Dat heb ik het langste gedaan, zette ik de amp meer op rhythmvolume en dan boosten als 't harder moest. Tegenwoordig zet ik de amp meer richting leadvolume. Aanslag, volume óf de comp (meer als limiter ingesteld) om terug te gaan in de mix. Erg lekker. Hij staat achteraan, dus ik kan mijn drives aanzetten voor een dikke sound en dan met de comp tóch naar achter in de mix zonder minder stevig te klinken.
Ik gebruik 'm ook wel als comp voor een funky slagje, maar dat doen we niet zo vaak.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Ja, maar als ik naar achter in de mix wil is dat ook juist de bedoeling. Het is een beetje spelen voor geluidsman/producer, de schuif effe een stukkie terughalen. Je bent ook niet meteen al je dynamiek kwijt hoor, pas vanaf een bepaalde grens. Overigens kun je met de Barber ook terug in volume zonder dynamiek verlies. Blend voluit naar de boostkant en die dan iets terughalen onder unity gain. Da's de lol van het ding: je kan er van alles mee.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
m'n nieuwe opstelling!
![]()
Op het moment nog aan het wachten op mijn wah, en dan langzaam eens een board gaan samenstellen, als er andere pedalen bij zijn gekomen.
Favorieten/bladwijzers