Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 866 EersteEerste ... 3543444546475595145545 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 8652
    Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Voornamelijk om praktische redenen en ook omdat ik een volume-pedaal best "lastig" te bedienen vindt. Vooral "in the heat of the action" is subtiel volumeverschillen instellen best lastig. Ik merk dat ik toch gelijk naar mijn volume-pot van mijn gitaar blijf teruggrijpen, maar mijn compressor compenseert kleine volumeverschillen dan weer teveel. Ik heb inmiddels een Barber tonepress liggen en die ga ik maar eens aan de tand voelen.
    Barber Tone Press is een zegen voor de mensheid
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Barber Tone Press is een zegen voor de mensheid
    Ja ik weet het: ik kon m redelijk goedkoop 2e hands aanschaffen. Binnenkort op mijn pedalenboard zetten en uitproberen. Maar ik heb begrepen dat jij m als boost gebruikt en niet zozeer als "compressor"?

Moderator

Music

Dat heb ik het langste gedaan, zette ik de amp meer op rhythmvolume en dan boosten als 't harder moest. Tegenwoordig zet ik de amp meer richting leadvolume. Aanslag, volume óf de comp (meer als limiter ingesteld) om terug te gaan in de mix. Erg lekker. Hij staat achteraan, dus ik kan mijn drives aanzetten voor een dikke sound en dan met de comp tóch naar achter in de mix zonder minder stevig te klinken.
    Ik gebruik 'm ook wel als comp voor een funky slagje, maar dat doen we niet zo vaak.

Senior Member

Standaard

Dat heb ik het langste gedaan, zette ik de amp meer op rhythmvolume en dan boosten als 't harder moest. Tegenwoordig zet ik de amp meer richting leadvolume. Aanslag, volume óf de comp (meer als limiter ingesteld) om terug te gaan in de mix. Erg lekker. Hij staat achteraan, dus ik kan mijn drives aanzetten voor een dikke sound en dan met de comp tóch naar achter in de mix zonder minder stevig te klinken.
    Ik gebruik 'm ook wel als comp voor een funky slagje, maar dat doen we niet zo vaak.
    Begrijp ik dat je op deze manier wel aan dynamiek inboet? Met de comp bedoel ik dan.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Moderator

Music

Ja, maar als ik naar achter in de mix wil is dat ook juist de bedoeling. Het is een beetje spelen voor geluidsman/producer, de schuif effe een stukkie terughalen. Je bent ook niet meteen al je dynamiek kwijt hoor, pas vanaf een bepaalde grens. Overigens kun je met de Barber ook terug in volume zonder dynamiek verlies. Blend voluit naar de boostkant en die dan iets terughalen onder unity gain. Da's de lol van het ding: je kan er van alles mee.

Senior Member

Standaard

Ja, maar als ik naar achter in de mix wil is dat ook juist de bedoeling. Het is een beetje spelen voor geluidsman/producer, de schuif effe een stukkie terughalen. Je bent ook niet meteen al je dynamiek kwijt hoor, pas vanaf een bepaalde grens. Overigens kun je met de Barber ook terug in volume zonder dynamiek verlies. Blend voluit naar de boostkant en die dan iets terughalen onder unity gain. Da's de lol van het ding: je kan er van alles mee.
    Super Daar is Barber blijkbaar goed in. Het concept is beter. Je wilt ook iets minder van het zelfde. Ipv de booster die meer van hetzelfde geeft,
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    je hebt helemaal gelijk, en daarom heb jij gewonnen

echt een stylish, en keurig bordje, chapeau!
    nu nog een T-rex Tuner + hun wah (Gull of hoe heet 'ie nou?) erop en je bent klaar
    dank je, volgens mij maken ze geen tuners, de wah zal ik eens testen al moet ik zeggen dat deze me erg bevalt.

Standaard

m'n nieuwe opstelling!

Standaard

Op het moment nog aan het wachten op mijn wah, en dan langzaam eens een board gaan samenstellen, als er andere pedalen bij zijn gekomen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Op het moment nog aan het wachten op mijn wah, en dan langzaam eens een board gaan samenstellen, als er andere pedalen bij zijn gekomen.
    Welke wah dan? En welke pedaaltjens komen er nog meer op? Ga je weer een pt kopen? Vertel vertel!
    Te koop: Helemaal niks!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten