Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
    Senior Member

Standaard

Is ook niet zo.Ik heb nu een bassynth(future impact V4) waarbij je echt niets meer van vertraging hoort zelfs als ik de direkte output uitzet en met geluiden werk zonder attacktijd.
    Een latency van minder als 10mS ga je echt niet horen.Een gitaarversterker in een kamer heeft al meer latency.

Standaard

Nou, ik denk dat latency nog steeds een issue is en dat komt bij computers vooral dat de hele signaalketen vaak onvoldoende op elkaar is afgestemd. Ik moet nog steeds buffersizes tot een minimum zetten om een vergelijkbare feel te verkrijgen als bij mijn high-end modeler. Bovendien klinkt het geheel ook vaak een beetje FM radio-achtig. Dus een hardware pedaal heeft bij mij wel voorkeur boven de software plugin op een computer (beter qua processing performance, betrouwbaarheid/ruis en latency). En dat op moderne computer hardware zoals een Mac of gaming PC. Helaas zijn die niet ontworpen voor realtime applicaties...

Imo hebben pedalen als Strymon Iridium en anderen best een goede stap gezet met modeling en mijn Fractal Audio steekt daar nog steeds wat bovenuit. Maar qua sound volheid heb ik toch iedere keer de beste resultaten behaald met buizen preamps in de signaalketen (o.a. Lex Bos en Kingsley pedalen).

Dan praat ik dus alleen over een setje dat rechtstreeks in een PA wordt ingeplugd.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 28 maart 2026 om 19:58

Moderator

Standaard

Nou, na een lang analoog leven heb ik nu een paar gigs en repetities digitaal gedaan. Eerst met een Two Notes Opus (mwoh), nu met een Ampero Stomp II. Dat werkt echt geweldig. Nou gebruik ik het wel als amp/cab, dus geen fx. Ik gooi een pedalboard naar keuze ervoor. En net als met verschillende gitaren, ook met pedalen krijg je een keurige optelsom, een echte totaal sound zoals je dat ook met tube amps en cabs krijgt. Soms moet je net een andere speaker kiezen om te klinken zoals je wil, maar verder ...
    Maar om de vraag te beantwoorden: het was een vriend met een Kemper die me overtuigde om de huidige generatie digitaal te proberen na jaren van Line 6 haat, zal ik maar zeggen.
    En ja, die Kemper klinkt net even wat smoother in overstuurde amps, schakelen van presets, maar verder...ik ben aardig om. Zeker om op beheerste volumes toch lekker wat sustain te hebben op je clean sound als je buisjes al lekker warm staan te draaien vind ik deze generatie ook bij de goedkopere jongens erg goed. De GP5/50 vind ik net iets minder lekker maar je zou kunnen zeggen: €200 budget, €500 medium, €1000+ high end.

Senior Member

Standaard

Ik was een paar jaar geleden zelfs al enorm onder de indruk van de Bias modelling software. Tegenwoordig speel ik thuis nooit meer op een versterker behalve als ik iets wil afstellen.

Senior Member

Standaard

Op zolder waar ik mijn betere apparatuur heb staan,gebruik ik voor zowel bas als gitaar de Kemper voor opnemen en oefenen.
    De spdif gaat in de interface en die staat meestal op direct-monitoring.
    Ikheb een tijd op software via de computer gespeeld(guitarrig 7) maar de vertraging was dan toch net iets te groot en de Kemper klinkt in mijn oren echt meer als een gitaar/basversterker.
    In de woonkamer gebruik ik een spotgoedkope Valeton ook weer via een interface met direkt-monitoring.

Senior Member

Standaard

Ik ben een tijdje geleden begonnen met mijn live spullen in de slaapkamer neer te zetten, want die heeft tuindeuren direct naast mijn auto. Eigenlijk moet ik een muziekkamer van de slaapkamer maken en omgekeerd.
    Qua vertraging ligt het (denk ik) aan welke interface je gebruikt en wat instellingen. Maar goed ik gebruik ook een goedkope draadloze interface waarvan iedereen al op afstand weet dat ie teveel latency heeft en om nog maar te zwijgen over de kutgitaren van Harley Benton.

Senior Member

Standaard

Als je software op de computer gebruikt(zoals guitarrig) is de interface maar een deel van het probleem.
    De computer moet ook het signaal verwerken tesamen met de de software wat weer leidt tot extra latency.

Senior Member

Standaard

Voor zover ik weet, heeft Erik een Apple - geeft wat minder problemen dan Win PC’s…….

Ik zelf speel bas door een SansAmp Bassdriver MK1, een zelfbouw compressor en een Mooer Radar op de 8 x 10” stand, gaat prima moet ik zeggen. Wel altijd met dichte koptelefoon of in ears. Finetunen qua EQ doe ik op mijn Soundcraft UI24R digitale rackmixer.

Senior Member

Standaard

Ik heb zowel een Apple met M4 chip en een windhoos en ze werken allebei zonder problemen.Oke de Apple heeft een eigen driver die beter is dan de windows driver maar de windows driver moet je gewoon niet gebruiken maar die van de interface.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik heb zowel een Apple met M4 chip en een windhoos en ze werken allebei zonder problemen.Oke de Apple heeft een eigen driver die beter is dan de windows driver maar de windows driver moet je gewoon niet gebruiken maar die van de interface.
    Helemaal waar: ik heb voor mijn PC een Presonus Studio 24C. Een simpele interface met redelijke drivers. Haal makkelijk een buffer van 64 samples in Ableton Live 10 Suite en Reason 12. Voor simpele zaken zelfs een buffer van 32 samples…..

De eigen windows drivers gebruik ik nooit voor interfaces!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten