Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Junior Member

Standaard Supro Delta King 10 0f 12

Ben een huiskamer speler, maar mijn vraag is welke heeft de voorkeur. De 12 is cleaner, ook op hoger volume, begreep ik en de 10 gaat eerder in vervorming i.v.m. een ander buis.. Maar kan je ook op zacht volume de juiste vervormiing krijgen met de 12? De 12 gaat later naar lichte crunch, daardoor ook de vraag, kan je met een 10 ook op iets luider niveau clean blijvern spelen.
    Kan ze niet in de buurt in een winkel uittesten, dus eentje zal online worden besteld.
    thanks in advance.
    Harry
    Ben altijd met muziek bezig, vroeger in een bandje gezeten als drummer. Favoriete artiest Jimi Hendrix, Roy Buchanan, Joe Bonamassa, Santana en div. blues-rock gitaristen./ Bezit een Fender Performer strat, een FGN Iliad standard tele, een Ibanez AS93 semihollow, een Taylor mini-e Rosewood. en een Yamaha THR 30-II.

Senior Member

Standaard

Een redelijk uitgebreide review:

https://www.youtube.com/watch?v=SDbEADoLCm0

Nog beter lijkt mij een dagje op stap te gaan naar een bedrijf met deze twee amps in voorraad (en wellicht nog alternatieven) om met je eigen gitaar te experimenteren.
    Ja, lekkâh dan; je tante op 'n hâhtvlot...

Senior Member

Standaard

Voor de ene amp wordt 5 en de andere 15 watt gegeven maar ik gok, aangezien ze beide een ax7/6v6 hebben ze gewoon hetzelfde circuit hebben maar met een ander speaker. Misschien een andere OT maar I doubt that.
    Het verschil tussen 5 en 15 watt is trouwens niet zo heel groot, beide gaan veel te hard voor een huiskamer als speaker clipping je doel is.

Ik heb een Dr.Z mini amp gehad, ongeveer dezelfde opzet maar dan met een ax7/el84, ook een 10" 5 watt. Daar had de good Dr. toch maar een attenuator ingebouwd want niet iedereen woont op een boerderij.

Maw, voor je huiskamer zou ik de 10"nemen maar als je er mee op een podium wil staan de 12" .
    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 februari 2026 om 21:32

Senior Member

Standaard

Heb er 2 weken terug op gespeeld bij Bax in A'dam. Was flink onder de indruk van het geluid. Maar gaat idd al snel erg hard.
    If it ain't got purple it ain't got music.

Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

Senior Member

Standaard

Ik heb twee huiskamer versterkers; een '73 Silverface Fender Champ van 4 watt en een Marshall DSL 1CR van 1 of 0,1 watt (schakelbaar).

Het clean haal ik uit mijn Fender en de lichte crunch en overdrive uit de Marshall die op 0,1 watt geschakeld is. Maar dat gaat al hard in een niet al te grote ruimte.

Bezint eer gij begint! Eerst uittesten is toch het advies van mij ook........

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Voor de ene amp wordt 5 en de andere 15 watt gegeven maar ik gok, aangezien ze beide een ax7/6v6 hebben ze gewoon hetzelfde circuit hebben maar met een ander speaker. Misschien een andere OT maar I doubt that.
    Het verschil tussen 5 en 15 watt is trouwens niet zo heel groot, beide gaan veel te hard voor een huiskamer als speaker clipping je doel is.

Ik heb een Dr.Z mini amp gehad, ongeveer dezelfde opzet maar dan met een ax7/el84, ook een 10" 5 watt. Daar had de good Dr. toch maar een attenuator ingebouwd want niet iedereen woont op een boerderij.

Maw, voor je huiskamer zou ik de 10"nemen maar als je er mee op een podium wil staan de 12" .
    De 10 heeft een 6V6 eindbuis en de 12 een 6L6. Daar komt het verschil in vermogen vandaan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten