Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
    Junior Member

Smile Rain Machine - ben benieuwd

Ik ben al heel lang lid, maar heb nooit actief iets met mijn account gedaan. Ik had dus ook nog nooit iets gepost. Duhsjaak nodigde me uit dat dan ook maar eens een keertje te doen, dus bij deze . Ik speel meerdere instrumenten, waaronder (uiteraard) gitaar, basgitaar, drums en toetsen. Wat je in de opname hoort is dus geheel eigen werk. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

De link is hier: https://soundcloud.com/pleudoniem/rain-machine

Op SoundCloud vind je nog veel meer werk.

De tekst is als volgt:

Dear Father

Please lend me your ear
    And let’s hope to some avail, as
    There’s something on my mind
    Nagging like an ingrown nail
    I’ve worked myself a way
    Taped inside my mental dojo
    A mummy with a cause
    The martyr of my mojo

Then ventured to disown
    The great incessant rain
    The razor to the paint
    That gives colour to my life

So here is my confession
    I wrote this song myself
    I wrote these words myself
    And snubbed the rain machine
    So here is my confession
    I played this song myself
    I sang these words myself
    And left my paint to dry

Dear Father,

I’ve managed to resist its
    Flood of tinkered post-its
    Et Dieu crea l’écran
    Cet homme l’a détruit

I’m teasing for a soul, quite
    Unlike that thing you’d sell
    To those who’d choose to bear
    A stapler for their brains

All of which I shall ignore
    By virtue of indifference
    I’d simply like to learn
    From a thief like you.

Senior Member

Standaard

Allereerst welkom terug op het forum!
    Grappige, aparte en chaotische muziek: dat was het eerste wat ik dacht toen ik het hoordel. Niet echt mijn kopje thee, maar knap gemaakt (tekst/muziek).
    De opname vind ik wat minder: de drums zijn i.m.h.o. nogal irritant nadrukkelijk op de voorgrond gemixt en krijgen daardoor te veel aandacht, en dat vind ik jammer.
    Maar ik ga ook wat andere dingen van je beluisteren; het klinkt in elk geval wél verfrissend!
    “Ik ben niet eng; ja, in m’n zwembroek ben ik eng”
    Van Kooten & De Bie

Junior Member

Standaard

Hoi FoBo,

Het niveau van de drums is ook wel een dingetje geweest, ik ben er nog niet helemaal uit. Het is ook best mogelijk dat het de klankkleur is, meer nog dan het volume, daar kan ik nog wel wat mee experimenteren. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit minder zo ervaren dan jij, want het is ook een kwestie van smaak, maar ik kan me iets bij je commentaar voorstellen.

Ik zal ze eens iets terugduwen, kijken of je het dan beter vindt. Ik kan met beide niveau's wel uit de voeten, het effect van het nummer wordt niet wezenlijk anders.
    Laatst gewijzigd door Pleudoniem; Gisteren om 11:45

Standaard

Hoi hoi
    Lang gemist, deze ‘tot 4 tellen en aanvallen’ methode.

En dan weer met geintjes:
    En God schiep het scherm.
    Geniaal.
    Alleen dat is al een liedje waard.

Ik zeg: de eerste klap is een daalder waard.
    En ik ben zeker van plan terug te komen voor een luisterbeurt.

Blij dat je terug bent.
    Vriendelijke groet, Gus

PS
    Mijn bericht heeft half af in de wacht gestaan.
    Dus achterhaald in de tijd.

Pleu, je ziet hier al gelijk het scheiden der grote geesten.
    Fobo ziet graag dat het goed is opgenomen; ik zie graag dat het is opgenomen en neem de rafels voor lief.

Wat ik me ook heb bedacht, is dat een vriendingetje (geen typo) zich Chantepleur noemt.
    Dat is een antieke regen machine. Een terra cotta trechter, dicht aan de brede kant maar daar wel met gaatjes.
    Die dompel je in een emmer, hij loopt via de dunne kant vol, je zet je duim op dat gat en je gaat naar je plant.
    Daar haal je je duim eraf, en je plant wordt beregend.

Vandaar zang en huil.

……

Mss da’k me straks nog wat bedenk?
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; Gisteren om 11:54
    In Tartiflette we trust…..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pleudoniem Bekijk bericht
    [...]Het is ook best mogelijk dat het de klankkleur is, meer nog dan het volume[...]
    Ik kan met beide niveau's wel uit de voeten, het effect van het nummer wordt niet wezenlijk anders.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Fobo ziet graag dat het goed is opgenomen; ik zie graag dat het is opgenomen en neem de rafels voor lief.
    Ik denk met name de klankkleur; ik vind ze - met alle respect - klinken als een kartonnen doos. Als ze dan ook nog redelijk prominent aanwezig zijn dan kan het de boel verpesten.
    Het is niet zozeer een kwestie van wel of niet goed opnemen; meer iets van een nummer geven wat het verdient.
    De opname ademt ook niet de sfeer uit dat de kwaliteit grote prioriteit had. Deze muziek vraagt daar ook niet om, en daar is in dit geval ook niks mis mee.
    Van Kooten & De Bie

Junior Member

Standaard

Dat is een beetje afhankelijk van wat je vindt dat het verdient en hoe je waarde inschat. Ik ben blij dat jij dat weet.

Senior Member

Standaard

Dat is een beetje afhankelijk van wat je vindt dat het verdient en hoe je waarde inschat.
    Dat klopt, en daar kun je van mening over verschillen.

Ik ben blij dat jij dat weet.
    Nee, dat weet ik niet. Jij hebt in je eerste post een vraag gesteld en daar heb ik antwoord op gegeven.
    Van Kooten & De Bie

Junior Member

Standaard

Laat ik dan zeggen dat ik een beetje moet wennen aan de manier waarop je je antwoord afmixt, of dat eigenlijk juist niet doet. Ik waardeer dat antwoord en best kans dat ik er iets mee doe, want ik stel de vraag inderdaad niet voor niks. Ik kon er alleen niet zo goed uit aflezen of je nou vooral je mening gaf of zat te verbeteren. Je voorlaatste antwoord vertelt me dat het vooral om een mening ging. Prima dan, ik ben nog steeds benieuwd.

Senior Member

Standaard

Laat ik dan zeggen dat ik een beetje moet wennen aan de manier waarop je je antwoord afmixt, of dat eigenlijk juist niet doet.
    Die begrijp ik niet.

Ik waardeer dat antwoord en best kans dat ik er iets mee doe, want ik stel de vraag inderdaad niet voor niks. Ik kon er alleen niet zo goed uit aflezen of je nou vooral je mening gaf of zat te verbeteren. Je voorlaatste antwoord vertelt me dat het vooral om een mening ging. Prima dan, ik ben nog steeds benieuwd.
    Hoe zou ik jou kunnen verbeteren, en op grond van wat? Ik weet toch niet wat jij nastreeft? Daarnaast hebben we het over iets waarover je alleen maar een mening kunt hebben, meer niet. Dus...
    Van Kooten & De Bie

Junior Member

Standaard

Je bent redelijk rechtstreeks met wat je vindt. Daar moet ik aan wennen, want vaak wordt kritiek een beetje verpakt, althans wel in de omgevingen waar ik vaak ben. Dat vraagt van mij dat ik dat even in de gaten moet hebben en moet schakelen naar hoe jij commentaar geeft. Geen punt nu ik dat in de gaten heb.

Het is goed om te weten dat je vindt dat je alleen een mening kunt hebben over dit soort dingen. Ik ken helaas ook mensen die denigrerend zijn naar werk dat niet is opgenomen volgens hun eigen maatstaven. De grond waarop dat plaatsvindt kan ook nog eens nogal verschillend zijn. Daar sta jij toch anders in, begrijp ik, maar dat wilde ik even zeker weten.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten