit m'n zoek-vibe, want dan staat daar opeens een piano tussen, haha.
Ja, die Gary Hurst flanger zie ik al maanden voorbij hoppen, maar niemand die dat kent ... dus ook niemand die dat wilt. Ik spotte er vorig jaar eentje voor €40,- op tweedehands.nl - maar die was al weg toen ik mailde, helaas. Lichtelijk off-topic: was dat niet een Electric Mistress clone - of althans, er flink geïnspireerd door? Of was het andersom? Geen zin om te googlen, haha.
Ach, recessie of niet ... mensen spenderen toch altijd wel geld en effecten zijn daarmate nog betaalbaar dat dat wel te doen blijft.
En hey, ik probeer altijd wat achter de hand te houden voor 'onverwachte vondsten' op Marktplaats. Het is de laatste tijd allemaal wel erg standaard, het aanbod, maar ik heb er zelf ook niet zoveel financiën meer voor over, dus mijn GAS is de laatste tijd sowieso vrij laag. Heb wat gitaren te koop staan en dan kom je dan tòch wel weer uit op een ruil (ook weer zoiets, je moet ook maar nèt iets tegenkomen wat jij wel interessant zou vinden om als ruil te kunnen zien) - dus dat kan ook niet, ruilen dus.
Als je alleen 'zo goed als nieuw' en 'gebruikt' aanvinkt, filter je al die commerciële bende er al redelijk uit. Maar volgens mij werkt dat alleen als je al specifiek aan het zoeken bent...
Marktplaats is erg (te?) succesvol. Dat heeft voordelen (je kunt het zo gek niet bedenken of het staat wel te koop), maar ook nadelen (heeeeeel veel advertenties per dag).
effe niet over praten, jongens. ik loop me nou al tijden in te houden en probeer al tijden niet op MP te kijken. En ik heb deze week al twee vintage phasers niet gekocht - reden om trots te zijn! Komen jullie aanzetten met iets dat perfect bij mijn GH wah zou passen...Citaat:
Gary Hurst Flanger
het leven van een afkickende pedalofiel is zwaar...
Speciaal voor jou!
http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNF...S0Q~~60_84.JPG
:lovelove:
Oh fuck!
Hij past trouwens helemaal niet bij mijn wah, behalve het logootje dan..
Maar ja, is wel een aftreksel van de 18v Mistress..
Interessante story, alleen jammer van het not so happy end van de rabbit. Maar ja, als je dan ook maar een goede kerst hebt gehad dat jaar :hide: Tja en als je ze voor een prikkie kan overnemen dan kan ik me er iets bij voorstellen. Trouwens van mensen als jij moeten we het hebben hier op het forum. Ervaringsdeskundige in Tubescreamers zijn altijd graag geziene gasten :D
Ik heb pas een jaar geleden mijn eerste Tubescreamer gekocht. En ik speel al zo'n 20 jaar elektrisch gitaar. Hiervoor gebruikte ik altijd een eq pedaal als booster maar wilde toch eens weten what the fuzz was al about. Meteen een gemodde ts9 gekocht. Zo;n in LA gemodde Ibanez ts9 die naar ts808 gemod is, tb gemaakt, brown mod etc etc. Tja hij klinkt goed maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal en het ging mij er vooral om dat ie tb gemaakt was. Die andere mods er als het ware bij gekregen zeg maar ...
Op zich snap ik de pedalenkoorts wel. Ik heb er zelf ook wel last van van tijd tot tijd maar koop dan liever verschillende effecten ipv meerdere dezelfde.
Maar ik kocht ook uitsluitend verschillende effecten! ;)
Wah, flange, chorus, filters. phasers, distortions, boosters.. en ik heb nog geen twee dezelfde TS-en gehoord in mn leven!
Maar om even recht te zetten: dat was niet voor een prikkie overnemen. Ik roep graag hard dat ik vroeger voor gek versleten werd met mn pedalen. geen mens zou immers ooit nog fuzz, wah of phase gaan gebruiken, riepen ze toen..
Wie het laatst lacht...
Ach ja.. ;)
Maar ik moet dan ook weer bekennen dat ik niet zo vooruitziend was dat ik vroeger al dacht dat ik op termijn rijk zou worden van de effectenhandel of zo. Ik stond er behoorlijk van te kijken toen Kravitz scoorde en iedereen opeens weer oud spul wilde. Het geluk is met de domme..
http://www.feedbackmusic.com/gitaar/...7252/FBR101186
'tis dat ik er al een heb...