Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 56 van 56
    Senior Member

Standaard

ik weet ik weet, een hele oude topic, maar actueel omdat ik deze versterker nog steeds heb.

Maar ook nog die brom die er is als ik de reverb potmeter op 0 heb staan en dan verdwijnt als ik hem richting 12 uur draai.
    vandaag eens geprobeerd of andere potmeters ook verandering brengen en dit blijkt zo te zijn.
    op beide kanalen clean en overdrive zijn er een paar potmeters die de brom veranderen.

heb de connector naar de reverb tank er uit gehad en dat veranderde niets.

zoals al eerder beschreven zijn de elco's vervangen, maar waar moet ik nu aan denken?

Senior Member

Standaard

Ik heb iets vergelijkbaars in mijn Steelphon Polaris en vermoed dat het de potmeter is, omdat een contactspray het tijdelijk oploste.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb iets vergelijkbaars in mijn Steelphon Polaris en vermoed dat het de potmeter is, omdat een contactspray het tijdelijk oploste.
    dus betreffende potmeters behandelen om te horen of het echt aan de potmeter ligt

Senior Member

Standaard

Om te proberen, wel potmeterspray gebruiken. Contactspray kan zelfs averechts werken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Om te proberen, wel potmeterspray gebruiken. Contactspray kan zelfs averechts werken.
    ik gebruik de laatste jaren wasbenzine op aanraden van een vroegere yamaha orgel service monteur.
    klein insuline spuitje met zeer fijne naald.

zal volgend jaar wel worden voordat ik daarmee los kan, maar goed, als dit alles is kom ik er nog goed mee weg

Senior Member

Standaard

Wasbenzine goed ja? Had zo'n minispuitje om jeugdpuistjes mee uit te zuigen, als alternatief voor het bekende hak en breekwerk voor de spiegel. Is meegenomen door iemand die er methadon mee shot. Maar was benzine dus.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten