Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    De Valeton GP5 biedt helemaal veel voor weinig.Voor de prijs van een tuner (80 euro) heb je een apparaat dat vanuit de fabriek al veel goede geluiden heeft maar je kan er ook op een of andere manier nieuwe amp modellen in laden(mij nog niet gelukt).
    Kij maar eens op internet er zijn zat filmpjes van.
    Ook een leuk ding. ToneEx heeft ook zo'n ding maar net als bij Nux ook het dubbele bedrag. Er komt haast te veel uit om het allemaal te volgen voor mij maar als je in deze tijd begint met gitaar spelen kan je toch wel voor relatief weinig geld hele leuke spulletjes kopen waar je goed mee kan oefenen zonder de woede van de buren (of je moeder) op de hals te halen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Haha leuk, ben benieuwd hoe die bevalt! Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik ben met mijn Waza Air, maarja, 320 euro is toch best geld. Ik vraag me nu af of die andere systemen er al waren destijds...

Ik vind dat droog oefenen juist maar matig. Maargoed, voor mij bestaat oefenen ook meestal om nummers van de band door te spelen en in de vingers te krijgen.

Maar ook als je techniek zit te oefenen... jij speelt volgens mij best heftige muziek in de zin van een combi van atletiek en aardig wat gain en juist dan wil je die sound ook hebben om het tijdens het oefenen al te letten op dat je het clean houdt?

BTW zag gisteren op de insta van Andertons dat er een shootout aankomt tussen al die plug systemen.
    Waza is toch een mini versterkerje me ook draadloze hoofdtelefoonondersteuning? Ik vind dit NUX ding wel handig omdat je gewoon kunt lopen ermee. Overigens speel ik ook 1x live worship poprock en ook dat oefen ik altijd akoestisch haha. Ik zie dit apparaatje echt gewoon als een speleding, niet echt super nodig. Sowieso krijg ik er toch niet een goede metal sound uit, maar het is gewoon grappig om zo toch te oefenen. Dat je IRs kunt laden is ook leuk.

Jij doet toch coverwerk? Dan zul jij denk ik meer diversiteit in sounds nodig hebben dan ik.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Waza is toch een mini versterkerje me ook draadloze hoofdtelefoonondersteuning? Ik vind dit NUX ding wel handig omdat je gewoon kunt lopen ermee. Overigens speel ik ook 1x live worship poprock en ook dat oefen ik altijd akoestisch haha. Ik zie dit apparaatje echt gewoon als een speleding, niet echt super nodig. Sowieso krijg ik er toch niet een goede metal sound uit, maar het is gewoon grappig om zo toch te oefenen. Dat je IRs kunt laden is ook leuk.

Jij doet toch coverwerk? Dan zul jij denk ik meer diversiteit in sounds nodig hebben dan ik.
    Die Waza Air is een koptelefoon waar alles in zit + een plug in je gitaar.

Voor het thuis oefenen gaat het vooral om de stuctuur van nummers erin krijgen en de solo's goed in de vingers krijgen en dan heb ik aan een clean, crunch, en lead echt wel voldoende. In de band speel ik op mijn Kemper en hoewel ik in de basis niet zo'n knoppendraaier ben heb ik ondertussen stiekem toch wel wat meer opties ja

Dat zo'n oefensetup stil is en ik niet met een lompe versterker in mijn woonkamer zit vind ik echt een enorme pre. Maar het allerbelangrijkste is dat je 'm heel makkelijk ff pakt. Ik had vroeger mijn zooi op zolder staan en dan ga je echt 'een avondje oefenen'. Wat daardoor weinig voor kwam.

Nu heb ik een paar gitaren in de woonkamer staan (waar ik sowieso heel blij van word) en pak ik vaak snel ff een gitaartje, koptelefoon op, plug erin en voor je het weet heb je een set doorgenomen of al je solo's weer een paar keer gespeeld.
    Mijn kinderen zitten dan vaak gewoon op de bank te gamen of TV te kijken. Die hebben inmiddels de leeftijd dat ik niet continu hun handje vast hoef te houden maar ik vind het ook ongezellig om dan de hele avond in een andere kamer te zitten.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten