Zat ik er niet ver naast dus..
Printable View
Zat ik er niet ver naast dus..
Wel, mijn mening wat betreft de body moet ik bijstellen. Krijg net een mail van de koper van mijn gitaar dat hij 'm nog steeds in zijn bezit heeft. De rest wat ik al eerder poste blijft nog steeds voor geen meter kloppen.
Dat @, T, Tommy, Paolo de boel besodemieterd is niets nieuws. Heeft ooit een jaren '90 Rockson loaded slagplaatje van mij overgenomen, om de PU's 2 dagen later als orginele jaren 70 Fender PU's aan te bieden, enkel omdat ze toevallig gewikkeld waren met eenzelfde kleur draad.
Vorig jaar heb ik 'm nog gemaild, omdat hij een 1985 Boston strat op MP had staan, die hij ook weer als Japanse jaren '70 copy aanbood. Als je zelf zo'n Boston hebt gehad, herken je die gelijk. Als bewijs heb ik gevraagd de neck te demonteren, omdat ik zeker wist dat er "Glass 1985" op de hiel gestempeld zou zijn.
Hij zweerde echter op zijn grootmoeder dat het wel een '70's Jap was. Een foto van de hiel heb ik nooit ontvangen.
Zo blijkt ieder merk zijn "kenners" te hebben. Misschien wordt het na de Gibson Gestapo nu ook tijd voor de Vintage Squier "Yakuza" :harmony:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert
http://www.okinawan-shorinryu.com/graphics/yakuza1.jpg
volgens mij heeft deze wel de inlay (wat overigens een onlay is, ik heb 2 tjechische deans gehad en die hadden de zelfde witte parelmoer papierdunne onlay onder de lak) de deans met een zeefdruk logo hebben een trademark R onder het logo en dat heeft deze niet
overigens is makkelijk na te gaan of deze tjechisch is omdat het op de achterkant van de kop moet staan
He Fred,
Dat moet inderdaad achter op de kop staan.
De onlay (als ik jou mag geloven :ok:) ziet er wel wat geliger uit op deze dean.. Maar die trademark R onder het logo is er geloof ik niet altijd bij zeefdruk, mijn caddy is een koreaan en heeft dit blijkbaar niet.
Maargoed, als het hier tóch om een custom gaat: I stand corrected. :chicken:
Dan is de prijs niet mis.
het kan nog steeds fineer over mahonie (of nato) zijn hoor, ik wilde er alleen maar op wijzen dat het logo in dit geval niet "hard bewijs" genoeg is, ik heb zelf nog nooit een cadillac gehad, alleen maar een Z en een V dus ik weet van dit model er gewoon te weinig van af.
Mijn made in japan dean hardtail heeft overigens weer wel een massieve maple top over mahonie dus wellicht zijn er ook nog japanse cadillacs ?
Ik weet er verder ook weinig vanaf, alleen dat de select series van dean nou niet de allerduurtse zijn. En de inlay is inderdaad niet bewijs genoeg. Ik denk dat een foto van de achterkant van de headstock de enige manier van opheldering geeft. Maar die heeft de adverteerder niet op MP geplaatst..
Wat denken jullie?
-Vertaalmachinetekst
-Speciaal geregistreerd voor deze ad te plaatsen (ze staan alledrie netjes onder elkaar trouwens)
-Lage prijs
-Ik durf wedden dat die plaatjes van Google komen...
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...l=&pc_id=&afd=
Edit: ik herken zelfs die witte schuur op de achtergrond, bij die Jazzmaster, van een andere scam :D
:seriousf:
Dit is een van teles laatste dubbele ligatuur.
Er is een weg vol humbucker onder de slagplaat.
Het wordt geleverd met originele harde schaal geval.
Eén van mijn droomgitaren tegengekomen op ebay, EBMM JP 6 stealth fully loaded (welliswaar niet een BFR)...
http://cgi.ebay.com/Music-Man-JP6-St...-/160405465730
http://www.prymaxevintage.com/musicm...hblackjp6.aspx
Ik twijfel over de prijs, nl. $1,990 (omgerekend €1.450 volgens wisselkoers.nl). Als ik deze vergelijk met de europese prijzen (vb Köln) scheelt dit toch rap €500.
Voor het transport stellen ze USPS prio voor en dit zou $99 kosten.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort aankopen in Amerika, de betalingen en verzendingen?
Te vertrouwen?
Thx,
Koen
Inderdaad belastingen, invoerrechten en inklaringskosten, dit is een percentage wat ergens zit tussen de 20 en 25% zit.
In het positieve (20%) scenario win je dus €170,--. Persoonlijk zou ik dan naar Duitsland rijden en de gitaar op voorhand bespelen, ook loop je zo geen enkel risico.
Bovendien zit er ongetwijfeld wat verschil tussen gitaren, de ene Gibson Les Paul Standard uit 2008 is de andere niet. Hoe het zit met MM weet ik niet, wellicht zijn die wat consistenter, maar als nog kan het geen kwaad om gewoon 2-3 stuks te proberen.
Flauw plaatje Quink ik was niet de enige die het niet begreep (zie Resonare), dacht je serieus op weg te helpen.
Als de opmerking over finish als grap is bedoeld dan is deze echt te flauw om nog als grap te zien, zeker ook vanwege de verbaasde smiley.
Omdat jij een fan bent van flauwe plaatjes zal ik ook maar met een flauw plaatje reageren:
Quink,
http://firstfriday.files.wordpress.c...r_dumb_ass.jpg
Niet voor het een of ander, maar snapte je mijn post nu niet ofzo?
Als dat zo is, is er denk ik geen plaatje dat beschrijft hoe een epic faal dit is van je :D.
edit: En ik vind de grap van Quink lekker wel grappig lekker puh :p. En dat je mijn sarcastische post niet snapt -_-, echt dude...:makeup:
edit 2:
http://www.motifake.com/image/demoti...1220242871.jpg
Toch maar een plaatje om de traditie voort te zetten.
@ Resonare en Speedmusic
Dank voor de antwoorden!
Ps. net gevonden: 21% belastingen + 5% importtax + 21% op die 5%
Na mijn berekeningen kom ik op een voordeel van ongeveer €100 (afhankelijk van de kleur, mss iets meer). Niet meer de moeite dus :-(
Het enige jammere van de zaak, stealth black is niet te vinden in Köln...
Musical Surfer, graag gedaan zelf voer ik wel wat vaker zaken in uit de States, zojuist kreeg ik nog 4 elementen binnen (Bill Lawrence L500, XL500 en een setje keystones), spijtig genoeg daarbovenop nog een extra rekening voor de invoerrechten.
De belasting zorgt er helaas voor dat het 9 van de 10 keer niet meer rendabel is om iets te importeren. Jammer voor je dat ze hem niet hebben in Köhl :(. Je zult moeten wachten tot hij ergens in NL te koop is of tot hij tweedehands ergens wordt aangeboden (zal je nog meer voordeel opleveren).
Ik heb mijn rooie Jaguar ook ui de states gehaald...geen belastingen of etc. betaald:sssh: Sgeelde mij 350 euries;)
Gewoon een nepfactuur bij de gitaar laten voegen en erop zetten dat het een reparatie was:soinnocent:
Ohw sorry...ben ondertussen ook via msn voor school bezig (ja via msn ja)...dus dit in een zucht doorgetypt..mijn excuses:chicken:
I forgive you! Twee taalvautjes kan nog op een forum, maar boven de acht gaat het toch wat ver :D.
En jouw methode is inderdaad prima, totdat ze het verdacht vinden en je een brief sturen met de vraag voor een specificatie van de inhoud en een kopie van de factuur en afschrift van je bankrekening dat overeenkomt met je ordernummer :(. Is mij nu al twee keer overkomen bij gitaren vanuit China :makeup:.
Kut belastingen, als ik nou nog het gevoel had dat ze nuttig besteed zouden worden... :(.
edit:
Nog even een taalles op de vroege ochtend:
Na een punt komt een spatie, waarna een hoofdletter volgt van de nieuwe zin.
Simpel voorbeeldje:
De kater heeft honger. Hij ziet een vogel. Hij pakt de vogel met zijn scherpe klauwen en rukt met veel plezier en enthousiasme het hart eruit. De kater geniet van zijn smakelijke overwinning. Prrrrrrrrrrrrrrrt, miauwwwww.
Gezien je ook steeds "..." kan doen, zal één punt en één spatie sneller gaan :D.
Ik ben wel echt verliefd geworden op die gitaar.
De methode van 'Venlonaer' zegt me wel iets.
Ik doe de verkoper een voorstel, wie weet...
:roll:
http://link.marktplaats.nl/331447021
Is dit niet wat voor je?
Of deze uit Engeland voor omgerekend € 1.508,11 nieuw uit de doos.;)
@ Resonare...
Thx!!
Maar... ik hou niet zo van gold hardwear (all black is m'n ding).
Ook de neck van de stealth is geschilderd, bij deze (piano black finished) versie niet...
Als ik dan toch m'n droomgitaar ga kopen, liefst volledig naar m'n zin :supercool:
@ snaarplukker
Thx!!
Maar... er klopt precies iets niet in het plaatje.
Alle EBMM JP's met piëzo hebben hiervoor een tuimelschakelaar op de bovenste hoorn. Op deze versie kan ik ze niet vinden.
Bij de specificaties zou dit optioneel zijn, ms vandaar de lagere prijs?
Ps. Ik heb intussen met de Amerikaanse verkoper gemaild en hij is bereid te verkopen als 'warrenty return', waardoor ik de taxen zou omzeilen (thx aan Venlonaer).
Zou ik dit proberen of zouden de belastingen dit wantrouwen (cfr Resonare en China)?
:???:
Ik weet niet zo goed waar ik het anders moet vragen, en om er nu een heel nieuw topic over te moeten starten:
Weet iemand wat de nieuwprijs van een Fender tele deluxe 72 RI Jappan zou kunnen zijn, en wat een nette 2e hands prijs is?
Guess what..Ik heb ook zo'n dergelijke brief gehad (van de TNT toch...??) Ik heb daarop de inhoud van het pakket ingevuld, in mijn geval Fender Jaguar.
Daarnaast moest ik de waarde opgeven, hier heb ik de waarde van de gitaar op ingevuld én de waarde van de reparatie (in dit geval $0). Daarnaast heb ik nog duidelijk op het formulier aangegeven dat het om ene reparatie ging. En ik heb de gitaar zo'n 1,5 - 2 weken later ontvangen en hoefde verder niks bij te betalen:crazyhappy: Dus jaah...het kan wel degelijk!
En die puntjes...dat zijn figuurlijke denkpunten, vandaar dat er na deze punten ook geen hoofdletter volgt.....
spirit: heb je daar misschien nog foto's van, die aantonen dat het dezelfde body is als mijn oude Hank Marvin? Ik heb zelf ook nog wel foto's.
Bizar verhaal dit.
Maar het wordt nog gekker:
laatst reageerde die figuur @ dus op mijn witte japan E-serie strat die op MP staat. Hij wilde ruilen tegen zijn JV in onderdelen. Ik ging akkoord. Ik dacht nog 'grappig, ik had ook een fiesta red rode die zwart geweest was'. Het ging niet door want hij had een bod gekregen van 'jp stinkreet' en wilde niet meer ruilen ondanks de afspraak.
Zou het zo geweest kunnen zijn dat ik mijn E-serie zou ruilen tegen mijn oude cheapo Hank Marvin in de veronderstelling dat het een JV was? Ik had 'm zelf niet herkend als zijnde mijn eigen oude body.
@ was er ook heel zeker van dat de dunne lak nitro was. Ik ben er vrij zeker van dat het gewoon polyester is dat 2x geschuurd is (1x voor het zwart spuiten en 1x om het er weer af te halen).
Als ik die rode had vastgehouden had ik aan het gewicht meteen gevoeld of het die HM was, want die weegt echt niks. Dat had echt bizar geweest. Want die @ had geen idee dat die HM bij mij vandaan kwam...
Ik heb alleen de foto's die je mij toen toegestuurd had. Ik heb een stukje terug nog gepost dat het achteraf toch niet de body was, omdat ik een mailtje kreeg van degene die de HankMarvin van mij heeft overgenomen, de gitaar nog steeds heeft. Ik had alleen zwaar het vermoeden, omdat de paar plekjes die de HM had, ook exact op de body van de JV zaten.
Ondanks het bod van "JP", staat de JV nu in onderdelen te koop op MP, ook vreemd dat @ van de week ook een adv. geplaatst heeft, waarin hij juist weer een loaded slagplaat van een '62 JV zocht. Hij zal wel ergens een halsje hebben liggen met een rosewood toets, zien we volgende week dezelfde gitaar weer als '62 Ri :sssh:
En idd. het verhaal van de nitro lak klopt gewoon niet, want nogmaals, dan hadden er ook USA pots in moeten zitten, het is en blijft dus gewoon een parts-o-caster.
Hier trouwens ook weer zo een: http://link.marktplaats.nl/331623375 een Fender strat '69/'70 Made in Japan, dat zou dan een heeeeeeeeele vroege zijn ;)
Let ook even op het decal, dat zou orgineel moeten zijn, want alleen de slagplaat en knoppen zijn vervangen.
* edit * Ook de control ruimte ziet er vaag uit, lijkt wel of er her en der stukjes ingelijmd zijn, omdat anders de schoeven in de ruimte zelf uit kwamen. Ook het kanaaltje om de trushrod-schroef af te stellen, lijkt mij niet erg org. maar eerder home-made.
Zitten ook erg rare stemmechanieken op of ligt dat nou aan mij?
Dat ligt niet aan jouw, het is een hals die je op Matsumoku gitaren tegenkomt, hele goede fijne halzen, maar beslist geen Fender hals, kijk maar eens naar de hals van mijn Westone:
http://i471.photobucket.com/albums/r...976/005-60.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/r...976/010-28.jpg
Gevoel heb ik ook, zal waarschijnlijk wel een oud japannertje zijn, maar géén Fender.
Het is ook geen oude japanner, helemaal niks. Pickups zijn eighties/ninetees koreaans en logo is opgeplakt, voor de rest, who knows.