PDA

View Full Version : Bugera amps



Pagina's : 1 2 [3]

Misery Signals
27 juni 2012, 23:42
En om maar te zwijgen van een Peavey Classic 30 die blijkbaar wel voldoet voor Tankman ;)

http://www.chambonino.com/work/peavey/pea1c.jpg
http://www.bustedgear.com/images/jobs/Peavey_classic/Chassis_2.jpg

Echt, die Peaveys zijn dan toch even slecht gemaakt als een Bugera, krak 't zelfde principe? Wat componentjes op een slappe PCB, brakke elcootjes, en veel connectoren die gesoldeerd draadwerk vervangen, inputs en pots op printplaat... Toch dan? De nachtmerrie voor elke tech... Ik geloof niet dat de connectoren of PCB's van een Peavey beter zijn als die van een Bugera.

De reden waarom Bugera's nou nog steeds een slechte naam hebben, is mss wat introductiefoutjes in 't begin, en veel internetpraat, volgens mij.
En waarom ze veel binnenkomen? Ze worden gewoon super veel verkocht. Ik heb de meeste Bugera's al getest en ken wel wat mensen die er al langer één hebben, echt nog nooit klachten over gehoord.

Ik zou eerder een Bugera dan zo'n Peavey kopen. Dezelfde kwaliteit, maar bij Peavey betaal je nog eens een merk erbij.

Bugera maakte trouwens al amps voordat Behringer het merk opkocht en verdeelde. Niet dat ze dat merk als tube amp afdeling hebben opgericht he.

MS

Tankman
28 juni 2012, 00:20
Tja, maar het breekt niet, zorgt niet voor problemen en klinkt als een dijk. Bugera daarentegen is een al bagger.

caliban
28 juni 2012, 01:20
Tja, maar het breekt niet, zorgt niet voor problemen en klinkt als een dijk. Bugera daarentegen is een al bagger.

Echt veel te kort door de bocht naar mijn idee.

jules
28 juni 2012, 08:26
Inderdaad, zeg das gewoon roepen om maar wat te roepen, maar goed zelf weten

snaarplukker
28 juni 2012, 12:39
Ik heb van de week de doos van mijn Bugera 6262 weggegooid. De 3 jaar garantie is om en hij doet het nog steeds zonder enkel probleem gehad te hebben. Mijn 1 jaar oudere Behringer GMX212 doet het ook nog steeds na 4 jaar elke dag spelen.
Ging een Fender of Marschal maar zo lang mee zonder problemen.:soinnocent:

Misery Signals
28 juni 2012, 16:45
Tja, maar het breekt niet, zorgt niet voor problemen en klinkt als een dijk. Bugera daarentegen is een al bagger.
Sorry hoor maar als liefhebber van goede amps zeg ik als ik naar zo'n classic kijk en jouw mening hoor: dat is bagger. Dat heeft niets met passie te maken, dat is gemaakt om zo goedkoop en zo snel mogelijk een amp in elkaar te flikkeren, zonder naar de mogelijkheid tot service achteraf te kijken... Nouja, Bugera doet dat mss dan ook, maar daar is hun prijs tenminste naar. Gaat zo'n Bugera 5 jaar mee, dan had je een goede deal. En het lijkt erop dat ze dat ruimschoots halen.

MS

jules
28 juni 2012, 21:53
precies ik twijfel of mijn v22 net zo oud word als mijn marshal jmp uit 79 maar, voor 250 eurie, hallooooooooo das toch niet normaal dat het ding zo klinkt dan hoor, gewoon echt een mooi geluidje als je het mij vraagt.

ThaBluesBreaker
29 juni 2012, 16:16
verhalen over V55 Head? zoek een top voor rond dat bedrag.

muziekschuur
29 juni 2012, 16:21
Testen... Gewoon bestellen, en niet goed, binnen 3 dagen retour..
Die stuur je vast niet retour.

Yooxa
30 juni 2012, 14:04
Ik speel al jaren op een 333 top en 6260 combo, top versterkers. Heb een ENGL Savage maar speel nog regelmatig op de bugera's omdat ze simpelweg gewoon goed klinken.. Nog nooit problemen mee gehad overigens!

ThaBluesBreaker
1 juli 2012, 00:04
Zijn er trouwens 2 verschillende soorten van de Bugera V55Head?

Want als je hier kijk: http://www.thomann.de/nl/bugera_v55_hd.htm

Zie je blauw lampje.

En als je hier kijkt een geel lampje: http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Buizen-tops/Bugera-V55HD-Head-/art-GIT0016279-000#FullDetails


Oudere versies? Of wat is dit?

muziekschuur
1 juli 2012, 16:04
infinium? het nieuwe buizencontrolesysteem

ThaBluesBreaker
1 juli 2012, 16:32
Nee kijk ik bedoel die twee hierboven. Die worden verkocht onder dezelfde naam, specs lijken ook hetzelfde. Maar als je op het plaatje kijkt is bij die ene het lampje blauw en bij die andere is het led lampje geel.

Beetje miereneukerij maybe, maar het viel me gewoon op.

LesPaul1612
1 juli 2012, 18:42
Ja, er zit verschil in.
Heeft met de series te maken, op een gegeven moment heeft de vintage series andere lampjes gekregen.
Of dit bij de andere series het geval is, weet ik niet. Qua specs en features zijn het identieke amps, maar gezien het een nieuwe serie is, kan er inwendig iets veranderd zijn om het betrouwbaarder/praktischer/weet ik veel wat te maken.
Volgens mij hebben ook de oranje lamp versterkers geen valve controle systeem.

Ik denk dat Thomann echter niet de moeite wil nemen om apart hiervoor weer 3d foto's te maken, vandaar dat dit zo blijft staan. Ik denk dat je, wanneer je er één besteld, er wel een met oranje lampje krijgt.

Mitch
1 juli 2012, 18:50
Peavey en 'voor het merk betalen', ghehehe... Peavey stond er altijd om bekend om redelijke kwaliteit voor een lage prijs te bieden. En door de Bandits en TNT150s hebben ze een imago gekregen van onverwoestbaar. Maar vergeleken met Bugera wordt het nu als een merk gezien dat extra incasseert op zijn naamsbekendheid. Het kan verkeren.
Ik ben overigens met je eens dat de gutshots bepaald niet imponeren hoor.

Misery Signals
1 juli 2012, 20:04
Hey,

Die Peavey Classic zal ongetwijfeld wel een leuke amp zijn hoor. Ik keek gewoon ff naar foto's en volgde zijn redenering. Als Bugera bagger moet zijn, dan Peavey klaarblijkelijk ook adhv die foto's.

Peavey was en is nog steeds een redelijke amp voor een redelijke prijs. Enkel... Met de kwaliteit die ze hadden en nog steeds hebben, valt wel iets moeilijker weg te komen nu merken als Bugera met gelijkaardige dingen voor slechts een fractie van de prijs komen. Vroeger werd dat niet in vraag gesteld want lager dan Peavey qua prijsklasse was er zo goed als niet in lampenamp-land. Nu kan er echter wel vergeleken worden.

MS