Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1

    Standaard REVIEW: gitaren van € 500,= tot € 1000,=

    Het verslag-topic voor gitaren van € 500,= tot € 1000,=

    De regels:
    - Alleen verslagen van gitaren. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PM.

    - Post een foto en/of een link naar de website van de fabrikant.

    - Minimaal vijf regels tekst. Alleen melden dat een gitaar tof is, is te weinig. Copy/past het volgende lijstje, en vul het zo goed mogelijk in.

    Gitaar:
    Prijs (evt. met link):
    Vorm:
    Muziekstijlen:
    Waarom deze gitaar?
    Kun je het geluid beschrijven?
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...


    Voor de liefhebbers hier de oude koopadviestopics:
    Tot 250
    250 tot 500
    500 tot 1000
    Boven 1000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    -Gitaar:
    PRS SE Custom
    -Prijs:
    675,00
    -Vorm:
    bekende PRS-vorm
    -Muziekstijlen:
    Symfo-rock,hardrock,blues,pop
    -Waarom deze gitaar?
    mijn Fender Stratocaster '62 reissue kon dit werk niet aan;had dus een gitaar nodig die dat wel kan en die niet zo'n dichtgesmeert geluid heeft als een Gibson en niet zo helder klinkt als een Fender.
    -Kun je het geluid beschrijven?
    Geluid zit tussen een les Paul en een strat in,maar meer richting les Paul.
    -Verder opmerkingen:
    Na veel(en ook véél duurdere)waaronder ook de USA-PRS uitgeprobeert te hebben,kwam ik hierop uit.
    Dit had ik járen eerder moeten kopen!
    [IMG][/IMG] [IMG][/IMG]

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Allereerst hulde voor de nieuwe review topics


    Gitaar: Blade RH-2 Classic
    Prijs (evt. met link): Adviesprijs staat op 1200 euro, ik heb de mijne echter gekocht voor 800 en ben ze veel vaker voor die prijs tegengekomen
    Vorm: Stratocaster met (splitbare) humbucker in brugpositie
    Muziekstijlen: Pop, blues, rock
    Waarom deze gitaar?: Omdat het echt by far de meest veelzijdige gitaar was die ik op dat moment had getest. Ook vond ik de hals zeer fijn.
    Beschrijving geluid: Alles wel eigenlijk, een vette/volle humbucker tone is er lastig uit te krijgen, maar dit valt te compenseren met de VSC boost. Overigens kun je eindeloos experimenteren met de VSC instellingen.
    Verder opmerkingen: Afstelling is vanuit de fabriek ronduit bagger en in de winkel was daar niks meer aan gedaan. Ik kwam er ook thuis achter dat de push-pull potmeter kapot was getrokken in de winkel en heb ook al meerdere verhalen gehoord van mensen met hetzelfde probleem, let hier dus op als je er een koopt.
    Over het algemeen zou ik deze gitaar aanraden aan stratocaster-liefhebbers die iets meer verschillende sounds uit hun gitaar willen halen.

    http://www.bladeguitars.com/models/rh2_classic.html
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2007
    Locatie
    Breda
    Berichten
    147

    Standaard

    Gitaar: Gibson Les Paul Special with Humbuckers
    Prijs (evt. met link): :ik heb vorig jaar € 850,- betaald bij Feedback Rotterdam. De verkoopprijs ligt meestal wel boven de € 1000,-
    Vorm::Wat moet je nog zeggen over een Les Paul? Deze kent een wat simpelere afwerking dan de duurdere modellen: ongelakt, geen ingelegde toets.
    Muziekstijlen: : gericht op rock/metal, maar ook reggae, blues is mogelijk
    Waarom deze gitaar? : ik was op zoek naar een les Paul vanwege het volle, romige geluid, maar dacht dat ik een "echte" niet betalen kon. Totdat ik deze tegenkwam! Hij speelt als een zonnetje, is behoorlijk toonvast
    Kun je het geluid beschrijven? : zoals ik zeg: vol en romig
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje :klik hier

    Laatst gewijzigd door smandert; 23 april 2007 om 11:48
    Vern**kte S1 pimpen!

  5. #5

    Standaard

    Gitaar: Fender Classic ‘72 Telecaster® Deluxe

    Prijs (evt. met link): Rond 800 euro

    Vorm: telecaster

    Muziekstijlen: blues, clean ook goed, eigenlijk heel allround.

    Waarom deze gitaar? K vond hem super klinken en goed bespeelbaar

    Kun je het geluid beschrijven? een sound die iets meer uitslaat naar de hoge kant, maar verder goed in ballans staat. Humb. bij brug geeft een mooie volle klank die vooral clean een mooi helder natural geluid geeft. de humb. bij de nek alleen geeft een geluid wat mij iets teveel naar hoog neigt (wat aan de iele kant). Bij humbuckers samen geven een heel toegankelijk geluid geschikt voor veel stijlen muziek, maar die het best tot recht komen bij blues.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    http://www.fender.com/products/searc...tno=0137702392

    opmerking: Ik heb deze week een epi les paul te leen, en mij bevindingen zijn dat de Fender een makkelijker instrument is om een mooi geluid uit te halen. Ikzelf vind de bespeelbaarheid makkelijker doordat de hals dikker is (heb ook lange vingers). Verder vind ik dat de Fender het als scheurplank bij lange na niet wint van de LP die veel meer diepgang heeft, maar daarnaast (een naar mijn smaak) een iets de direct geluid oplevert, wat mijns inzien wat aan warmte mist.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Liedekerke - Aalst
    Berichten
    661

    Standaard

    Gitaar: Gibson Sg special ( 2000 )

    Prijs (evt. met link): 1079 in de meeste duitse shops (http://www.thomann.de/ie/gibson_sg_special_bk.htm) , maar hier in Nederland staat hij bij maxguitars en feedback tussen de 750 en 1000 ( de NIET faded natuurlijk ) (http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1509)

    Vorm: Sg. Dun , ligt érg makkelijk in de hand !

    Muziekstijlen: Ik speel er eigenlijk alles op wat ik kan... Clean, jazz , blues , rock , hard rock, metal ...

    Waarom deze gitaar?
    Ik zou niet meteen stellen dat de nieuwprijs van deze gitaar een koopje is. Maar als je ( net als ik ) deze gitaar aan een mooi tweedehands prijsje kan kopen ( Tot 600 € is het écht een koopje vind ik ) is het wel de moeite waard, je kan hier alles mee aanvangen en laat ook nog eens mogelijkheid tot verder upgraden ( ik heb gotoh tuners , andere volumeknoppen en intussen ook pickup covers ). Je kan er heel veel genres mee spelen en ( als je er voor bent ) ziet het er nog verdomd geil uit ook. Hij ligt makkelijk in de hand , maar de neck is zeker geen lucifer-stokje ! Hij weegt ongeveer evenveel ( of ietsje meer ) als een Standaard stratocaster. Klinkt al bij al goed als je de juiste versterker en pickup hoogte heb( ik denk wel dat pickup's wisselen op lange termijn een goede keuze zou zijn ). De lak is wel vrij gevoelig voor wrijvingen en blutsjes...

    Kun je het geluid beschrijven?
    Afhankelijk van je amp en instellingen enzo. Ik krijg er alvast een donker "net-geen-lespaul" geluid uit, maar je kan het ook lekker doen bijten of grommen... Ook palm mutes geraken goed door de mix op deze gitaar. De tone knoppen zijn vrij gevoelig en geeft dus ook duidelijk hoorbaar verschil in geluid.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    hier een review van een gitaar van ongeveer 500 euro 2e hands:

    Gitaar: Parker P-38
    Prijs: 999 nieuw, +/- 500 2e hands
    Vorm: best apart, alleen te omschrijven als PARKER, zie pics.
    Muziekstijlen: blues, rock, jazz, akoestisch
    Waarom deze gitaar? het aparte design, en de veelzijdigheid (door de aanwezigheid van akoestische piezo elementen in de burg) en de hoge kwaliteits onderdelen
    Kun je het geluid beschrijven? super veelzijdig. 2 single coils, 1 humbucker, piezo elementen, en via electronica is bijna iedere combinatie tussen dat alles te verwezenlijken. veeeeel sound-opties
    link: http://www.parkerguitars.com/

    en dan nog wat pics:




    ja en voor een uitgebreidere review klik je hier http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92542
    Laatst gewijzigd door skabouter; 28 mei 2007 om 18:07

  8. #8

    Standaard

    Gitaar:
    Jackson DXMG Dinky
    Prijs:
    adviesprijs: 620
    Vorm:
    Super-strat, reversedheadstock
    Muziekstijlen:
    Jackson heeft vooral zijn naam in de rock/metal wereld. Maar komt ook goed tot zijn recht voor een clean sound
    Waarom deze gitaar?
    Scherp geprijst, is veelzijdiger dan dat hij oogt. Heeft dan ook EMG elementen en een goed werkende dubbel locking tremlo van Jackson zelf.
    Kun je het geluid beschrijven?
    warme geluid zowel clean als met overdrive. Prima voor de metal gitarist
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...





  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2007
    Berichten
    16

    Standaard Swing Standard

    Gitaar: Swing Guitar technology "Standard".

    Prijs (evt. met link):665 Euro www.tonefactory.nl Omdat hij net geintroduceerd werd had ik hem vorige week nog voor de aanbiedingsprijs van 450 Euro maar nu kost hij 665.

    Vorm: Stratocaster H/S/S config.

    Muziekstijlen: punk, classic heavy metal, alternative.

    Waarom deze gitaar? De prijs/kwaliteit vehouding, houtsoorten en hardware, en de Seymour Duncan elementen.

    Kun je het geluid beschrijven? De JB trembucker geeft op deze gitaar een vol en strak geluid met veel midden en gearticuleerd hoog. Ongeacht de mate van vervorming wordt het niet modderig. Sustain is goed. Helderder als een Les Paul en warmer als een Fender. Voor mij als (hoofdzakelijk) slaggitarist ideaal. De sound is wat minder bruut als die van m'n (inmiddels ex) Epi Les Paul met een Seymour Duncan Custom in de brugpositie en gaat meer in de richting van een SG. Al rommelend met de settings van mijn versterker en Boss ME 50 heb ik inmiddels het oude Sabbath geluid er al uitgekregen en een stukje meegespeeld met een cd'tje van Green Day waarbij mijn gitaar qua geluid geheel samenviel met dat van hun tweede gitarist die volgens mij op een Gibson ES 335 speelt. Dit om maar eens een idee te geven.
    De twee single coils zijn SD SSL-1, maar ik gebruik ze zelden, maar ze geven een heldere en neutrale sound.

    Swing is een redelijk nieuw Koreaans merk die kwalitatief goede spullen levert. De Standard is gemaakt van premium grade American Alder en heeft een maple neck met rosewood toets. Hardware is van Gotoh en de pups, zoals gezegd, van Seymour Duncan. Omdat ik bijna altijd Les Paul (achtige) gitaren heb gehad, is dit wel even wennen. Zo vanuit de doos was de setup redelijk conservatief met een hoge actie en een wat te holle hals. Intonatie was wel perfect, net zo als de afwerking en de finish. Na een paar dagen van sleutelen heb ik hem nu ongeveer wel naar m'n zin, alleen de actie vind ik nog net iets te hoog voor mijn smaak.Misschien dat ik hem nog professioneel laat afstellen.

    Een paar foto's:








  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Gitaar: Schecter Tempest Custom
    Prijs (evt. met link): 750 euro zonder koffer
    Vorm: Zit tussen PRS en een Les Paul dubblecut in. Gelijmde hals, mahonie body met maple top, mahonie neck, rosewood fretboard, parelmoer inleg met op de 12e fret inleg van 1 of andere groene steen.
    Muziekstijlen: Eigenlijk alles wel (tis kwa bouw en ook wel kwa geluid, zo ongeveer een Les Paul), maar de pups hebben wel een redelijke hoge output. De tone-pot is een pushpull voor coiltap op beide humbuckers.
    Waarom deze gitaar? Goede prijs, veelzijdig, speelt ontzettend lekker (tis niet zo'n dun ibanez halsje), goede kwaliteit, en ontzettend geil. Gotoh tuners, tone-pro's system II brug etc.
    Kun je het geluid beschrijven? Over het algemeen erg vet en dik, op de hals pup is ie een tikkie donker, op de brugpup, heerlijk agressief en niet donker. Beide pups hebben een redelijk hoge output. Met de coiltap wat ie wat helderder, lekker voor funk en sommige blues, maar je haalt der echt geen fender-achtig geluid uit. De halspup met coiltap heeft wel te weinig output naar mijn smaak, misschien dat het iets helpt als ik de pup wat omhoog schroef.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Schecter is moeilijk te krijgen, en bij mijn weten alleen bij American Guitarstore in Enschede, maar ze zijn echt de moeite waard! Ze hebben gitaren in alle prijsklassen, maar het zijn allemaal gewoon goede gitaren.

    Laatst gewijzigd door marter544; 11 december 2007 om 09:34

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top