Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Standaard Boss ES-8 met Fender Hot Rod Deville ML footswich probleem

Ik heb onlangs een Boss ES-8 en Fender Hot Rod Deville ML aangeschaft. Nu kan de Boss op diverse manieren versterkers schakelen van kanaal, reverb, boost etc als deze wordt aangestuurd met een jack (mono of stereo) kabel. De Deville heeft een tweede volumekanaal (Led oranje) en boost (Led rood) op het tweede kanaal. Als ik de Boss de Deville laat schakelen dan kan de Boss alleen schakelen naar het tweede kanaal met boost (Led Rood) ingeschakeld. Het lukt me niet om alleen het tweede volumekanaal (Led oranje) in te schakelen zonder de boost!?

Dit komt volgens mij omdat de footswitch van Boss een paar diodes er tussen heeft hangen die de Boss niet kan 'simuleren' (zie schema van de Fender Hot Rod footswich):

Nu wil ik kijken of het mogelijk is een (channel switch) kabel te maken met de nodige diodes voor de jack pluggen te hebben gesoldeerd zodat ik zonder problemen naar het tweede volume kanaal (Led oranje) kan schakelen met de Boss. Dat ik het boost kanaal niet meer kan schakelen vind ik dan geen probleem. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een betere oplossing, een apart doorschakel kastje of iets dergelijks?

Nu gebruik ik de Fender footswitch maar het is natuurlijk handiger als de Boss ES-8 dit kan overnemen en dat ik deze handelingen kan programmeren per patch.

Senior Member

Standaard Boss ES-8 met Fender Hot Rod Deville ML footswich probleem

Is het niet een idee om dit met Midi op te lossen? Dus een apart kastje waar Midi signalen naar toe gaan en die de kanalen van je amp schakelt?

Er bestaan namelijk kastjes die de kanalen van je amp kunnen schakelen en die kastjes kunnen midi worden aangestuurd.

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Er bestaan namelijk kastjes die de kanalen van je amp kunnen schakelen en die kastjes kunnen midi worden aangestuurd.
    Ik weet niet precies bedoelt, maar als je gewoon een midi switcher bedoelt heb je nog steeds hetzelfde probleem, toch?

Tenzij je een interface kastje bedoelt specifiek voor een versterker, zoals hughes & kettner de msm-1 midi module had, en g lab de MAC (midi amp controller) voor Bogner en mesa versterkers.
    Weet niet of die er ook voor fender kant en klaar zijn?
    Zo niet, dan zie ik het voordeel van de midi stap er tussen bouwen niet.

Ik snap sowieso al niet waarom dat boost circuit überhaupt werkt in dat schema, want als de stroom kan lopen over de eerste diode plus led (of zelfs zonder led, afhankelijk van de stand van de switch), waarom zou die stroom dan zijn weg door die verschillende weerstanden willen gaan zoeken......maar dat is off topic, en ligt vast aan mijn te beperkte kennis (maar ben wel benieuwd).

Ik zou het als het kan in een separaat kastje bouwen en je kabels standaard houden, lijkt mij makkelijker, want je kabels blijven standaard.
    Weet ook niet hoe groot deze diodes en weerstanden zijn, maar als je die een partij in een Neutrik connector moet frotten, wordt je niet zo blij.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 16 april 2016 om 08:23

Senior Member

Standaard

Koch had zo'n kastje: met midi je kanaalschakeling aansturen:

te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Dank heren dat van midi ga ik ook even uitzoeken!!

Ik zat ook te denken om de bestaande footswitch van Fender om te bouwen. Waar nu de twee switchen zitten te vervangen voor jack connectoren zodat ik de twee switches kan regelen via de boss. Ik zal eens een vriend van mij vragen die pedalen bouwt wat mogelijk is. Hier kan ik dan de standaard kabel blijven gebruiken en twee kabels naar mijn boss voor kanaal en boost schakeling.

ps. volgens mij kan ik via de boss ook de control uitgangen met midi aansturen. Ook nog even naar kijken dus wat mogelijk is!

Standaard

Midi controllers zijn erg duur dus dat wordt hem niet. De goedkoopste oplossing kwam van tc electronic! Toch een kabel maken met twee diodes erin verwerkt.

Hierbij de link met uitleg!
    Fender amp switching cable
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 16 april 2016 om 10:34 Reden: link mod

Senior Member

Standaard

Dat is het proberen waard!

Senior Member

Standaard

Kijk. Dit is nou de kracht van een forum.

Standaard

Vandaag voor slechts 10 euro aan onderdelen gekocht voor het maken van de kabel met twee diodes in de stereo Neutrik plug gesoldeerd. Het was even goed passen en meten maar het is gelukt en het werkt helemaal naar verwachting met de Boss ES-8 :-)

Ik kan nu met de Boss van kanaal wisselen en tevens de boost aan- of uit zetten van de Fender Hot Rod Deville ML!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Vandaag voor slechts 10 euro aan onderdelen gekocht voor het maken van de kabel met twee diodes in de stereo Neutrik plug gesoldeerd. Het was even goed passen en meten maar het is gelukt en het werkt helemaal naar verwachting met de Boss ES-8 :-)

Ik kan nu met de Boss van kanaal wisselen en tevens de boost aan- of uit zetten van de Fender Hot Rod Deville ML!
    Misschien een heel onnozele vraag, maar wat kan je nu meer/beter dan met de standaard footswitch?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten