PDA

View Full Version : Bugera amps



Pagina's : [1] 2 3

minoin
4 mei 2007, 15:12
Jazeker, de nieuwe Music Store catalogus is binnen!
Natuurlijk weer met prachtig spul, maar nu viel me die Bugera versterkers op, die exclusief door Behringer gedistributeerd (zeg ik dat goed?) worden.
De naam Behringer roept bij menig gitarist kots neigingen op, maar deze versterkers zien er toch mooi uit! En volledig buizen!
Iemand ervaring met deze versterkers of een mening over deze versterkers? Laat maar horen!

Jimwoud
4 mei 2007, 15:27
Hey,

Ik heb bij Music Store de Bugera 6260 in bestelling staan. Alleen ik zou hem allang binnen moeten hebben. Ben benieuwd of hij nog gaat komen. Echt klote want ik speel nu op een geleend 20 watt valvestate dingetje waarvan alles kraakt.

Ik ben ook zeer benieuwd hoe ze klinken.

Jim

interessander
4 mei 2007, 16:47
Mooi? Ik krijg er een beetje een yoko/supertech gevoel bij, zoals bij alles van behringer.
Maar als ze qua klank in de buurt komen bij de versterkers waar ze op moeten lijken dan kan het wel een goede deal zijn.

guitartub
4 mei 2007, 19:47
Ik zag ze in de Music Produktiv gids en ze vielen me dus ook op. Ben dus ook best benieuwd hoe ze klinken voor die centen maar ik word wel een beetje huiverig als ik hoor dat Behringer er iets mee te maken heeft.

Misery Signals
4 mei 2007, 21:07
Ze zullen voor dat geld altijd wel ergens redelijk klinken.

Ik heb echter toch zware bedenkingen bij hun reclame "the guru of tone"... :stop:

minoin
4 mei 2007, 22:03
Die Shane Gibson kan een behoorlijk stukje gitaar spelen :D
Maar de klank van de versterker vind ik moeilijk te horen op de filmpjes.
Laat maar weten als iemand erop gespeeld heeft!

Geronimo
5 mei 2007, 02:53
Lijkt verdomd veel op een SLO of een 5150, zo van de buitenkant. Het is volgens mij een russisch kloon-project.

Einzeln
5 mei 2007, 08:02
Ze hebben al die peavey's nagebootst.

Rinze
5 mei 2007, 08:58
Ik heb die filmpjes van Shane ook bekeken, vond het niet echt reclame voor het geluid, ligt ook aan de opnamekwaliteit, maar goed.

G.G.
5 mei 2007, 09:24
Prijs en ontwerp zijn leuk. Is volledig buizen, dus daar kunnen ze weinig aan fout doen.

Koop er wel over een jaar eentje tweedehands (door de link met Behringer gaan ze tweedehands geen drol waard zijn 8-) )

Harry
5 mei 2007, 10:17
Hey,

Ik heb bij Music Store de Bugera 6260 in bestelling staan. Alleen ik zou hem allang binnen moeten hebben. Ben benieuwd of hij nog gaat komen. Echt klote want ik speel nu op een geleend 20 watt valvestate dingetje waarvan alles kraakt.

Ik ben ook zeer benieuwd hoe ze klinken.

Jim


of ik vergis me, maar je lijkt te zeggen dat je een versterker gekocht hebt waarvan je niet weet hoe die klinkt?

Jimwoud
5 mei 2007, 11:39
of ik vergis me, maar je lijkt te zeggen dat je een versterker gekocht hebt waarvan je niet weet hoe die klinkt?
Klopt als een bus. Ik betaal onder rembours en music store heeft een 30 dagen niet goed geld terug garantie. dus als het niks is gaat hij zo weer de deur uit.

LordSpeedyShit
5 mei 2007, 12:43
Ik heb die Shane Gibson er op de Musik Messe over zien en horen spelen. Klonk inderdaad beetje 5150-achtig. Zeker niet verkeerd voor dat geld!

BartT5R
5 mei 2007, 19:38
Ik heb ze ook gezien,
ik ben al een tijdje op zoek naar een Engl of terug een 5150, en als ik mijn JSX goed kan verkopen rij ik naar Keulen en test ik ze uit, allemaal, Engl's, Peavey's, Framussen maar ook Fame en Bugera.
Ik kijk niet naar merken, wel naar geluid. Ik ben altijd een Peavey fan geweest, al sinds mijn eerste Backstage plus in de 80'ties.

Die Bugera heeft dus een 5150 en 5150II kloon en zelfs een JSX kloon.

Als er iemand in is voor een ZGAN JSX laat maar weten.

Rinze
5 mei 2007, 19:54
Bevalt die JSX niet, leek mij wel een mooie versterker?

marter544
5 mei 2007, 20:04
ff vraagje over die catalogus, waar kun je die bestellen, en kost dat nog geld? :chicken:

EDIT: Laat maar, heb ff niet goed gelezen, bij musicstore dus, heb em al besteld.

minoin
6 mei 2007, 00:09
Als ze goed klinken koop ik ook zo'n 333 head! Kun je moeilijk je hoofd aan stoten! Maar het blijft dubieus!

LordSpeedyShit
6 mei 2007, 09:20
http://youtube.com/watch?v=_03DDmeoBhg
Hier een filmpje van Shane Gibson op de NAMM

bass blom
6 mei 2007, 10:51
ff vraagje over die catalogus, waar kun je die bestellen, en kost dat nog geld? :chicken:

EDIT: Laat maar, heb ff niet goed gelezen, bij musicstore dus, heb em al besteld.

ik ook :D
Onze actuele catalogus wordt momenteel opnieuw gedrukt, daar compleet vergeven. Wij verwachten u medio december een exemplaar daarvan toe te kunnen sturen..

G.G.
6 mei 2007, 12:32
Ik ben altijd een Peavey fan geweest, al sinds mijn eerste Backstage plus in de 80'ties.


Grappig, die heb ik dus vorige week gekocht als speeltje. Lastig in te stellen, maar als je de instelling gevonden hebt.... 8-)

Ben toch wel een beetje benieuwd naar die Bugera's.

BartT5R
6 mei 2007, 17:54
Bevalt die JSX niet, leek mij wel een mooie versterker?
Tja,
de JSX is een super amp, alleen, ik heb eigenlijk altijd wel een 5150 gehad, en die klinkt toch een stuk rauwer.
De JSX is iets braver.

Rinze
6 mei 2007, 17:59
Aha, das duidelijk.

interessander
7 mei 2007, 11:35
Ik had dit plaatje nog eens gemaakt om te kijken hoezeer de versterkers nu overeen komen:

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/bugera.jpg

Creatief jatwerk.

Harry
7 mei 2007, 15:27
Klopt als een bus. Ik betaal onder rembours en music store heeft een 30 dagen niet goed geld terug garantie. dus als het niks is gaat hij zo weer de deur uit.


okee dan, ben benieuwd!

ben vanhoof
18 mei 2007, 10:19
Heb je je bugera al aangekregen? Zo ja, hoe klinkt hij?

Jimwoud
18 mei 2007, 10:23
Heb je je bugera al aangekregen? Zo ja, hoe klinkt hij?
Hey Ben, nog steeds niet. Ik zal ze nog eens mailen. Ben zelf ook erg benieuwd. Maar zodra ik hem heb dan komt er zeker een review.

a darker shade of grey
18 mei 2007, 10:31
Ik ben ook wel benieuwd. Misschien zeer interessant als tweede versterker en zeeer betaalbare recto-kloon, of idd 5150. Op Gearwire.com waren de reacties redelijk enthousiast meen ik me te herinneren...

Dus plaats zeker ff een review (met samples :p) als je hem bespeeld hebt!

minoin
20 mei 2007, 16:21
Jim, al iets van ze gehoord? We zijn benieuwd (H)

Evil-Payasos
20 mei 2007, 17:04
Ja idd!, Sneller! hhahha

almarvk
23 mei 2007, 11:37
Weer een bumpje :)

Ik zag de 6262 staan op hun website. Een Peavey kloon met 6L6 buizen. Lijkt mij erg geschikt voor mijn sound die ik wil/heb. Alleen een 'heavy-duty' footswitch is een plastic Behringer ding. Lijkt me niet echt stevig...

De prijs (499,- euro) lijkt me dan wel weer erg gaaf. Maar goed, voor dat geld een goede versterker is nooit mis.

En een cabinet voor 250,- euro met 'Bugera' speakers. Kan niet veel zijn of wel?


@Jimwoud: Heb je 'm al binnen??

Jimwoud
23 mei 2007, 11:43
Helaas jongens nog steeds niet, ik ga metteen musicstore maar weer mailen. Alleen deze zeggen nooit contact op te nemen met hun leveranciers om dat die te groot zijn, om op dit soort vragen antwoord te geven.

@Almar: waar zie jij die 6262 voor € 499?

gr Jim

almarvk
23 mei 2007, 11:46
Bij Musik Produktiv, maar ze geven niet aan hoelang de levering duurt...

Magic Bean
23 mei 2007, 14:13
Dat het zo lang duurt is misschien al wel een slecht teken...;)

Gibsonman
24 mei 2007, 14:22
Ik heb dat ding geprobeerd en het is net zo'n baggerbak als die Peavey Valve King.(zat ook zo'n waardeloze sound in) Behringer kan het beter zijn mengpanelen houden. Oja dat kunnen ze ook al niet. Allemaal troep dus. Voor een goeie Amp zal je toch wat over moeten hebben denk ik........

CasB
24 mei 2007, 14:25
Ik heb dat ding geprobeerd en het is net zo'n baggerbak als die Peavey Valve King.(zat ook zo'n waardeloze sound in)

Misschien moet je hem dan eerst eens goed afstellen...

Jimwoud
24 mei 2007, 14:26
Ik heb dat ding geprobeerd en het is net zo'n baggerbak als die Peavey Valve King.(zat ook zo'n waardeloze sound in) Behringer kan het beter zijn mengpanelen houden. Oja dat kunnen ze ook al niet. Allemaal troep dus. Voor een goeie Amp zal je toch wat over moeten hebben denk ik........
Ik kan er helaas nog niks over zeggen. Maar om de ValveKing een baggerbak te noemen is wel heel overdreven. Er zijn genoeg mensen hier op het forum die het een prima ding vind, geen top spul, maar een baggerbak??

Ik kan die Bugera gelukkig zo weer terug sturen dus zie wel of het wat is, als hij nog komt.

Op wat voor versterker speel je?

Jim

Jimwoud
24 mei 2007, 14:33
Hallo Jim,

Slecht nieuws behringer heeft ons doorgegeven
dat ze de "Bugera 6260" pas in oktober kunnen
leveren.

Het spijt me zeer

Je kan de order annuleren
wanneer je niet zo lang wilt wachten.


Krijg net dit bericht van Musicstore. gaat nog wel even duren dus. Helaas!!

almarvk
24 mei 2007, 15:03
Dat is inderdaad flink balen! Ik snap trouwens niet dat Behringer producten bekend maakt en er voor kan zorgen dat ze pas een half jaar later daadwerkelijk te koop zijn. Beetje vreemd elke keer weer...

Globetrotter
24 mei 2007, 15:18
Ze spreken mij ook wel een beetje aan. De prijs is alleszins voordelig. Misschien is Behringer dan wel geen superkwaliteit, maar als je voor dergelijke prijzen al ietwat buizenamps krijgt, dan is het volgens mij wel het proberen waard. Ik zou ze echter wel eens live willen horen.
Cheers,

Bart

CasB
24 mei 2007, 15:26
Dat is inderdaad flink balen! Ik snap trouwens niet dat Behringer producten bekend maakt en er voor kan zorgen dat ze pas een half jaar later daadwerkelijk te koop zijn. Beetje vreemd elke keer weer...

Ik denk persoonlijk dat ze niet hadden verwacht dat het zo storm zou lopen en die dingen momenteel gewoon niet aan te slepen zijn...

Kim Wilson
24 mei 2007, 15:31
Ik denk persoonlijk dat ze niet hadden verwacht dat het zo storm zou lopen en die dingen momenteel gewoon niet aan te slepen zijn...
Denk het niet. Die pedaaltjes van ze hebben ook een half jaar op zich laten wachten.

Jimwoud
24 mei 2007, 16:12
Inderdaad wat Kim zegt, denk ook dat ze eerst de vraag een beetje aan het polsen zijn, en lekker rustig aan doen. Of misschien zijn ze nog bezig met bepaalde rechten voor die versterkers ofzo, net als toen bij die pedalen.

dus waarschijnlijk heeft niemand ze nog in Europa.

Kim Wilson
24 mei 2007, 16:13
Nou ja, wat Almar eerder al zei. ;)

Gibsonman
24 mei 2007, 19:35
Niet om vervelend te doen maar ik vond hem gewoon echt niet goed klinken. Geen mooi balans in geluid wel veel bassen maar toch schel ofzo. Maar inderdaad het is een ook een kwestie van smaak. (Kan je hem nog cancellen?)

minoin
24 mei 2007, 19:47
Ik zou em eigenlijk niet durven te vergelijken met een Triaxis, maar ik doe het toch :) De Triaxis is ook zo'n apparaat waar je een tijd voor moet gaan zitten. Verander je 1 setting, dan verandert het hele kleurenpallet als het ware.
Heb ik geen idee of dat hier ook het geval is, maar tweaken is iets wat tijd kost.
Maar goed, GIbsonman zal vast geen leugens verspreiden, maar uiteindelijk kun je ook geen JSX geluid uit een 500-euri-amp moeten verwachten.

Gibsonman
24 mei 2007, 20:17
Misschien als je ervoor gaat zitten dat je er wel een goed geluid uit krijgt. Zoals ik al zij, het is ook een kwestie van smaak. En het is slechts mijn mening. Ik heb ook een beetje een hekel aan al die china-spullen en al helemaal aan Behringer. Ik spaar liever door voor iets moois. Is ook beter voor het milieu. (ha ha)

Jimwoud
24 mei 2007, 23:50
Heb al meerdere malen gezegt dat ik onder rembours besteld heb, en dat ik dus nergens aan vast zit.

Alle duurdere versterkermodelen zijn goedkoop wel te benaderen. circuits zullen niet veel meer kosten om na temaken, het enige wat geluidsverschil maakt, zijn componenten, en het enige wat echt waarde verschil maakt zulen de trafo's zijn. Ik denk als je een schema van een bekend merk namaakt, maar dan met mindere componenten en goedkopere trafo's dat je best een benaderbare sound kunt krijgen. Voor de een zal dat verschil niet uitmaken, en voor de ander een wereld van verschil.

Daarom ben ik best benieuwd of het zoveel uit zal maken. Tijd zal het leren, als ik dat ding ooit nog krijg/ wil.

crapton
28 mei 2007, 22:05
Ik heb in het verleden ook spullen van Tehringer gehad, en voor het geld is het best OK. Ik vind het altijd wat jammer in deze discussies dat er mensen bij voorbaat al tegen zijn, zonder proberen.

Alles heeft zijn prijs, dus verwacht geen Mesa kwaliteit en sound. Maar het kan ook best heel erg meevallen. Je kan bv een stel betere speakers in zetten en wie weet klinkt het dan 80-90% van een top-amp voor 30% van het geld (ca. 700 pleuri tegen 2400). Als je zoveel geld niet (ervoor over) hebt dan kan (!) het een acceptabel compromis zijn.

Ik denk dat een goede gitarist met goede oren, geduld en talent op een Bugera beter kan klinken dan een lullo met een Marshall stack die niet kan spelen. Sorry...oud nieuws.

B_2_the_a
29 mei 2007, 06:59
ze zijn nog niet daadwerkelijk te kopen,
ze worden verwacht!!

naar het schijnt zit er een triple x kopie tussen

minoin
29 mei 2007, 10:54
Als het een XXX kopie is, dan ben ik wel heel benieuwd!

almarvk
29 mei 2007, 11:11
Ja, een XXX, 5150 & 5150II kopie. In het Feedback krantje hadden ze al een pagina grootte advertentie staan.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar die cabs.

B_2_the_a
29 mei 2007, 12:39
heb even rondgesnuffelt,
ze zijn paar ontwerpen nog aan het afmaken (kleine kinderziektes)

verder willen ze het zo snel mogelijk leveren! (logisch)



zit echt te wachten op de behringer ehx memory man deluxe kopie :)

Cris
22 juni 2007, 00:31
En al wat bekend erover?

almarvk
22 juni 2007, 07:48
Feedback geeft aan dat ze niet weten wanneer ze leverbaar zijn.

pinchaholic
22 juni 2007, 09:29
...any news yet?

Worden de muren reeds gesmolten in Huize Woud?

Jimwoud
22 juni 2007, 09:41
...any news yet?

Worden de muren reeds gesmolten in Huize Woud?
Hehe, nee dat is helaas niet het geval. Volgens mij komen ze pas in oktober ofzo, staat ergens een pagina terug. Heb hem als het ware nog wel in bestelling staan, dus ik zie het wel. Heb nu even een Randall thuis, gaat ook wel hard, maar dat kan ik mijn buren helaas niet aandoen.

Eigenlijk zou je gewoon een pand moeten huren/ kopen, waar alleen gitaristen mogen wonen, waar iedereen gewoon keihard kan rammen. Ja...Dat zou mooi zijn.

Dude
22 juni 2007, 10:45
Weet je wat ik denk (en weet uit ervaring...)

Je kan het beste gewoon effe sparen en meteen kopen wat je wil ipv allerlei goedkope tussen oplossingen gaan verzinnen. Precies de markt waar berhinger hier zijn pijlen op richt namelijk.

Deze dingen verschijnen (als ze uberhaubt uitkomen) straks toch masaal op ebay/marktplaats en dan is het altijd leuk om dr goedkoop een te scoren, bedoel... 500 euro nieuw is hooguit 300 2ehands.


Ach ja.... zelfde als de pedaaltjes waarschijnlijk, iedereen heeft er wel een liggen, maar niemand gebruikt ze serieus.

Jimwoud
22 juni 2007, 11:33
Weet je wat ik denk (en weet uit ervaring...)

Je kan het beste gewoon effe sparen en meteen kopen wat je wil ipv allerlei goedkope tussen oplossingen gaan verzinnen. Precies de markt waar berhinger hier zijn pijlen op richt namelijk.

Deze dingen verschijnen (als ze uberhaubt uitkomen) straks toch masaal op ebay/marktplaats en dan is het altijd leuk om dr goedkoop een te scoren, bedoel... 500 euro nieuw is hooguit 300 2ehands.


Ach ja.... zelfde als de pedaaltjes waarschijnlijk, iedereen heeft er wel een liggen, maar niemand gebruikt ze serieus.

Heb je ook helemaal gelijk in hoor, maar ben nogal eigenwijs wat dat betreft. Heb op het moment even het budget niet, maar wil wel een versterker thuis hebben, die eventueel ook live inzetbaar is, vandaar dat de Randall even tussendoor is gekomen(ik houd ook rekening met de prijs dat ik hem zeker voor hetzelfde geld weer kwijt kan). Maar zoals ik al gezegt heb, bij musicstore hebben ze 30 dagen geld terug garantie, anders had ik het zeker niet gedaan.

Maar zoals mn sig laat zien, zoek ik toch een éénkanaals bak, altijd goed.

pinchaholic
22 juni 2007, 12:38
Hehe, nee dat is helaas niet het geval. Volgens mij komen ze pas in oktober ofzo, staat ergens een pagina terug. Heb hem als het ware nog wel in bestelling staan, dus ik zie het wel. Heb nu even een Randall thuis, gaat ook wel hard, maar dat kan ik mijn buren helaas niet aandoen.

Eigenlijk zou je gewoon een pand moeten huren/ kopen, waar alleen gitaristen mogen wonen, waar iedereen gewoon keihard kan rammen. Ja...Dat zou mooi zijn.


Ja, dat zou fantastisch ja! Was gisterenavond bij een concert van Lamb of God en als je die brute Mesa Stacks hoort brullen, dan vraag ik me af waar ik in godsnaam mee bezig ben met mijn v-amp...

anyway, we wachten af tot je pakketje op de stoep staat!

arcane
6 februari 2008, 15:31
Is er inmiddels iemand die al in bezit is van een van deze amps, of hier op heeft kunnen spelen?
Eno zo ja, klinken de amps nog behoorlijk, en klinken ze zoals de amps waarop ze gebaseerd zijn?

Jimwoud
6 februari 2008, 15:52
Is er inmiddels iemand die al in bezit is van een van deze amps, of hier op heeft kunnen spelen?
Eno zo ja, klinken de amps nog behoorlijk, en klinken ze zoals de amps waarop ze gebaseerd zijn?
Volgens mij zijn ze nog steeds niet leverbaar.

Arvoitus
6 februari 2008, 16:26
Music store heeft volgensmij de Bugera series eruit gehaald.

arcane
6 februari 2008, 16:31
Music store heeft volgensmij de Bugera series eruit gehaald.

Volgens mij heb je gelijk :( ik kan ze daar ook niet meer vinden op de site.

Musik-produktiv heeft ze nog wel op de site staan.

Ik ben toch zeer benieuwd naar deze amps.

AART
7 februari 2008, 22:20
http://i72.photobucket.com/albums/i178/megagoo/IMG_0683.jpg

Ze bestaan iig. In de VS hebben de eerste dealers ze binnen.

ben vanhoof
7 februari 2008, 22:52
BUGERA CLIPPAGE

raw tracks: http://music.megagoo.com/5150-bugera-test.mp3

3 sections, all double-tracked and panned hard left & right

section 1: bugera 6262
section 2: 5150
section 3 bugera right side, 5150 left.

will post a picture of the amps but i dont know if you'll be able to make out the settings. we set the 5150 and bugera's knobs the same and adjusted resonance on the 5150 (bugera = has no resonance knob i think)to what sounded good (we only spent like 5 seconds on that process). the bugera had the reverb on.

so this should be a good idea of what they sound like, at least comparatively. my verdict is that if you want a 5150 tone for hundreds less than a 5150/6505/whatever, bugera 6262 is a no-brainer. i just remembered. these things actually have a REALLY nice clean. i dont recall hearing it, but that makes it more valuable than the 5150 in my opinion

the amps were tweaked more for room playing and not necessarily for recording, and adjustments to sm57 were done very quickly without spending time to find a perfect mic placement

eddie

edit: made a song out of it:
i just threw this together. i spliced and copied the riff a bunch of times and added drums and bass to make a (boring) song, to see how it'd sound in a mix. i did some processing like compression and EQ to the guitars. the drums clip a little i think. im still learning how to mix. but i think it sounds good, at least on these headphones

http://music.megagoo.com/bugera-song-demo.mp3

crapton
7 februari 2008, 23:03
Kuuuuuutttttt!!! Die dingen klinken niet eens slecht - in een opname dan...

Balen nu kunnen we niet gaan Bugera bashen en zeiken over Tehringer...

Is zo geen lol meer aan...

ben vanhoof
7 februari 2008, 23:07
Haha deze clips zijn idd zo confronterend... Gedaan met al dat gezeik over goedkope bugera/behringer troep!! Ik durf er niet op te wedden dat ze exact hetzelfde klinken, maar veel verschil zal er wel niet op zitten. De tops lijken me erg ok als de 5150 sound degene is die je zoekt. De cabinets daarintegen, voor 229 kunnen die normaal gezien gewoon niet goed zijn. Maar toch, een Londen city cabinet van 250 klinkt ook niet verkeerd voor die prijs.

Arvoitus
8 februari 2008, 00:36
Het probleem is alleen, wat krijg je voor 500 euro?

Je krijgt een 5150 kopie, maar in wat voor kwaliteit?
Eentje die affikt wanneer je een belangrijke gig hebt, of in elkaar zakt na zijn garantie periode?

ben vanhoof
8 februari 2008, 11:29
Daar dient de 3 jaar musicstore garantie voor...

Kim Wilson
8 februari 2008, 11:30
Dus stort ie pas na 3 jaar in elkaar?

almarvk
8 februari 2008, 11:38
Opzich zou het best kunnen voor die 500,- euro. Peavey kon het ook met de Valveking en daar zat natuurlijk wel wat R&D bij.

Feit is wel dat het 'raar' is dat de 5150 nieuw ruim het dubbele kost en dat die R&D kosten toch wel een keertje zijn terug verdient...

ben vanhoof
8 februari 2008, 12:29
Waarom zou een "onbekendere" amp van 500 minder goed zijn dan een valveking, een bulldog, of voor het even wat? Het enige verschil is dat bugera het hele circuit heeft kunnen kopieren van de 5150 of de jsx en dus geen researchkosten heeft moeten ophoesten. En voor dat design uit te tekenen hoef je ook geen grafisch genie te zijn.

almarvk
8 februari 2008, 13:39
Ik ben wel benieuwd naar wat voor componenten erin zitten en hoe het zit met QC en uiteindelijk dus naar de duurzaamheid van zo'n Bugera.

Ik zeg ook niet dat het veel minder zal zijn, maar zo'n groot verschil in prijs zal waarschijnlijk ook een groot verschil in kwaliteit opleveren.

crapton
8 februari 2008, 19:34
Het probleem is alleen, wat krijg je voor 500 euro?

Je krijgt een 5150 kopie, maar in wat voor kwaliteit?
Eentje die affikt wanneer je een belangrijke gig hebt, of in elkaar zakt na zijn garantie periode?

He, gelukkig toch mensen die niet in sprookjes geloven... Kan ook niet waar zijn dat ze een buizenamp voor 500-600€ kunnen leveren... en dat t dan nog werkt ook.

Wat gaat er vaak het eerst kapot aan een buizenamp? De buizen? Gaan die bij een Mesa langer mee dan een Peavey Valveking?

Serieus - ik denk dat het even duurt om de productie kwalitatief in orde te krijgen...

ben vanhoof
8 februari 2008, 20:20
Sorry hoor maar zit jij in de verkoop ofzo?? Neem nu bv ceriatone die marshall clones maakt voor €900. Rond de 500 heb je alle GOEDE componenten en moet je hem zelf ineen steken. Stel dat je zo'n pakketje naar china stuurt en je laat er een chinees een maand aan knutselen voor 30 dollar dan steekt ie ineen en heb je een perfecte amp met beestig goede componenten die normaal jaren meekan.

Wat doet bugera? Die zijn nog zo clever om wat te besparen op de componenten en wrsch nog wat minder loon aan hun arbeiders te geven. Voor €500 kan je echt wel een goeie buizenbak maken als je naar lageloonlanden gaat en wat bespaard op de elektronica. Je denkt toch niet dat marshall tegenwoordig peperdure elektronicastuff in zn amps steekt (speel zelf ook met een jvm dus...). Hetzelfde met Gibson. Je denkt toch niet dat daar beter potmeters of draadjes in zitten dan in een epiphone. Ik heb zelf een jaar met een LC bulldog gespeelt. Onze andere gitarist speelt er nu al 1.5 jaar mee. Aan die amp is nog nooit iets aangeweest en ik heb nog nooit slechte verhalen gehoort.

Tis maar wat de gek ervoor geeft, en dat is in heel veel gevallen zo!!

Einzeln
8 februari 2008, 21:48
He, gelukkig toch mensen die niet in sprookjes geloven... Kan ook niet waar zijn dat ze een buizenamp voor 500-600€ kunnen leveren... en dat t dan nog werkt ook.

Wat gaat er vaak het eerst kapot aan een buizenamp? De buizen? Gaan die bij een Mesa langer mee dan een Peavey Valveking?

Serieus - ik denk dat het even duurt om de productie kwalitatief in orde te krijgen...

Veel versterker voor weinig kan absoluut waar zijn en helaas is het omgekeerde ook vaak waar.

Arvoitus
8 februari 2008, 22:51
Daar dient de 3 jaar musicstore garantie voor...
Als ik zie hoelang de originele peavey 5150's het volhouden, dan vind ik die 3 jaar garantie van de music-store nogal twijfelachtig.

DeiDRagonas
8 februari 2008, 23:01
...Hetzelfde met Gibson. Je denkt toch niet dat daar beter potmeters of draadjes in zitten dan in een epiphone...


Eeecht wel dus!!

Mijn ervaring is dat dergelijke goedkopere merken vaak heel best klinken (serieus, ik ben zelf helemaal pro dit soort merken en heb een topsound), maar gewoon simpelweg veeeel sneller stuk gaan dan de "originele" merken.


R.

crapton
9 februari 2008, 09:49
He, gelukkig toch mensen die niet in sprookjes geloven... Kan ook niet waar zijn dat ze een buizenamp voor 500-600€ kunnen leveren... en dat t dan nog werkt ook.

Wat gaat er vaak het eerst kapot aan een buizenamp? De buizen? Gaan die bij een Mesa langer mee dan een Peavey Valveking?

Serieus - ik denk dat het even duurt om de productie kwalitatief in orde te krijgen...

Bovenstaande was cynisch bedoeld... heb zelf diverse Tehringer producten en het meeste is nog heel en werkt goed. Sommig van hun spul is best degelijk - bv FCB1010 floorboard, zeker voor t geld. Is hun productie kosten die ze erg laag kunnen houden, en misschien dat ze een lagere marge accepteren. Dat ze weinig aan R&D besteden betwijfel ik.

Ik bedoelde te zeggen dat in een 6505 de buizen ook slijten, ook al is dat een heel dure amp. Zal bij een Bugera ook gebeuren... Maar voor 1 stuks 6505 kan ik wel 2 a 2.5 Bugera's kopen...

VanBiLL.com
9 februari 2008, 17:53
Maar voor 1 stuks 6505 kan ik wel 2 a 2.5 Bugera's kopen...Kan je stereo gaan spelen dude! haha :blast:

minoin
9 februari 2008, 20:47
Bovenstaande was cynisch bedoeld... heb zelf diverse Tehringer producten en het meeste is nog heel en werkt goed. Sommig van hun spul is best degelijk - bv FCB1010 floorboard, zeker voor t geld. Is hun productie kosten die ze erg laag kunnen houden, en misschien dat ze een lagere marge accepteren. Dat ze weinig aan R&D besteden betwijfel ik.

Ik bedoelde te zeggen dat in een 6505 de buizen ook slijten, ook al is dat een heel dure amp. Zal bij een Bugera ook gebeuren... Maar voor 1 stuks 6505 kan ik wel 2 a 2.5 Bugera's kopen...

Die FCB1010 heb ik zelf al een jaar en het ding heeft nog geen krimp gegeven, prima spul! Zelf heb ik liever geen Behringer in mijn signaal tussen gitaar en amp, mja...
Ik heb liever 1 goeie amp dan 2 amps die minder zijn. Het punt is dat ik geen geld heb voor een 6505 en wel voor een Bugera.

YannickH
10 februari 2008, 12:51
ik had ook interesse voor zo'n bugera maar ik denk dat ik toch ga voor een marshall ;)

ben vanhoof
10 februari 2008, 12:56
Bugera maakt geen marshall kopies...

minoin
19 februari 2008, 12:36
Het is zover, ze zijn te koop!

http://www.thomann.de/nl/bugera_6260.htm
http://www.thomann.de/nl/bugera_6262.htm
http://www.thomann.de/nl/bugera_333.htm

Wie of wie gaat zich eraan wagen ;)

Marc Oblivian
19 februari 2008, 12:42
wat is het verschil nou tussen die amps?

Jimwoud
19 februari 2008, 13:41
Ik hoop dat ik m'n GAS nog kan onderdrukken, want zit net in een verbouwing/ verhuizing. Maar denk dat er snel genoeg een reviewtje zal komen. En dan bekijk ik het nog wel een keer.

marter544
19 februari 2008, 15:44
wat is het verschil nou tussen die amps?

+1, op hun site zijn ze ook niet echt duidelijk.

pinchaholic
19 februari 2008, 15:57
De eerste reviews op HC zijn reeds geplaatst.

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Bugera+Amps/6262+Head/10/1


...lichte gasvorming ...must not give in... :-)

minoin
19 februari 2008, 16:18
Idd, veel verchil is er niet:

>>>>BUGERA 333<<<<

Boutique-Style 120-Watt 3-Channel Valve Amplifier Head with Reverb

- Hand-built 120-Watt guitar combo driven by 4 x 6L6 valves (convertible to EL34)

- Classic 3-channel preamp design (Clean, Crunch, Lead) featuring 4 x 12AX7 valves for terrifying punch and mind-blowing gain

- Integrated high-class reverb with dedicated Reverb control

- Independent Equalizer sections for each channel with dedicated Bass, Mid and Treble control

- Damping switch (High, Medium, Low) for total sound control

- Impedance switch (4, 8 and 16 Ohms) to match virtually any speaker cabinet

- FX Loop with independent Send and Return level controls also serves as Boost function

- Heavy-duty footswitch for Channel selection and FX Loop/Boost function included

- Line output with dedicated Level control

- High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life

>>>>BUGERA 6262<<<<

Boutique-Style 120-Watt 2-Channel Valve Amplifier Head with Reverb

- Hand-built 120-Watt guitar combo driven by 4 x 6L6 valves (convertible to EL34)

- Classic 2-channel preamp design (Clean, Crunch, Lead) featuring 6 x 12AX7 valves for terrifying punch and mind-blowing gain

- Integrated high-class reverb with dedicated Reverb control for each channel

- Independent Equalizer sections for each channel with dedicated Bass, Mid and Treble controls

- Classic Presence control per channel for awesome sound shaping

- Impedance switch (4, 8 and 16 Ohms) to match virtually any speaker cabinet

- Heavy-duty footswitch for Channel selection and FX Loop function included

- High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life


En in de 333 maar 4 voorversterkerbuizen...

jonesd
19 februari 2008, 16:24
Reliability : 5

I don't like the amp being made in China. It pisses me off and scares me a little. I haven't had it long enough to know the reliability of it. I will say that if Bugera did make this amp in america ,... the price difference would suck horribly. It wouldn't have made it to the streets. 6505 or 6202 hmmm 100 buck difference.. Ill be honest I don't know what I would choose but, most people would go for the 6505 simply for name. I'm rating it a 5 cause china sucks.
Dat is toch weer typisch dat Amerikaans chauvinisme...

JeanPaul du Vinnie
19 februari 2008, 17:27
wat is het verschil nou tussen die amps?
6260 = Peavey 6505
6262 = 6505II
333 = XXX
333 XL (of zoiets?) = JSX

Magic Bean
19 februari 2008, 22:29
Als ik ooit weer aan een top ga, dan ga ik ze zeker aan de tand voelen!
Maar tot die tijd hou ik me verstandig afzijdig...;)

minoin
19 februari 2008, 22:43
Idd dude, eens kijken wat voor zieke sound jij uit je Nord Lead gaat halen, dan heb je helemaal geen gitaar nodig :D
Ontopic; Iemand van plan er een aan te schaffen?

Marc Oblivian
20 februari 2008, 08:19
Op zich niet, maar ik ben wel benieuwd of er voor dat geld nou echt zo'n goed geluid uitkomt.
Dus zou ze wel eens willen testen: de enige manier om het waarheidgehalte te kunnen weten over wat er op het internet wordt beweerd...

timkermans
20 februari 2008, 16:58
ik heb ze bespeeld op de Frankfurt Messe, en goed (genoeg) bevonden. Zeker een valabele optie voor een reserve top / combo.

Hééél veel gain. Ik heb echter geen ervaring met de amps waar ze op gebaseerd zijn,...

Weet er al iemand iets over de beschikbaarheid?

JeroenSchaaf
20 februari 2008, 18:27
Het is zover, ze zijn te koop!

http://www.thomann.de/nl/bugera_6260.htm
http://www.thomann.de/nl/bugera_6262.htm
http://www.thomann.de/nl/bugera_333.htm

Wie of wie gaat zich eraan wagen ;)

Jupss !! 12345

Jellyfish00
20 februari 2008, 18:56
Kan niet wachten op wat de mensen hier ervan vinden.

marter544
20 februari 2008, 21:50
Hmm, is wel erg interessant voor mensen als mij, die aan et sparen zijn voor een dure buizentop, maar tussendoor wel een andere bak nodig hebben.. Heb nu een 1*12 combo, is wel lekker makkelijk, maar zou toch wel érg graag een topje hebben :chicken:

RedBuell
21 februari 2008, 21:14
Het zal mij benieuwen, ben al een tijdje op zoek naar een 2ehands 5150/6505 maar die zijn netzo duur als een nieuwe via guitarbargains.com €1100,- (voor een plus dan) vind ik net ff te veel geld voor een top, er moet ook nog een cab bij en omdat ik toch nog niet zo'n goeie gitarist ben en niet in een vaste band zit vind ik zo'n Bugera wel een leuke oplossing, 2x12 cabje eronder met V30's en gaan.

Zijn ze trouwens in Nederland al ergens uit te proberen?

Michael AE
22 februari 2008, 02:35
Hmmm, misschien wel iets voor in de oefenruimte...

a darker shade of grey
26 februari 2008, 09:46
BUMP!

Hier (http://www.youtube.com/watch?v=yhN6iLMtm74) is een uitgebreide demo opgenomen van de 6262, ook netjes gedaan met een microfoon dus geen webcam gezeik.

Klinkt helemaal niet slecht...

Ik vond de eerder geposte demo trouwens ook wel lekker, erg weinig verschil met de 5150 zo op het eerste gehoor.

Bins
26 februari 2008, 10:32
Idd helemaal niet slecht. Ben benieuwd hoe het met de betrouwbaarheid zit.

bass blom
26 februari 2008, 10:40
gasverwekkend ja :chicken:

RedBuell
26 februari 2008, 11:30
Zijn ze alleen nog in duitsland te koop of zijn ze in Nederland ergens uit te proberen.?

Dat Behringer houd me een beetje tegen anders had ik mischien wel op de gok zo'n ding besteld, hoewel ik ook wel benieuwd ben naar die JSX kopie.

Toch maar uitproberen want het klinkt echt te mooi om waar te zijn en vraag me echt af wat de catch is.

Luke-wannabe
26 februari 2008, 11:58
Klinkt lekker die Bugera!

Jimwoud
26 februari 2008, 12:04
Klinkt zeker lekker, super brute sound ook, gaaf. mmm eerst mn huis maar verbouwen en kijken of er nog wat geld overblijft. Hoop alleen niet dat ze duurder worden, tot die tijd.

Luke-wannabe
26 februari 2008, 12:05
Lijkt me echt ideaal voor straks naast m'n AC15 (maar die moet ook nog komen..) voor de echte higain dingen.

Jimwoud
26 februari 2008, 12:07
Volgens mij zat er eerst een footswitch bij met CLEAN, CRUNCH, LEAD, REVERB, FX LOOP.

Lijkt wel of die CRUNCH functie er niet meer opzit, dat is wel weer jammer.

bass blom
26 februari 2008, 12:12
Volgens mij zat er eerst een footswitch bij met CLEAN, CRUNCH, LEAD, REVERB, FX LOOP.

Lijkt wel of die CRUNCH functie er niet meer opzit, dat is wel weer jammer.

ja dat vond ik ook wat vaag :D

caliban
26 februari 2008, 12:24
BUMP!

Hier (http://www.youtube.com/watch?v=yhN6iLMtm74) is een uitgebreide demo opgenomen van de 6262, ook netjes gedaan met een microfoon dus geen webcam gezeik.

Klinkt helemaal niet slecht...

Ik vond de eerder geposte demo trouwens ook wel lekker, erg weinig verschil met de 5150 zo op het eerste gehoor.
Die Duitser praat echt zoals het moet in Duitse porno, lekker stil en geil :D:D.
Duits ownt gewoon alle andere talen als het erop aankomt.

bass blom
26 februari 2008, 12:30
ach du, spritz nochmal :D

Jellyfish00
26 februari 2008, 14:07
Er moet hier toch ergens een addertje onder het gras zitten? 120 Watt volbuizen voor 450 euro? En het klinkt nog goed ook?


(jammer dat zon ding een beetje overkill is voor mijn 2 bij 5 kamertje :chicken: )

AART
26 februari 2008, 14:12
Er moet hier toch ergens een addertje onder het gras zitten? 120 Watt volbuizen voor 450 euro? En het klinkt nog goed ook?


(jammer dat zon ding een beetje overkill is voor mijn 2 bij 5 kamertje :chicken: )

Addertje? Niets.

Behalve dat de onderdelen cheap zijn en hij in china is gemaakt....

a darker shade of grey
26 februari 2008, 14:21
Addertje? Niets.

Behalve dat de onderdelen cheap zijn en hij in china is gemaakt....

Cheapo onderdelen weet je niet he....hoe duur zijn de onderdelen van een marshall?
Ik weet redelijk zeker dat een marshall van 1000 euro qua onderdelen niet duurder is dan 400 euro. Nou als je daar een maandje assembling in china opgooit zit je op 450....en je hoeft niet te betalen voor de naam....

bass blom
26 februari 2008, 14:21
en je hebt maar 1 keer toonregeling, voor ale je 3 of 2? kanalen..

Jellyfish00
26 februari 2008, 14:24
Ach ja, een minpuntje.. maar als dat mij duizend euro bespaart neem ik het voor lief...

Jellyfish00
26 februari 2008, 14:25
Die combo's zijn trouwens ook wel mooi, heeft iemand een idee waarvan die gejat zijn?

caliban
26 februari 2008, 14:36
Lijken me toch heel erg mooie amps voor de prijs. Naar het schijnt zou het grote minpunt de afwezigheid van een resonance zijn ten opzichte van de 5150.

Luke-wannabe
26 februari 2008, 17:24
Is die 5150 kloon 6l6 of el34?

caliban
26 februari 2008, 18:02
Ik zou zeggen 6L6.

Noctiis
26 februari 2008, 19:16
Vandaag bij Music Store in Keulen geweest op amp-jacht. Helaas waren de Bugera's wel op de website, maar nog niet in de winkel te krijgen, grrr!

Maar, wel lekker 3 uur vanalles uitgeprobeerd, binnenkort een uitgebreide review! Fame amps bleken goedkoop en waanzinnig te zijn, met als opvallende prijsstunter een Marshall kloon (van 333 euro!!!) die echt waanzinnig scheurde, en 10 x veelzijdiger was dan een Engl Fireball! Natuurlijk klonken de duurdere amps als Diesel en Mesa/Boogie vetter maar ik was aangenaam onder de indruk van Fame :) GAS-opwekkend middagje ;) Deze week nog filmpjes en reviews!

Jimwoud
26 februari 2008, 19:18
Vandaag bij Music Store in Keulen geweest op amp-jacht. Helaas waren de Bugera's wel op de website, maar nog niet in de winkel te krijgen, grrr!

Maar, wel lekker 3 uur vanalles uitgeprobeerd, binnenkort een uitgebreide review! Fame amps bleken goedkoop en waanzinnig te zijn, met als opvallende prijsstunter een Marshall kloon (van 333 euro!!!) die echt waanzinnig scheurde, en 10 x veelzijdiger was dan een Engl Fireball! Natuurlijk klonken de duurdere amps als Diesel en Mesa/Boogie vetter maar ik was aangenaam onder de indruk van Fame :) GAS-opwekkend middagje ;) Deze week nog filmpjes en reviews!
Heb je die fame gekocht?

Luke-wannabe
26 februari 2008, 19:22
Ik zou zeggen 6L6.
Vreemd. Eddie van Halen speelde toch vroeger altijd op plexi's. Da's EL34

Noctiis
26 februari 2008, 19:37
Heb je die fame gekocht?

Nóg niet ;) De Marshall-copy was waanzinnig, vooral voor de idioot lage prijs, maar ik was zelf erg weg van de Rockforce VII, die helaas wel een tikje duurder was (888 euro). Voor dat geld wil ik wat meer bedenktijd voor ik het uitgeef aan een merk wat ik eigenlijk niet ken. De power van dat ding was wel waanzinnig, hele gearticuleerde distortion, elke noot bleef hoorbaar. Dat had ik bij de Diesel Einstein bijv. niet. Die leek me meer voor downtune-metal, one trick pony (maar daar zal met wat geduld natuurlijk wel meer uitgehaald kunnen worden). Mooi speelgoed :P

Edit: maar ik zal een algemeen Fame topic opzoeken voor de reviews, voor ik teveel off topic ga

EpiCenturiesAWAy
26 februari 2008, 19:38
5150 is toch wel heel duidelijk 6L6..

arcane
26 februari 2008, 19:48
Nóg niet ;) De Marshall-copy was waanzinnig, vooral voor de idioot lage prijs, maar ik was zelf erg weg van de Rockforce VII, die helaas wel een tikje duurder was (888 euro). Voor dat geld wil ik wat meer bedenktijd voor ik het uitgeef aan een merk wat ik eigenlijk niet ken. De power van dat ding was wel waanzinnig, hele gearticuleerde distortion, elke noot bleef hoorbaar. Dat had ik bij de Diesel Einstein bijv. niet. Die leek me meer voor downtune-metal, one trick pony (maar daar zal met wat geduld natuurlijk wel meer uitgehaald kunnen worden). Mooi speelgoed :P

Edit: maar ik zal een algemeen Fame topic opzoeken voor de reviews, voor ik teveel off topic ga


Ik heb hem dus net besteld. Ik was daar samen met Noctiis.

-Edit- Het gaat dus om de VSH2-100

Noctiis
26 februari 2008, 20:00
haha toch maar besteld ja? :D vette shit, dat ding rockte echt heerlijk!

john5
7 maart 2008, 09:41
Ik wil toch nog even graag een puntje maken over de prijs van goedkoper spul(bugera).
Net als met alle producten wil het niet altijd zeggen dat een goedkoop product kwalitatief minder is dan een duur product. En dan bekijk ik dit puur per versterker en niet per serie. Ik werk zelf in de productie dus ik weet wel hoe het er aan toe gaat.
Voorbeeld:
Aan een versterker van messa/boogie worden hoge eisen gesteld qua kwaliteit. Je zult dus bijna nooit een kwalitatief slechte messa/boogie aantreffen, wat overigens niet wil zeggen dat er geen slechte messa’s in de winkels staan alleen kom je ze veel minder tegen. Een versterker als bugera wordt minder aandacht besteed aan kwaliteitseisen. En daarom zal een bugera vaker mankementen vertonen, en is de kans beduidend groter als bij een mesa. Vandaar dat die versterkers ook duurder zijn, buiten het feit dat je ook voor de naam betaald.
Wat ik dus wil zeggen is dat je bij goedkopere producten dus vaker geluk moet hebben als het op kwalieteit uitdraait. Daarnaast blijft het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak.

Luke-wannabe
7 maart 2008, 09:55
http://www.youtube.com/watch?v=rDJJLIbhpYE

Ik ken de 5150 niet zo goed, maar volgens mij is dat wel dit geluid. Vet!

EpiCenturiesAWAy
7 maart 2008, 10:38
http://www.youtube.com/watch?v=rDJJLIbhpYE

Ik ken de 5150 niet zo goed, maar volgens mij is dat wel dit geluid. Vet!

Klinkt indeed niet heel erg mis! Maar heeft voor mij toch een beetje een ander karakter dan de 5150, 5150 is voor mij gedefinieerder en iets voller en bassiger..

Maar zeer interessant ding!

AART
7 maart 2008, 12:08
ben ik de enige die het vind klinken als een gorilla 10W amp? De kwaliteit van het filmpje is te slecht om er iets zinnigs over te zeggen imo.

minoin
7 maart 2008, 12:57
ben ik de enige die het vind klinken als een gorilla 10W amp? De kwaliteit van het filmpje is te slecht om er iets zinnigs over te zeggen imo.

I guess so.. Maar ik ben het helemaal met je eens dat je er maar weinig uit op kan maken! Mijn Boss GX700 over mijn Logitech computer speakers kan ook zo klinken :p

Hoedanook, die vergelijkings-mp3 die er eerder gepost is, vind ik wel heel sterk!
Ik heb het op mijn studio-koptelefoon geluisterd en was maar weinig verschil te horen tussen de Bugera en de 5150.

caliban
7 maart 2008, 13:03
ben ik de enige die het vind klinken als een gorilla 10W amp? De kwaliteit van het filmpje is te slecht om er iets zinnigs over te zeggen imo.
Ik moet AART echt wel ergens gelijk geven, het clipje is veelbelovend, maar je hebt totaal geen basrepresentatie.

arcane
7 maart 2008, 13:04
in dit filmpje is de geluidskwaliteit beduidend beter, aangezien het geluid niet is opgenomen met een camera.

http://www.youtube.com/watch?v=yhN6iLMtm74&feature=related

almarvk
7 maart 2008, 13:10
Hier heb je die MP3 nogmaals met daarin 5150 en 6262.

http://music.megagoo.com/5150-bugera-test.mp3

classicrooock
7 maart 2008, 19:58
Hier heb je die MP3 nogmaals met daarin 5150 en 6262.

http://music.megagoo.com/5150-bugera-test.mp3
klinkt bna exact het zelfde goede mp3 lekker riffje btw:)

Il_Falco
31 mei 2008, 20:25
sorry voor de bump, maar zijn er al mensen die hem nu een eindje (>maand) hebben? al iets opgemerkt van betrouwbaarheid?

Geoffrey
1 juni 2008, 14:27
Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat dit zeer goede amps zijn..
prijs/kwaliteit waarschijnlijk..

pinchaholic
2 juni 2008, 09:31
Ik heb die Bugera 333 een week geleden flink aan de tand gevoeld bij Feedback. Leuk ding voor het geld.

Ik sloot daarna de JVM 50 watter aan op hetzelfde cabinet... djiez.
Dat ding had zoooveel meer ballen.. (is dan ook wel 1000 Eypo duurder)

maarre... testen maar!

Arvoitus
2 juni 2008, 10:10
Ik heb die Bugera 333 een week geleden flink aan de tand gevoeld bij Feedback. Leuk ding voor het geld.

Ik sloot daarna de JVM 50 watter aan op hetzelfde cabinet... djiez.
Dat ding had zoooveel meer ballen.. (is dan ook wel 1000 Eypo duurder)

maarre... testen maar!

Ik wou ook die 333XL gaan testen ... En de verkoper kreeg hem niet aan de praat, zijn collega ook niet, en na een half uur werd het ding "dood" verklaard ;)

Geen bugera voor mij dus.

pinchaholic
2 juni 2008, 13:55
Dan ben je zeker net na mij geweest 8-)

Drie kwartier Lamb of God riffs kan de Bugera dus niet aan.

pinchaholic
2 juni 2008, 13:57
Ik wou ook die 333XL gaan testen ... En de verkoper kreeg hem niet aan de praat, zijn collega ook niet, en na een half uur werd het ding "dood" verklaard ;)

Geen bugera voor mij dus.


Dan ben je zeker net na mij geweest 8-)

Drie kwartier Lamb of God riffs kan de Bugera dus niet aan... roflmao

caliban
2 juni 2008, 19:04
roflmao
Bestaat dat ook al.

Braindead
2 juni 2008, 19:20
Maakt Bugera ook Rectifier kloons?

Dat zou mij wel wat lijken namelijk..

bentium
2 juni 2008, 19:58
fame maakt kloons

VoodooChile92
29 juni 2008, 18:08
Maakt Bugera ook Rectifier kloons?

Dat zou mij wel wat lijken namelijk..

Ja, ik vindt dat die Bugera 333XL (lead ch.) erg veel op een Mesa lijkt.
heb em eergister bij Feedback geprobeerd, en heb hem gelijk gereserveerd(geen geld mee)...
De rest het cleane kanaal met een beetje reverb vind ik ook veel lijken op een Fender HotRod Deluxe (waar ik vaak op gespeeld heb)
En het crunch kanaal is eenbeetje als een Marshall JVM.

Wat een gaaf ding! :cooler:

hij is trouwens meer dan de helft van het geld van een rectifier maar zeker niet de helft van het geluid!

classicrooock
29 juni 2008, 18:17
ik wil een 333xl maar heb net een jvm gekocht dus budget staad het niet toe :sneaky:

arcane
29 juni 2008, 19:58
fame maakt kloons


Inderdaad, Fame (huismerk Musicstore) heeft een 1 op 1 rectifier kloon (1e generatie dual rectifier), genaamd "Buldozer"


http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000ep8HphK8?Ca talogVideo=&ProductUUID=9ZvVqHzm2VwAAAEX9QVgyFiv&CatalogCategoryID=vMfVqHzlugwAAAEVGx1Wf70R&JumpTo=OfferList

Luke-wannabe
29 juni 2008, 20:44
Ik heb gisteren de 333 2x12 gehoort, en die klonk erg lekker!

rjong999
5 augustus 2008, 23:16
Ik heb net mijn 333xl binnen, tweedehands op ebay gekocht, 1 maand oud, 435 eypo. Een eerste indruk:

* Netjes gebouwd, ik zie geen echte fabrikage-gebreken. Wellicht een zwak punt is dat de potmeters rechtstreeks op de PCB gemonteerd zijn, wat er gebeurt als die een flinke opdonder van buitenaf krijgen is lastig te voorspellen
* Slappe plastik knoppen, echt el cheapo spul. maar dat doet aan de werking niet veel af - hoe vaak draai je er eigenlijk aan ?
* Volop opties: 3 kanaals, ieder kanaal met eigen toonregeling, crunch en lead kanaal met gain regeling. Low en high gain input. Presence regeling, reverb, parallele loop met separaat in- en ouput level regeling, line out met eigen level regeling, aanlsuiting voor twee cabs, regelbaar 4-8-6 ohm. Stevige footswitch, a la FCB1010, voor kanaalkeuze en loop on/off, als je niks in je loop stopt werkt 'ie ook als boost. Vreemd genoeg geen knop voor reverb on/off op de footswitch. Regelbare noise gate. Vervelend genoeg geen trs-channelswitching.
* Bias switch voor 6l6 of el34, standaard met el34's geleverd.
*Verder stevig in het toolex, dikke metalen hoeken erop, eigenlijk niks op aan te merken.
*Geluid: Het clean is geweldig! Heel sprankelend hoog, warm en diep. Erg vergelijkbaar met het clean van mijn Bogner The Fish. Wel erg clean, je krijgt er geen randje aan. De fulltone fulldrive 2 natuurlijk wel :-).
* Crunch: erg bruikbaar, compact en strak. Gain gaat erg ver: op 1 heb je al ongeveer een AC/DC lead geluid, boven de 5 wordt het heftig, op 10 is het niet echt mooi meer (maar dat is smaak). Met de gain op 4 en een beetje extra treble en bass heb je icm een les paul studio met stock elementen een keurig petrucci lead geluid. Gaat de gain hoger dan wordt 't meer Alexi Laiho, scoop je de mids wat dan weet je 't wel, metallica en dimmu borgir. De combinatie EMG 81 met deze sound is superstrak en heeft behoorlijk ballen.
* Lead: ook hiervoor geldt dat de gain erg ver gaat. Ik hou 'm op 4 met een ietsje opgedraaide mid, treble en bass op 12 uur en ben er erg mee in mijn sas. Ik hoor duidelijk red lead 2 van de triaxis, wel iets losser onderin, maar met net diezelfde gil als ik de g-snaar van mijn les paul zo rond de 14de fret opdruk, lekker gewoon.

Een paar mitsen en maren. ten eerste: ik gebruik 'm samen met de g-system en dat werkt voor mij prima: de g-system slurpt wel wat tone en gain weg maar dat is bij deze monster-amp geen probleem, de gain gaat ver zat om dat op te vangen, en maakt de boel nét een beetje zachter. Zonder G-system heb ik moeite met het in bedwang krijgen van al die gain, het geluid wordt dan nét iets te dun, ielig of hoog. Lastig te zeggen, de voicing is misschien ook niet precies mijn smaak. Wat ook niet meehelpt is dat ik even geen cab heb en 'm dus uitprobeer op de stock celestion van een marshall dsl401 en die is *niet geweldig*. Dit weekeinde heb ik tijd om hem op een 1936 cab met V30's te testen, dat zal het geluid wel behoorlijk ten goede komen.
Ik gebruik overigens ook de low gain input, want de hi gain geeft, zoals gezegd, erg veel gain. Dat is prima als je veel gain wilt gebruiken maar dan compressed de amp (uiteraard) wel erg.

Ruis of brom: zowat niks, tenzij je de boel helemaal open zet. Erg stil, vergeleken met bijv. mijn mesa-setjes (triaxis+20/20) of de DSL401.
De noise gate doet overigens haast niks, maar omdat het ding erg stil is is dat geen probleem.

De toneregeling werkt erg precies en sterk, waardoor je best een tijdje kunt tweaken voor je je eigen sweet spot gevonden hebt. En, toegegeven, er kunnen ook erg onaangename geluiden uit komen (niet zoals bij de Fish, waar je eigenlijk altijd een mooi geluid hebt - "you just can't dial a bas tone in a a Fish").

In combinatie met mijn strat heb ik er nog niks redelijks uit kunnen krijgen behalve het cleane clean, dat bijna fender-achtig is. Het is duidelijk een amp voor vette humbuckers.

Er zitten op het lead en crunch kanaal trouwens nog een extra "XL"-switch, die de voicing van de kanalen duidelijk verandert - als je de gain 'redelijk' houdt. Het geluid wordt dieper en minder scherp, maar ook de toonregeling verandert er iets door. Erg effectief, jammer genoeg ook niet switchable vanaf de footswitch.

De reverb klinkt trouwens mooi, maar vanwege g-system gebruik ik die niet.

Ik zal proberen dit weekeinde wat samples op te nemen.

ACSlater
6 augustus 2008, 16:36
Leuke review. Als ik nog iets zocht dan wilde ik wel eens zo'n Bugera proberen. Zijn die dingen kopieën van gerenommeerde versterkers?

Kellet
6 augustus 2008, 16:41
Leuke review. Als ik nog iets zocht dan wilde ik wel eens zo'n Bugera proberen. Zijn die dingen kopieën van gerenommeerde versterkers?

6260 = 5150 clone

6262 = 5150 II clone

333 = Peavey XXX clone

333XL = JSX clone (geloof ik)

Dat is mij verteld, haha.

rjong999
6 augustus 2008, 22:44
Ik heb een 6260 en een 333XL gespeeld. De 6260 is een goede 5150 clone, met als belangijrkste verschil dat de 6260 wél een mooi clean heeft :-). De 333XL lijkt wel erg op de JSX maar is iets anders gevoiced.
Ik begin 'm steeds meer onder controle te krijgen, het is wel een heethoofd hoor. Beetje als een engelse volbloed: lastig onder controle te krijgen maar áls ze dan voor je gaan...

minoin
7 augustus 2008, 14:08
Nice Rob! Klinkt goed om dat te horen van iemand die een Mesa en Marshall thuis heeft staan. Dus de 333 is wat Amerikaans gevoiced?
Nog een mooie review:
http://www.gearwire.com/bugera-333xl.html
http://www.gearwire.com/bugera-333xl-02.html

Klinkt goed als je het mij vraagt! Al zou ik graag de head willen horen met een Bogner-cab eronder :rockon:

JeanPaul du Vinnie
7 augustus 2008, 18:42
Voor dat geld zou ik toch veel eerder gaan voor een tweedehands XXX dan voor zo'n 333. Dan weet je tenminste wat je eraan hebt...

rjong999
7 augustus 2008, 20:07
Dat laatste is zeker waar, en dat is ook voor mij de reden geen xxx te kopen... :)
Het is voor mij ook echt een experiment hoor, voor die prijs kun je je er echt geen buil aan vallen, ik heb er nog 3 jaar garantie op dus mocht er iets mis gaan dan laat ik 'm repareren en anders pech.

r33n
7 augustus 2008, 22:46
6260 = 5150 clone

6262 = 5150 II clone

333 = Peavey XXX clone

333XL = JSX clone (geloof ik)

Dat is mij verteld, haha.

is er dan zoveel verschil tussen de 5150 en 5150II (=6505 neem ik aan)? en daardoor verschil tussen de 6260 en 6262

wil me namelijk mss ook wel een bugera aanschaffen, dat of een 6505

Kellet
7 augustus 2008, 23:12
is er dan zoveel verschil tussen de 5150 en 5150II (=6505 neem ik aan)? en daardoor verschil tussen de 6260 en 6262

wil me namelijk mss ook wel een bugera aanschaffen, dat of een 6505

Het verschil is geloof ik dat de 5150 II een pre-amp buis meer heeft. Qua sound zal het wel verschillen, maar ik heb de twee nooit 'side by side' gehoord dus dat weet ik niet.

Peavey 6505 zijn wel redelijk goeie amps, maar van alle 5150's en alle vergelijkbare modellen, vind ik die van EVH by Fender het beste.

rjong999
8 augustus 2008, 00:12
Die Peavey's hebben mij nooit echt kunnen bekoren. De eerste 5150's vond ik zelf ronduit goedkoop klinken, schel en dun. De Triple-XXX heeft wél een lekkere sound, hoewel vrij specifiek, moet je ook maar net van houden.

En wat moet je met al die gain ? :)

Kellet
8 augustus 2008, 00:27
En wat moet je met al die gain ? :)

Haha! Ik ben zelf ook geen Gain freak. Ik heb een ENGL Sovereign en dat ding kan scheuren, maar ik ga nooit hoger dan Gain: 4..

Je zou wel de EVH 5150 moet horen. Dat is wel echt een mooie versterker, imho, veel beter dan de Peavey 5150's.

Jimwoud
11 augustus 2008, 23:36
Zit toch weer te gassen op die bugera's maar weet niet welke, wil hem bij musicstore gaan bestellen(30 dagen niet goed geld terug, hooguit wat verzendkosten kwijt).

@Rob: Hoe is de balans van die 6260 qua voicing clean en lead channel, en hoe is hij qua clean headroom met humbuckers?

en is wat is het grootste verschil qua distortion van de 333Xl en de 6260.

Ik zoek echt een dikke heldere open crunchy distortion ala Soldano, welke komt het dichtst in de buurt.

Alvast bedankt.

rjong999
12 augustus 2008, 01:44
De 6260 heb ik niet echt goed aan de tand gevoeld. DE 333xl begin ik steeds beter te snappen, het is een nogal opstandige rakker. Als je even wat te veel mid indraait wordt het een breeig rommeltje en et iets teveel hoog wordt het dun en scherp, maar als je de sweets spots hebt klinkt íe erg goed.
De clean headroom is meer dan voldoende, je moet 'm flink open draaien om een randje aan je clean te krijgen (ik speel meestal op een ouwe les paul, die heeft redelijk wat output. Alleen met EMG's krijg ik echt wat crunch in het clean).
De distortion van de 333xl is nogal goed te regelen, hij is erg gevoelig op de toonregeling en met het extra XL-knopje verander je de voicing van modern naar vintage, zo ongeveer. Een Soldano-sound zit er wel redelijk in, hoewel de gain van dit beestje nog wel een stukje verder gaat :-)
Of het jouw smaak is weet ik natuurlijk niet. Ik ben er zelf nog niet helemaal mee klaar maar begin 'm steeds beter onder de knie te krijgen.

stratlover
16 augustus 2008, 22:06
Heb sinds een klein maandje een Bugera 212 333. Tegek ding!! Helemaal mijn sound, lekker vintage!! Op 't lead kanaal lekkere feedback en goeie overdrive.:D:D:D

ben vanhoof
23 augustus 2008, 12:41
Gibson VOS + Bugera 6262: http://www.youtube.com/watch?v=O9HlTzmUQ9g

Luke-wannabe
23 augustus 2008, 12:48
Heb sinds een klein maandje een Bugera 212 333. Tegek ding!! Helemaal mijn sound, lekker vintage!! Op 't lead kanaal lekkere feedback en goeie overdrive.:D:D:D
Ik vind vooral het clean kanaal erg lekker, maar het crunch kanaal zou ik niet beschrijven als 'vintage'.. Lead kanaal klinkt wel een beetje rectifier achtig.

Luke-wannabe
18 september 2008, 19:56
Heeft iemand nou die 6262 of de 6260?

Jimwoud
18 september 2008, 23:44
Heeft iemand nou die 6262 of de 6260?
Ik ben ook benieuwd, trouwens ook wel naar die Epiphone SoCal, hehe.

rjong999
19 september 2008, 10:36
Ik heb de 333XL dus kan je niet helpen. Het is overigens geen Rectifier-voicing, dat lead kanaal, veel meer Peavey, Dus iets scherper en minder ronkend. Dat zit 'm overigens in de preamp voicing. Als ik een triaxis in de fx return prik klinkt dat wel heul erg Rectifier :)
Ik eb de SoCal een weekje op bezoek gehad, dat is een lekkere amp, wel een beetje eenzijdig dus het moet je net maar passen. Geen enorme scheur en geen echte hi-gain geluiden maar wél een lekkere compacte crunch en een mooi evenwichtig clean. Jammer genoeg maar twee kanalen en geen fx loop, dus voor mij wat te beperkt.

Luke-wannabe
19 september 2008, 11:42
Mijn broertje heeft de 333. Best een lekkere amp. Ik dacht dat dat leadkanaal rectifier achtig was, maar dan heb ik dus blijkbaar verkeerde associaties met een rectifier.

Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe amp en heb al wat sampletjes beluisterd, en dat is een goede kansmaker, denk ik.

LPplayer
11 oktober 2008, 17:46
Bugera Rules idd


Mijn broertje heeft de 333. Best een lekkere amp. Ik dacht dat dat leadkanaal rectifier achtig was, maar dan heb ik dus blijkbaar verkeerde associaties met een rectifier.

Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe amp en heb al wat sampletjes beluisterd, en dat is een goede kansmaker, denk ik.

RedBuell
11 oktober 2008, 21:12
Een maatje van mij heeft net een 6262 binnen gekregen en is er erg tevreden mee. Ik ga binnenkort even bij hem langs met mijn 5150II en dan gaan we even A/B testen.

Heeft iemand tips hoe we dat het beste kunnen doen, ik heb een Genz Benz G Flex 2x12 cab en hij een Marshall 1960 cab dus naast elkaar geeft ivm de verschillende cabs toch een vertekend beeld. Kunnen we 2 tops tegelijkertijd op die ene Marshall cab aansluiten, moet ik daarbij nog ergens op letten, aantal ohm's op de versterker moet hetzelfde zijn als de input waar ik op inplug op de cab. Kunnen de versterkers dan beiden gewoon aanstaan (zonder dat er iets stuk gaat) zodat we de gitaar steeds in de andere versterker kunnen pluggen.

Nocki
11 oktober 2008, 21:50
Marshall cab op mono gooien en dan heb je 2 8ohm aansluitingen tot je beschikking. Elk kan dan zn eigen amp over die marshall kast gooien!

Jimwoud
12 oktober 2008, 01:53
Marshall cab op mono gooien en dan heb je 2 8ohm aansluitingen tot je beschikking. Elk kan dan zn eigen amp over die marshall kast gooien!
Stereo bedoel je denk ik?

Noctiis
2 december 2008, 14:34
Een maatje van mij heeft net een 6262 binnen gekregen en is er erg tevreden mee. Ik ga binnenkort even bij hem langs met mijn 5150II en dan gaan we even A/B testen.

Heeft iemand tips hoe we dat het beste kunnen doen, ik heb een Genz Benz G Flex 2x12 cab en hij een Marshall 1960 cab dus naast elkaar geeft ivm de verschillende cabs toch een vertekend beeld. Kunnen we 2 tops tegelijkertijd op die ene Marshall cab aansluiten, moet ik daarbij nog ergens op letten, aantal ohm's op de versterker moet hetzelfde zijn als de input waar ik op inplug op de cab. Kunnen de versterkers dan beiden gewoon aanstaan (zonder dat er iets stuk gaat) zodat we de gitaar steeds in de andere versterker kunnen pluggen.

Even een bump, ik ben benieuwd hoe deze vergelijking is afgelopen? :)

arcane
2 december 2008, 16:24
Nee, jij hebt nu al geld genoeg uitgegeven de afgelopen tijd;)

Noctiis
2 december 2008, 19:13
Hm, true..
ik heb ook geen 2e metaltop nodig, liever een vette rock-bak! :satisfie:

rjong999
2 december 2008, 19:15
Even een bump, ik ben benieuwd hoe deze vergelijking is afgelopen? :)
de 6262 klonk beter, natuurlijk... :)

arcane
2 december 2008, 19:48
Hm, true..
ik heb ook geen 2e metaltop nodig, liever een vette rock-bak! :satisfie:

Je hebt nog een JCM 800 staan man, als dat geen rockbak is weet ik t niet meer ;)
Gewoon ff pots vervangen en scheuren maar met dat ding.

Jellyfish00
2 december 2008, 20:11
Even een bump, ik ben benieuwd hoe deze vergelijking is afgelopen? :)

Ik denk ongeveer zo: http://www.youtube.com/watch?v=7CCeS3Ibbd4

Jellyfish00
23 februari 2009, 15:39
Er komen nieuwe bugera's aan! En het zijn Marshall-achtigen deze keer.

http://www.dv247.com/news/Bugera%20Guitar%20Amps:%20The%20Soul%20of%20Valves/132059

richwoodplayer
23 februari 2009, 15:46
dat is ook niet duur!

olaftheholy
23 februari 2009, 16:35
Ik heb een bugera versterker... ze zijn beslist niet hufterproof.
De plug van de highgain ingang is al een keer afgebroken (weliswaar door mijn eigen stomme schuld) en ik voorzie dat er nog wel vaker iets naar de galemiezen zal gaan.
Gutshots van de 333xl hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119907)
Voor de rest een prima versterker, de anderen van Bugera trouwens ook maar ze zullen géén lange levensduur beschoren zijn, denk ik.



edit; ....twee dezelfde onderwerpen bugera's (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91417)

Jimwoud
23 februari 2009, 17:15
Bij die Bugera 1960 zetten ze 'high gain' bij. Ben benieuwd zonder mastervolume en 3x 12ax7's.

die oudere serie van Bugera liep denk ik wel goed. Maar dit gaat denk ik niet echt lopen.

Ik zou nog niet eens een echte nieuwe JCM900(denk de Bugera 1990) voor dat geld willen hebben.

JeroenSchaaf
23 februari 2009, 17:21
Mwah ben benieuwd naar die 1960! als die uit is zeker even proberen!

ibanez260
23 februari 2009, 19:24
Nice Rob! Klinkt goed om dat te horen van iemand die een Mesa en Marshall thuis heeft staan. Dus de 333 is wat Amerikaans gevoiced?
Nog een mooie review:
http://www.gearwire.com/bugera-333xl.html
http://www.gearwire.com/bugera-333xl-02.html

Klinkt goed als je het mij vraagt! Al zou ik graag de head willen horen met een Bogner-cab eronder :rockon:

Maakt die altijd zo een piepgeluid als op dat tweede filmpje?

olaftheholy
24 februari 2009, 09:48
Maakt die altijd zo een piepgeluid als op dat tweede filmpje?


tuurlijk niet man...dat zegt hij er toch bij!
en trouwens elke buizenversterker kan kabaal maken in de verkeerde omgeving

maar ja een plexi & jcm800 kopie (http://www.dv247.com/news/Bugera%20Guitar%20Amps:%20The%20Soul%20of%20Valves/132059) is wel weer interessant...

Jellyfish00
24 februari 2009, 17:09
tuurlijk niet man...dat zegt hij er toch bij!
en trouwens elke buizenversterker kan kabaal maken in de verkeerde omgeving

maar ja een plexi & jcm800 kopie (http://www.dv247.com/news/Bugera%20Guitar%20Amps:%20The%20Soul%20of%20Valves/132059) is wel weer interessant...

Volgens mij is die 1990 een jcm900 Hi Gain Dual Reverb kopie, precies de zelfde layout, hij heet zelfs "1990 Classic 120 Watt Hi-Gain Dual Reverb "

olaftheholy
24 februari 2009, 18:24
Volgens mij is die 1990 een jcm900 Hi Gain Dual Reverb kopie, precies de zelfde layout, hij heet zelfs "1990 Classic 120 Watt Hi-Gain Dual Reverb "

oh ja... je hebt gelijk. i stand corrected

Rexx
25 februari 2009, 20:59
Die Bugera 6262 zijn wel hele vette dingen.
Voor dat geld zijn het top-amps, komt een hele dikke vette scheur uit en het clean is ook lekker.

Helaas heb ik geen geld en een valveking-100 head..

olaftheholy
26 februari 2009, 10:46
top amps..absoluut!!! als je er te lang naar kijkt breekt de input eraf.

/bitchmode off

Rexx
27 februari 2009, 17:54
top amps..absoluut!!! als je er te lang naar kijkt breekt de input eraf.

/bitchmode off

Die post voegt nou echt niks toe.
En lees: 'voor dat geld'

Het klopt inderdaad dat de constructie soms matig is. (lang niet altijd)
Maar het geluid is imo heel vet (ook A/B met een 5150, alhoewel natuurlijk wel iets minder)

olaftheholy
28 februari 2009, 10:52
Die post voegt nou echt niks toe.
En lees: 'voor dat geld'

Het klopt inderdaad dat de constructie soms matig is. (lang niet altijd)
Maar het geluid is imo heel vet (ook A/B met een 5150, alhoewel natuurlijk wel iets minder)



Als je even verder kijkt dan je neus lang is...zou je zien dat ik uit eigen ervaring spreek voor wat betreft Bugera amps.
De constructie is niet SOMS matig...het is altijd matig, bij alle bugera amps.


Maar blijkbaar weet jij het beter als 'valveking' bezitter.
die een 6262/5150 A/B filmpje op youtube heeft gezien.

Rexx
28 februari 2009, 14:37
Als je even verder kijkt dan je neus lang is...zou je zien dat ik uit eigen ervaring spreek voor wat betreft Bugera amps.
De constructie is niet SOMS matig...het is altijd matig, bij alle bugera amps.


Maar blijkbaar weet jij het beter als 'valveking' bezitter.

Haha, ik ga niet om zo'n loze reden helemaal moeite doen om 'research' over jou te doen als ik het even niet met iemand eens ben op een forum.
Denk wat jij wilt, dan denk ik wat ik wil.

Het is inderdaad zo dat die amps nooit écht goed gebouwd zijn, maar het is lang niet altijd wanstaltig. imo

(ps: die snob opmerking over die valveking is gewoon laag)

Renin
28 februari 2009, 14:40
dat hij een bugera heeft staat in zijn sig ^^

...en een paar posts terug een uitgebreid verslag....

Rexx
28 februari 2009, 14:45
Dat zeg ik, ik reageer even op wat ik lees.
Ik ga niet alle kleine lettertjes van zijn sig lezen.. (research klinkt misschien wat overdereven ja:soinnocent:)

anyways, dat je een keer een amp hebt die kut is betekent ook niet dat ze dat allemaal zijn. Van vk100's hoor ik ook 16789 verhalven van hoe slecht ze zijn en snel kapot gaan maar die van mij heeft alle gigs en versjouwen en weet ik wat prima gehouden zonder problemen.

olaftheholy
28 februari 2009, 17:47
anyways, dat ik een amp heb die kut is betekent ook niet dat ze dat allemaal zijn. Van vk100's hoor ik ook 16789 verhalven van hoe slecht ze zijn en snel kapot gaan maar die van mij heeft alle gigs en versjouwen en weet ik wat niet volgehouden zonder problemen.

:soinnocent:















:seriousf:



en nu weer ontopic!!!!

RedBuell
28 februari 2009, 22:15
Ik heb een bugera versterker... ze zijn beslist niet hufterproof.
De plug van de highgain ingang is al een keer afgebroken (weliswaar door mijn eigen stomme schuld) en ik voorzie dat er nog wel vaker iets naar de galemiezen zal gaan.
Gutshots van de 333xl hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119907)
Voor de rest een prima versterker, de anderen van Bugera trouwens ook maar ze zullen géén lange levensduur beschoren zijn, denk ik.



edit; ....twee dezelfde onderwerpen bugera's (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91417)


Een maatje van mij heeft een 6260 (ofzoiets) en heeft ook zijn input gebroken, ook eigen schuld, hij kreeg gewoon een gloed nieuw exemplaar ter vervanging.

olaftheholy
1 maart 2009, 11:37
Een maatje van mij heeft een 6260 (ofzoiets) en heeft ook zijn input gebroken, ook eigen schuld, hij kreeg gewoon een gloed nieuw exemplaar ter vervanging.


Dat is nou juist de hele grap met Bugera...als hij naar de galemiezen gaat binnen de garantie krijg je gewoon een nieuwe i.p.v. dat hij opgestuurd wordt ter reparatie. Dat is n.l. goedkoper. (duh!)
Maar goed om te horen...

Ik hoef geen andere versterker want dan moet ik hem wéér inspelen, deze doet het nog prima en ik heb hem juist om te zien wat het is en hoe hij het doet...gewoon omdat het kan.(voor die prijs)
De input heb ik zelf weer gemaakt met contactlijm.

n.b. wat niet in het verslag staat is dat ik één van de borgschroeven van het chassis dol draaide toen ik hem open wilde schroeven en hem vervolgens moest uitboren om het chassis uit de behuizing te krijgen.
Dit was echter ook eigen fout dus is niet in het verhaal opgenomen.

AART
1 maart 2009, 14:07
Dat is nou juist de hele grap met Bugera...als hij naar de galemiezen gaat binnen de garantie krijg je gewoon een nieuwe i.p.v. dat hij opgestuurd wordt ter reparatie. Dat is n.l. goedkoper. (duh!)
Maar goed om te horen...

Ik hoef geen andere versterker want dan moet ik hem wéér inspelen, deze doet het nog prima en ik heb hem juist om te zien wat het is en hoe hij het doet...gewoon omdat het kan.(voor die prijs)
De input heb ik zelf weer gemaakt met contactlijm.

n.b. wat niet in het verslag staat is dat ik één van de borgschroeven van het chassis dol draaide toen ik hem open wilde schroeven en hem vervolgens moest uitboren om het chassis uit de behuizing te krijgen.
Dit was echter ook eigen fout dus is niet in het verhaal opgenomen.

Alle behringer apparatuur die ik had was op dat punt dramatisch slecht. Een schroef vastdraaien op normale wijze (vast is vast..) en je draait de helft al dol. Goedkope troep. Ik heb alle behringer apparatuur (en andere goedkope troep) inmiddels gedumpt en ga nooit meer terug.

En voor het geld van een Bugera koop je een 2ehands Marshall JCM900 of een Mesa Caliber .50+. Amps die bewezen hebben dat ze 20 jaar en langer mee kunnen. Ik denk dat Bugera's de helft nog niet halen...

Voor het geld lijkt het wat, tot je even beter nadenkt of buiten de garantietermijn komt...

olaftheholy
1 maart 2009, 14:17
Alle behringer apparatuur die ik had was op dat punt dramatisch slecht. Een schroef vastdraaien op normale wijze (vast is vast..) en je draait de helft al dol. Goedkope troep. Ik heb alle behringer apparatuur (en andere goedkope troep) inmiddels gedumpt en ga nooit meer terug.

En voor het geld van een Bugera koop je een 2ehands Marshall JCM900 of een Mesa Caliber .50+. Amps die bewezen hebben dat ze 20 jaar en langer mee kunnen. Ik denk dat Bugera's de helft nog niet halen...

Voor het geld lijkt het wat, tot je even beter nadenkt of buiten de garantietermijn komt...


+1

Helemaal mee eens...
En als de mijne het één jaar vol houd zou ik verrast zijn.

n.b Bugera is géén Behringer,word slechts gedistribueerd door behringer.

AART
3 maart 2009, 00:18
+1

Helemaal mee eens...
En als de mijne het één jaar vol houd zou ik verrast zijn.

n.b Bugera is géén Behringer,word slechts gedistribueerd door behringer.

Beide merknamen zijn van dezelfde eigenaar (Red Chip Company Ltd.), net als een hele hoop anderen, zie:
http://www.findownersearch.com/owner/red-chip-company-ltd/2180865/

olaftheholy
3 maart 2009, 00:28
Beide merknamen zijn van dezelfde eigenaar (Red Chip Company Ltd.), net als een hele hoop anderen, zie:
http://www.findownersearch.com/owner/red-chip-company-ltd/2180865/


i already knew...staat in de boekjes van bugera en behringer. red chip op de caymans. Betekent niet dat bugera behringer is trouwens als ze onder dezelfde umbrella zitten, maar ach.

ik heb hem (uurtje geleden) net met de repetitie om zeep geholpen trouwens.
Het was kort maar krachtig....mijn relatie met behringer en bugera.

Ik ga hem fixen en dan gaat hij (en de 4*12"behringer kast) er voor een matsprijsje uit voor een beginner met weinig poen.
--- euro of zo iets...

edit ; eerder genoemd bedrag verwijderd, wegens belachelijk dom gedrag 's Nachts

AART
3 maart 2009, 00:29
i already knew...staat in de boekjes van bugera en behringer. red chip op de grand caymans. Betekent niet dat bugera behringer is trouwens als ze onder dezelfde umbrella zitten, maar ach.

ik heb hem (uurtje geleden) net met de repetitie om zeep geholpen trouwens.
Het was kort maar krachtig....mijn relatie met behringer en bugera.

Zonde, wat is er kapot dan?

olaftheholy
3 maart 2009, 00:37
Zonde, wat is er kapot dan?


Geen idee wat er precies kaput is... hij verloor gain en toen nog meer gain,volume werd lager en toen begon het te klinken alsof hij gewurgd werd.
Ding uitgezet,laten afkoelen en weer aangezet maar het bleef zo klinken.
Hopelijk zijn het alleen buisjes ofzo.
Maar goed het was om te beginnen al een project om te zien of het wat was.
Gelukkig heb ik nog meer spullen.

n.b. zou het de OT kunnen zijn misschien?

TimmU
3 maart 2009, 09:07
Nou , als je die 333XL weet te fixen, dan heb ik zeker interesse icm die 4x12!!:)

AART
3 maart 2009, 10:07
Geen idee wat er precies kaput is... hij verloor gain en toen nog meer gain,volume werd lager en toen begon het te klinken alsof hij gewurgd werd.
Ding uitgezet,laten afkoelen en weer aangezet maar het bleef zo klinken.
Hopelijk zijn het alleen buisjes ofzo.
Maar goed het was om te beginnen al een project om te zien of het wat was.
Gelukkig heb ik nog meer spullen.

n.b. zou het de OT kunnen zijn misschien?

Doet mij denken aan een preamobuisje, maar het kan vanalles zijn. Test het eens zou ik zeggen.

olaftheholy
3 maart 2009, 13:52
Doet mij denken aan een preamobuisje, maar het kan vanalles zijn. Test het eens zou ik zeggen.

voedingselko eerder denk ik...

Het net in escape gemeten en de spanning is netjes 230, behalve wanneer de koeling van de tapinstallatie aanspringt dan zit er een dal naar 180 in het net voor zolang de pomp en koeling aanstaat.
Buiten dat waren ze gisteren óók nog eens met de licht installatie bezig.
E.e.a mag volgens mij géén schadelijk effect hebben op een amp, tenminste zolang de spanning maar niet BOVEN die 230 uitpiekt.
Maar ja je weet maar nooit...zeker is dat de amp een optater heeft gehad.

Met een Bugera versterker hoef je je in ieder geval niet te vervelen.

iemand nog een Blues deluxe (amerikaanse versie) in de aanbieding?
voor bij de deville.


@ Timmu ; Jij bent niet echt een beginner maar ik hou het in mijn achterhoofd okay?

hole
3 maart 2009, 13:58
Volgens mij is het toch de differentiaal impendantie over de inputsignaltorroïdal die uit fase met de treblebleedvoltageconverter....

:supercool:

olaftheholy
3 maart 2009, 14:13
Volgens mij is het toch de differentiaal impendantie over de inputsignaltorroïdal die uit fase met de treblebleedvoltageconverter....

:supercool:

Mark heeft wat gerookt volgens mij....

AART
3 maart 2009, 17:00
Stond ie misschien dicht bij de bugera toen ie ging? Er schijnen rare dampen uit die dingen te komen als ze de geest geven;)

Toosh
24 maart 2009, 13:20
Iemand nog bugera's getest ?
Vind het persoonlijk een heel interessante versterker.
Alleen die horrorverhalen schrikken mij beetje af.

Rexx
24 maart 2009, 23:17
Iemand nog bugera's getest ?
Vind het persoonlijk een heel interessante versterker.
Alleen die horrorverhalen schrikken mij beetje af.

Het verschilt heel erg, ik ken meerdere die al een tijdje een 333 hebben zonder ook maar enkele problemen.(en een dikke metal sound voor dat geld)
Maar er zijn ook anderen waarbij de versterker snel de geest geeft.

oftewel, aan mij heb je ook niks;)

AART
24 maart 2009, 23:53
Iemand nog bugera's getest ?
Vind het persoonlijk een heel interessante versterker.
Alleen die horrorverhalen schrikken mij beetje af.

Zoals je uit dit topic (en andere topics) kan opmaken zijn die dingen minder betrouwbaar. Sound is redelijk schijnbaar maar je hebt kans dat je na de garantietermijn geen amp meer hebt. Of je het risico wil nemen moet je zelf weten, het kan ook dat jij geluk hebt.

Maar met de gedachte dat je voor hetzelfde geld een tweedehands mesa caliber of marshall JCM zou ik het wel weten.

olaftheholy
26 maart 2009, 15:59
ik spreek uit ervaring,Bugera's zijn toffe amps voor de centen maar to-taal onbetrouwbaar...blij dat IK er van af ben.

Toosh
27 maart 2009, 12:55
Ga hem dan maar is testen. Op engelstalige forums valt te lezen dat de eerste revisie inderdaad maar bagger is. Bij de nieuwere modellen zou dit verholpen moeten zijn.

Zaterdag ga ik naar de musicstore, ga hem is naast een
Engl Richie B, Marshall JVM/Vintagemodern en cleane fender/vox met wat pedalen zetten en horen wat het leukst klinkt.

550 euro is wel een spotprijs, heb die peavy valveking al is getest maar vind dit toch het net-niet. Magere clean, en breierige moderne lead. Hoop dat ik hiermee geen peavy mensen tegen me opzet. smaken verschillen...

elmarsabandar
27 maart 2009, 14:19
Als ik sommige clips zie/hoor op YouTube zit ik er toch aan te denken om een te kopen. Helemaal voor die prijs is het een goed klinkende versterker.
Waar ik mij toch een beetje zorgen om maak is de onbetrouwbaarheid van de Bugera. Kijk maar eens op het forum van Ultimate-guitar.com, daar is de versterker bij sommige mensen al dood.

Volgens sommige mensen op dat forum zijn de nieuwere versies van de Bugera's wat "betrouwbaarder". Op de eerdere versies was niets gesoldeerd, maar vast gezet dmv clipjes ofzo. Bij de nieuwere versies is dit echter wel gesoldeerd.



Zaterdag ga ik naar de musicstore, ga hem is naast een
Engl Richie B, Marshall JVM/Vintagemodern en cleane fender/vox met wat pedalen zetten en horen wat het leukst klinkt.

Ik verwacht een uitgebreid verslag :cheerup:

olaftheholy
27 maart 2009, 16:14
Ze KLINKEN ook goed,ZIJN zelfs goed op heel veel verschillende punten..
Maardemaarmaar ; Ze zijn AB_SO_LUUT NIET hufterproof!!!
één keer een flinke tik,en er is wat mis met die dingen.
Knoppen pluggen etc... zijn van plastic en erg fragiel.

Als je er nou heel voorzichtig mee bent, dan gebeurd er niets en zou je wel eens lang plezier kunnen hebben van een bugera versterker.

Maar als je er heel veel mee moet slepen naar gig's enzo dan loop je meer het risico dat zo'n ding stoot/valt en dus....kaput gaat.

De duurdere merken zijn qua afwerking en hardware gewoon meer solide gebouwd, en dat is nou net waar ze bij Bugera een shortcut gekozen hebben.

AART
27 maart 2009, 17:26
De sound kan best redelijk zijn idd, het probleem zit em in de bezuingingstechnie van behringer: Veel dun plastic.

Schroeven draai je dol in plastic, het breekt en het is gewoon niet stevig. Dat gaat dus op voor ongeveer alle producten van behringer, dus ook bugera.


Spaar door en koop een 2ehands 6505 of mesa caliber en je hebt een 100 keer betere amp.

elmarsabandar
27 maart 2009, 17:44
Hmmm, dan toch maar doorsparen voor een Diezel ;)

olaftheholy
29 maart 2009, 13:04
+1 @ aart



http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/100_3870.jpg

budje
29 maart 2009, 14:05
+1 @ aart



http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/100_3870.jpg

volgende keer even geen papiertje ertussen doen om krassen te voorkomen, dan is ie net ff iets echter!!!

olaftheholy
29 maart 2009, 14:37
volgende keer even geen papiertje ertussen doen om krassen te voorkomen, dan is ie net ff iets echter!!!


wie zegt dat dat tegen krassen is dan?? misschien heb ik wel echt een behringer top uitgescheten, weet jij veel?

macwilliams
29 maart 2009, 14:38
+1 @ aart



http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/100_3870.jpg

:seriousf:
Wat een schijtbak..

budje
29 maart 2009, 14:38
wie zegt dat dat tegen krassen is dan?? misschien heb ik wel echt een behringer top uitgescheten, weet jij veel?

Die top, dat kan iedereen, maar inclusief cabinet? Respect!!!

macwilliams
29 maart 2009, 14:40
De cabinets zijn voor het geld veel degelijker dan die amps die ze bouwen. En het geluid is heel goed te doen, zeker voor metal:rockon::rockon::rockon:

JeanPaul du Vinnie
29 maart 2009, 14:58
wie zegt dat dat tegen krassen is dan?? misschien heb ik wel echt een behringer top uitgescheten, weet jij veel?
Haha. Ik weet dan weer dat jij die foto niet zelf genomen hebt, die komt van één of andere kerel op het ESP-forum. Die heeft toen zo'n thread gestart waarin ook foto's stonden van Boogies in vuilnisbakken en wat weet ik nog allemaal.:seriousf:

caliban
29 maart 2009, 15:12
volgende keer even geen papiertje ertussen doen om krassen te voorkomen, dan is ie net ff iets echter!!!

Dit is om krassen op de wc te voorkomen natuurlijk.

olaftheholy
29 maart 2009, 15:25
Haha. Ik weet dan weer dat jij die foto niet zelf genomen hebt, die komt van één of andere kerel op het ESP-forum. Die heeft toen zo'n thread gestart waarin ook foto's stonden van Boogies in vuilnisbakken en wat weet ik nog allemaal.:seriousf:

+1 jeanpaul du vinnie klopt as een bus!

maar ik heb inmiddels wel behringer én Bugera uitgesch*ten


Misschien een tip voor hier? " je lampenbak in het vriesvak" topic...

arcane
29 maart 2009, 18:41
De cabinets zijn voor het geld veel degelijker dan die amps die ze bouwen. En het geluid is heel goed te doen, zeker voor metal:rockon::rockon::rockon:

+1

10 tekens

Ferraririk
1 augustus 2009, 19:25
Heeft iemand al de 1960 en de 1990 getest :D?

RedBuell
6 augustus 2009, 13:55
De andere gitarist in onze band speelt over een Bugera 6262 (geloof ik ) dat ding klinkt echt wel vet hoor, Marshall 1960 kast eronder en je hebt instant metal tone. Aleen wat al vaker wordt gezecht, vooral de inputs zijn bagger.

Rutger Molenberghs
6 augustus 2009, 14:49
Ze KLINKEN ook goed,ZIJN zelfs goed op heel veel verschillende punten..
Maardemaarmaar ; Ze zijn AB_SO_LUUT NIET hufterproof!!!
één keer een flinke tik,en er is wat mis met die dingen.
Knoppen pluggen etc... zijn van plastic en erg fragiel.
...
De duurdere merken zijn qua afwerking en hardware gewoon meer solide gebouwd, en dat is nou net waar ze bij Bugera een shortcut gekozen hebben.

Ik merk dat ook de 'duurdere' merken zich bezondigen aan alsmaar meer plastiek. Mijn Marshall JVM bvb. heeft ook plastic knoppen :s Het kan allemaal net zo stevig zijn als metaal, maar ik vind het goedkoop aanvoelen.
Kan mij ook ingegeven zijn door een Behringer met plastic knoppen die ik gehad heb. Dat ding koste meer aan reparaties dan aan aankoop (en die was dan nog solid state).

AART
6 augustus 2009, 15:55
Plastic knoppen zijn zo erg nog niet (zolang de pots maar metaal zijn). Erger is het als de knoppen direct op de pcb zitten, moeilijk te onderhouden en een ram tegen een knop kan je hele versterker mollen. Flying leads (draadjes van pcb naar pots) laten goede fabrikanten helaas ook steeds vaker achterwege.

Bugera's zou ik echter nooit kopen, daar is zoveel op bezuinigt dat ze best leuk kunnen klinken, maar bij het minste of geringste zijn ze kapot. Als je eenmaal buiten de garantietermijn zit en hij gaat kapot dan ben je zo de nieuwprijs kwijt aan reparaties of een nieuwe.

AoDf
6 augustus 2009, 16:15
Het is zo te lezen niet onverstandig om, als je een Bugera koopt, dan deze gelijk maar in een case te bouwen waar de pots niet uitsteken, en met een trekontlasting in je kabel die de input ingaat.

frander
6 augustus 2009, 16:37
Koop gewoon kwaliteit! Al die meuk tegenwoordig, niet normaal meer. Erger vind ik het dat de consument er gewoon weer intrapt! Bannen die zooi!

Mr. Dynamite
6 augustus 2009, 18:46
Koop gewoon kwaliteit! Al die meuk tegenwoordig, niet normaal meer. Erger vind ik het dat de consument er gewoon weer intrapt! Bannen die zooi!

Inderdaad :)

Ze klinken misschien wel aardig maar wat heb je aan een versterker waar het elk optreden maar duimen is of hij het wel uithoud? jah dat is best balen hoor als je midden in je solo ineens een ***geluid hebt :makeup:

Jimwoud
7 augustus 2009, 11:05
Ik heb eergister even gespeeld op een 6262, en moet zeggen is niet slecht. Met een goede cab eronder is het een prima versterker voor een metalbak met een laag budget.

Voor de rest voelt hij wel heel goedkoop aan, die pots en input zijn echt bagger.

caliban
7 augustus 2009, 15:47
Bugera's zou ik echter nooit kopen, daar is zoveel op bezuinigt dat ze best leuk kunnen klinken, maar bij het minste of geringste zijn ze kapot. Als je eenmaal buiten de garantietermijn zit en hij gaat kapot dan ben je zo de nieuwprijs kwijt aan reparaties of een nieuwe.

Lijkt me wel leuk om te kopen als je zelf een beetje verstand hebt van techniek, je zou zelfs net na de aankoop de meest gevoelige zaken gelijk kunnen vervangen. Zal het nog altijd goedkoper uitkomen dan een peavey 6505.

remmiedepemmie
13 augustus 2009, 21:40
Thomann is gestopt met de verkoop van Bugera's vanwege de vele problemen.

AART
13 augustus 2009, 22:03
Lijkt me wel leuk om te kopen als je zelf een beetje verstand hebt van techniek, je zou zelfs net na de aankoop de meest gevoelige zaken gelijk kunnen vervangen. Zal het nog altijd goedkoper uitkomen dan een peavey 6505.

Ik leg liever 100/200 euro bij om een goede amp te hebben dan een Bugera te moeten opwaarderen.


Thomann is gestopt met de verkoop van Bugera's vanwege de vele problemen.

Best tekenend voor de situatie dus....

caliban
14 augustus 2009, 00:24
Ik leg liever 100/200 euro bij om een goede amp te hebben dan een Bugera te moeten opwaarderen.




Ik dacht eerder aan een tweedehandse Bugera (die iemand voor niet al te veel wegdoet vanwege de problemen ermee) opwaarderen. Dan kom je goedkoper uit dan met een tweedehandse peavey, en je kan experimenten (toch als je dat leuk vindt).

minoin
14 augustus 2009, 16:49
Hmm, in de studio zou ik het best aandurven met een Bugera. Gewoon nooit verplaatsen en lekker laten brullen. Live zou ik het echt niet aandurven om een Bugera mee te nemen.
Dan sta je heel nerveus te spelen omdat je amp uit kan vallen of weet ik veel wat...
Nee, dan inderdaad iets meer neerleggen en een 5150 kopen. Dan heb je een killertone en een tank van een amp.

koen=)
30 augustus 2009, 15:13
bugera zal een twijfelgeval blijven maar ik ga morgen tog nog een keer bij schreeven nijmegen kijken hebben veel bugera's binnengekregen ben aant kijken voor de 6260 combo stack is me wat te veel en ik 475 voor 120 watt tubees dubbelspeaker niet veel.
ik betrap mezelf nu weer dat ik zit te gassen

Jimwoud
30 augustus 2009, 21:32
Die 62.. serie is prima, alleen zit er een treble piek in die je er niet uit krijgt.

Ik lees trouwens wel erg goede dingen over die 1960 en 1990 serie amps op HC. Ook maar een proberen.

Mr. Dynamite
31 augustus 2009, 14:58
Ik lees trouwens wel erg goede dingen over die 1960 en 1990 serie amps op HC. Ook maar een proberen.

Hmm kan goed kloppen, het zijn overigens kopie's dus..
Maar verder, Ik heb die 1990 en 1960 gezien of iig 1 van de bijde, het ziet er wel heeell goedkoop uit hoor :confused:

koen=)
1 september 2009, 18:34
vandaag de 6262 uitgeprobeerd ik stond even met me mond vol tanden daar komt een cubeje niet tegenop BUGERA is echt zwaar vet

Trecion
3 december 2009, 16:10
FF dit topic bumpen i.v.m een vraag :P



Ik kan misschien mijn LTD MH-400 ruilen tegen een bugera 6260 met 4x12 kast (valvestate kast volgens mij). alleen nu is mijn vraag: stel de bugera gaat kapot met het wel bekende probleem. hoe duur zal het dan ongeveer kunnen worden om dit te laten repareren. aangezien de bugera tweedehands is zal er maar bepertke garantie opzitten.

ThaBluesBreaker
4 januari 2010, 14:46
had nog nooit van bugera gehoord. Is dat nieuw? Wanneer is dat opgericht?

caliban
4 januari 2010, 16:38
Chinees merk dat in eerste instantie peavey tube amps clonede (5150, XXX). Later ook enkele marshalls (JCM900, plexi,....)
Het merk wordt ingevoerd door Behringer (ik verwacht dat Behringer er voor meer achterzit, maar dat wordt blijkbaar toch nergens openlijk gezegd), het merk is goedkoop voor een lampen versterker-lijn. De geluidkwaliteit is naar het schijnt erg goed, heel erg gelijkend op de peavey-originelen (volgens sommigen klinken ze beter maar dat geloof ik niet zomaar :)). Alleen schijnen ze niet enorm betrouwbaar, heel veel mensen krijgen stukken eraan.

Ergens een jaar of 2 geleden opgestart als ik mij niet vergis

Il_Falco
15 februari 2010, 15:15
Iemand die V55 al getest? Waarvan is dat een kloon?