Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
    Senior Member

Standaard

Bedankt voor de link man, heb het net even globaal doorgelezen. Ik had deze vraag hierboven al erin ge-edit, maar ik vreesde al dat die niet meer gezien zou worden

Want ik zie nou ook in de link die je had gepost dat hij opzettelijk de brug een beetje schuin plaatste, ongeveer 3-5 graad ofzo. Heeft dit toegevoegde waarde?

Standaard

dat schuin plaatsen is om een betere intonatie te krijgen, kijk maar eens naar les pauls e.d daar staat de brug ook altijd een beetje scheef.

Standaard

Bij het vervangen van de snaren op m'n artcor AF85VLS pas ik een heel eenvoudig trucje toe.
    Je neemt zo'n geel post-it papiertje of je kan zelfs van die speciale tape nemen die je gebruikt bij schilderwerken en die geen verf of lak meeneemt als je hem verwijdert.
    Voor je je snaren vervangt kleef je gewoon twee stukjes tape op je gitaar, vlak tegen de voetjes van je brug. Die past er a.h.w. in. Bij het vervangen pas je de kam dan gewoon in de twee hoekjes, gevormd door de tape en verwijder dan de tape.

Nog nooit een probleem gehad, altijd de juiste intonatie. Ik zou nooit lijm of vijsjes of moertjes gebruiken.

Senior Member

Standaard

Goed, dan laat ik de hoek zo.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomcat
    Bij het vervangen van de snaren op m'n artcor AF85VLS pas ik een heel eenvoudig trucje toe.
    Je neemt zo'n geel post-it papiertje of je kan zelfs van die speciale tape nemen die je gebruikt bij schilderwerken en die geen verf of lak meeneemt als je hem verwijdert.
    Voor je je snaren vervangt kleef je gewoon twee stukjes tape op je gitaar, vlak tegen de voetjes van je brug. Die past er a.h.w. in. Bij het vervangen pas je de kam dan gewoon in de twee hoekjes, gevormd door de tape en verwijder dan de tape.

Nog nooit een probleem gehad, altijd de juiste intonatie. Ik zou nooit lijm of vijsjes of moertjes gebruiken.
    Ben je nou op het 3 jaar oude topic aan het reageren? Ik kan je meegeven dat dat eigenlijk weinig zin meer heeft :P

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz
    Ben je nou op het 3 jaar oude topic aan het reageren? Ik kan je meegeven dat dat eigenlijk weinig zin meer heeft :P
    Heeft inderdaad weinig zin meer omdat het na 3 jaar wel lukt!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten