PDA

View Full Version : Bugera amps



Pagina's : 1 [2] 3

caliban
15 februari 2010, 15:46
Ondertussen al een heel aantal clones wat die mannen maken. Deze ziet er wel cool uit: http://www.bugera-amps.com/EN/products/BC30-212.aspx

Geen idee waarom de v55 zou gebaseerd zijn...

Mr. Dynamite
15 februari 2010, 17:14
Ik meende dat hij gebaseerd was op de Fender blues Junior ;)
The tone king heeft ook een filmpje waar hij hem hiermee vergelijkt so..

Btw, durf het niet met zekerheid te zeggen :chicken:

caliban
15 februari 2010, 18:23
Ik meende dat hij gebaseerd was op de Fender blues Junior ;)
The tone king heeft ook een filmpje waar hij hem hiermee vergelijkt so..

Btw, durf het niet met zekerheid te zeggen :chicken:

Dat is normaal wel de manier van werken van die tone king, dus zal wel zijn. Is een blues junior 55 watt??

Mr. Dynamite
15 februari 2010, 18:35
Dat is normaal wel de manier van werken van die tone king, dus zal wel zijn. Is een blues junior 55 watt??

Nee die is 15 watt... ik zou het ook niet weten, misschien heeft bugera zelf wel wat geimproviseerd :eek:

Ferraririk
15 februari 2010, 18:58
Nee die is 15 watt... ik zou het ook niet weten, misschien heeft bugera zelf wel wat geimproviseerd :eek:

toneking had de V5 vergeleken met een fendertje

Misery Signals
15 februari 2010, 19:08
Ik heb ze ook al een paar keer kunnen testen en was telkens zeer aangenaam verrast, met name die 6262 en die 1960 klinken super goed. Dat had ik ookal eerder bij een amp als een Fame Bulldozer.

Ik zou die amps toch echter niet durven kopen...

MS

ibanez260
15 februari 2010, 19:38
was die v55 niet gebaseerd op de vox ac 15?

of was dat de v22?


hoe klinken die trouwens?

crapton
26 februari 2010, 23:35
Ik heb ze ook al een paar keer kunnen testen en was telkens zeer aangenaam verrast, met name die 6262 en die 1960 klinken super goed. Dat had ik ookal eerder bij een amp als een Fame Bulldozer.

Ik zou die amps toch echter niet durven kopen...

MS

Ik heb ondertussen een 6262 combo tegen zeer aantrekkelijke prijs. Voorlopige bevindingen:
1. Alleen nog laag volume geprobeerd - er lijkt niet veel laag in te zitten, terwijl via effects loop met de GT-8 clean een heel vol geluid uit komt. Dus de 6262 preamp is specifiek gevoiced met tamelijk veel mid. Misschien mod in de electronica of andere speakers. Is er iemand die er andere speakers in heeft gezet?

2. De versterker is heel direct en duidelijk. Je hoort alles. Zelfs op lead. Ik heb ook een H&K Statesman 40W en die is dus echt totaal anders, warmer, voller, meer crunchy. De 6262 is aggressiever. De H&K wordt op hoger volume toch wat modderig, kan het net niet aan is mijn idee. Daarom ook die 6262 combo, power zat, duidelijke toon moet zeer goed door de mix heenkomen. Ik had nog een setje TAD ECC83's (12AX7's) liggen en heb gestoken op plaats 1 & 2 (het verst weg van de power tubes) en daardoor klinkt ie al iets warmer en minder fizzy dan met de China buizen. Wie heeft er nog meer ervaringen?

3. Hij wordt best warm, is dat bij jullie ook zo? Zou de bias goed staan? Ik ga dat morgen eens even nameten. Ik zie er verder weinig bijzonders aan en clean via de GT-8 klinkt het goed en vol en heeeeeeel hard.

4. Ik wil de crunch/lead schakelen via de GT-8 maar die footswitch is iets speciaals. Heeft iemand dit al uitgedokterd? Ik hem m even open gehad en daar zit dus een printplaatje in met puls schakelaars. Dat wordt dus behoorlijk lastig met een aan-uit vanuit de GT-8. Bugera heeft er een soort logic ingestopt die ook de reverb per kanaal meeschakelt, dus het is niet reacht voor zijn raap.

5. Bouwkwaliteit nog vroeg om te zeggen maar het ziet er goed uit, voelt ook prima, zeker voor het geld. Afwachten...

caliban
5 maart 2010, 19:25
Ik vind die v55 en v22 er vrij interessant uitzien. Hopelijk volgende week of zo eens naar Keulen, wil ik zeker testen.

(http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Buizen-combos/Behringer-Bugera-V55-Combo-/art-GIT0016278-000)

Misery Signals
5 maart 2010, 19:53
Als ze zwaar willen meespelen op de markt gaan ze die Bugera speakers wel echt moeten lozen tvv bv celestions...

MS

caliban
5 maart 2010, 19:57
Als ze zwaar willen meespelen op de markt gaan ze die Bugera speakers wel echt moeten lozen tvv bv celestions...

MS

Dat gaat de prijzen omhoog drijven vrees ik. Ook geen idee wat de kwaliteit van hun speakers is. Peavey gebruikt btw ook eigen speakers..

macwilliams
7 maart 2010, 06:38
Die bugera speakers klinken niet slecht maar op hogere volumes is het bagger.

crapton
7 maart 2010, 07:30
Die bugera speakers klinken niet slecht maar op hogere volumes is het bagger.

Ben benieuwd: hoe heb je dat bepaald? Welke Bugera speakers? Muzieksoort? Tijdens optreden?

Ik heb hier (http://www.youtube.com/watch?v=O9HlTzmUQ9g) geen moeite mee... (die gast speelt trouwens erg goed)

macwilliams
7 maart 2010, 07:58
In de ultrastack 4*12 van behringer kun je twee soorten speakers tegenkomen waaronder de bugera. Verder verwijs ik je naar een eerdere post van mij in dit topic ( of was het het andere bugera topic) waarin de situatie en bevinding staat beschreven. Als je het niet kan vinden kom ik er zo wel op terug. :ok:

crapton
7 maart 2010, 09:20
Verder verwijs ik je naar een eerdere post van mij in dit topic ( of was het het andere bugera topic) waarin de situatie en bevinding staat beschreven. Als je het niet kan vinden kom ik er zo wel op terug. :ok:

Eindje terug schrijf je dit:
De cabinets zijn voor het geld veel degelijker dan die amps die ze bouwen. En het geluid is heel goed te doen, zeker voor metal

Misschien even toelichten of verwijzen naar die andere topic? Heb je zelf ook Bugera spul?

macwilliams
7 maart 2010, 11:27
Eindje terug schrijf je dit:

Misschien even toelichten of verwijzen naar die andere topic? Heb je zelf ook Bugera spul?

Ik heb verder geen bugera spul. Ik zal eens nakijken waar ik het gepost heb.

macwilliams
7 maart 2010, 11:37
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1898037&postcount=10

deze post is het geloof ik

Verder in dit topic.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117280

crapton
7 maart 2010, 16:28
Die Engl is een errug mooie amp man! Soow... jealous...


Heb echter niet veel kunnen vinden over Bugera speakers op hoog volume. Je zegt iets over een Behringer cab met Bugera speakers, is dat de cab op de foto's?

Anyway het is voor mij (en anderen denk ik ook) veel interessanter als je een goed gefundeerde observatie toevoegt. Prima mag je eigen mening zijn maar wel waarom, waar, hoe.

Gewoon Bugera speakers zijn k*t is erg vaag.

Soef
7 maart 2010, 23:13
Ik heb sinds donderdag de 6262 head :rockon:

Heb 'm even kort op de Celestion 70/80 van m'n Vox AD60 combo gezet maar klonk niet echt overtuigend. Gelijk daarna aangesloten op de Celestion Century van de AC30CC1 en dat klinkt veel beter :punk:

Korte impressie tot nu toe. De ene ingang is wel behoorlijk heet. Ik moet de volume van m'n gitaren terug schroeven om 'm clean te krijgen. Maar clean klinkt die wel heel lekker. Duidelijk anders dan de Vox AC30. De gain knopt op de clean lijkt meer op een soort bias knop. Zelfs op standje 1 krijg ik oversturing en nog lager dan hou je geen toon meer over. Zet je deze verder open dan krijg je veel vollere toon zonder noemenswaardig meer oversturing.

Zet je 'm over op Crunch dan zit je lekker in de classic rock teritories :gitarist:. Zoals Eroosch omschreef reageert die heel direkt. Alle noten komen er duidelijk uit en zeker niet muddy. Karakter van de gitaar blijft goed gehouden. De ronde sound van de Strat, de fellere Godin Freeway en de Epi LP met z'n smooth Alnico II elementen hoor je duidelijk in de sound terug. My favorit so far.

Zet je 'm op de lead dan kom je op het terrein van de zware metalen. Zwaar mid scooped en gain van hier tot tokyo. Ik heb de gain nu op 5 staan en da's voor mij meer dan zat. D'r komt niet zo veel laag uit de 1x12 combo speaker, dus geen lekker strakke palm mute waar je kamer mee gaat dreunen. Misschien dat die met meer of andere speaker het beter doet.

Verder valt mij op dat de versterker duidelijk verder gaat in het hoge bereik dan al mijn andere versterker. Een aantal van mijn stomp-boxen beginnen te sissen als ze aan staan terwijl ik op andere amps nooit last van had.

Kwa afwerking valt het reuze mee. De draaiknoppen zijn heel cheap maar de afwerking van de twee trafo is weer te gek. De voor en achter roosters zijn behoorlijk zwaar uitgevoerd maar de logo is weer van plastic.

Ben tot nu toe 1 probleem tegen gekomen. De V1 buisje resoneert een beetje en ik heb vandaag deze even vervangen door een EH. Probleem opgelost en ik merk weinig verschil aan het geluid. Eventjes met de eindbuis bias gespeeld maar ze stonden af fabriek al goed.

Tot nog toe ben ik tevreden :ok:

macwilliams
7 maart 2010, 23:22
Die Engl is een errug mooie amp man! Soow... jealous...


Heb echter niet veel kunnen vinden over Bugera speakers op hoog volume. Je zegt iets over een Behringer cab met Bugera speakers, is dat de cab op de foto's?

Anyway het is voor mij (en anderen denk ik ook) veel interessanter als je een goed gefundeerde observatie toevoegt. Prima mag je eigen mening zijn maar wel waarom, waar, hoe.

Gewoon Bugera speakers zijn k*t is erg vaag.

Bedankt, is nog steeds m'n beste aankoop tot nu toe.
Ik zal morgen ook hier nog even toelichten wat goed en wat niet goed is aan bugera speakers zoals je die aantrefd in behringer cabinetten ( die op de foto ).

macwilliams
7 maart 2010, 23:26
Klinkt interessant. Gefeliciteerd met je aankoop.
Ik heb sinds donderdag de 6262 head :rockon:

Heb 'm even kort op de Celestion 70/80 van m'n Vox AD60 combo gezet maar klonk niet echt overtuigend. Gelijk daarna aangesloten op de Celestion Century van de AC30CC1 en dat klinkt veel beter :punk:

Korte impressie tot nu toe. De ene ingang is wel behoorlijk heet. Ik moet de volume van m'n gitaren terug schroeven om 'm clean te krijgen. Maar clean klinkt die wel heel lekker. Duidelijk anders dan de Vox AC30. De gain knopt op de clean lijkt meer op een soort bias knop. Zelfs op standje 1 krijg ik oversturing en nog lager dan hou je geen toon meer over. Zet je deze verder open dan krijg je veel vollere toon zonder noemenswaardig meer oversturing.

Zet je 'm over op Crunch dan zit je lekker in de classic rock teritories :gitarist:. Zoals Eroosch omschreef reageert die heel direkt. Alle noten komen er duidelijk uit en zeker niet muddy. Karakter van de gitaar blijft goed gehouden. De ronde sound van de Strat, de fellere Godin Freeway en de Epi LP met z'n smooth Alnico II elementen hoor je duidelijk in de sound terug. My favorit so far.

Zet je 'm op de lead dan kom je op het terrein van de zware metalen. Zwaar mid scooped en gain van hier tot tokyo. Ik heb de gain nu op 5 staan en da's voor mij meer dan zat. D'r komt niet zo veel laag uit de 1x12 combo speaker, dus geen lekker strakke palm mute waar je kamer mee gaat dreunen. Misschien dat die met meer of andere speaker het beter doet.

Verder valt mij op dat de versterker duidelijk verder gaat in het hoge bereik dan al mijn andere versterker. Een aantal van mijn stomp-boxen beginnen te sissen als ze aan staan terwijl ik op andere amps nooit last van had.

Kwa afwerking valt het reuze mee. De draaiknoppen zijn heel cheap maar de afwerking van de twee trafo is weer te gek. De voor en achter roosters zijn behoorlijk zwaar uitgevoerd maar de logo is weer van plastic.

Ben tot nu toe 1 probleem tegen gekomen. De V1 buisje resoneert een beetje en ik heb vandaag deze even vervangen door een EH. Probleem opgelost en ik merk weinig verschil aan het geluid. Eventjes met de eindbuis bias gespeeld maar ze stonden af fabriek al goed.

Tot nog toe ben ik tevreden :ok:

Heibel
11 maart 2010, 16:26
Zag net de Bugera V22 bij Musicstore voor €299. Mastervolume, effectloop, pentode/ triode switch, 22 watt..

http://www.bugera-amps.com/images/products/V22_P0803_Front_web.png

Hier (http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=594278&page=1)een draadje bij the Gear Page.

Man o man, ik heb echt heel erg veel last van GAS!! De filmpjes en reacties doen vermoeden dat we te maken hebben met een fijn apparaat. Met name een overal master vind ik erg prettig om wat meer cruch uit het cleane kanaal te kunnen halen zonder je oren naar de klote te helpen. Dat in combinatie met een pentode/ triode switch geeft veel mogelijkheden voor bijna iedere situatie. Via de effectloop kun je nog 'n boostertje kwijt voor je solo boost en je bent klaar. Heeft iemand 'm al aan de tand kunnen voelen?

caliban
11 maart 2010, 16:28
Ben ik ook heel benieuwd naar.

stikel
11 maart 2010, 20:12
Er staat een zeer positieve review over de Bugera V55HD (head) in het febr. nummer 2010 ( nr. 254) van het Meet Music Magazine. Gratis verbrijgbaar bij goede muziekzaken. Althans de mijne in Leeuwarden. Heb zelf geen ervaring met Bugera, maar ze zien erg erg kek uit.

Groet Jan

caliban
11 maart 2010, 23:06
Er staat een zeer positieve review over de Bugera V55HD (head) in het febr. nummer 2010 ( nr. 254) van het Meet Music Magazine. Gratis verbrijgbaar bij goede muziekzaken. Althans de mijne in Leeuwarden. Heb zelf geen ervaring met Bugera, maar ze zien erg erg kek uit.

Groet Jan

Naar het schijnt worden ze tegenwoordig veel vertrouwbaarder, ik wil graag testen.

macwilliams
12 maart 2010, 06:38
Naar het schijnt worden ze tegenwoordig veel vertrouwbaarder, ik wil graag testen.

hoe ga je betrouwbaarheid testen? Door hem in de winkel om te gooien...?




:D

caliban
12 maart 2010, 12:55
hoe ga je betrouwbaarheid testen? Door hem in de winkel om te gooien...?




:D

Pintje op omver gooien!

cazmodean
26 maart 2010, 12:51
Ik wil de crunch/lead schakelen via de GT-8 maar die footswitch is iets speciaals. Heeft iemand dit al uitgedokterd? Ik hem m even open gehad en daar zit dus een printplaatje in met puls schakelaars. Dat wordt dus behoorlijk lastig met een aan-uit vanuit de GT-8. Bugera heeft er een soort logic ingestopt die ook de reverb per kanaal meeschakelt, dus het is niet reacht voor zijn raap

Ben aan het denken aan een 6262 als backup voor mijn Peavey 5150. De Peavey schakel ik via de GT-8 via FX-loop aan/uit van crunch/clean naar het lead kanaal. Werkt perfect via de beproefde 4-cable method.

caliban
26 maart 2010, 16:27
Als ze wat betrouwbaarder zijn dan de eerste serie zeker een goeie backup :)

cazmodean
26 maart 2010, 16:33
Als ze wat betrouwbaarder zijn dan de eerste serie zeker een goeie backup :)

Precies mijn punt. Volgens mij heeft Musik-Produktiv ze staan, dus maar even testen. Of een tweedehands 333 XL? De 5150 blijft dan wel mijn main amp, maar als het beest een keer naar de dierenarts moet, dan moet ik wel iets vergelijkbaars hebben :)

Kijk als het niet bevalt, dan maar even wat meer centen bij elkaar schrapen voor een 6505

caliban
26 maart 2010, 17:22
Ik denk echt wel dat ze enorm gelijken.

guitarkid
26 maart 2010, 19:36
Ok mensen.

Ik heb dus gisteren een V22 gekocht. Waarom? Omdat hij gewoon absurd lekker klinkt en dan bedoel ik niet alleen "voor zijn geld" maar ook als hij een heleboel meer geld had gekost. Ik had gisteren al even gereageerd in een ander Bugera-topic:

Nou, ik dus sinds vanmiddag. Tot mijn eigen verbazing overigens....
Ik zocht nog een klein combo waar ik gemakkelijk zonder toeters en/of bellen kleinere optredens mee kan doen. Ik heb een Blackstar HT-5C, maar die schiet wel wat te kort qua volume op het podium (maar wel met een prima sound, lekker voor thuis) en mijn gemodificeerde Cube 60 (andere behuizing, V30 en Beam Blocker) voldoet toch niet helemaal, hoewel ik het zeker veel waar voor het geld vind.
Vanmorgen naar de winkel gegaan en daar mijn verhaal op tafel gelegd; combo (met send/return zodat ik, indien nodig, toch mijn pedalboard kan aansluiten als in mijn "grote set"), niet te zwaar en te hard, liefst buizen en betaalbaar (lees: tot ong. 500 euro). Ik speel er voornamelijk blues/classic rock mee. Ik had het plan om een Vox AC30 VR te proberen, maar die hadden ze niet. De verkoper stelde voor om de Bugera Vintage 22 te proberen en mijn eerste reactie was: oh nee...!! Toch aangesloten en verdorie, met een Fender Roadworn rosewood klonk het clean wel erg lekker en open. En toen ook het tweede kanaal wel verrassend goed klonk en reageerde op de gitaar (m.n. op de dynamiek en de potmeter) werd het een serieuze optie. Ook de Marshall Haze en de Vox AC 15 geprobeerd, maar die zijn twee keer zo duur en klinken m.i. echt minder goed.
Ik weet niet hoe ze het doen bij Bugera. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die zeggen dat er bezuinigd is op de onderdelen en dat ze niet betrouwbaar zijn. Ik kan en durf dat niet tegen te spreken, maar ik durf wel te stellen dat voor dit geld de V22 een erg goed klinkende (en ogende..!) amp is.
Ik heb ook de V55 nog getest, maar die heeft andere eindtrapbuizen (6L6 i.t.t. de V22 met EL84) en klink m.i. echt minder/anders....
Ik ben benieuwd hoe ik er over een tijdje over denk....

Ik ben er vandaag eens flink mee aan de slag gegaan en alleen maar enthousiaster geworden. Met zowel mijn Les Paul als mijn Strats klinkt hij erg goed. Je moet 'm gewoon leren kennen, net als elke amp, maar hij heeft erg veel mogelijkheden en met de eq kun je veel doen.
Vandaag ook de Bugera-speaker even vervangen door een V30, maar dat vind ik geen verbetering. De Bugera doet zijn werk tot nu toe naar mijn volle tevredenheid.
Morgenavond ga ik 'm meenemen naar een gig in Loppersum en ik twijfel of ik nou wel of niet een back-up mee zal nemen, dat dan weer wel....;)
Maar ik vind het voor het geld gewoon erg veel sound en ik heb inmiddels van verschillende kanten begrepen dat deze amps beter in elkaar zitten dan de eerste series van Bugera. 't Zou mooi zijn.:)
Ik ben in ieder geval erg blij op dit moment.

Gr. C

caliban
26 maart 2010, 20:05
Goed om weten van de speakers.

guitarkid
26 maart 2010, 20:18
Goed om weten van de speakers.

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Ik gebruik in mijn "grote" set-up een 2x12 cab met V30's en dat bevalt erg goed. Het verraste me dan ook dat de Bugera met de V30 minder goed klonk. Het midden was te geprononceerd en ik vond aanvankelijk de V22 met eigen speaker ook al wat "middy". Daar ben ik echter nu vanaf, na er een dag intensief op gespeeld te hebben en nu ik door krijg waar zijn kracht ligt. Dat midden heb je toch wel nodig om 'm goed door te laten zetten in een mix. Met een LP wat meer presence en een fractie mid eraf en voldoende gain: Gary Moore etc, een Strat recht of (wat cleaner) met wat extra hoog/presence (SRV !) en het klinkt allemaal erg overtuigend. Ook met een Strat en de gain fors open een instant "Jimi op zijn heftigst" geluid.
Ach, ik zal over een tijdje ook wel de mindere kantjes van deze amp vinden, maar dan nog blijft het een interessante versterker die je zeker eens moet uitproberen. Ik bedoel maar: 299 euro..... ik heb het er nu al uit! :seriousf:
En ik kan niet wachten op de gezichten van al die muzikanten als ze dat ding morgen zien en vooral daarna horen. Gna...!!!

Gr. C.

minoin
26 maart 2010, 20:57
Het blijft natuurlijk een kwestie van blaaaaat. Gna...!!!

Gr. C.

Cool om te horen man! Ik ben benieuwd hoe hij het uithoudt. Wat voor gainstructuur brengt het dingetje voort? Marshall, Engl, Mesa, Vox?
En natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat het van lange duur mag zijn :D

EGH
26 maart 2010, 21:25
Cool om te horen man! Ik ben benieuwd hoe hij het uithoudt. Wat voor gainstructuur brengt het dingetje voort? Marshall, Engl, Mesa, Vox?
En natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat het van lange duur mag zijn :D

Die ene die jij niet noemt: Fender

minoin
26 maart 2010, 21:32
Die ene die jij niet noemt: Fender

Hahaha, hoe had ik die nou kunnen vergeten ;)

guitarkid
26 maart 2010, 21:46
Cool om te horen man! Ik ben benieuwd hoe hij het uithoudt. Wat voor gainstructuur brengt het dingetje voort? Marshall, Engl, Mesa, Vox?
En natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat het van lange duur mag zijn :D

Nou, hij doet mij vooral denken aan de oude Novanex en Avora amps.... :seriousf: Over vintage gesproken: wie kent ze nog?
Maar serieus, het is een behoorlijk veelzijdige amp en ik durf niet echt te zeggen waar hij qua toon het meest van heeft. Wel, zoals de naam al doet vermoeden, vintage en er zit wel wat Plexi in. Hij heeft, zeker voor mij, voldoende gain, maar 't is beslist geen metalbak. Clean schurkt hij wat tegen een Fender aan, maar wel net iets minder tinkelend. Maar toch...
En ja, ik hoop dat ik er veel en vooral ook lang plezier van ga hebben. Lang als in: omdat hij me nog steeds bevalt en lang als in: hij doet het nog steeds. ;)
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, dus loop eens langs bij de muziekwinkel en zet je (op zich begrijpelijke) reserve even aan de kant en probeer 'm eens.

Gr. C.

JeroenSchaaf
26 maart 2010, 22:07
Vandaag de V55 combo geprobeerd! Absoluut heen slecht clean, drive kon mij minder bekoren..

Ben benieuwd hoe die op pedalen reageert.:cheerup:

En gefeliciteerd Kiddo!:D

guitarkid
27 maart 2010, 09:38
Vandaag de V55 combo geprobeerd! Absoluut heen slecht clean, drive kon mij minder bekoren..

Ben benieuwd hoe die op pedalen reageert.:cheerup:

En gefeliciteerd Kiddo!:D

Hallo Jeroen.

Ik vond de V55 ook echt minder dan de V22 !

Gr. C.

guitarkid
28 maart 2010, 12:04
Nou, het was erg goed gisteravond en hij doet het nog steeds....;)

Edit:@ Eroosch n.a.v. van de post hieronder: da's inderdaad wel goed balen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de versterker bewust in Groningen gekocht heb. Betaalde er daardoor iets meer voor, maar kan 'm ook gemakkelijk brengen als er wel wat mee is i.t.t. tot bijv. Music Store of Musik Produktiv. Daar heb ik wel alleen goede ervaring mee, maar 't is toch een hoop gedoe dan.

Wat betreft het geluidstechnische verhaal ben ik alleen alleen maar enthousiast. De versterker heeft genoeg power voor de klussen die ik er mee wil doen en reageert erg goed op de drie gitaren die ik ermee gebruik (Een LP Standard, een Tele en een Strat). Er waren naast het "gewone" publiek ook wat muzikanten en die waren ook wel verrast door de kwaliteit van de amp. Ik had verder dus alleen de drie gitaren en een snoer bij me. Heerlijk!
We speelden "classic rock" met mijn nieuwe hobbyband "The Outtakes", van bijv. White room via All right now naar While my guitar gently weeps, Nights in white satin, Keep on running etc. en alle nodige gitaargeluid is met deze set wel voorhanden. Onze toetsenist miste alleen de Cry Baby ;)
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geen back-up mee had omdat de bassist van de band een muziekzaak heeft op ong. 100 mtr. van de plek waar we speelden. Dus in het geval dat.... Anders was waarschijnlijk wel de Cube 60 even in de auto meegegaan.

Gr.C

crapton
28 maart 2010, 12:22
Nou, het was erg goed gisteravond en hij doet het nog steeds....;)

Gr.C

Das prima dan.

Mijn 6262 combo is in 4 weken 2x kapot geweest, denkelijk beide keren probleem met de powertubes. Eerste na 2 weken retour gestuurd, 2e was na 1 week ook kapot, maar zelf gemaakt door 2 buizen te trekken. Heb m nu definitief teruggestuurd.

Niet omdat het een slechte amp was, nee hij klonk eigenlijk prima. Maar ik zit zwaar te gassen op die nieuwe Bugera Magician. Geeft me veel meer flexibiliteit in sounds dan de 6262. Wel stuk duurder, maar krijg je wel wat voor terug.

Zal alleen nog wel maanden duren voor dat ie te krijgen is...



Die V22 is een 2x EL84 combo, gebaseerd op? Koch Studiotone :-)? Geen Fender, geen Peavey, geen Marshall?

Ik vind die nieuwe BC30-212 ook erg gaaf - dat is de VOX AC30 maar dan mooier en beter.

Persoonlijk vind ik dat Bugera een aantal leuke praktische vernieuwingen aanbrengt die de originele fabrikanten ook wel hadden kunnen aanbrengen. En de price is right, ze als ze heel blijven klinkt het prima. Heb ook Marshall MC50 en Valvekings geluisterd, die komen ook uit China maar klinken ook nog eens k*t. Dan liever Bugera.

cazmodean
29 maart 2010, 14:45
Nou, hij doet mij vooral denken aan de oude Novanex en Avora amps.... :seriousf: Over vintage gesproken: wie kent ze nog?

Gr. C.

Ja IK! Kon het niet laten toch ff te reageren ;) Die Novanex stond vroeger in onze oefenruimte en dat was echt een baggerbak. Daarnaast sloot ie kort, dus als we het ding bij wijze van grap aan zetten dan vloog de stroom eruit...

Avora vond ik niet eens echt slecht. Bassist van mijn allereerste bandje had er twee die die dan doorluste. Waren eigenlijk van zijn pa als synthesizerversterker...

Tot zover off topic :)

guitarkid
29 maart 2010, 18:30
Ja IK! Kon het niet laten toch ff te reageren ;) Die Novanex stond vroeger in onze oefenruimte en dat was echt een baggerbak. Daarnaast sloot ie kort, dus als we het ding bij wijze van grap aan zetten dan vloog de stroom eruit...

Avora vond ik niet eens echt slecht. Bassist van mijn allereerste bandje had er twee die die dan doorluste. Waren eigenlijk van zijn pa als synthesizerversterker...

Tot zover off topic :)

Nog even OT reageren, hoor... Mijn buurman kwam pas geleden met een versterkertje aan voor zijn zoontje, met de vraag aan mij of het wat was. Het was een Novanex en ik verwachte er natuurlijk niet veel van. Stekker er in, aanzetten en wham, ding in de hens. Echt waar. Tot zover Novanex.. ;)
Dan toch maar een Bugera? We zijn nu bij dag 4 !!! :cheerup:

Gr. C.

crapton
29 maart 2010, 21:16
nieuwe Bugera Magician. Zal alleen nog wel maanden duren voor dat ie te krijgen is...

Gemaild naar Bugera (Behringer) en ja dat duurt nog 2-3 maanden. Ik reken maar niet voor Juni... helaas pdkaas...

mrweird
29 maart 2010, 22:02
Nou, hij doet mij vooral denken aan de oude Novanex en Avora amps.... :seriousf: Over vintage gesproken: wie kent ze nog

Ikke! Ik zit regelmatig te jammen samen met m'n broer en drummer en dan doen we omste beurt de bas, op een echt 30 watt Avora Basversterker! Ergens halverwege de jaren 80 nieuw gekocht bij m'n lokale muziekboer Kees van Willigen .. Kraakt nogal als je aan de knoppen draait maar doet 't verder nog best...

guitarkid
2 april 2010, 20:52
Hallo allen.

Ik las vandaag dat Steve Lukather bij de opnamen van een nieuwe cd ook Bugera in de studio had staan, naast Bogner, Marshall, Vox etc.
Bovendien gaat komt er een Lee Ritenouer Signature, gebaseerd op de 333XL.

http://www.sonicstate.com/amped/2010/01/27/lee-ritenour-amp/

Nou, en dan speel ik er soms ook op.... 't Wordt nog wel wat met Bugera ;)

Gr. C.

Edit: Lukather speelt mee op de cd van Ritenouer en daarom stonden er dus Bugera's in de studio:

http://www.thataudioguy.net/index.php?option=com_content&view=article&id=2410:lee-ritenour-and-george-benson-record-with-bugera!&catid=71:press-releases-behringer&Itemid=101

Maar dus ook George Benson....

crapton
2 april 2010, 21:40
Hmmm bestaan er ook al 2 april grappen?

guitarkid
2 april 2010, 21:45
Hmmm bestaan er ook al 2 april grappen?

:seriousf: :seriousf: :seriousf: !!!

Gr. C.

PS: de mijne doet het nog steeds !!!!
En hoewel het niet de "Holy Grail" is vind ik het toch wel grappig om de reakties van gitaristen te zien die bij mij in de studio komen en er even op spelen.
Als ze 'm zien en niet kennen zijn ze onder de indruk van de looks en even later ook van het geluid. En als ik dan zeg wat hij kost... Humor!
Als ze 'm wel kennen, maar er nog nooit op gespeeld hebben zeggen ze: "Wat moet dat ding nou in de studio?" Om daarna toch toe te geven dat het een mooi ding is, maar ook wel me de vraag: "Hoe lang houdt hij het vol?"
Ach, al die gitaristen wauwelen elkaar gewoon een beetje na. ;)
Over 40 jaar zoekt iedere gitarist naar zo'n vintage Bugera en dan heb ik er nog één die ik dan voor een absurd bedrag verkoop. 't Zal dan wel de enige zijn die het nog doet.... :seriousf:

crapton
5 april 2010, 16:39
Hallo allen.

Ik las vandaag dat Steve Lukather bij de opnamen van een nieuwe cd ook Bugera in de studio had staan, naast Bogner, Marshall, Vox etc.

...

Maar dus ook George Benson....

Er zat toch een grond van waarheid in... zie en vooral luister hier (http://thetoneking.com/wp/heroes-uli-behringer-jams-with-lee-ritenour/). Niet mijn smaakt maar klinkt niet slecht...

Overigens klinkt die V22 ook errug goed zeg... en voor dat geld. Kan je bijna niet laten staan... Studiotone of een V22???

guitarkid
5 april 2010, 17:17
Er zat toch een grond van waarheid in... zie en vooral luister hier (http://thetoneking.com/wp/heroes-uli-behringer-jams-with-lee-ritenour/). Niet mijn smaakt maar klinkt niet slecht...

Overigens klinkt die V22 ook errug goed zeg... en voor dat geld. Kan je bijna niet laten staan... Studiotone of een V22???

Potdorie Eroosch !!

Je geloofde me echt niet......!!!!! :mad: Een grond van waarheid...???
De hele waarheid!!!!:ok:
En ik zei toch al dat die V22 ERRUG goed klinkt !! Dus heb ik 'm niet laten staan. Gewoon gekocht voor de heb.
Heb je er al één geprobeerd?

Ik ken de Studiotone niet dus die vergelijking kan ik niet maken. Ik ben echter nooit een echte Koch-fan geweest.
Hij heeft natuurlijk wel drie kanalen, wat meer afstelmogelijkheden en o.a. een powersoak, cab-simulatie etc. Kost bovendien drie keer zoveel als
de Bugera.

Gr. C.

Madcow
5 april 2010, 19:40
mensen blijf van bugera af!

Het is echt troep. Ja het klinkt geweldig maar het valt van ellende uit elkaar. Er zijn zat mensen waarbij de bugera binnen 2 weken kapot ging including me.

Wees verstandig en spaar effe een euro of 300 door en ga voor een leuk 2dehands dingetje.

Mocht je echt zo eigenwijs zijn, koop hem bij een gitaarshop bij je in de buurt. Want je zal hem terug mogen sturen!

guitarkid
5 april 2010, 21:50
mensen blijf van bugera af!

Het is echt troep. Ja het klinkt geweldig maar het valt van ellende uit elkaar. Er zijn zat mensen waarbij de bugera binnen 2 weken kapot ging including me.

Wees verstandig en spaar effe een euro of 300 door en ga voor een leuk 2dehands dingetje.

Mocht je echt zo eigenwijs zijn, koop hem bij een gitaarshop bij je in de buurt. Want je zal hem terug mogen sturen!

Niet té negatief, Madcow. Beetje last van BSE...? ;)
Ik heb ook al heel wat van die Valvestates terug zien gaan......
Nou ja, time will tell.

Gr. C.

caliban
5 april 2010, 22:12
Die Uli is volgens mij schatrijk

crapton
5 april 2010, 23:00
Die Uli is volgens mij schatrijk

Ja, heeft ie denk ik hard voor gewerkt... speelt nog aardig piano ook, wist je dat?

Overigens verkoopt Behringer heel wat meer als die paar gitaarversterkertjes van Bugera. Ik denk dat ze nu proberen (binnen grenzen) kwalitatief wat beter te worden en hun uiterst moderne Chinese productievoordeel uit te buiten. En vergeet niet - schaalvoordeel - verkoop eens 1000 amps en vergelijk met 10 of 100? Als ik Marshall of Peavey was zou ik me toch zorgen gaan maken.

Heb ergens anders foto's gepost van binnenkant Peavey 5150 en een Bugera 6262 en dat scheelt nou echt niet dramatisch veel...

Gelukkig zijn gitaristen conservatief, houden zo! Blijf ik een beetje exclusief met mijn Bugera...

guitarkid
6 april 2010, 00:23
Overigens verkoopt Behringer heel wat meer als die paar gitaarversterkertjes van Bugera. Ik denk dat ze nu proberen (binnen grenzen) kwalitatief wat beter te worden en hun uiterst moderne Chinese productievoordeel uit te buiten. En vergeet niet - schaalvoordeel - verkoop eens 1000 amps en vergelijk met 10 of 100? Als ik Marshall of Peavey was zou ik me toch zorgen gaan maken.


Misschien wat OT, maar begin 90-er jaren deed ik (live) radiotechniek voor de NCRV aan de Heuvellaan in Hilversum.
Daar kwam 's middags een vertegenwoordiger na de uitzending met twee Behringer Composers (comp/limiters) die toen net nieuw waren en zo'n 900 gulden (!) kostten. Dat was niet veel t.o.v. de Drawmer's en DBX-en die ik gebruikte en ik heb de Behringers toen op zijn verzoek getest. Ze waren echt goed en dus zeer betaalbaar. We hebben er twee voor de studio daar aangeschaft en ik zelf nog twee voor mijn eigen studio. Latere versies (zowel de Composer als de Autocom) werden echter echt minder, maar ook veel goedkoper en daarom heeft Behringer eigenlijk de slag om de professionele studio's verloren, maar die om de home-studio's natuurlijk glansrijk gewonnen met tal van betaalbare c/l's, gates, exciters en natuurlijk die 24/24/8 inline tafel.... Die eerste Composers hebben hun werk echt jaren probleemloos en goed gedaan. Behringer kreeg toen echter (terecht) toch te veel de reputatie van low-budget merk, maar wel met een hoop bruikbare spullen.
En inderdaad Caliban, met Uli Behringer hoeven we op het financiële vlak geen medelijden te hebben en ik vind het leuk om te zien dat het toch wel een echte muzikant is. Hij zorgt er wel voor dat een enorme groep mensen apparatuur kan gebruiken die prijs/kwalitatief erg interessant is. En ja, hij laat zich (als de Japanners in de 60's en 70's) inspireren door andere merken. M.n. Mackie is een voorbeeld voor hem, als het om mengtafels gaat...
Maar hij heeft toch ook wel wat eigen ideeën in de markt gezet.
Ik vind de Behringer stompboxes en de Behringer gitaar-amps niet bepaald boeiend, maar met de Bugera-amps heeft hij toch wel weer toegeslagen...

Gr. C.

Madcow
6 april 2010, 11:45
Niet té negatief, Madcow. Beetje last van BSE...? ;)
Ik heb ook al heel wat van die Valvestates terug zien gaan......
Nou ja, time will tell.

Gr. C.

Heb je zelf dan een bugera?

guitarkid
6 april 2010, 12:09
Heb je zelf dan een bugera?

Hallo Madcow.

Misschien het topic even doorlezen...?
Of de post net boven jouw eerste post?

Gr. C.

Haaspaas
6 april 2010, 12:38
mensen blijf van bugera af!

Het is echt troep. Ja het klinkt geweldig maar het valt van ellende uit elkaar. Er zijn zat mensen waarbij de bugera binnen 2 weken kapot ging including me.

Wees verstandig en spaar effe een euro of 300 door en ga voor een leuk 2dehands dingetje.

Mocht je echt zo eigenwijs zijn, koop hem bij een gitaarshop bij je in de buurt. Want je zal hem terug mogen sturen!

Ik krijg juist het idee dat er zat mensen zijn die juist een degelijke bugera hebben (including me tot nu toe).

caliban
6 april 2010, 19:49
Geeft hij (den Uli) ondertussen al toe dat Behringer zelf Bugera producet?

guitarkid
6 april 2010, 20:07
Geeft hij (den Uli) ondertussen al toe dat Behringer zelf Bugera producet?

Maar dat is toch nooit een geheim geweest? Sommige Behringer-amps worden al heel lang met Bugera speakers geleverd.

Gr. C.

caliban
6 april 2010, 22:24
Dat klopt, maar er werd altijd gezegd dat Behringer Bugera enkel invoert. Zo als je zou kunnen zeggen dat ze Bugera speakers ook enkel invoeren en in Behringer versterkers steken...

guitarkid
6 april 2010, 22:43
Dat klopt, maar er werd altijd gezegd dat Behringer Bugera enkel invoert. Zo als je zou kunnen zeggen dat ze Bugera speakers ook enkel invoeren en in Behringer versterkers steken...

Ok. Ik wist vanaf dat Bugera als versterker-merk op de markt kwam wel dat het een Behringer-product was. Er zou alleen een andere naam gebruikt worden omdat hij (Ulli Behringer) toch wel graag weer een stuk van de professionele markt wilde heroveren met deze versterkers, die ook duidelijk van een andere kwaliteit zijn dan de Behringer-amps. Hoewel niet iedereen daarvan overtuigd is als het om betrouwbaarheid gaat.... ;)

Gr. C.

caliban
6 april 2010, 22:45
Ok. Ik wist vanaf dat Bugera als versterker-merk op de markt kwam wel dat het een Behringer-product was. Er zou alleen een andere naam gebruikt worden omdat hij (Ulli Behringer) toch wel graag weer een stuk van de professionele markt wilde heroveren met deze versterkers, die ook duidelijk van een andere kwaliteit zijn dan de Behringer-amps. Hoewel niet iedereen daarvan overtuigd is als het om betrouwbaarheid gaat.... ;)

Gr. C.

Ik denk dat jouw beschrijving zeer correct is.

guitarkid
7 april 2010, 00:06
Ik denk dat jouw beschrijving zeer correct is.

Dank je....! :crazyhappy:

Gr. C.

snaarplukker
18 april 2010, 11:45
Ik zit er wel aan te denken om zo'n Bugera 6262 212 aan te schaffen. Ik heb nu 2 jaar vol tevredenheid van mijn Behringer V-tone GMX212 genoten. Wat dat betreft heb ik wel vertrouwen in de prijs/kwaliteitverhouding. Met genoten bedoel ik niet dat ie nu stuk is, maar dat ik hem al zolang heb en nog niks aan mankeerd.;)

snaarplukker
22 april 2010, 13:08
...Mijn 6262 combo is in 4 weken 2x kapot geweest, denkelijk beide keren probleem met de powertubes. Eerste na 2 weken retour gestuurd, 2e was na 1 week ook kapot, maar zelf gemaakt door 2 buizen te trekken. Heb m nu definitief teruggestuurd......Weet jij je serienummer nog?
Ik had een splinternieuwe besteld en kreeg hem gisteren in een versleten doos waar al meer dan drie verzendstickers op heeft gezeten. Ik heb inmiddels een mailtje naar Music Store gestuurd om een fabrieksnieuwe te sturen.

Rutger Molenberghs
22 april 2010, 17:45
Ik begon me de laatste tijd meer en meer aan m'n (ondertussen ex-) Engl Thunder te storen. In de band op hoog volume miste ik iets. Bovendien vond ik hem nogal krasserig met lage gain settings. Daarom de Engl verkocht en op zoek gegaan naar iets anders.
De Bugera V55HD leek mij ideaal. Lage prijs (staat binnenkort permanent in de repetitieruimte), vintage gevoiced en met 55 watt normaal gezien bruikbaar in bandsituaties.

Voor ik mijn ervaringen hier neerschrijf, toch nog even een kleine kanttekening. Het gaat hier natuurlijk om een amp uit de überbudget klasse, dus ik verwacht niet dezelfde afwerking/kwaliteit/degelijkheid als bij mijn Marshall JVM. Je krijgt waarvoor je betaald. Mensen die naar Bugera kijken met dezelfde verwachtingen als high end Bogners en Mesa's, komen sowieso bedrogen uit.

Begin deze week op de bestelknop geduwd bij Musicstore. Vandaag is de head dan eindelijk aangekomen. Na het uitpakken, viel het mij op dat het tolex op een nogal vreemde manier is aangebracht. Het lijkt wel of het op de hoeken geplastificeerd is. De rest van de afwerking ziet er mij behoorlijk tot goed uit. Wel is de versterker ontzettend licht. Er lijkt mij dan ook geen echt hout gebruikt te zijn, maar eerder een soort 'geperst karton'. Voor de head hoeft dit geen probleem te zijn. Het is minder stevig dan berkenmultiplex, maar het zal niets uitmaken voor het geluid. Als de combo uit hetzelfde materiaal opgetrokken is, dan maakt het natuurlijk wel uit.

Na een eerste inspectie de versterker aangesloten op mijn K&E 2x12 V30. (Zit daar nu een footswitchdoosje vastgeniet in de head? :???: Jawel! Wie is op dat idee gekomen...) Stroomkabel erin en nog een laatste kabel richting mijn Fender MIA strat. Alles aangezet en... geen geluid. Misschien toch maar de mastervolume op iets meer dan nul zetten. :soinnocent:
Na een half uurtje gespeeld te hebben met EQ en gain, had ik er toch wel een zeer bruikbaar jaren '60/'70 geluidje uit. Vintage sound all the way! Ik moet zeggen dat deze versterker helemaal niet verkeerd klinkt. Ja, er zijn versterkers die beter klinken, maar je moet geen appelen met peren vergelijken. Deze versterker klinkt gewoon prima, zeker voor het geld.
Voor de metalgenres is hij absoluut niet bruikbaar (tenzij misschien met pedalen, maar daar heb ik geen ervaring mee). Pop en classic rock gaan de V55HD wel af. Zelfs het typische 'british invansion' geluid is te benaderen met deze 6L6 bak.

Qua betrouwbaarheid zal hij zich nog moeten bewijzen. Ik heb zelf niet al te beste ervaringen met Behringer versterkers. Maar ik geef ze nog een kans. Hun eerste Bugera modellen hadden hun gebreken, maar ik hoop dat ze uit hun fouten geleerd hebben (al geeft die 3 jaar garantie van Musicstore me toch wat meer zekerheid en heeft de lage prijs toch ook bijgedragen tot de aankoop, eerlijk is eerlijk). De tijd zal uitwijzen hoe goed of slecht de Bugera's zijn.

Momenteel ben ik nog zeer tevreden. Straks mijn SG met humbuckers maar eens aansluiten om te zien hoe die het doen op deze versterker. En nu maar hopen dat hij niet ontploft. ;)

Edit: Juist gemerkt dat de versterker een enorm luide knal door de luidsprekers stuurt als er iets in de effects loop zit bij het uitschakelen. Ook al staat de master volledig dicht. Lijkt me niet normaal.

crapton
22 april 2010, 20:37
Weet jij je serienummer nog?
Ik had een splinternieuwe besteld en kreeg hem gisteren in een versleten doos waar al meer dan drie verzendstickers op heeft gezeten. Ik heb inmiddels een mailtje naar Music Store gestuurd om een fabrieksnieuwe te sturen.

Heb ik zo niet meer bij de hand. De mijne staat volgens mij bij de terugzendingen met korting. Overigens kan dat zelfs beter zijn dan de originele want ze hebben er een nieuw setje buizen in moeten steken, ik verwacht betere.

Ik vond de 6262 combo qua geluid erg lekker, niet zo vol als een 4x12 maar toch heel prima. En die power, ndj dat ding wilde echt vooruit. De lead channel was heel gaaf.

snaarplukker
22 april 2010, 23:53
Heb ik zo niet meer bij de hand. De mijne staat volgens mij bij de terugzendingen met korting. Overigens kan dat zelfs beter zijn dan de originele want ze hebben er een nieuw setje buizen in moeten steken, ik verwacht betere.

Ik vond de 6262 combo qua geluid erg lekker, niet zo vol als een 4x12 maar toch heel prima. En die power, ndj dat ding wilde echt vooruit. De lead channel was heel gaaf.
Voor zover ik kon zien zaten er Bugera buizen in. En hij klonk echt niet slecht, maar ik heb liever een splinternieuwe als ik voor een nieuwe betaal. Je weet nooit wat voor onzichtbare inwendige schade dat ding oploopt na 4 keer verzenden. Nu maar weer een weekje op mijn Behringer waar de input en de knopjes nog steeds niet van kapot zijn.;)

Ukeloeder
4 mei 2010, 19:03
Heeft er iemand nog iets zinnigs te melden over die 1960 top? Is 150W niet gewoon absoluut overkill? En hoe eenvoudig is zo'n mastervolume-mod te realiseren?

Rutger Molenberghs
5 mei 2010, 16:48
Edit: Juist gemerkt dat de versterker een enorm luide knal door de luidsprekers stuurt als er iets in de effects loop zit bij het uitschakelen. Ook al staat de master volledig dicht. Lijkt me niet normaal.

De nieuwe V55HD is binnen en ik ben blij te melden dat deze geen vervelende knallen laat horen. Wel moet je bij deze head er rekening mee houden dat de stand by pas na ongeveer 30 sec. à 1 min. de versterker effectief op stand by zet. Anders krijg je alsnog een scheterig geluid door je luidsprekers. Blijkbaar hebben meer eigenaars van de V-serie daar last van. Hier op het forum zijn er een aantal mensen met V22's en V55's. Hebben die daar ook last van? Lees: Is dit bij alle Bugera V22/V55's zo?

guitarkid
5 mei 2010, 17:03
De nieuwe V55HD is binnen en ik ben blij te melden dat deze geen vervelende knallen laat horen. Wel moet je bij deze head er rekening mee houden dat de stand by pas na ongeveer 30 sec. à 1 min. de versterker effectief op stand by zet. Anders krijg je alsnog een scheterig geluid door je luidsprekers. Blijkbaar hebben meer eigenaars van de V-serie daar last van. Hier op het forum zijn er een aantal mensen met V22's en V55's. Hebben die daar ook last van? Lees: Is dit bij alle Bugera V22/V55's zo?

Ik heb wel gemerkt dat de versterker inderdaad nog lang "door gaat" als je 'm op stand-by zet. Geen 30 sec. overigens, maar wel zo'n 10. Het stoort me overigens niet en de Peavey VK head die ik heb doet dat ook wel, hooguit nog iets minder lang.
Ik ben in ieder geval content met de V-22, hoewel ik gisteravond in de studio ineens merkte dat ik wat gain kwijt was. Jack uit de input en weer er in en het probleem was weg. De kabel is 100%, dus wat dat nou was..??
Toeval dan maar.

Gr. C.

wytz
5 mei 2010, 17:03
De nieuwe V55HD is binnen en ik ben blij te melden dat deze geen vervelende knallen laat horen. Wel moet je bij deze head er rekening mee houden dat de stand by pas na ongeveer 30 sec. à 1 min. de versterker effectief op stand by zet. Anders krijg je alsnog een scheterig geluid door je luidsprekers. Blijkbaar hebben meer eigenaars van de V-serie daar last van. Hier op het forum zijn er een aantal mensen met V22's en V55's. Hebben die daar ook last van? Lees: Is dit bij alle Bugera V22/V55's zo?

Ik heb geen idee of dit bij alle bugera's is, maar ik heb een oa een koch twintone en een marshall jcm. Deze doen dat allebei ook. Ik heb het nooit als een probleem ervaren!

Wietse

Rutger Molenberghs
5 mei 2010, 17:08
Dan zijn er blijkbaar nog versterkers die dergelijk gedrag vertonen. Mijn vroegere Engl Thunder en mijn Marshall JVM hebben dit overigens niet. Het stoort ook niet, trouwens.

crapton
5 mei 2010, 19:53
Is toch gewoon de stroom/spanning die nog in de voedings elco's zit?

Bugera 6262 had het ook, Fame CS60C minder. Kan je ook zien, de elco's in de Bugera waren GROOT.

william251082
7 mei 2010, 17:56
Bugera 1960 + lovepedal eternity en bb preamp in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=7oJP_QmZzZs
http://www.youtube.com/watch?v=9SFzg8GvDR8&feature=related

jappejongen
8 mei 2010, 23:36
Hoe leuk hij ook klinkt, waarschijnlijk is hij kapot na 2 maand.
'k zou em nie kopen, Behringer = rommel.

minoin
8 mei 2010, 23:42
Hoe leuk hij ook klinkt, waarschijnlijk is hij kapot na 2 maand.
'k zou em nie kopen, Behringer = rommel.

Nuttige post man.... Top

Madcow
9 mei 2010, 00:19
Ik ervaar het precies zo.

Er zijn gewoon Behringer producten die kwalitatief uitermate teleurstellend zijn. Ik heb het helaas mogen mee maken en nu zal ik echt voor altijd wijken voor behringer producten.

snaarplukker
9 mei 2010, 00:37
Hoe leuk hij ook klinkt, waarschijnlijk is hij kapot na 2 maand.
'k zou em nie kopen, Behringer = rommel.
Dan zal ik er geluk mee hebben. Na 2 jaar nog steeds hardstikke goed.;)

Haaspaas
9 mei 2010, 01:24
Hoe leuk hij ook klinkt, waarschijnlijk is hij kapot na 2 maand.
'k zou em nie kopen, Behringer = rommel.

Ja, en marshall's zijn geweldig omdat er marshall op staat *kuch* mg series *kuch*

Merk/prijs is niet een maatstaaf voor kwaliteit.

(Btw, mijn "behringer" 6262 heeft na meer dan twee maanden nog steeds geen problemen vertoond in tegenstelling tot een marshall haze die ik heb gehad die op de eerste dag al een kapot ledje had. Niet dat zo'n ledje veel uitmaakt maar dat is voor mij wel een teken van slechte quality control.)

Rutger Molenberghs
9 mei 2010, 10:50
Ik heb ook pech gehad met mijn eerste Bugera, zoals je een aantal pagina's terug kan lezen. Maar mijn huidige doet het momenteel nog altijd goed. Moest hij 'na twee maanden' alsnog stuk zijn, dan is er nog altijd de drie jaar garantie van Musicstore.

Trouwens, kwaliteitscontrole is iets dat tegenwoordig bij veel merken te wensen overlaat. Het laatste half jaar heb ik een Gibson SG vast gehad die lakfouten en scheve potmeters had, en ook over een Mesa Mark V gespeeld die problemen had bij het wisselen van kanaal (ploppen, knallen en het niet willen schakelen naar een ander kanaal). En dat zijn dan producten van 'betere merken'.

guitarkid
9 mei 2010, 10:55
Hoe leuk hij ook klinkt, waarschijnlijk is hij kapot na 2 maand.
'k zou em nie kopen, Behringer = rommel.

Graag even een beetje onderbouwd verhaal, liefst uit eigen ervaring...!
Ik heb eens even wat onderzoek gedaan i.v.m. een test die ik schrijf, maar ik kwam van de 100 willekeurige posts over Bugera in talloze fora (binnen- en buitenland) precies 3 echt negatieve ervaringen tegen en het grootste deel is ronduit enthousiast.
Toen hetzelfde gedaan met een aantal andere, gerenommeerde merken en wat denk je: vergelijkbaar, maar vaak negatiever!
Deels begrijpelijk, omdat de verwachtingen bij een gerenommeerder merk hoger zijn en er dan niet verwacht wordt dat er iets mee aan de hand is.
Niets is minder waar! Bij die merken is er ook uitval of zijn er minimaal dingen die sowieso niet horen bij een nieuwe versterker...
Ik heb geen enkel belang bij het promoten van welke Bugera (of überhaupt welk merk dan ook), maar ik erger me wel aan het rücksichtlos napraten van elkaar.


Er zijn gewoon Behringer producten die kwalitatief uitermate teleurstellend zijn. Ik heb het helaas mogen mee maken en nu zal ik echt voor altijd wijken voor behringer producten.

En er zijn altijd mensen die begrijpelijkerwijs wel erg voorzichtig worden n.a.v. een slechte ervaring met Bugera. Maar die spreken dan ook uit eigen ervaring!! Daar kan ik me van alles bij voorstellen!

Gr. C. (die vandaag blijkbaar in een "Germanisme-stemming is.... ;))

william251082
28 juni 2010, 17:53
Bugera 1960
http://www.youtube.com/watch?v=dR130dFFHkE
http://www.youtube.com/watch?v=9SFzg8GvDR8&feature=related

caliban
3 juli 2010, 12:31
Voor die prijs toch echt wel cool spul!

pasqual
3 juli 2010, 13:38
de V22 wordt toch erg goed bevonden in een test in de "gitaar-plus" van vorige editie en dat is toch geen blad dat belang heeft bij Behringer, dacht ik zo. ik ga 'm dus echt wel eens uit proberen.

groeten Pasqual.

caliban
3 juli 2010, 14:00
Heb ik ook getest, vond ik geweldig klinken, vooral het cleankanaal :)

Ibanez666
3 juli 2010, 14:01
Merk/prijs is niet een maatstaaf voor kwaliteit.



Tot op zekere hoogte echt wel hoor

caliban
3 juli 2010, 14:08
Tot op zekere hoogte echt wel hoor

Beetje afhankelijk van product tot product. Zie de Marshall MA-series, klinken echt helemaal ruk!

guitarguru
3 juli 2010, 14:43
Heb zelf sinds kort de V22. Ik moet zeggen, voor 299 euro krijg je een redelijk goed klinkende combo. Misschien dat ik de speaker ga vervangen, maar voor thuis en ook redelijk luide repetities voldoet ie aardig goed. Mijn Vox AC30 is dan wel voller en dieper van klank, maar voor dat geld zeker niet verkeerd die V22!!
Ziet er ook zeer netjes en gelikt uit, ook van binnen okay, dus verwacht echt niet dat ie mij op korte of middellange termijn in de steek gaat laten.

remmiedepemmie
10 augustus 2010, 15:24
Ongeveer een jaar geleden besloot Thomann Bugera uit de handel te nemen, naar eigen zeggen vanwege het gebrek aan kwaliteit. Er kwamen teveel versterkers terug i.v.m. problemen.

Nu verkoopt Thomann Bugera weer, tegen aanmerkelijk lagere bedragen. Zou Thomann door Bugera overtuigd zijn dat de kwaliteit aanmerkelijk is toegenomen, of is het uit de handel nemen van Bugera door Thomann een pressiemiddel geweest om de inkoopprijs te drukken? Of zou er een andere reden kunnen zijn?

Een Bugera 333 voor 289 euro met drie jaar garantie, het is aanlokkelijk...

Gearjunkie
10 augustus 2010, 15:35
Je moet je verwachting ook aanpassen aan de vraagprijs. Ik zie zo'n kleine Bugera V5 wel zitten. 149 euro en je hebt een leuk ampje in de huiskamer staan!

Dat het geen topproduct voor op het podium zal zijn... tja daar heb je ook niet voor betaald dan.

caliban
11 augustus 2010, 19:41
Ongeveer een jaar geleden besloot Thomann Bugera uit de handel te nemen, naar eigen zeggen vanwege het gebrek aan kwaliteit. Er kwamen teveel versterkers terug i.v.m. problemen.

Nu verkoopt Thomann Bugera weer, tegen aanmerkelijk lagere bedragen. Zou Thomann door Bugera overtuigd zijn dat de kwaliteit aanmerkelijk is toegenomen, of is het uit de handel nemen van Bugera door Thomann een pressiemiddel geweest om de inkoopprijs te drukken? Of zou er een andere reden kunnen zijn?

Een Bugera 333 voor 289 euro met drie jaar garantie, het is aanlokkelijk...

Waarschijnlijk om beide redenen!

guitarguru
11 augustus 2010, 22:29
Mijn Bugera V22 1x12 combo doet het in ieder geval nog prima. En gaat steeds beter klinken nu de speaker ingespeeld raakt. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Neem hem komende vrijdag weer es mee om over te repeteren..

remmiedepemmie
12 augustus 2010, 15:35
Je moet je verwachting ook aanpassen aan de vraagprijs. Ik zie zo'n kleine Bugera V5 wel zitten. 149 euro en je hebt een leuk ampje in de huiskamer staan!

Dat het geen topproduct voor op het podium zal zijn... tja daar heb je ook niet voor betaald dan.

Het is interessant als instapbuizenbak voor de beginner. Natuurlijk heb ik liever een Mesa Boogie RoadKing of een Hook Captain, maar daar betaal je 10 keer zoveel voor.


Waarschijnlijk om beide redenen!

Maar zou de hernieuwde verkoop door Thomann betekenen dat Bugera de kwaliteit heeft verbeterd?


Mijn Bugera V22 1x12 combo doet het in ieder geval nog prima. En gaat steeds beter klinken nu de speaker ingespeeld raakt. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Neem hem komende vrijdag weer es mee om over te repeteren..

Fijn om ook positieve berichten te horen!

Steven Otto
12 augustus 2010, 15:52
Ik zou de gok nu ook wel durven wagen...
Met name de Bugera 6262; 465 euro nieuw.

Jellyfish00
24 augustus 2010, 15:57
Ligt het aan mij of is er ineens een gigantische price drop bij een aantal bugera amps bij Musicstore?

Bijvoorbeeld de 333 voor maar E 289.-
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Bugera-333-120-Watt-Roehren-Topteil/art-GIT0010982-000

Of de 6260 voor E 277,-
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Bugera-6260-120-Watt-Roehren-Topteil/art-GIT0010517-000

Belachelijke prijzen voor 120 watt buizentops!

Nielsje
24 augustus 2010, 16:08
Hm... ik ben niet zo'n fan van die gekloonde versterkers met prutonderdelen..
...maar voor dat soort bedragen begint het mij zelfs te kriebelen. Ik zoek nog een leuke backup versterker, en dan is die 55W top wel geinig.
Of die V22 combo..

caliban
24 augustus 2010, 16:56
Hm... ik ben niet zo'n fan van die gekloonde versterkers met prutonderdelen..
...maar voor dat soort bedragen begint het mij zelfs te kriebelen. Ik zoek nog een leuke backup versterker, en dan is die 55W top wel geinig.
Of die V22 combo..

Oké maar dit zijn echt wel belachelijke prijzen...

Steven Otto
24 augustus 2010, 17:02
een Peavey 5150/6505 kopie voor 277 euro.... :dontgeti:

Ook al zou de bugera 2x zo snel kapot gaan dan een Peavey, dan is hij alsnog de helft van de prijs.

guitarguru
24 augustus 2010, 17:02
De V22 voor 244 euro..... Daar val je je geen buil aan hoor! Kun je gewoon lekker mee repeteren met een band zeg, thuis ook redelijk okay. Lekkere galm ook wel aan boord.
Alleen laatst had ik hem mee te repeteren, had ik geen cleane headroom genoeg, en hij klonk wat dunnetjes..... Had ik hem op triode-stand staan.....jeez! Op pentode gaat ie gewoon clean blijven hoor in de band. Ga hem nu proberen in een stereo setup, met een transistor 80 watt combo voor de fx.

RoelSmoel
24 augustus 2010, 17:32
Dat viel me vorige week al op bij Musicstore, die 6260 was goedkoop, maar niet getest verder.

Verder kwam hij erg goedkoop en nep op mij over qua uiterlijk, maar dat is dan persoonlijk.

caliban
24 augustus 2010, 19:44
De v22 vond ik super klinken, vooral clean. Kan zijn dat ik die wel eens aanschaf.
De synth speler in mijn band heeft eigenlijk een gitaar amp nodig, zou ook iets voor hem zijn..

Jellyfish00
24 augustus 2010, 22:57
Ik heb nu toch maar een Bugera 333 besteld, voor de gigantische prijs van €289,-. M'n Harley Benton cab is ook besteld, ben benieuwd!

caliban
24 augustus 2010, 23:00
Ik heb nu toch maar een Bugera 333 besteld, voor de gigantische prijs van €289,-. M'n Harley Benton cab is ook besteld, ben benieuwd!

Zeker laten weten hoe die meevalt.. Kan bijna niet slecht uitkomen :)

jules
25 augustus 2010, 09:20
ik ben ook heel benieuwd, ik speel in 2 bandjes een blues rock en een iets stevigere band, zou ik uit die 333 ook een beetje vintage scheurtje alla free alright now kunnen krijgen??

caliban
25 augustus 2010, 13:42
ik ben ook heel benieuwd, ik speel in 2 bandjes een blues rock en een iets stevigere band, zou ik uit die 333 ook een beetje vintage scheurtje alla free alright now kunnen krijgen??

333 is denk ik op de XXX gebaseerd, en als ik me goed herinner, is het crunch kanaal van de XXX redelijk fel highgain. Niet dat het daarom onmogelijk is...

jules
25 augustus 2010, 14:32
ja en ik zal voornamelijk het cleane kanaal het meeste gebruiken omdat ik ook nog mijn m13 ervoor heb hangen he

weet iemand hoe de clean van deze amp is?

caliban
25 augustus 2010, 14:33
ja en ik zal voornamelijk het cleane kanaal het meeste gebruiken omdat ik ook nog mijn m13 ervoor heb hangen he

weet iemand hoe de clean van deze amp is?

Clean van een XXX is normaal gezien goed, niet zoals een 5150

jules
25 augustus 2010, 14:50
mischien toch maar die v55 top dan, maar ja zo'n 333 is volgens mij wel een stuk veelzijdiger,

guitarguru
25 augustus 2010, 16:46
ik ben ook heel benieuwd, ik speel in 2 bandjes een blues rock en een iets stevigere band, zou ik uit die 333 ook een beetje vintage scheurtje alla free alright now kunnen krijgen??

Dan moet je deze hebben!! Een gekloonde Marshall Plexi achtige, voor het onvervalschte jaren 70 rockgeluid.

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Bugera-1960-Head-/art-GIT0015447-000

jules
25 augustus 2010, 16:55
ja die had ik ook gezien, maar die is wel iets minder veelzijdig he, van de andere kant met een m13 voor veelzijdig genoeg 8)

guitarguru
25 augustus 2010, 16:58
ja die had ik ook gezien, maar die is wel iets minder veelzijdig he, van de andere kant met een m13 voor veelzijdig genoeg 8)

Als ie maar een beetje in de buurt komt van een vette Plexi heb je een geweldige punchy basis voor je M13. Krijg er bijna GAS van man.... ;)

jules
25 augustus 2010, 17:06
mischien toch wel waar dom die 100 euries meer uit te geven dan he, wel een beetj eveel vermogen maar ach 8)

caliban
25 augustus 2010, 19:57
mischien toch maar die v55 top dan, maar ja zo'n 333 is volgens mij wel een stuk veelzijdiger,

De v55 heeft denk ik niet al te veel gain.

jules
25 augustus 2010, 21:06
klopt klopt, maar ook dat kan weer met de m13 opgelost worden, ik zal moeten gaan spelen ben ik bang

caliban
25 augustus 2010, 21:25
Kan je met zo een m13 niet beter met een lampenpoweramp en cab werken? Of heb je dan geen clean

jules
25 augustus 2010, 21:27
je bedoelt een plexi style amp met gewoon 1 kanaal?

caliban
25 augustus 2010, 21:32
je bedoelt een plexi style amp met gewoon 1 kanaal?

Nee gewoon een poweramp, dus een head zonder preamp eigenlijk.
Zoiets dus, alleen dacht ik dat Bugera ook dergelijke had, maar dat waren blijkbaar bas amps.
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Marshall-EL-34-50/50-2x50-Watt-Vollroehrenendstufe-3-HE/art-GIT0000342-000

jules
25 augustus 2010, 21:50
nee volgens mij niet de m13 is namelijk een stompbox modeler en geen amp modeler.

hij simuleert stopboxes en die zet je ook gewoon voor een normale versterker

caliban
26 augustus 2010, 15:03
nee volgens mij niet de m13 is namelijk een stompbox modeler en geen amp modeler.

hij simuleert stopboxes en die zet je ook gewoon voor een normale versterker

Klopt, ben niet goed op de hoogte van fx spul

Jellyfish00
27 augustus 2010, 14:22
De 333 is binnen! De constructie lijkt opzich redelijk stevig, alleen er zit wat speling op de pots, en het ziet er een beetje plastic uit. Ik kan hem nog niet testen helaas, want mijn Harley Benton cab is nog onderweg.

Alvast even een snel foto-tje:
http://a.imageshack.us/img834/3207/foto0225m.jpg

Mr. Dynamite
27 augustus 2010, 14:34
Pfff als je die prijzen ziet bij musicstore dan begint het toch te kriebelen om gewoon op de bestel knop te drukken :dontgeti:

Heb de 333XL wel eens getest en kwam wel een bruut geluidje uit, zeker voor 300 euro :chicken:
Maar eigenlijk hoef ik helemaal geen nieuwe amp :seriousf:

jules
27 augustus 2010, 15:13
heee jelly fish cool, dan heb ik meteen een klein vraagje voor je, hoe klinkt het crunch channel met de gain bijna op nul?? nog steeds heel erg gain of maar een klain beetje, ik zoek namelijk een beetje dat alright now van the free soundje?? en ben ook erg geintresseerd in de 333

bij voorbaat dank voor het proberen 8))

Jellyfish00
27 augustus 2010, 16:02
heee jelly fish cool, dan heb ik meteen een klein vraagje voor je, hoe klinkt het crunch channel met de gain bijna op nul?? nog steeds heel erg gain of maar een klain beetje, ik zoek namelijk een beetje dat alright now van the free soundje?? en ben ook erg geintresseerd in de 333

bij voorbaat dank voor het proberen 8))

Zoals ik in mijn eerdere post al zei kan ik hem nog niet testen omdat ik geen cab heb, maar zo gauw hij binnen is ga ik voor je aan de slag!

JeanPaul du Vinnie
27 augustus 2010, 16:11
De 333 is binnen! De constructie lijkt opzich redelijk stevig, alleen er zit wat speling op de pots, en het ziet er een beetje plastic uit. Ik kan hem nog niet testen helaas, want mijn Harley Benton cab is nog onderweg.

Alvast even een snel foto-tje:
http://a.imageshack.us/img834/3207/foto0225m.jpg
Mooi! En eindelijk eens een echte foto van die Bugera's in plaats van al die paint-plaatjes.

jules
27 augustus 2010, 16:49
thanks man, er zit natuurlijk een clean kanaal op en dus kan ik met mijn m13 een mooi vintage randje creeren, maar ik vraag me af of dat ook met het crunch kanaal gaat, anders omet ik mischien beter kijken naar bijvoorbeeld die 6260

forceps
27 augustus 2010, 18:01
De 333 is binnen! De constructie lijkt opzich redelijk stevig, alleen er zit wat speling op de pots, en het ziet er een beetje plastic uit. Ik kan hem nog niet testen helaas, want mijn Harley Benton cab is nog onderweg.

Alvast even een snel foto-tje:
http://a.imageshack.us/img834/3207/foto0225m.jpg

Congrats! En een HB cab bij Thomann besteld? Daar zit ik zelf ook aan te denken... hehehe...

Oh, en het is de 333, niet de 333XL (staat een beetje wazig omschreven op de site van MusikStore).

caliban
27 augustus 2010, 21:02
Proficiat hè! Rond de feestdagen ga ik mezelf misschien ook eens laten gaan met die order-knop

jules
27 augustus 2010, 23:57
ja hou op man erg he ik heb zo een gas voor een bugera, hahah het zou na 28 jaar gitaar spelen mijn eerste buizrnamp worden, erg he

caliban
28 augustus 2010, 16:31
ja hou op man erg he ik heb zo een gas voor een bugera, hahah het zou na 28 jaar gitaar spelen mijn eerste buizrnamp worden, erg he

Reden te meer om je toch te laten gaan :-)

jules
29 augustus 2010, 00:25
gaat gebeuren echt wel

jules
30 augustus 2010, 00:18
zie op de site van musik store ook die amps van fame staan, ook een marshal plexi kloon, weet iemand hier meer over? verglijkbaar met bugera, beter of slechter??

guitarkid
30 augustus 2010, 10:38
zie op de site van musik store ook die amps van fame staan, ook een marshal plexi kloon, weet iemand hier meer over? verglijkbaar met bugera, beter of slechter??

Even zoeken, staat genoeg op dit forum! Schijnen niet zo gek te zijn...

Gr. C.

jules
30 augustus 2010, 10:43
vind maar bar weinig hoor, niet veel over betrouwbaarheid en zo

caliban
30 augustus 2010, 11:40
Post even wat linkjes van de specifieke amps.

jules
30 augustus 2010, 11:55
ach ja, kan ik wel doen het ging om deze amp

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Buizen-tops/Fame-CS120H-Head-/art-GIT0010473-000

maar ik wil toch wel onder de 300 euries blijven (babykamer is duur he)

dus het zal kiezen zijn tussen

de bugera 333
de bugera 6220
de bugera v55

ik ga ze gebruiken met een line6 m13 dus vooral het clean kanaal moet lekker zijn, volgen mij heeft 333 dat wel goed in orde. Ik ben van menig dat als een versterker een goed clean geluid heeft, dat een perfecte basis is voor pedalen.

maar de veelzijdigheid van de 333 spreekt mij enorm aan, als ik het crunch kanaal ook een beetje licht kan laten oversturen met de gain iets meer dan nul, en dat geluid ook nog eens kan boosten met de footswitch, dan zou dat perfect zijn. Ook vind ik het erg cool dat je de tubes kunt scwitchen voor el34 misschien laat ik die er wel meteen in zetten (dat kan ook bij musik store in keulen geloof ik)

mrweird
30 augustus 2010, 11:58
ach ja, kan ik wel doen het ging om deze amp

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Buizen-tops/Fame-CS120H-Head-/art-GIT0010473-000



Ik gok dat deze amp een beetje vergelijkbaar is met een London City bulldog, komt namelijk uit dezelfde smarvo fabriek. Ja een marshall kloon dus.

jules
30 augustus 2010, 12:10
yep een plexi net als de bugera 1960, ook leuk maar allemaal net weer 100 of 140 euro duurder he. en 150 watt zonder mastervolume is wel iets aan de vele kant he, zelfs als je twee tubes er uit haalt is 60 watt zonder mastervolume veel niet?

caliban
30 augustus 2010, 19:54
Is dacht ik op een marshall tsl gebaseerd.

universe777
31 augustus 2010, 08:17
Yep heeft niets met een plexi te maken.

jules
31 augustus 2010, 10:44
ik ga zaterdag testen bij music store, hopenlijk valt het een beetje mee met de drukte, ik ga de 333 zeker testen, maar ook de 1960 van bugera, ook wil ik er een 2 x 12 kast bij

nou hebben ze die kasten van fame (volgens mij hetzelfde als de harley benton) met of 2 x die celestion vintage 30 speakers er in die is 120 watt, of dezelfde kast maar dan met andere speakers er in en die is dan wel wat meer watts en die is dan 50 euro goedkkoper.

kijk hier staan ze http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gitarren/Boxen-2x12-/cat-GITARRE-GITEAB212

mocht ik gaan voor de 1960 (die me wel erg cool lijkt) dan heb ik dus een versterker van 150 op een 120 watt kast, gaat dit wel goed (niet dat ik die 150 watt amp ooit kan opendraaien hoor 8) )

welke kast zouden jullie kiezen? en waarom, mijn ideale set zou dan zijn

mijn line6 m13 (die heb ik al)

bugera 1960
en die 2x12 kast met de celestion vintage speakers

maar zijn de extra centen die kast waard?

caliban
31 augustus 2010, 12:32
Ik zou zeker voor v30's gaan. Is naar mijn mening zijn geld wel waard (hoewel ik de speakers in de andere amp niet ken).

tommus42
31 augustus 2010, 13:00
Ik denk niet dat je de vintage30's snel stuk maakt. Ben wel nieuwsgierig naar die andere speakers, beetje verdacht dat ze niet worden vermeld.

jules
31 augustus 2010, 13:44
ja dat had ik dus ook

Mr. Dynamite
31 augustus 2010, 14:11
Tja licht er een beetje aan wat je wilt he, v30's klinken sowieso goed.
Die andere speakers zullen geheid minder klinken maar dat betaal je er dan ook voor. Plus dat je v30's altijd wel weer kunt verkopen, dus 2ehands waarde licht veel hoger.

jules
31 augustus 2010, 14:27
tja en voor die 60 euro verschil, bedoel je geeft (voor mij dan) een hoop geld uit aan een amp en dan zou je bezuinigen op de speakers, maar goe dik ga ze wel alletwee testen als het kan wil ik gewoon die twee cabs en die twee amps daar testen, maar goed of daar de mogenlijkheid voor is ?

caliban
31 augustus 2010, 21:13
tja en voor die 60 euro verschil, bedoel je geeft (voor mij dan) een hoop geld uit aan een amp en dan zou je bezuinigen op de speakers, maar goe dik ga ze wel alletwee testen als het kan wil ik gewoon die twee cabs en die twee amps daar testen, maar goed of daar de mogenlijkheid voor is ?

Hangt ervan af wat er uit staat gestald, maar in principe moet het wel mogelijk zijn.

jules
31 augustus 2010, 22:36
ja ik wil eigenlijk die 6260 testen, die is wat minder hot als die 333 en die heeft echt buizensound ten top zeker met die 5 voorversterker buisjes.

De 333 heeft een mooi clean met veel headroom dat klinkt als snoepgoed voor mijn m13. De crunch is wat heter maar zeker bruikbaar voor het zztop en acdc achtige gedoe, en het lead kanaal heb ik niet echt nodig maar kan altijd handig zijn. Wat veel leuker is is dat je ieder kanaal ook nog eens kunt boosten.

Die 1960 kan eigenlijk niks 8), maar hij klinkt zoals een oude plexi tja dan zou hij in combi met de m13 wel eens echt een sjieke sound kunnen produceren, voor welk van de drie zouden jullie gaan?? en waarom??

grayfink
31 augustus 2010, 22:58
333, want drie kanalen.
De 333xl is iets duurder, daar zitten el34's in ipv 6l6. Maakt dat nou veel verschil?

jules
31 augustus 2010, 23:56
tja die kunnen ook in de gewone 333 maar zo,n xl knop is volgens mij vooral een noise gate

caliban
1 september 2010, 07:44
ja ik wil eigenlijk die 6260 testen, die is wat minder hot als die 333 en die heeft echt buizensound ten top zeker met die 5 voorversterker buisjes.

De 333 heeft een mooi clean met veel headroom dat klinkt als snoepgoed voor mijn m13. De crunch is wat heter maar zeker bruikbaar voor het zztop en acdc achtige gedoe, en het lead kanaal heb ik niet echt nodig maar kan altijd handig zijn. Wat veel leuker is is dat je ieder kanaal ook nog eens kunt boosten.

Die 1960 kan eigenlijk niks 8), maar hij klinkt zoals een oude plexi tja dan zou hij in combi met de m13 wel eens echt een sjieke sound kunnen produceren, voor welk van de drie zouden jullie gaan?? en waarom??

5 voorversterker buisjes wil niet per se zoveel zeggen hoor. Ik zou gewoon testen, en kiezen wat je graag wil, de 333 en 6260 hebben beide waarschijnlijk een goeie scheur, alleen clean verschilt in principe redelijk.
Die XL was dacht ik zoals een JSX..

Jellyfish00
1 september 2010, 11:03
Pff, mijn HB cab zou vandaag binnen moeten komen, zie ik op het nieuws dat de FNV 40 ton zand heeft gestort voor de ingang van het UPS gebouw. Lekker is dat...

signsofzodiac
1 september 2010, 11:17
Ik vermoed dat je cab niet via de voordeur van het hoofdkantoor naar binnen hoeft dus het zal wel meevallen ;)

Jellyfish00
1 september 2010, 11:25
Het gaat wel degelijk om de toegangspoort, maar er blijkt nu gelukkig wel dat de busjes er omheen kunnen rijden. Ik citeer AT5:


FNV Bondgenoten heeft woensdagochtend 40 ton zand gestort bij de toegangspoort van pakketbezorger UPS in Amsterdam. Volgens vakbondsbestuurder Jan de Jong is de toegang hierdoor geblokkeerd. Ter plaatse bleek echter dat de busjes van UPS gewoon om het zand heen konden rijden.

jules
1 september 2010, 11:26
dus je hebt je bugera nog helemaal niet gehoord???

Jellyfish00
1 september 2010, 11:40
Dat klopt.

jules
1 september 2010, 11:41
ai ai dat hield ik niet vol hoor, al moest ik hem aansluiten op een ander speakertje 8)

Jellyfish00
1 september 2010, 11:48
Hehe ik heb hier een oefenversterker staan met een 8 inch speaker, een 120-watt buizenamp daar op aansluiten wordt hem denk ik fataal. :seriousf:

jules
1 september 2010, 11:57
ooo mar als je hem niet vol opengooit kan dat wel, ik ga zaterdag eens proberen

caliban
1 september 2010, 12:13
Hehe ik heb hier een oefenversterker staan met een 8 inch speaker, een 120-watt buizenamp daar op aansluiten wordt hem denk ik fataal. :seriousf:

Zou vet klinken :D!

Jellyfish00
1 september 2010, 15:48
Nou hij is eindelijk binnen, zit nu op school maar vanavond komen er foto's en een eerste indruk!

jules
1 september 2010, 15:54
coool en vegeet mijn vintage randje niet he :) zal wel het crunc kanaal met de gaain op 0,5 zijn of zo,

thanks alvast he

caliban
1 september 2010, 19:01
Nou hij is eindelijk binnen, zit nu op school maar vanavond komen er foto's en een eerste indruk!

School is ondertussen toch gedaan hè?...

:soinnocent:

:D

Jellyfish00
1 september 2010, 19:30
School is ondertussen toch gedaan hè?...

:soinnocent:

:D

Ik moet er ook op kunnen spelen he :D

Eerst alvast even een fotootje (excuses voor de wazigheid)

http://a.imageshack.us/img823/7721/foto0229m.jpg


De algehele indruk is zeer goed. Ik had al gezegd dat de pots niet zo stevig overkomen, en ze zwabberen een beetje als je er aan draait. Voor de rest is de bouwkwaliteit voor zo ver ik het kan zien goed. Maar nu waar het echt om draait, de sound:

Clean: Erg mooi, heel helder en duidelijk, je hoort precies wat je speelt. Het enige nadeel is wel dat er ook geen spatje oversturing te bekennen is. Op een dirty clean moet je niet rekenen. Toch, zeker met een beetje reverb erbij heel lekker.

Crunch: Prima kanaal, alhoewel ze het beter Lead 1 hadden kunnen noemen. Met de gain op 2 kom je al in metal-territorium. Op dit kanaal reageert de versterker nog vrij goed op spelen met je volumepot of coil-split. Met de gain op 1,5 is er wel een lekker scheurtje uit te krijgen dat met een draai aan je volumepot vrij clean wordt. Wat wel opvalt is dat de algemene voicing van de amp vrij mid-loos is, ik heb de mid nu helemaal openstaan, anders heb ik niet genoeg. (kan ook aan mijn smaak liggen).

Lead: Op dit kanaal kan je bootladingen gain vinden, het is in feite het crunch kanaal maar dan met meer gain. Voor rhytm-gitaristen is het denk ik al te veel, het is vooral echt een lead-kanaal (vandaar de naam).

Verdere functies zijn nog de reverb, die erg goed klinkt, en een effects-loop die als boost kan werken, wat ook prima gaat. Aan de damping-switch op de achterkant ben ik nog niet toe gekomen.

Al met al een prima versterker, maar ik zou niet durven beweren dat het het beste van het beste is, dat is het niet. Wat ik wel zou durven beweren is dat je voor 290 euro niet veel beters kan vinden! En nu maar hopen dat 'ie heel blijft ;)

Aan jules: Ik heb het vintage randje al geprobeerd, en met de gain op weinig komt er wel een bruikbare low-gain sound uit, maar ik denk niet dat het is wat jij zoekt. De term vintage past daar totaal niet bij, je blijft goed horen dat het een high-gain versterker is. Ik denk dat als je een echte vintage crunch wil dat je dan inderdaad naar iets als een marshall of een kopie daarvan moet kijken.

jules
1 september 2010, 21:18
hee thanks voor het nemen van de moeite, leuke review, ik ga het zeker meenemen

caliban
1 september 2010, 21:39
Interessant :) plezier ermee!!

Arvoitus
1 september 2010, 21:58
Damn, ik zit ook heel erg te twijfelen om een 6260 of een 333 te nemen.

jules
1 september 2010, 22:15
ja die 6220 is volgens mij iets meer vintage en rock georienteerd

caliban
1 september 2010, 22:17
ja die 6220 is volgens mij iets meer vintage en rock georienteerd

Zou ik niet zeker van zijn. 5150's zijn heel erg zware gain-amps.

mohawk
1 september 2010, 22:51
Hoe klinkt deze amp op slaapkamer volume dan?
Ik ben nog altijd op zoek naar een 'metal' amp die op laag volume goed klinkt.

Ik heb nu een cube 30, maar dat is het toch net niet.
Ik neig ook naar de HT-5 van Blackstar.

Groeten!

jules
1 september 2010, 23:09
Zou ik niet zeker van zijn. 5150's zijn heel erg zware gain-amps.

yep dat klopt maar je kunt de master clean laag zetten en dan met de clean volume rechst langzaam een randje aan je clean toevoegen toch?

caliban
2 september 2010, 00:17
yep dat klopt maar je kunt de master clean laag zetten en dan met de clean volume rechst langzaam een randje aan je clean toevoegen toch?
Ja moet mogelijk zijn, maar op zich zou dat ook moeten lukken met de XXX hoor... Gain echt helemaal open.

En een metal amp op laag volume lijkt me in de richting van ENGL te zijn.

jules
2 september 2010, 08:13
tja die 333 schijn het niet te kunnen en het crunch channel is meteen te hot, bij de 6260 is dat minder daar schijn je echt ook bij het begin geleidelijk te kunnen beginnen ,naar heeeeeel veel, ik ga zaterdag uitproberen, ga zeker ook de 1960 en misschien ook wel de 1990 uitproberen alhoewel ik niet zo goed weet wat ik van die 1990 moet denken hoor, ik wil ook de hughes en kettner statesman dual el34 uitproberen, maar met 50 watt denk ik dat ik daarmee te weinig headroom ga hebben.

caliban
3 september 2010, 12:02
50 watt is normaal wel voldoende vind ik. En die JCM 900 kopie zou ik niet te veel van verwachten.

iWishmaster
3 september 2010, 12:49
Zou ik niet zeker van zijn. 5150's zijn heel erg zware gain-amps.

Op de 5150 zit in van de vetste rock-crunches die ik ooit gehoord heb! Het lead-kanaal is inderdaad high-gain, maar niet zo kil en lomp als een Engl bijvoorbeeld. Meer een extreem hotrodded moderne marshall sound. Zeker geen vintage geluid, maar ook absoluut niet alleen maar zware moderne high gain dus.

jules
3 september 2010, 14:05
goed om te weten, voor mijn vintsge geluid heb ik ook mijn pedaal he, maar het is wel fijn als mijn gain een beetje goed er in te brengen is, wat ik leuk vind is dat je bij de 6220 langzaam gain in kunt brengen.

Il_Falco
3 september 2010, 22:51
... de hughes en kettner statesman dual el34 uitproberen, maar met 50 watt denk ik dat ik daarmee te weinig headroom ga hebben.

Hughes and kettner heeft een standalone clean channel. Ik heb hem getest en hij had genoeg headroom voor mij. Ik zou het een kans geven.

jules
4 september 2010, 00:44
ga ik zeker doen hoor, jullie horen het morgenavond

Mr. Dynamite
4 september 2010, 11:06
Ooh met 50 watt heb je als het goed is zat headroom hoor ;)
Dan moet je de level/gain van het clean channel niet cranken maar het moet makkelijk kunnen.

guitarguru
4 september 2010, 12:12
Ga mijn Bugera V22 toch maar weer verkopen. Ik mis druk en spreiding van een gesloten kast met meerdere speakers. Ben toch niet zo'n combo-man kennelijk. Qua sound en feel haalt hij het bij lange na niet bij mijn Vox AC30CCH. Gisteren weer op de Vox gerepeteerd, man wat een wereld van verschil zeg! De Bugera mist complexiteit in zijn sound en ook wel warmte. Wel een erg leuke amp voor een beginnende gitarist of voor thuis. Exit V22...:ok:

stikel
4 september 2010, 12:34
Had het eerlijk gezegd wel verwacht ;). Er moeten meer dollars tegen aan :D. Maar je gaat er ooit tegen aan lopen. Succes.

gr Jan

guitarguru
4 september 2010, 12:38
Had het eerlijk gezegd wel verwacht ;). Er moeten meer dollars tegen aan :D. Maar je gaat er ooit tegen aan lopen. Succes.

gr Jan

T'is echt geen slechte amp hoor. Maar ik hou toch ook meer van de Vox sound. Ik zit nu toch echt te gassen op zo'n Nighttrain topje :soinnocent: $$$$

Jasper.
4 september 2010, 13:24
50 watt is normaal wel voldoende vind ik. En die JCM 900 kopie zou ik niet te veel van verwachten.

Hoezo niet? De JCM900 is ook een erg goede amp hoor.

caliban
4 september 2010, 15:25
Ga mijn Bugera V22 toch maar weer verkopen. Ik mis druk en spreiding van een gesloten kast met meerdere speakers. Ben toch niet zo'n combo-man kennelijk. Qua sound en feel haalt hij het bij lange na niet bij mijn Vox AC30CCH. Gisteren weer op de Vox gerepeteerd, man wat een wereld van verschil zeg! De Bugera mist complexiteit in zijn sound en ook wel warmte. Wel een erg leuke amp voor een beginnende gitarist of voor thuis. Exit V22...:ok:
Ik heb misschien wel interesse :)

Hoezo niet? De JCM900 is ook een erg goede amp hoor.
Je kan er prima sounds uit krijgen, zeker, maar ik zou eerder een andere kopen als het toch sowieso een kopie is, en ze qua prijzen vergelijkbaar zijn. Neem het verschil tussen een occasie plexi en occasie 900, groot verschil, dus zou ik een nieuwe plexi-kopie meer waard vinden dan een nieuwe JCM900 kopie...

Jasper.
4 september 2010, 15:58
Ja, de 2ehands prijzen van een JCM900 zijn laag. Je kunt haast net zogoed een 2ehands marshall kopen dan. Maar ik kreeg de indruk dat je ze slecht vond :p Ik heb hem vergeleken (De marshall dus) met een JCM800 en ik zou niet willen ruilen.

caliban
4 september 2010, 16:29
Ja, de 2ehands prijzen van een JCM900 zijn laag. Je kunt haast net zogoed een 2ehands marshall kopen dan. Maar ik kreeg de indruk dat je ze slecht vond :p Ik heb hem vergeleken (De marshall dus) met een JCM800 en ik zou niet willen ruilen.

Ik zou liever een JCM800 hebben, maar dan nog is dat niet echt mijn type amp.

jules
7 september 2010, 08:18
dat denk ik ook, Ik heb ze nu eens in levende lijve gezien en getest, degene die ik goed vond waren dus vooral de 6260 en de 333 ook de v55 heb ik heel eventjes mogen horen, die misschien voor mij nog wel het meest bruikbaar.

Van de nieuwe modellen heb ik de 1960 getest, en eerlijk gezegd vond ik er niet heel erg veel aan hoor. maar goed misschien zou je met zo'n amp echt eens een uurtje lekker moeten kunnen tweaken voordat ze echt jou geluid hebben. Bedoel tussen de 2 en 300 euro voor amp is nog altijd niet veel. als ik echt minder budget had gehad (bankrekening is nu ook leeg :( ) was het zeker de 6260 head geworden.

FruscianteFan
7 september 2010, 10:12
Ik heb laatst eens een 1960 geprobeerd. Het duurde even voor dat echt lekker klonk, maar met doorgelinkte kanalen klinkt het uiteindelijk wel erg goed. Ook nog een Marshall JCM2000 geprobeerd, maar niet écht een AB-test, heb bij de Bugera ook veel langer de tijd genomen om te tweaken. Ook doen ik daarna even de Bassman aanzette, heb ik niet lang de tijd genomen daarvoor. Wel merkte ik dat ik de Bassman ineens niet zo heel goed vond klinken, maar dat zal naast aan de tijd ook hebben gelegen aan hoe de speakers gericht zijn.

(de 1960 stond trouwens op een Behringer 4x12, de Marshall op een Marshall 4x12)

Ik ben ook erg benieuwd naar de V55, maar voorlopig ben ik aan het sparen voor de 1960. Ik vond hem lekker klinken, en ik kan heel goed een relatief goedkope versterker met veel vermogen gebruiken.

Overigens, ik heb ook nog een Blackstar HT-Drive (mijn belangrijkste pedaal) voor de Bugera en de Bassman gezet. Toen kwam er een schril-achtig geluid naar voren, maar ik vermoed dat dat aan de speakers lag.

jules
7 september 2010, 10:46
ja dat zou goed kunnen, wat ik vooral aan de 1960 minder vond was te weinig mid tone, wel sprankelend hoog maar minder mid en ik vond dus minder warmte, maar goed misschien had ik langer moeten tweaken, maar toen ik de h&K statesman hoorde was het verschil wel heel erg duidelijk hoor, dat geld wel een beetje voor alle bugera amps, maar goed het is ook een andere prijsklasse.

Er zal zeker nog wel eens een bugera komen horen, ze bieden gewoon heeeel erg veel bang for the buck.

FruscianteFan
7 september 2010, 11:09
Ik vond juist het fijne dat je met de 4-delige EQ en een extra baskanaal goed in kan stellen hoe je de sound wilt - en ik heb graag veel mids. Maar ik heb ook wel een goed half uurtje gespeeld met de knoppen...

jules
7 september 2010, 13:52
ja en smaken verschillen natuurlijk, ik vond van de bugera's de 6260 en de 333 beter. ieder het zijne toch? bedoel je gaat de versterkers met elkaar vergelijken he, stel ik had die 1960 bestelt thuis laten komen en er dan aan tweaken had ik hem misschien ook beter gevonden he.

FruscianteFan
7 september 2010, 18:49
nouja, ik heb ook geen andere Bugera's geprobeerd. Niet eens de 1990, die bovenop de 1960 stond.

jules
8 september 2010, 07:57
ja die heb ik niet getest, maar ik vind zelf de jcm 900 ook niet erg geweldig dus vandaar dat ik die niet heb getest

Rutger Molenberghs
31 mei 2011, 17:13
Ik heb ook pech gehad met mijn eerste Bugera, zoals je een aantal pagina's terug kan lezen. Maar mijn huidige doet het momenteel nog altijd goed. Moest hij 'na twee maanden' alsnog stuk zijn, dan is er nog altijd de drie jaar garantie van Musicstore.


Even mezelf citeren want na ongeveer een jaar is ook mijn 2de Bugera V55hd naar de eeuwige jachtvelden. Het volume valt na enkele minuten weg en hij begint te kraken. Deze gaat dus ook terug naar Musicstore. Op naar nummer 3... Ik begin het gevoel te krijgen dat Behringer nog steeds dezelfde kwaliteit levert als vroeger. :sssh:

langun
31 mei 2011, 17:53
Wie betaalt die transportkosten dan?

muziekschuur
31 mei 2011, 18:06
Zijn er al Bugera 1960's uitgeleverd met infinium? (een techniek om automatisch te biassen en de versterker te beschermen tegen buizen die ermee stoppen).

caliban
1 juni 2011, 01:03
Zijn er al Bugera 1960's uitgeleverd met infinium? (een techniek om automatisch te biassen en de versterker te beschermen tegen buizen die ermee stoppen).

Die zouden pas over een half jaar ofzo op de markt komen heb ik horen zeggen.

nico verduin
1 juni 2011, 07:40
Die zouden pas over een half jaar ofzo op de markt komen heb ik horen zeggen.Je ziet ze ook steeds meer komen met geautomatiseerde BIAS control. Er zijn al kant en klare modules voor 4 buizen. Regelen de BIAS, meten de kathode stroom en schakelen hem uit als de stroom te hoog wordt. Slaat de meting tijdens opstarten op in het geheugen van de chip zodat de techneut die later kan uitlezen (heb je gelijk weer speciale apparatuur nodig). Loopt al een tijdje in de HiFi wereld.

caliban
1 juni 2011, 12:36
Het kan trouwens wel zijn dat er al van die andere infiniums uit zijn (6262, trirec...), maar een vriend van me wil zo een 1960 kopen, hij heeft in een winkel nagevraagd, en het zou nog zeven(!) maanden gaan duren.

Rutger Molenberghs
2 juni 2011, 14:12
Wie betaalt die transportkosten dan?

Musicstore heeft hem laten ophalen, dus zij betalen de verzendkosten. Alhoewel zij waarschijnlijk niet per pakket hoeven te betalen...

Brum
2 juni 2011, 19:17
Je ziet ze ook steeds meer komen met geautomatiseerde BIAS control. Er zijn al kant en klare modules voor 4 buizen. Regelen de BIAS, meten de kathode stroom en schakelen hem uit als de stroom te hoog wordt. Slaat de meting tijdens opstarten op in het geheugen van de chip zodat de techneut die later kan uitlezen (heb je gelijk weer speciale apparatuur nodig). Loopt al een tijdje in de HiFi wereld.

Klinkt als het nieuwe apparaatje van Orange, bedoel je die misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=1LPyWUHVl2I&feature=player_embedded#at=14

nico verduin
2 juni 2011, 19:56
Klinkt als het nieuwe apparaatje van Orange, bedoel je die misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=1LPyWUHVl2I&feature=player_embedded#at=14Yep dat is hem. Redelijk recht toe recht aan systeem:
Meten van de stroom door de cathode via een 1 ohm weerstand. Mosfet erboven met een onstate van rond de 0.5 ohm oid. Een microcontroller (wat zo lekker ingegoten is) met de 4 stromen (lees spanningen). Stelt eventueel de bias bij dat de stroom gelijk blijft na een reset oid. En slaat de stroom op in het EEprom geheugen. Later kun je dan altijd weer het EEprom geheugen uitlezen en kijken wat de status van de buizen is. Als de stroom echt te hoog wordt, gaat de desbetreffende mosfet open en is de buis ontkoppelt.
Ik had wel begrepen dat de ze de meting en BIAS bijstelling doen bij de eerste keer van de standby er af gaat. Daarna kon ik het niet zo gauw vinden. Dus het zou kunnen dat ze niet constant de bias stroom monitoren en bijstellen (zou wel mooi zijn trouwens). Maar ik weet het niet zeker. Zou ik er echt voor moeten zitten.
Slim apparaatje die je versterker weer wat beter zal beschermen.
Invloed op geluid? Zou kunnen zowel in negatieve als positieve zin. Je hebt tenslotte extra electronica (de negative bias regeling) aan de Grid hangen. Op de kathode verwacht ik niet echt veel. Zeker als je nu al een 1 ohm weerstand eraan hebt hangen. Dan krijgen je zowieso als wat subtiele compressie.
Net nog even naar het aansluitschema gekeken. Lijkt erop dat ze geen Zero crossing toepassen bij het bepalen van het meetpunt van de bias stroom. Nu doe je dat als er geen signaal op staat anders gaat de meter als een jojo op en neer. Dat zou in mijn beleving betekenen dat ze alleen de bias meten direct na aanzetten en daarna alleen monitoren als de stroom boven een maximum komt.
Maar het blijft allemaal een beetje koffiedik kijken omdat je gewoon te weinig info hebt, En gelijk hebbebn ze

Brum
2 juni 2011, 20:12
Ik wilde er laatst al een nieuw topic over openen, was het eigenlijk al weer vergeten. Innovatief apparaatje lijkt me, misschien voor mij ook wel iets in de toekomst. Schijnt ook standaard in de nieuwe Orange Rockerverb 100's te zitten.

nico verduin
2 juni 2011, 20:21
Ik wilde er laatst al een nieuw topic over openen, was het eigenlijk al weer vergeten. Innovatief apparaatje lijkt me, misschien voor mij ook wel iets in de toekomst. Schijnt ook standaard in de nieuwe Orange Rockerverb 100's te zitten.innovatief zeker en met de komst van de goedkopere microcontrollers ook lekker compact. En voor de verkopers van de merkversterkers ook een leuke bescherming van hun inkomsten voor onderhoud. Je hebt kennelijk een speciale interface ('t is maar net aan wie ze die weer verkopen) nodig om die amp in de PC uit te lezen. Was niet standaard een USB dacht ik. Mogelijk dat ze een CAN interface gebruiken oid of serieel.
Maar een apart topic is ook niet zo'n gek idee trouwens.

guitarkid
12 september 2011, 11:35
Even een bumpje, want wat wil het geval:
ik heb vorig jaar (maart) een V22 gekocht. Zie:

Ok mensen.

Ik heb dus gisteren een V22 gekocht.Tot mijn eigen verbazing overigens....
Ik zocht nog een klein combo waar ik gemakkelijk zonder toeters en/of bellen kleinere optredens mee kan doen.
Vanmorgen naar de winkel gegaan en daar mijn verhaal op tafel gelegd; combo (met send/return zodat ik, indien nodig, toch mijn pedalboard kan aansluiten als in mijn "grote set"), niet te zwaar en te hard, liefst buizen en betaalbaar (lees: tot ong. 500 euro). Ik speel er voornamelijk blues/classic rock mee. Ik had het plan om een Vox AC30 VR te proberen, maar die hadden ze niet. De verkoper stelde voor om de Bugera Vintage 22 te proberen en mijn eerste reactie was: oh nee...!! Toch aangesloten en verdorie, met een Fender Roadworn rosewood klonk het clean wel erg lekker en open. En toen ook het tweede kanaal wel verrassend goed klonk en reageerde op de gitaar (m.n. op de dynamiek en de potmeter) werd het een serieuze optie. Ook de Marshall Haze en de Vox AC 15 geprobeerd, maar die zijn twee keer zo duur en klinken m.i. echt minder goed.
Ik weet niet hoe ze het doen bij Bugera. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die zeggen dat er bezuinigd is op de onderdelen en dat ze niet betrouwbaar zijn. Ik kan en durf dat niet tegen te spreken, maar ik durf wel te stellen dat voor dit geld de V22 een erg goed klinkende (en ogende..!) amp is.
Ik heb ook de V55 nog getest, maar die heeft andere eindtrapbuizen (6L6 i.t.t. de V22 met EL84) en klink m.i. echt minder/anders....
Ik ben benieuwd hoe ik er over een tijdje over denk....

Ik ben er vandaag eens flink mee aan de slag gegaan en alleen maar enthousiaster geworden. Met zowel mijn Les Paul als mijn Strats klinkt hij erg goed. Je moet 'm gewoon leren kennen, net als elke amp, maar hij heeft erg veel mogelijkheden en met de eq kun je veel doen.
Vandaag ook de Bugera-speaker even vervangen door een V30, maar dat vind ik geen verbetering. De Bugera doet zijn werk tot nu toe naar mijn volle tevredenheid.

Gr. C

Uiteindelijk kreeg ik een Peavey Delta Blues, die me steeds beter bevalt en toen kon ik de V22 verkopen (aan een bijna-dorpsgenoot, die er ook al één had en die mij de DB had verkocht.....) Na wat (buizen)storing (niets ernstig, nieuwe buis en klaar) met de DB voelde ik toch wel de behoefte aan een back-up versterker en ik kocht een Peavey Classic 30, die ik echter toch veel minder vond dan de DB (en ook dan de V22). Dat was achteraf waarschijnlijk exemplarisch. De Classic 30 dus verkocht en opnieuw een beetje gaan rondkijken naar een back-up voor een niet al te hoog bedrag. Van alles geprobeerd, zowel buizen als modelling en je voelt 'm al: voor iets meer dan 200 euro (ex BTW) heb ik toch maar weer een V22 gekocht.... ;)
Die klinkt gewoon goed en is een perfecte back-up voor mijn DB in noodgevallen.

Rooker
12 september 2011, 13:12
Lijkt me een erg mooi ding. Ziet er ook sjiek uit. Ik deel de slechte ervaringen met Behringer ook nooit zo. Heb er verschillende pedaaltjes ooit van gehad en heb er nogsteeds een ampje van en nooit iets kapot of storingen gehad.

Succes ermee

FruscianteFan
19 september 2011, 20:52
http://www.youtube.com/watch?v=vArsKvz_2o8&feature=related

Is dat een V22 of een V55?

Weet niet of die überhaupt wel te horen is... Kaspers tone is niet anders dan normaal. En meestal speelt hij toch wel op behoorlijk prijzig spul (bassmans, AC30s, Matchless, laatste keer dat ik Kashmir zag stonden er een paar boutique amps), dus het zou me verbazen.

pasqual
19 september 2011, 22:20
Moeilijk te zien welke het is. Maar ik denk niet dat hij er daadwerkelijk op speelt want er brandt geen lampje en die Bugera's hebben een nogal fel blauw lampje naast de schakelaars.

guitarkid
20 september 2011, 08:28
Moeilijk te zien welke het is. Maar ik denk niet dat hij er daadwerkelijk op speelt want er brandt geen lampje en die Bugera's hebben een nogal fel blauw lampje naast de schakelaars.

Dat denk ik ook. Het een V55, want de V22 is alleen als combo, toch?
Goede band, overigens. De cd The good life is een klassieker voor mij. Ik heb ze indertijd live gezien in Vera in Groningen. erg goed!

pasqual
20 september 2011, 12:42
Dat denk ik ook. Het een V55, want de V22 is alleen als combo, toch?
Goede band, overigens. De cd The good life is een klassieker voor mij. Ik heb ze indertijd live gezien in Vera in Groningen. erg goed!

Volgens mij klopt het dat de V22 alleen als combo te koop is. Maar of ik op het filmpje een head zie of een combo ben ik nog niet uit;)

FruscianteFan
20 september 2011, 12:50
Het is duidelijk een combo waar een flightcase voor geparkeerd is...

guitarkid
20 september 2011, 13:19
Het is duidelijk een combo waar een flightcase voor geparkeerd is...

Klopt. Ik dacht dat het de head was! Sorry Pasqual! :makeup:

FruscianteFan
20 september 2011, 13:22
Maar goed, doet er helemaal niet toe als hij niet aanstaat.

guitarkid
20 september 2011, 14:43
Maar goed, doet er helemaal niet toe als hij niet aanstaat.

:) .............

Gerth
20 september 2011, 14:48
Een klein Bugeraatje met buis kan ook handig zijn... (zou dat nu iets met mijn onderschrift te maken hebben?...) :sssh:

caliban
20 september 2011, 22:43
Een klein Bugeraatje met buis kan ook handig zijn... (zou dat nu iets met mijn onderschrift te maken hebben?...) :sssh:

Beetje overdreven spammerige post...

Jamman
30 september 2011, 22:57
Hmmz, zit nu ernstig te denken aan een bugera v55hd + cab. of een v22. Alleen nergens te testen hier in het noorden van het land :( Zoek een nieuwe amp voor rond de 350 euro, voornamelijk voor rock/blues e.d. Eigenlijk een beetje allround.. Zou de v55hd met een 1x12 een beetje geschikt zijn op slaapkamervolume?

geert1976
30 september 2011, 23:02
Hmmz, zit nu ernstig te denken aan een bugera v55hd + cab. of een v22. Alleen nergens te testen hier in het noorden van het land :( Zoek een nieuwe amp voor rond de 350 euro, voornamelijk voor rock/blues e.d. Eigenlijk een beetje allround.. Zou de v55hd met een 1x12 een beetje geschikt zijn op slaapkamervolume?

een 55 watt buizenbak icm een 1x12?, wat denk je zelf?

Nee:makeup:

Voor slaapkamervolume is 55 watt veel te veel, op standje 1, heb je de buren, binnen 1 minuut op de stoep staan

Jamman
30 september 2011, 23:04
55W op een 1x12 leek me inderdaad ook niet ideaal, en 55w in de huiskamer idd ook niet :( De v22 misschien toch meer geschikt, maar daarmee zal ik wel niet kunnen giggen?

geert1976
30 september 2011, 23:08
55W op een 1x12 leek me inderdaad ook niet ideaal, en 55w in de huiskamer idd ook niet :( De v22 misschien toch meer geschikt, maar daarmee zal ik wel niet kunnen giggen?

20 watt buizen kan wel, indien jouw drummer zich niet als Bokito gedraagt.
Wel raadzaam om een een losse cab er bij aan te gooien.

pasqual
30 september 2011, 23:09
Daar kom je natuurlijk pas achter als je er op speelt;) Maar volgens mij gaat dit ding toch wel behoorlijk hard hoor. Ik weet alleen niet wat er van de sound overblijft op hoog volume. Ik dacht dat de V22 een 70 watt speaker heeft, dus daar zal het zeker niet aan liggen.

Jamman
1 oktober 2011, 00:11
hmzz, bedankt voor de info!

Komt het toch weer op testen neer.. ;)

Gate
1 oktober 2011, 09:02
De V22 is een aanrader! En ik zou me geen zorgen maken over of hij hard genoeg kan. Ligt inderdaad een beetje aan je drummer maar externe cab erbij doet wonderen voor de spreiding.

guitarguru
1 oktober 2011, 11:28
Heb zelf een V22 gehad, en ging prima mee, qua volume, in bandverband. En voor thuis was het ook best te doen.

guitarkid
1 oktober 2011, 14:17
Hmmz, zit nu ernstig te denken aan een bugera v55hd + cab. of een v22. Alleen nergens te testen hier in het noorden van het land :( Zoek een nieuwe amp voor rond de 350 euro, voornamelijk voor rock/blues e.d. Eigenlijk een beetje allround.. Zou de v55hd met een 1x12 een beetje geschikt zijn op slaapkamervolume?

Geen winkel in de buurt? Je bent welkom in Zuidbroek! Ik heb 'm net (weer) binnen via MusicStore. Zou eerst 15 nov worden, maar ineens was hij er.
Ik heb er eerder één gehad, waar ik op zich tevreden mee was, maar de Peavey Delta Blues bevalt toch nog wat meer. Ik heb echter toch weer een V22 besteld als back-up. Lijkt me wel een serieuze optie voor je!
PM maar bij interesse!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?91417-Bugera-amps/page29
Post 282, Voor een review van de eerste V22 die ik kocht....

Jamman
2 oktober 2011, 15:51
Aah super bedankt voor de informatie, fijne review ook!
Ook bedankt voor het aanbod om hem te komen proberen, maar ik denk dat ik hem op de gok bestel.. Als het geen tweedehands blues jr. wordt tenminste..;)

guitarkid
2 oktober 2011, 16:03
Aah super bedankt voor de informatie, fijne review ook!
Ook bedankt voor het aanbod om hem te komen proberen, maar ik denk dat ik hem op de gok bestel.. Als het geen tweedehands blues jr. wordt tenminste..;)

Graag gedaan!

A-20V
19 juni 2012, 11:49
Hoi allemaal,

Ik heb weer een vraag na een hele zooi te hebben gelezen over bugera's.
Ik speel thrashmetal met een deathmetal sound, dus lage stemming (dropped D en C) en om het wel trash te houden heb ik een randje fuzz in mijn distortion zitten (ml-2) ik ben dus geen fan van een crunch geluid omdat de trash riffs dan niet goed uitkomen.
De crunch hebben we een 2de gitarist voor ;).

Nu vraag ik mij af waar ik voor moet gaan als ik dus een bugera koop.

De V22, V55 of de 333(xl)120 watt combo?(ben wel 100 watt nodig).
Ik kan er ook even niet veel meer dan rond de 400 eurie aan spenderen.

Mr. Dynamite
19 juni 2012, 12:03
Hoi allemaal,

Ik heb weer een vraag na een hele zooi te hebben gelezen over bugera's.
Ik speel thrashmetal met een deathmetal sound, dus lage stemming (dropped D en C) en om het wel trash te houden heb ik een randje fuzz in mijn distortion zitten (ml-2) ik ben dus geen fan van een crunch geluid omdat de trash riffs dan niet goed uitkomen.
De crunch hebben we een 2de gitarist voor ;).

Nu vraag ik mij af waar ik voor moet gaan als ik dus een bugera koop.

De V22, V55 of de 333(xl)120 watt combo?(ben wel 100 watt nodig).
Ik kan er ook even niet veel meer dan rond de 400 eurie aan spenderen.

Denk sowieso de laatste, die andere zijn wat meer vintage gevoiced dacht ik.

vincedepooh
19 juni 2012, 12:37
mod-edit: hiervoor hebben we PM en Gitaarmarkt.nl

marter544
19 juni 2012, 12:38
Ik zou als enige amp wanneer je er mee wil giggen geen bugera kopen, voor dat geld eerder een 2ehands peavey/randall en met een beetje mazzel zelfs een Engl.

A-20V
19 juni 2012, 15:54
Dan ben ik erg benieuwd waarom ik die bugera dan niet zou moeten nemen om te giggen?
En dan vooral waarom als "enige" amp? Ik heb zelf een marshall valvestate 100 die ik gebruik tijdens oefenen en gigs dus ik ben dan zeg maar niet volledig afhankelijk van die Bugera.
Ik ben info aan het zoeken over randall en engl.

Tankman
19 juni 2012, 16:52
Ik vind ze onbetrouwbaar. Ze gaan makkelijk en snel stuk. Heb ze al te vaak binnen zien komen voor reparaties. Het is en blijft Behringer. Voor het geld of een klein beetje extra is juist heel veel moois en beters te krijgen.

A-20V
19 juni 2012, 17:37
In dat geval lijkt me de Randall T2 wel interessant kost een tikje meer maar dan wacht ik liever wat langer totdat dat wel binnen het budget past dan dat ik eerst iets koop waarvan ik later spijt krijg.
Er is ook nog een andere versie van die Randall maar daar zitten teveel knoppen op waar ik aan kan draaien en dan komt het ook niet goed :) .
Engl bijv gaat me net even iets te ver maar die zijn ook zeker niet verkeerd.

Er werd ook Peavy genoemd maar die heeft onze andere gitarist en daar zit niet het geluid want ik mooi vind, net iets te crunchy ze zijn wel luid dat wel.

muziekschuur
19 juni 2012, 17:44
De valveking zou toch best eens iets kunnen zijn...

caliban
19 juni 2012, 18:26
In principe zouden er met de laatst gemaakte Bugera's echt geen problemen meer mogen zijn inzake betrouwbaarheid enz. Mijn v22 is een aantal maanden geleden stuk geweest maar daar was gewoon een lamp gaar, en die heeft een weerstand doorgebrandt. Volgens de tech kon dit met om het even welke amp gebeuren.
Valveking heb ik nooit op gespeeld, en is misschien 'betrouwbaar', maar hoor ik meestal sound gewijs geen goeie verhalen over.

Brewskie
19 juni 2012, 20:06
Ik vind ze onbetrouwbaar. Ze gaan makkelijk en snel stuk. Heb ze al te vaak binnen zien komen voor reparaties. Het is en blijft Behringer. Voor het geld of een klein beetje extra is juist heel veel moois en beters te krijgen.

Waar heb je ze voor reparatie binnen zien komen dan ? ...de winkel waar je werkt, worden ze niet verkocht.

almarvk
19 juni 2012, 20:24
Een Bugera is leuk spul, maar allemaal ripoffs van originele modellen van bijvoorbeeld Peavey. Bugera staat niet bekend om de betrouwbaarheid, maar vooral niet om de durability voor on the road. Als je er mee gaat sjouwen raad ik je wat anders aan. Bijvoorbeeld een Peavey of een Engl.

Zomaar wat aanraders:
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=158585
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=157232
http://link.marktplaats.nl/569339785
En Grayfink had geloof ik ook nog Peavey Valveking staan.

grayfink
19 juni 2012, 20:30
Wie? Ik?

Tankman
19 juni 2012, 21:11
Waar heb je ze voor reparatie binnen zien komen dan ? ...de winkel waar je werkt, worden ze niet verkocht.

Dat ze niet verkocht worden, betekent niet dat ze niet ter reparatie aangeboden worden. Het zijn vaak gevallen die via internet besteld zijn bij Musicstore of Thomann, maar he toch makkelijker vinden om naar ons te komen ipv alles terug te moeten sturen. De kwaliteit van de producten is ook de reden waarom ze niet verkocht wordn.

Brewskie
21 juni 2012, 00:01
Dat ze niet verkocht worden, betekent niet dat ze niet ter reparatie aangeboden worden. Het zijn vaak gevallen die via internet besteld zijn bij Musicstore of Thomann, maar he toch makkelijker vinden om naar ons te komen ipv alles terug te moeten sturen. De kwaliteit van de producten is ook de reden waarom ze niet verkocht wordn.

Ja, ok. En zij ze nog wel te repareren ? ...en doen jullie dat zelf achter in de shop ? ...btw bevalt je peavey head nog ?

jonghj
26 juni 2012, 15:57
Een beetje nuance is op zijn plek.

Ik heb 2 Bugera's, een v22 combo en een v55 head met 4x12 cab.
Beide heb ik nu een jaar of 2 en ik vervoer ze regelmatig voor gigs en repetities.
In een van mijn bands heeft de andere gistarist ook een Bugera v55.

Ik heb er 2 omdat ik gewoon geen andere versterker kon vinden die zo'n lekkere toon produceert en tegelijkertijd een goede dynamische respons heeft. Wat mij betreft komen ze met een goede strat echt heel dicht in de buurt van de blackface tonen.

De dingen zijn net zo betrouwbaar als elke andere buizenversterker die ik heb gehad.

Je moet wel je verstand gebruiken want als je wat langer van je buizen wilt genieten, moet je elke buizen versterker af laten koelen voor transport.

Toch hebben ze een vervelend narigheidje. Na een uurtje of 2 spelen, merkte ik dat de footswitch led begon te 'flikkeren' en het geluid /reverb er mee ophield. Dit lijkt op een enorme storing, maar het is echt supersimpel zelf op te lossen.

Bugera maakt gebruik van een spanningsregelaartje dat door een gebrek aan koeling na een poosje te heet kan worden.
Ik heb bij beide versterkers meteen dit spanningsregelaartje van een koelplaatje voorzien. problem solved.

Hierdoor de boel van binnen kunnen bekijken en dat ziet er gewoon netjes en clean uit. geen klodders soldeertin of chaotische bedrading.

Mijn mening: Voor het geld en een beetje handwerk heb je een werkelijk fantastisch vintage klinkend en betrouwbaar apparaat in huis.

caliban
26 juni 2012, 16:45
Als ik me niet vergis zijn de problemen met die spanningsregelaars ondertussen opgelost in de exemplaren van het laatste jaar (en langer)...

Tankman
26 juni 2012, 18:04
Ja, ok. En zij ze nog wel te repareren ? ...en doen jullie dat zelf achter in de shop ? ...btw bevalt je peavey head nog ?

Onderdelen zijn lastig te krijgen. Soms worden ze zelf achterin gerepareerd, soms worden ze doorgestuurd, afhankelijk van de klacht.

Mijn Peavey head? Welke van de 2? Ik heb een 6505+ combo die omgebouwd is die nog prima bevalt, maar waar ik over twijfel of ik hem houd, omdat ik iet meer in een metalband zit. Daarnaast heb ik nu een Classic 30 head waar ik echt helemaal weg van bem. Super versterker! Die is zeker een blijvertje en nog een reden waarom de 6505+ minder tot niet gebruikt wordt. De Classic is gewoon veels te lekker.

marter544
27 juni 2012, 18:10
De nieuwe V** series ed zijn naar het schijnt ook een stuk betrouwbaarder dan de 333XL, 6260 en 6262 die al ff mee draaien. Als ze daar de problemen ook van hebben opgelost zijn het wel hele interessante bakken.

jules
27 juni 2012, 21:25
ja idem ik heb ook een v22 en daar repeteer ik ook veel mee soms 2 keer per week bij twee verschillende bands, ik vind het echt een hele lekker kilinkende versterker.

Misery Signals
27 juni 2012, 22:52
Ik heb 't ooit al eens gezegd: als een Bugera slecht in elkaar zit, gooi dan de hele zooi van Peavey à la 5150 ook maar weg. Even Knex "je klikt 't, je maakt 't" als een Bugera.

MS

FruscianteFan
27 juni 2012, 22:54
Ik heb 't ooit al eens gezegd: als een Bugera slecht in elkaar zit, gooi dan de hele zooi van Peavey à la 5150 ook maar weg. Even Knex "je klikt 't, je maakt 't" als een Bugera.

MS
Om nog maar te zwijgen van mijn Blues Junior (mexico en niet de III). Daar mag Fender op staan, maar da's geen garantie dat-ie goed in elkaar zit.