Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 59 van 59

Discussie: Klotz gitaarkabel

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zit er geen mute mogelijkheid op je pedalboard, of beltpack?
    Technisch gezien wel, maar ook daarvoor zou ik extra handelingen moeten verrichten.
    Ik kan je uit ervaring vertellen, als je op het podium van Zwarte Cross staat (#notsohumblebrag ) en je ene gitaar doet ineens moeilijk, vlák voor je solo in "Wasted Years" dan is het scramble, scramble, hellup, fuk-fuk-fuk, aaargh, waarom werkt niks, hellup, fuk, eh... fok it, andere gitaar.

De ontvanger van die Shure set heeft een tuner functie; zet je die aan, is ie automatisch gemute richting je amp. Maar ja, die ligt niet op m'n pedalboard, maar op m'n amp met een kort kabeltje naar de input.

De beltpack heeft idd een on/off switch, maaaarrrr... die zit in een speciaal Neotech neoprenen zakje met beschermende flap aan m'n strap.

Wat bleek achteraf nou; de 3 standen switch van die 1e gitaar (Charvel So-Cal) kwam met 1 lipje in de control cavity tegen de shielding verf van de control cavity aan en daardoor had ik ineens een superzwak, maar niet volledig gedoofd!, signaal.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Zit er geen mute mogelijkheid op je pedalboard, of beltpack?
    Ik gebruik m’n stemapparaat daarvoor; feilloos!
    “Goed kauwen, dat ’t gelijkmatig in je bloed komp”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Technisch gezien wel, maar ook daarvoor zou ik extra handelingen moeten verrichten.
    Ik kan je uit ervaring vertellen, als je op het podium van Zwarte Cross staat (#notsohumblebrag )
    Jaren terug zou ik "zo zo, toe maar" zeggen, maar als je nu ziet wat er allemaal op de ZC speelt, is het niet echt meer per se iets positiefs

Ik snap de "extra handeling", maar zelf zou ik zo'n schakel plug denk ik als extra mechanisme zien dat ook weer fout kan, dus net als fobo klik ik wel even op mijn tuner button.

Senior Member

Standaard

Jaren terug zou ik "zo zo, toe maar" zeggen, maar als je nu ziet wat er allemaal op de ZC speelt, is het niet echt meer per se iets positiefs
    Het was ook jaren terug (2017 en 2018 ).

Ik snap de "extra handeling", maar zelf zou ik zo'n schakel plug denk ik als extra mechanisme zien dat ook weer fout kan, dus net als fobo klik ik wel even op mijn tuner button.
    Nou, wat ik zeg, die Planet Waves plug met schakelaar gebruik ik ook bewust niet meer live!
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Ja, alles wat fout kán gaan....
    Ik had ooit een booster pedaal die bestond uit twee boosters. Met een schakelaar kon je die in serie zetten of parallel, dan waren het twee pedalen in 1 behuizing zeg maar.
    Ik gebruikte die in serie.
    Keertje ergens korte ombouw tijd, backline bleef staan (ik wisselde wel de top om voor de mijne).
    Kabels ingeplugd in pedalboard, lagen netjes bovenop zodat ik pedalboard alleen maar neer hoefde te plempen en Janneke naar top toe en klaar.
    Daarmee dus dat schakelaartje aangetikt, zonder op dat moment te realiseren wat er aan de hand kon zijn.
    Dus kabel in versterker en daar die set mee gespeeld. Ging ook .

Senior Member

Standaard

Gewoon versterker op standje kill mode, full gain en dan zonder ook maar iets te muten of op stand by zetten gitaar wisselen - da's pas rock'n'roll. En dan het liefst zo lang mogelijk de output van je gitaar niet kunnen vinden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Gewoon versterker op standje kill mode, full gain en dan zonder ook maar iets te muten of op stand by zetten gitaar wisselen - da's pas rock'n'roll. En dan het liefst zo lang mogelijk de output van je gitaar niet kunnen vinden.
    Leuk maar heeft niet veel t4 doen waarom de stekker niet werkt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Leuk maar heeft niet veel t4 doen waarom de stekker niet werkt
    Oh, excuus, ik dacht dat je daar na een week wel achter was gekomen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Oh, excuus, ik dacht dat je daar na een week wel achter was gekomen.
    nog geen tijd voor gehad andere kabel ligt klaar dus zal van de week wel en keer lukken maar verder geen probleem hoor elek reactie is er 1

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten