Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 594 van 594 EersteEerste ... 94494544584592593594
Weergegeven resultaten: 5.931 t/m 5.939 van 5939
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Dikke vette bump van een oud topic. Toch wel het mooiste ontwerp ooit, de Strat. Ik denk dat dit de enige twee strats gaan worden die ik in huis houd.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Toch, doe mij die Fender maar, al is de huisvlijt ook leuk. Ik zou best wel weer eens op een strat willen spelen, vooral om de tremolo. Misschien eens eentje lenen van een maatje van mij.

Senior Member

Standaard

Mijn Koreaanse Hyundai komt uit Turkije.
    Wat er aan onderdelen in zit weet ik niet.
    Een kennis van me heeft inmiddels een eigen garage, overgenomen van zijn baas.
    Hij vertelde onlangs over een Alfa onderdeel dat hij bij Alfa kon bestellen, ging om een ventilatierooster ofzo, kostte 160 euro met Alfa erop, maar hij kon 'm ook bij Ali oid bestellen voor 10 euro; het werd het laatste en dat bleek het originele Alfa onderdeel te zijn waarvan het Alfa kenmerk weggevijld was.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Toch, doe mij die Fender maar, al is de huisvlijt ook leuk. Ik zou best wel weer eens op een strat willen spelen, vooral om de tremolo. Misschien eens eentje lenen van een maatje van mij.
    Ik heb diverse Strats waarvan één van Fender ('62 avri uit de jaren '80 dus feitelijk een CS). Ik speel nooit op die Fender, op de een of andere manier ben ik er nooit vriendjes mee geworden. Hij is wél een stuk meer waard geworden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Mijn Koreaanse Hyundai komt uit Turkije.
    Wat er aan onderdelen in zit weet ik niet.
    Een kennis van me heeft inmiddels een eigen garage, overgenomen van zijn baas.
    Hij vertelde onlangs over een Alfa onderdeel dat hij bij Alfa kon bestellen, ging om een ventilatierooster ofzo, kostte 160 euro met Alfa erop, maar hij kon 'm ook bij Ali oid bestellen voor 10 euro; het werd het laatste en dat bleek het originele Alfa onderdeel te zijn waarvan het Alfa kenmerk weggevijld was.
    Er worden heel veel auto's in Turkije geproduceerd.
    Voor veel Westerse bedrijven is het een stuk vervelender, want die laten massaal dit soort onderdelen in China fabriceren en dat gebeurt al een stuk langer dan wij misschien denken. Bedrijven als Bosch en Brembo hebben diverse fabrieken in China.

Zo'n dertig jaar geleden werd het bedrijf waar ik werkte dealer van Weatherford Pumps. Niet de schoenen maar de enorme triplex pompen die zonder aandrijving er al voor zorgden dat wij een veel zwaardere heftruck nodig hadden. De eerste levering kwam binnen en na opening van het krat konden wij eerst alle briefjes in Het Chinees weghalen van dit Amerikaanse kwaliteitsproduct.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat Fender gewoon weet dat ze kwalitatief in het lage segment niet zo goed scoren dan de concurrentie.
    De concurrentie weet gewoon dat ze op dat punt gewoon de markt kunnen pakken die Fender zelf laat liggen.

De definitie van een gitaar is denk ik wel. een ding met 6 snaren met een gitaarhals en body.
    Al dan niet akoestisch.
    Die waren er vroeger al, voordat Fender bestond.
    De strat is daar alleen maar een afgeleide van, net zoals de lespaul en andere gitaren.
    Net zoals de auto, waarvan we nu toch steeds vaker hetzelfde model van een ander merk vinden die dan net even ietsje anders is

Senior Member

Standaard

Eigenlijk is het allemaal hetzelfde bedoel je?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    De definitie van een gitaar is denk ik wel. een ding met 6 snaren met een gitaarhals en body.
    Nee, dit is de definitie van een electrische gitaar.

The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Standaard

Meer de definitie van landschapsbederf.

Senior Member

Standaard

Lollar special blonde setje , pots, fatsoenlijke switch, cloth wire en losse meuk is besteld. Stratocasters blijven een soort van leuk LEGO.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Eigenlijk is het allemaal hetzelfde bedoel je?
    in principe is er eigenlijk veel van wat wij tegenwoordig gebruiken veel eerder bedacht.
    Maar in die tijden kon je geen copyright, model recht of wat dan ook maar regelen.
    alle auto' s hebben ronde wielen, wie bedacht het wiel, en hoe is daarop doorgeborduurd met fietsen, motoren, fatbikes...

was de harp het eerste snaarinstrument? en wat is daarop verder ontwikkeld?

Monsanto, een grote op gebied van genetische manipulatie, gebruikt oude rassen aardappelen, bewerkt deze zodat ze niet reageren op hun onkruidverdelger of veranderen andere dingen, en nu komt het.
    Nu claimen ze ook het recht op die oer-aardappel die ze gebruikt hebben om deze variatie te maken.
    Daarmee kunnen boeren dus die oude soort niet meer vrij gebruiken.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten