Orange Rockerverb; 1x12 of 2x12???
Hoi allemaal,
Ik ga binnenkort een nieuwe versterker aanschaffen, namelijk een Orange Rockerverb MKII 50 combo.
Waarom deze versterker? Voor mijn band moet ik een redelijke allround versterker hebben, van lekkere clean tot classic rock brunch en zelfs richting high gain voor bepaalde nummers. Een Rockerverb biedt mij deze diversiteit en daarnaast vind ik Orange versterkers lekker ranzig klinken en net even anders dan de rest; daar hou ik van.
Ik ga binnenkort, waarschijnlijk volgende week, tot aanschaf over maar twijfel enorm tussen de 1x12 en de 2x12. De 1x12 lijkt mij lekker praktisch; stukje lichter en compacter en voor zover ik weet kan ik er een 1x12 cabinet bijzetten wanneer de gelegenheid daarom vraagt. Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag!
Over de PA hoor je sowieso het verschil niet volgens mij.
De 2x12 is gewoon alles in 1 maar een stuk zwaarder en minder handzaam. Het is natuurlijk wel prettig om alles in 1 te hebben maar ik herinner mij mijn JCM800 2x12 nog goed; daar heb ik mezelf een keer lelijk aan vertild...
Hoe denken jullie hierover? Prijs technisch maakt het niet zoveel uit dus dat argument kan worden afgevinkt.
Ook ga ik op zoek naar een cover of flightcase voor de combo, tips zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt:cooler:
Orange Rockerverb; 1x12 of 2x12???
Ik snap werkelijk niet dat "kutten met wen speakerkabel" de reden moet zijn om een combo aan te schaffen ipv head en cab. Dan kan je net zo goed wireless spelen, als je dan zo'n debiel bent dat een je een plug niet in een gaatje kan krijgen. Neuk je dan zeker ook niet in t donker :-)