Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 140
    Senior Member

Standaard Gibson printed circuit boards

Op veel fora lees ik dat Gibson zogenaamde circuitboards in sommige van hun gitaren plaatsen sinds 2007. Een medewerker van Maxguitarstore vertelde mij dat dit waarschijnlijk een speciaal model is en ik mij iets wijs heb laten maken.

Een dag later lees ik op Mylespaul dat sommige leden een PCB in hun Gibson hebben..

Kortom, wie weet hoe het echt zit?
    Als ik een gitaar voor 1000/2000 euro aanschaf zit ik eigenlijk niet te wachten op dit soort kostenbesparende fratsen.

Senior Member

Standaard

Ik weet niet precies welke modellen wel en geen PCB hebben. Zoek eens op "Gibson PCB control" op google of zo, dan vind je misschien meer info. Dat alles vast zit op een PCB'tje wil toch niet meteen zeggen dat het slechter is.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Standaard

Beste Daan,

Iedere Gibson Standard 2008 heeft eeh printplaat in de gitaar.
    Als je op de achterkant van de gitaar kijkt zie de plaat waar de potmeters zitten.
    Deze is een beetje transparant en hierdoor kun je de printplaat zien.
    Dus het is geen speciaal model is en je hebt je niets wijs laten maken!!

Ik ga kijken of ik er een foto van kan maken voor je .

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Dat is niet zo netjes van MGStore. Ik heb er zelf een met print en daar is niks mis mee. Ik heb hem er uitgehaald omdat ik een pickup wissel heb uitgevoerd en andere potwaardes nodig had en de pickups wilde kunnen splitten. De gitaar is van 2008.

Standaard

Kijk eens op onze site !! Daar staat deze foto..
    Gibson 2008 Goldtop

Kijk op de 3e foto van onder .... daar zie je de printplaat waar de potmeters op zitten.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

zo'n probleem is een PCB'tje heus niet. kostenbesparend is niet perse, in dit geval, slecht. waarom is 't slecht? ik zie geen extreem voordeel of nadeel ten opzichte van gewone draadjes. waarschijnlijk is gewoon 'normaal' solderen nog sneller, en dus goedkoper ook...

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Tijdens het assembleren hoeft er niet meer gesoldeerd worden maar enkel met stekkertjes. Dus dat gaat sneller en is kosten besparend. En de printjes worden bij een ander bedrijf gemaakt die dat in grote hoeveelheden kunnen doen dus ook weer goedkoper.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Tijdens het assembleren hoeft er niet meer gesoldeerd worden maar enkel met stekkertjes. Dus dat gaat sneller en is kosten besparend. En de printjes worden bij een ander bedrijf gemaakt die dat in grote hoeveelheden kunnen doen dus ook weer goedkoper.
    op die manier. nogmaals: is 't zoveel slechter? bogner heeft ook aangetoond dat amps met PCB's niet perse slechter of beter hoeven te klinken dan handwired...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    op die manier. nogmaals: is 't zoveel slechter? bogner heeft ook aangetoond dat amps met PCB's niet perse slechter of beter hoeven te klinken dan handwired...
    Je moet je niet verkijken op de de PCB, in een gitaar maakt dat geen fuck uit.
    Ik denk dat je je meer zorgen moet maken over de gebruikte potmeters en tone caps.

Standaard

Helemaal mee eens !!

En ik zou zeggen....Ga zelf testen, vergelijken en oordeel zelf! Alleen jij weet wat het beste voor je is !

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten