... ff tussendoor: is er een gitaarzaak in Amsterdam of Utrecht die lava-patchkabels (of Lava knutsel-setjes) verkopen? Feedback, Dirk Witte, Dijkman en Sound Plaza in ieder geval niet....
Printable View
... ff tussendoor: is er een gitaarzaak in Amsterdam of Utrecht die lava-patchkabels (of Lava knutsel-setjes) verkopen? Feedback, Dirk Witte, Dijkman en Sound Plaza in ieder geval niet....
Och, ik snap het wel hoor. Mooi alle knoppen naast elkaar op een rijtje, niet het risico dat je potmeters verdraait met schakelen, dat soort dingen :)
Moet het een echte winkel zijn? Er is toch zo'n webshop in Nederland die ze heeft?
Ik heb zo'n knutselsetje (Core X2) gekocht bij De Gier in Schiedam. Werkt op zich goed, wel gevoelig voor signaalverlies. Je steekt een pin in de kern van de kabel die contact behoort te maken, maar dat is niet altijd even betrouwbaar. Veiliger is zelf kabels solderen.
http://www.rockpalace.com/gfx_produc...-Cable-Kit.jpg
Ik heb al duizend keer 2 versterkers gebruik in gigs, studio, jam sessies enz. en ik heb geen enkele probleem. De CS9 gebruik ik alleen voor leslie effect, ik wil geen chorus in mijn basis geluid, chorus vind ik echt flauw klinkend.
Ik heb geen buffer nodig want mijn signaal is alleen maar gitaar--> looper--> 2 amps.
Buffer gebruik je alleen als je te veel true bypass of goedkope pedalen heb in series.
Snap je???
Klinkt dat een beetje, zo'n leslie geluid uit een CS-9?
Aparte manier van posten heb jij... Ach ja, maakt mij het ook uit.
Een buffer gebruik je ook als je sprankel verliest met te lange of slechte kabels en heeft in mijn ogen niets met true bypass pedalen te maken maar puur met kabels en slechte verbindingen.
Als jij al jouw loops aanzet heb je hetzelfde (of misschien zelfs erger) signaalverlies als zonder looper, dus het is alleen maar handig als je weinig pedalen tegelijkertijd gebruikt.
Ook met een looper en lange kabels kan het zijn dat je een buffer nodig hebt, zeker als je al je loops uit hebt staan.
Snap je??? :???: