Nog een kenmerk is dat in de email met geen woord over het produkt wordt gerept en meestal een Western Union-rekening waar vanaf of naartoe wordt geboekt.
Printable View
ben er voor de grap is eens een hele tijd in mee gegaan. maar op het laatste moment afgehaakt. Ook net gedaan of dat ik heel slecht engels kan en dat ik ziek thuis zat en zodoende voorlopig niets kon versturen.
Die mensen worden bijna boos!
gvd, zit mijn vrouw WEER online te shoppen? :mad:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey
Eind vorig jaar een Verbzilla via Marktplaats gekocht. Ging perfect, kreeg 10 minuten na mijn bod een e-mailtje. Na wat heen en weer gemaild stond een uur later het geld op zijn rekening, volgende dag pakketje op de post met track & trace en drie dagen later had ik het. Ook zoals in de advertentie stond nieuwstaat, geen krasje te bekennen.
Mijn vader verkoopt echter nog wel eens schilderijen. Dat gaat dan om dingen van een tientje tot schilderijen van 200 euro. Laatst had hij een schilderij verkocht aan ene A(driaan) van der Veen die had gezegd het geld overgemaakt te hebben. Geld echter nooit gezien en later in mailtjes beweerde hij het schilderij ook nooit ontvangen te hebben en wilde dus zijn geld wel terug!
Uiteindelijk heeft ie nergens meer op gereageerd. Op internet blijken nog wel meer verhalen over hem te staan dus kijk uit voor dit figuur.
Altijd eerst even wachten tot je het geld binnen hebt he.
Ooit een ibanez RG 270DX gekocht op marktplaats....verliep prima maar het tremolo hendeltje zal ze nog wel ff opsturen, die was ze kwijt.
Wat kreeg ik? een lege envelop :seriousf:
laat me raden met een beschadiging in de hoek! En dan lulverhaal erbij dat hij zeker in de post beschadigd is geworden. Het kan wel maar je hoort dit soort verhalen erg vaak.
Ik weet niet precies hoe ze het doen, maar ik heb wel eens begrepen, dat ze werken met cheques die niet kloppen.
En dat ze werken met methoden (bepaalde banken oid) waarbij men het geld later nog terug kan halen. Je had het dus ECHT op je rekening, maar het is *zoef zoef* weer verdwenen.
ERG zuur! Ik weet in ieder geval, dat ik het risico niet ga lopen!
Om precies te zijn: Ze werken bijvoorbeeld met PayPal, een betalingssysteem dat wel de koper bescherming biedt, maar niet de verkoper. En zo kunnen ze gedane betalingen ongedaan maken, zoals Plantje zegt.
Ze werken volgens mij met ongedekte cheques/credit cards. De oplichter koopt iets per cc en de cc-verstrekker 'leent' hem op dat moment het geld, waarna dat geld van zijn bankrekening wordt afgeboekt. Daar staat niets op en dus boekt de cc-verstrekker het betaalde bedrag weer terug...
Dan heb je als verkoper dus het geld op je rekening gehad maar vervolgens wordt het alsnog teruggeboekt want niet gedekt.
ik heb mijn epishone sg ook gekocht via marktplaats ik heb hem ook self op gehaalt en alles ging goed
dan heb je de verkeerde paypal account, want je hebt 3 soorten accounts he de normale ( gratis ), premium, maar werkt ongeveer hetzelfde dacht ik met wat meer functies (moet je wel wat voor betalen), en nog een, die staat ook onder verkopers oid, moet je ook wat voor betalen, maar dan ben je wel als verkoper beschermt
Nu heb je het al voorgezegd speeddemon! Kwestie van copy-paste ;)
De happende vissen zijn snel vandaag! :D
Ik haal ook altijd spullen die ik via marktplaats koop zelf op.
versturen doe ik niet aan, niet als anderen wat verkopen en ook niet als ik zelf iets verkoop.
In het geheel waar maar te groot gesteld.
Ik zie niet in waarom ik een mep aan reiskosten en reistijd moet spenderen om naar de de andere kant van het land te reizen als iets ook per post kan. Met een gitaar kun je daarover discussieren vanwege het formaat. Met een effectpedaal, als meer persoonlijk voorbeeld, echt niet. De andere kant van het land begint bij mij bij Haarlem (vanuit Amsterdam). Alles wat verder is kost me meer aan reiskosten en tijd dan versturen met de post.
En als het nou is dat het voor de verzender lastig is om bij een postkantoor te komen vanwege tijd, afstand of wat dan ook, dan kun je toch overleggen dat het even wat langer gaat duren of dat het OK is maar wat duurder wordt en of dat een probleem is? De post kan ook bij je (werkadres) langskomen. Kost alléén wat meer. Wil de koper daarvoor betalen, wat zeik je dan?
De mentaliteit kanniet komt meestal neer op "hebbikgeenzinan". Op het moment dat je iets wilt verkopen zou je je ook kunnen afvragen of het niet meer dan billijk is dat je daar zelf ook een beetje moeite voor moet doen. In elke winkel verwacht je dat tenslotte ook van het verkopend personeel. :soinnocent:
Ik ben zelf nooit opgelicht tot nu toe.
Maar ik vind het wel een beetje lullig dat je tegenwoordig moet betalen om iets op marktplaats te zetten! Ik heb nu net voor het eerst marktplaats gebruikt sinds de invoering van het betaalsysteem, maar dat heb ik alleen maar gedaan omdat ik maar niet van die gitaar afkom via andere sites.
En dan zie je in dat betaalscherm zo'n FAQ staan, met daarbij de vraag 'Waarom moet ik betalen?'. En als je dan het antwoord leest, staat het eigenlijk helemaal niet uitgelegd WAAROM je moet betalen. Het lijken wel een stel maffiozi.
..en nu maar hopen dat ik dan maar succes boek via marktplaats dit keer.
Ik betaal ook liever niet, maar eigenlijk is het ook niet meer dan logisch dat je betaalt om een advertentie te plaatsen. Je maakt gebruik van een dienst, dat kost nu eenmaal geld.
Tja, ik heb er eigenlijk ook niet echt problemen mee, alleen werden we eerst natuurlijk verwend doordat het gratis kon, marketingtechnisch natuurlijk erg slim, maar plaats maar eens een advertentie in een krant, kost je nog wel wat meer.
Nou doe ik zelf meer met effectpedalen en kleiner spul en da's nog steeds gratis. Waar ik me dan soms wel aan erger zijn alle gitaar en amp ads onder "effecten" om maar te voorkomen dat je moet betalen.
Maar goed, die meld ik netjes aan marktplaats via het knopje "verkeerde rubriek".
Ik verwacht toch van anderen ook niet om het mij te brengen?
Ik haal gewoon altijd 'alles zelf op' omdat ik dan zeker weet dat het goed zit.
En dit is ook het geval wanneer anderen het bij mij ophalen, dan krijg je achteraf geen problemen over wat dan ook, ze kunnen het bij mij uitgebreid bekijken en testen. + dat je je dan geen zorgen hoeft te maken over het geld en heb je ook geen gedoe met het verzenden.
Ik snap dus ook niet waarom je je zo opwindt...
PS, ik meld ook altijd van te voren dat ik niet wil verzenden dus ze worden van te voren geïnformeerd.
Het ging bij mij altijd wel goed. helaas kocht ik echter laatst een originele jackson professional maar heeft de TNT hem weten te mollen. nu is het wachten op een schadevergoeding want hij was gelukkig wel verzekerd.
je moet alles gewoon ophalen en laten ophalen. dat weet je zeker dat het goed zit.
daar heb je geleik in bro. maar ik haal het toch liever op, toevallig woon in ik breda, waar je het over had. maar ik zoek altijd binnen een straal van 30 km ;)
OK, laat gezien dus late reactie.
Waarover ik me zo opwind is het ding dat je met vooruit betalen, risico koper dus en voor jou de verkopende partij geen "zorgen over geld" er blijkbaar geen interesse in hebt dat je verkoper zich scheel moet betalen aan reiskosten en, impliciet, reistijd. Die reistijd staat in veel gevallen in geen verhouding tot de tijd die jij kwijt zou zijn om effe naar het postkantoor te lopen, of dat, als dat lastig is, in overleg willen doen als je een keer in de buurt bent. Wat is het verschil tussen 10 minuutjes postkantoor voor jou, terwijl je je je centen al binnen hebt, of een ander een paar uur reistijd bezorgen?
Waar het dus op neerkomt is dat jij graag je item wil verkopen maar er, behalve het plaatsen van een advertentie en misschien wat mailen, geen enkele moeite in lijkt te willen stoppen om die verkoop tot een goed einde te brengen. Terwijl je dat wel van de ander verwacht.
En dat is wat mij, en Speeddemon, zo irriteert. (nog maar niet te spreken over particuliere verkopers die verpakkings en administatiekosten rekenen..)
Ik neem aan dat je bij het vetgedrukte 'koper' bedoelde?
(ik ben niet farether, maar ik ben het niet eens met je post en daarom reageer ik even :))
Als ik iets verkoop, bepaal ik de voorwaarden waarop ik verkoop. Ik bepaal of het voor een bepaalde prijs weg mag en ik bepaal of ik verstuur of niet. Dat zet ik dan ook in de advertentie. Daar kun je mee accoord gaan of niet. En anders haal je het maar ergens anders ;)
Als het een item is wat je niet ergens anders kunt krijgen, zul je moeten bepalen of het de reis(kosten) waard is. Als het een uniek item is, dan zou ik er sowieso voor kiezen om het op te halen. Want wat als het kwijtraakt in de post? Als het geen uniek item is, kun je het gewoon ergens anders kopen. :) Je hoeft niet bij mij te kopen.
Allemaal hardstikke waar. Het blijft echter nog steeds het punt van misplaatste angst over veiligheid en luiheid. Je wilt wel verkopen maar als de andere partij vraagt daar ook een beetje moeite voor te doen geef je niet thuis.
Ik heb wat dingen op Marktplaats, en op 3 van de 6 advertenties heb ik reacties gehad. Allemaal in gebrekkig Nederlands: men heeft interesse en wil mijn telefoonnummer.
Ik vraag me af waarom ze meteen om mijn tel.nr vragen, via mail lijkt mij toch makkelijker (ze krijgen het nr. overigens niet). Zowiezo vraag ik me af of het telefonisch wel gaat lukken, gezien het gebrekkige taalgebruik in de mails.
Komt dit iemand bekend voor?
Belangrijke vraag hierbij: noemt men ook de producten? Of gaat het alleen maar zoals:"Ik ben geïnteresseerd in uw product. Graag bellen"
Ach...je kunt altijd bellen...maar persoonlijk bereid ik zaken liever per mail voor en dan ga ik het zelf wel halen. Ik zorg wel bijna altijd voor een telefoonnummer, zodat ik kan bellen als het later wordt of ik het niet kan vinden.