Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 873 van 873 EersteEerste ... 373773823863871872873
Weergegeven resultaten: 8.721 t/m 8.725 van 8725
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik speel meestal met mijn gitaar direct in de versterker. Soms sluit ik twee amps aan met een splitter, soms gebruik ik een Boss EQ als boost voor mijn strat. Soms sluit ik een reverb tank aan etc.

Omdat ik de laatste tijd wel eens wat meer pedaaltjes gebruik is het wat lastig om dat iedere keer in de oefenruimte te moeten aansluiten. Een pedalboard zou dan ook wel handig (kunnen) zijn.

Ik zit nu even te kijken: zijn de "standaard" modellen zoals die van pedaltrain en rockboard goede oplossingen? En maakt het nog veel verschil of je een plat pedalboard hebt of een schuin pedalboard waarbij je de voeding en kabels onder het board kunt wegwerken? Zijn er andere dingen waar ik op moet letten?
    Pedaltrain is prima en ze zijn er in 101 verschillende afmetingen. Voeding eronder plaatsen vind ik zelf heel handig. Maar met 3 pedalen is dat een beetje een overkill, dan kan de voeding naast de pedalen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    dan kan de voeding naast de pedalen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    zolang het 9 volt pedaaltjes zijn, 10 euro

Senior Member

Standaard

Die Thomann pedalboards zijn zeer OK en véél goedkoper.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat ik gewoon maar ergens begin en dan kijk ik wel waar ik tegenaan loop.

Stemapparaat op de vloer vind ik wel handig omdat die clip tuner soms zonder batterij zit als ik m heb aan laten staan. Soms sluit ik ook wel eens een reverb tank of tape delay aan, dat kan dan met een loop/switcher. Verder wil ik het eigenlijk allemaal 1) simpel, 2) graag lichtgewicht, 3) overzichtelijk en 4) flexibel houden zodat ik ook dingetjes kan veranderen als ik ineens toch iets anders wil doen (bijvoorbeeld een splitter gebruiken om 2 amps aan te sluiten etc.).

Het lijkt mij in ieder geval wel fijn om alles thuis zoveel mogelijk aan te sluiten en zoveel mogelijk "plug & play" te zijn zodat je ook zoveel mogelijk "play" kunt doen ipv met kabeltjes bezig zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Die Thomann pedalboards zijn zeer OK en véél goedkoper.
    Exact en jij krijgt er ook zomaar een prima tas bij.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten