5uur lang testen, vergelijken en nadenken.
De kandidaten waren een Gibson LP std uit 2005 in tobaccoburst en een SG 61 re.

De eerste x kwam de SG eigenlijk al het beste uit de test, even wat pedalen bekeken en weer met een Polyanna octaver de testruimte in. Weer de SG als winnaar.

Gezien ik het allemaal even moest laten bezinken besloten we een stukje te rijden, even een shaggie te roken etc. Bij terugkomst hadden ze de SG in de koffer gedaan. Nog even spelen en ik wist het zeker, dit moest hem worden.
Ik moest het denk ik even accepteren dat het niet de Les Paul was geworden, het was toch altijd een jongensdroom er een te bezitten.

Behalve een SG heb ik ook nog een Octaver van MI Audio. Deze is werkelijk van ongekende kwaliteit, de EHX waarmee ik hem vergeleek was waardeloos vergeleken de Polyanna. Hij pakte de noten gewoon niet lekker, zoals ze daar ook zeiden was die echt aan het 'zoeken'.

Nou ja, FOTOOOOOOOOSSSSSSS

De SG klonk naar mijn mening een stuk beter, ik heb altijd gitaren met veel treble gehad. De LP was ongelovelijk zwaar (massief), zo zwaar dat hij tijdens het spelen haast van me been gleed. Ook de hals-body verbinding vind ik nog altijd storen. De sound is zeker niet lelijk, maar gewoon niet aan mij besteed.
Bovendien zag ik een aantal onzuiverheden in de top, noem me een zeikerd, maar dat valt mij op als een 2ehandsje 1500 mag kosten.

De rest van mijn droom gear is inmiddels in bestelling bij Musicstore.

YEAH! Eindelijk een ECHT GOEIE gitaar!