Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50

Standaard fender telecaster uit 1975 wat is die waard??

Hallo.

Ik heb een fender telecaster uit 1975 ( serialnr: 633785) die ik kocht in 1991, dus al bijna 20 jaar in mijn bezit.
    Ik ben erover aan het denken om hem weg te doen, omdat hij hier al een paar jaar werkeloos in een hoek staat (ik speel vooral acoustisch de laatste jaren).

De gitaar is jaren intensief gebruikt en dat is er wel aan te zien... aan de randen is er veel lak weg en ook de hals heeft wat beschadigingen. Onder de zwarte lak is een bruine laag te zien. Sommige 'experts' zeggen: refin andere zeggen dat het waarschijnlijk gewoon een grondlaag is en weer anderen noemen het een custom colour.. Ik weet het zelf niet, behalve dat hij zwart was toen ik hem in 1991 kocht (tweedehands) De toonregelaarknop is verdwenen en het zwarte kapje op de schakelaar is ook zoek. De gitaar is op zich in orde en speelt heel lekker (lage aktie).

Wat is een redelijke prijs voor deze gitaar?

G

Standaard

gewoon houden!

tenzij je zelf al lang werkloos in de hoek zit en je kinderen niet meer te eten kan geven!

wat voor reden heb je nog meer?dus gewoon houden

Standaard

mee eens. Er komt een dag dat je weer op deze gitaar wilt spelen en dan is ie foetsie....

Standaard

De reden: ik speel de laatste jaren op een acoustische archtop (jazz)gitaar en ik zoek een gitaar die beter aansluit bij deze stijl gitaren, maar dan electrisch zodat ik eindelijk eens te horen ben tijdens de repetities.
    Ik denk aan een gibson es 125. met de eventuele opbrengst van de telecaster hoop ik iets te kunnen aanschaffen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geertjan Bekijk bericht
    De reden: ik speel de laatste jaren op een acoustische archtop (jazz)gitaar en ik zoek een gitaar die beter aansluit bij deze stijl gitaren, maar dan electrisch zodat ik eindelijk eens te horen ben tijdens de repetities.
    Ik denk aan een gibson es 125. met de eventuele opbrengst van de telecaster hoop ik iets te kunnen aanschaffen.
    Hij zal nog aardig wat opleveren vermoed ik, maar waarom zou je?

Ik denk dat ik ooit spijt ga krijgen als ik zoiets zou verkopen... Dan wil je toch weer een keer elektrisch tele spelen... En dan... Dan heb je je tele uit 1975 verpatst voor een andere gitaar...

Mocht je het geld echt hard nodig hebben: verkopen. Mocht je het geld niet nodig hebben: lekker houden, beetje onderhouden af en toe, in een koffer laten zitten, aan de muur hangen etc... Doe er iets leuks mee. Bovendien levert hij over een tijd nog een stuk meer op. Geld dat je niet nodig hebt kost alleen maar geld terwijl de waarde van deze gitaar als het goed is alleen maar stijgt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Natuurlijk hebben bovenstaande figuren allemaal gelijk. Verkopen is zonde en geeft gegarandeerd spijt. Ik denk nog altijd meewarig terug aan de gitaren die ik nooit had moeten verkopen..

Maar stommiteiten moeten nu eenmaal uitgehaald worden, verkoop dat ding als je dat nodig vindt. ( en ik mag er niks van zeggen, heb ooit een geweldige tele verpatst voor veel te weinig..)
    Geen idee wat de marktwaarde is van een mooi gebruikte zwarte tele uit 1975.. maar hij zal zeker genoeg opbrengen om een mooie ES 125 te kopen, die je natuurlijk ook elektrisch kan gebruiken...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Idd wat iedereen hier zegt, ik zou dit beestje wat waarschijnlijk alleen maar in waarde gaat stijgen ook niet verpatsen.
    Pas als je een paard hebt gezien kun je om een ezel lachen. Frank Sinatra

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Staat er op MP niks vergelijkbaars? Ik zag er pas een stel staan voor ommenabij de €3000,- maar ook voor €750,-

Het is tegenwoordig niet de vraag wat iets waard is maar wat men bereid is er voor te betalen.

Mijn '70 LP custom is mij gegund voor relatief weinig geld en ze is gezien de leeftijd in goede staat. Na taxatie is mij duidelijk geworden dat ik dit gitaartje voor heeel weing heb kunnen bemachtigen. Zou ik deze op MP zetten dan zal ik een lange tijd moeten wachtten totdat iemand met een bod komt die redelijkerwijs in de buurt komt van de waarde. Dan zou het veel sneller gaan wanneer er iemand bij me inbreekt, dat ding van me ontvreemd en de verzekering gaat uitkeren.

Het is een mooie gebruikte telcaster, ik zou hem fijn in een koffer leggen en straks cadeau doen aan m'n dochter. Net als al m'n gitaren trouwens.

Standaard

deze is niet meer origineel hij is van driepunts hals naar 4 gegaan dat zal de prijs aardig doen zakken.

normaal zou die in zeer goede staat en 100% origineel wel 3500+ kunnen opleveren als die niet meer origineel is zakt de prijs ong na de helft of nog minder.. dat ligt er aan wat er allemaal niet meer origineel aan is.

Senior Member

Standaard

Nounou, 3500 voor een tele uit 1975? Dat zie ik echt niet gebeuren hoor.
    In deze staat zou je blij mogen zijn met 1500 euro.

Mensen rekenen zichzelf graag rijk, maar uiteindelijk is het wat de gek ervoor geeft. Dit is nou niet bepaald het beste tijdperk van Fender.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten