Barber Tone Press is een zegen voor de mensheid :ok:
Printable View
Dat heb ik het langste gedaan, zette ik de amp meer op rhythmvolume en dan boosten als 't harder moest. Tegenwoordig zet ik de amp meer richting leadvolume. Aanslag, volume óf de comp (meer als limiter ingesteld) om terug te gaan in de mix. Erg lekker. Hij staat achteraan, dus ik kan mijn drives aanzetten voor een dikke sound en dan met de comp tóch naar achter in de mix zonder minder stevig te klinken.
Ik gebruik 'm ook wel als comp voor een funky slagje, maar dat doen we niet zo vaak.
Ja, maar als ik naar achter in de mix wil is dat ook juist de bedoeling. Het is een beetje spelen voor geluidsman/producer, de schuif effe een stukkie terughalen. Je bent ook niet meteen al je dynamiek kwijt hoor, pas vanaf een bepaalde grens. Overigens kun je met de Barber ook terug in volume zonder dynamiek verlies. Blend voluit naar de boostkant en die dan iets terughalen onder unity gain. Da's de lol van het ding: je kan er van alles mee.
m'n nieuwe opstelling!
http://farm3.static.flickr.com/2247/...d49be25e_b.jpg
Op het moment nog aan het wachten op mijn wah, en dan langzaam eens een board gaan samenstellen, als er andere pedalen bij zijn gekomen.
Hehe, gniffel!
Met zo'n Fender zou ik toch wel eerst investeren in een goede drive...
Als je een leuk goedkoop analoog delaytje wilt, kijk eens naar de Hofner Delay. Voor jou wispelturigheid is een TC Flashback of Nova Repeater delay wel handig. Gewoon een hele hoop verschillende soorten en toch compact (De Repeater wel iets minder)
Ik zou ook inderdaad eerder in een drive gaan investeren, een simpele boss od-3, bd-2 of misschien wel sd-1(voor 25 e op gitaarmarkt) volstaan prima. En ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een drive gehad die slecht over de blues deluxe klonk.
Als delay: een Ibanez DE7, voor 50 e bij alphenaar te krijgen. Ze adverteren op marktplaats, daar kan je het wel vinden. Onespot of iets dergelijks erbij, kost je allemaal de kop niet.
Niks tuner! POLYTUNE!:soinnocent:
wat vreemd, ik vond er eerst niks mis mee, en toen typte ik en toen dacht ik! Hij heeft geen delay, terijwl ik de DD20 wel zag vreemd;) dan neem ik dat terug bij deze! geweldig bord!
examens, ze maken me gek! Ik bedoel, ik keek naar het bord en dacht, nice, en toen typte ik en toen bedacht ik me dat er geen delay op stond, terwijl ik de DD20 wel gezien had, dus mijn fout
En het gaat steeds beter..
Vandaag een Jeckyll & Hyde voor €60,- gekocht, versie 1 dan wel, lag al eeuwen in de winkel..
Nu nog even wachten op mijn wah..
nou eindelijk na veel geklooi mijn nieuwe board(let niet op de instellingen):
http://94.100.114.38/1315650001-1315...87_5_vbtJ.jpeg
http://94.100.121.98/1315650001-1315...45_5_QVx-.jpeg
http://94.100.118.82/1315650001-1315...52_5_u72l.jpeg
Supa Charger bevalt tot nu toe erg goed!!
geen noemenswaardige extra ruis en is mooi te installeren op een PT2.
Ook leuk zo'n neon blauw lampje die laat zien dat er kabels onder je bord liggen :seriousf:
Echt een klassebak vind ik het tot nu toe!
Hoe bevalt de Big Muff 4 eigenlijk? Wil die nog een beetje door de mix prikken in band/live situaties?
een big muff en prikken? :???:
Als de Muff weer eens geschoren moet worden prikt ze wel :seriousf:
Foto's komen, zodra de wah er ook is..
Zoiets korreligs vind ik wel fijn.
De laatste keer dat ik 'm uitprobeerde was 1,5 jaar geleden, toen heb ik in plaats van die maar een buizenversterker gekocht, vandaag 10 minuutjes mee gespeeld en ik was weer meteen verkocht.. en voor 60 euro vind je ze zo snel ook niet op marktplaats met 2 jaar garantie, gok ik.
Nee inderdaad. Voor 60 euro had ik hem zelf ook gewoon gekocht voor de heb, maar anders niet. Heb je ook al enig idee wat voor koffer je wilt etc? Voor koffers kan ik je een Stonecastle aanraden. Voor heel weinig geld voldoet een Stagg ook wel prima. En anders kun je altijd aan de pedaltrain, maar die dingen vind ik wel zwaar overpriced.
Let bij Stagg wel dat een Wah niet in de kleinere maten past. Bij Stonecastle past in de kleinste wel een Wah.