Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 488 van 1797 EersteEerste ... 3884384784864874884894904985385889881488 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.871 t/m 4.880 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Hmm, wat klopt er hier niet???
    http://link.marktplaats.nl/330520041

Zou hem niet kopen, heb nu geen tijd om mij nader te verklaren, maar vanavond meer.
    behalve dat de slijtage sporen op onmogelijke plaatsen zit? (onder de slagplaat, aan de bovenkant van de halspocket)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    behalve dat de slijtage sporen op onmogelijke plaatsen zit? (onder de slagplaat, aan de bovenkant van de halspocket)
    Zou het zo kunnen zijn dat die kale plekken zijn ontstaan bij het verwijderen van de zwarte laag? Ik twijfel daar zelf overigens wel aan, maar misschien is het toch een verklaring. Als de gitaar verder origineel is kan het een goede koop zijn voor 500 euro... Desnoods nog een keer mooi spuiten.

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Die scheur in de neckpocket baard me wel zorgen, heeft weldegelijk invloed op de resonantie van de body.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Die scheur in de neckpocket baard me wel zorgen, heeft weldegelijk invloed op de resonantie van de body.
    Ik durf te wedden dat je het verschil niet kan voelen. Het gedeelte waar die crack zit is zo dun dat er amper iets overgebracht kan worden naar de rest van de body. Voor de rest is hij wel erg fake, slijtage onder je pickguard?!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Senior Member

Standaard

Hmm, wat klopt er hier niet???
    http://link.marktplaats.nl/330520041

Zou hem niet kopen, heb nu geen tijd om mij nader te verklaren, maar vanavond meer.
    Zo, ben weer thuis.

*Wat er zoal niet klopt, is dat onze Arnhemse "relic master" beweerd dat al het soldeer werk (behalve van de switch) orgineel is, en nog nooit los is geweest. Wel knap dat hij dan een foto plaatst van een body zonder hardware. Hoe heeft hij de jack eruit gekregen ZONDER de draden los te solderen....?

*ook zou de body voorzien zijn van nitro lak, dit kwam alleen voor bij de duurdere JV's (de 115 en 85). Echter waren deze ook voorzien van USA potmeters PU's en switch. het verhaal van de orginele DM30 switch klopt dus ook niet, die zat op de goedkopere JV's. Ook de potmeters op de foto zijn MIJ en niet USA zoals het hoort op de nitro gelakte JV's

Maar wat mij het meest zorgen baard, is dat ik een week of 4 geleden van mede forumlid "Hardus" een 1992 MIJ Squier Hank Marvin signature heb overgenomen, met een (uiteraard) fiësta rode body, die door een vorige eigenaar ooit zwart gespoten was. De verkoper vertelde mij dat hij de body ontdaan had van de zwarte lak, en bij het verwijderen op een paar plekjes door de orginele lak heen geschuurd had. Ik heb na aanschaf de body nog een keer gepolijst om de glans weer terug te brengen.

Maar omdat ik kort na de aanschaf van deze strat. voor héél weinig een 1986 telecaster aan kon schaffen, heb ik van deze gitaar weer van de hand gedaan. De gast die hem van mij kocht vertelde mij dat hij interesse had in de telecaster die op MarktPlaats in Arnhem (van dezelfde "relic-er") op dat moment te koop stond.

Nu heb ik sterk het vermoeden dat er een ruil heeft plaats gevonden, en dat de body van die '92-er Squier nu als '84 JV verkocht word.
    De paar plekjes waar door de lak heen geschuurd was komen nl. exact overeen met de JV body, er zijn alleen heel veel grotere plekken bijgekomen. Ook de zwarte lak in de cavities komen overeen, en ook de scheur in de neckpocket is exact hetzelfde.

Ik heb de koper van mijn strat een mail gestuurd, of het idd klopt dat die gitaar nu in Arnhem terecht is gekomen, even afwachten op antwoord, dan weet ik het 100% zeker.

@snaarplukker: zo'n scheur doet niets hoor, veel Fenders hebben hier last van, vaak (lees; altijd) is het alleen de (poly)lak die gescheurd is.

edit *Let ook eens op de "extra" codensator die er niet op hoort*
    Laatst gewijzigd door spirit; 16 maart 2010 om 18:27

Senior Member

Standaard

Zo, ben weer thuis.

*Wat er zoal niet klopt, is dat onze Arnhemse "relic master" beweerd dat al het soldeer werk (behalve van de switch) orgineel is, en nog nooit los is geweest. Wel knap dat hij dan een foto plaatst van een body zonder hardware. Hoe heeft hij de jack eruit gekregen ZONDER de draden los te solderen....?

*ook zou de body voorzien zijn van nitro lak, dit kwam alleen voor bij de duurdere JV's (de 115 en 85). Echter waren deze ook voorzien van USA potmeters PU's en switch. het verhaal van de orginele DM30 switch klopt dus ook niet, die zat op de goedkopere JV's. Ook de potmeters op de foto zijn MIJ en niet USA zoals het hoort op de nitro gelakte JV's

Maar wat mij het meest zorgen baard, is dat ik een week of 4 geleden van mede forumlid "Hardus" een 1992 MIJ Squier Hank Marvin signature heb overgenomen, met een (uiteraard) fiësta rode body, die door een vorige eigenaar ooit zwart gespoten was. De verkoper vertelde mij dat hij de body ontdaan had van de zwarte lak, en bij het verwijderen op een paar plekjes door de orginele lak heen geschuurd had. Ik heb na aanschaf de body nog een keer gepolijst om de glans weer terug te brengen.

Maar omdat ik kort na de aanschaf van deze strat. voor héél weinig een 1986 telecaster aan kon schaffen, heb ik van deze gitaar weer van de hand gedaan. De gast die hem van mij kocht vertelde mij dat hij interesse had in de telecaster die op MarktPlaats in Arnhem (van dezelfde "relic-er") op dat moment te koop stond.

Nu heb ik sterk het vermoeden dat er een ruil heeft plaats gevonden, en dat de body van die '92-er Squier nu als '84 JV verkocht word.
    De paar plekjes waar door de lak heen geschuurd was komen nl. exact overeen met de JV body, er zijn alleen heel veel grotere plekken bijgekomen. Ook de zwarte lak in de cavities komen overeen, en ook de scheur in de neckpocket is exact hetzelfde.

Ik heb de koper van mijn strat een mail gestuurd, of het idd klopt dat die gitaar nu in Arnhem terecht is gekomen, even afwachten op antwoord, dan weet ik het 100% zeker.

@snaarplukker: zo'n scheur doet niets hoor, veel Fenders hebben hier last van, vaak (lees; altijd) is het alleen de (poly)lak die gescheurd is.

edit *Let ook eens op de "extra" codensator die er niet op hoort*
    Dit zijn dus de redenen, waarom ik altijd huiverig ben voor het kopen van Fenders en oude Squiers, ik heb er niet genoeg kennis van en ik ben bang dat er aardig wat geknutselde exemplaren in de omloop zijn.

Het verhaal van Spirit komt erg overtuigend over

Standaard

Gedverdemme ik erger me zo aan die mensen die de gitaarmarkt verpesten met hun praatjes en nepgitaren!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolder Bekijk bericht
    Gedverdemme ik erger me zo aan die mensen die de gitaarmarkt verpesten met hun praatjes en nepgitaren!
    Wen er maar aan, overal waar geld te verdienen valt, komt ook rottigheid op af

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/324121180

Deze verkoper beweert een Dean Cadillac Select te hebben met een massieve esdoorn top. Ik heb er zelf ook één, en naar mijn weten bestaan er geen Select's (Selecten?) met een massieve top en is de 'top' gewoon een fineerlaagje op de mahonie body.
    Er zijn wel customs gemaakt in europa (tsjechië) maar die hebben het dean logo in een inlay op de headstock, dat is bij deze niet het geval. Ook de binding komt niet overeen met die op de customs.

De prijs van 325 is redelijk, in de winkel doen ze 300 (voorheen 450 ofzo). De 40 euro voor de case is ook wel redelijk. Maar afgezien van de knoppen en de kleur is de gitaar verder niet 'gepimpt'.

Maar voor de esdoorn 'top' hoef je het volgens mij niet te doen.
    En voor de vorm natuurlijk ook niet als het je kopje thee niet is..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolder Bekijk bericht
    Hmm, "@" uit Arnhem kende ik tot nu toe alleen als opkoper van jaren 70 Japanse F*nder-kopieën, waarna hij ze 'zorgvuldig van een Fender-logo voorzag' (en dit in de ad meldde) en ze op mp probeerde te slijten, de eerste week compleet, vanaf week 2 in onderdelen.

Zo is menig Tokai, Kasuga, Morris, Ibanez, Custom, Fresher of Fernandes aan zijn eind gekomen...

Dat hij daadwerkelijk tot oplichting is overgegaan is nieuw voor me.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten