Boss ES-8 met Fender Hot Rod Deville ML footswich probleem
Ik heb onlangs een Boss ES-8 en Fender Hot Rod Deville ML aangeschaft. Nu kan de Boss op diverse manieren versterkers schakelen van kanaal, reverb, boost etc als deze wordt aangestuurd met een jack (mono of stereo) kabel. De Deville heeft een tweede volumekanaal (Led oranje) en boost (Led rood) op het tweede kanaal. Als ik de Boss de Deville laat schakelen dan kan de Boss alleen schakelen naar het tweede kanaal met boost (Led Rood) ingeschakeld. Het lukt me niet om alleen het tweede volumekanaal (Led oranje) in te schakelen zonder de boost!?
Dit komt volgens mij omdat de footswitch van Boss een paar diodes er tussen heeft hangen die de Boss niet kan 'simuleren' (zie schema van de Fender Hot Rod footswich):
http://music-electronics-forum.com/a...psd89acef5.gif
Nu wil ik kijken of het mogelijk is een (channel switch) kabel te maken met de nodige diodes voor de jack pluggen te hebben gesoldeerd zodat ik zonder problemen naar het tweede volume kanaal (Led oranje) kan schakelen met de Boss. Dat ik het boost kanaal niet meer kan schakelen vind ik dan geen probleem. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een betere oplossing, een apart doorschakel kastje of iets dergelijks?
Nu gebruik ik de Fender footswitch maar het is natuurlijk handiger als de Boss ES-8 dit kan overnemen en dat ik deze handelingen kan programmeren per patch.
Boss ES-8 met Fender Hot Rod Deville ML footswich probleem
Is het niet een idee om dit met Midi op te lossen? Dus een apart kastje waar Midi signalen naar toe gaan en die de kanalen van je amp schakelt?
Er bestaan namelijk kastjes die de kanalen van je amp kunnen schakelen en die kastjes kunnen midi worden aangestuurd.
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk