Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Maar ben je op zich wel stabiel genoeg om staand gitaar te spelen?
    Ja, staand gitaar spelen lukt aardig. Maar zingen, gitaarspelen en pedalen bedienen, allemaal samen, niet.

Standaard

Of is het volgende idee ook technisch haalbaar, hiermee zou ik echt kunnen switchen tussen een clean signaal en de distortion van mijn boss.

monosignaal omvormen naar stereosignaal > push-push switch om tussen L en R van het stereosignaal te kunnen kiezen > Stereo jack output op de gitaar > kabel stereo naar 2 mono kabels? Dan heb ik een kabel voor m'n clean kanaal en een kabel voor mijn distortion kanaal?

Of dient gewerkt te worden met een dual-mono signaal en twee outputs?
    Laatst gewijzigd door swear strat; Vandaag om 14:33

Senior Member

Standaard

En dan druk je op die switch in plaats van de schakelaar van die distortion? Hoe en waarom zou je jouw gitaarsignaal stereo maken?

Standaard

Ja, gezien de situatie handig. Of het technische mogelijk is, weet ik niet, vandaar de vraag. Maar de achterliggende gedachte > door rewiring het signaal in twee aparte mono-kanalen verdelen? Maar ik weet niet of dit met een stereo-uitgang mogelijk is, of je dan moet werken met twee aparte uitgangen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swear strat Bekijk bericht
    Ja, gezien de situatie handig. Of het technische mogelijk is, weet ik niet, vandaar de vraag. Maar de achterliggende gedachte > door rewiring het signaal in twee aparte mono-kanalen verdelen? Maar ik weet niet of dit met een stereo-uitgang mogelijk is, of je dan moet werken met twee aparte uitgangen.
    Kun jij uitleggen wat het eindresultaat zou zijn? In de praktijk bedoel ik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Kun jij uitleggen wat het eindresultaat zou zijn? In de praktijk bedoel ik.
    Dat ik met een switch op m'n gitaar kan wisselen tussen een clean circuit en een circuit met distortion.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swear strat Bekijk bericht
    Dat ik met een switch op m'n gitaar kan wisselen tussen een clean circuit en een circuit met distortion.
    Dat lijkt mij een vreselijk omslachtige manier om een eenvoudige oplossing te voorkomen. als je het volume van jouw gitaar terugdraait, met de distortion aan, schoont hij ook op trouwens. Heb jij per ongeluk een lessenaar voor je tijdens optredens?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    ...als je het volume van jouw gitaar terugdraait, met de distortion aan, schoont hij ook op trouwens.
    Dat is maar betrekkelijk, Erik. Echt van smerige distortion naar super clean gaat je niet lukken met je volumepot.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Mij wel, hoor, met mijn strat. Maar natuurlijk niet zonder volumeverlies.

Een oplossing voor swear strat zou misschien kunnen zijn om met een schakelaar op de gitaar via de R van een TRS kabel een relais in zijn distortion pedaal te schakelen, dat de reguliere voetschakelaar vervangt.
    Of- en hoe dat bijkomende storing op het gitaarsignaal kan geven, weet ik niet. Lijkt me een vraag voor Plant of Dirk-Hendrik.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Dat is maar betrekkelijk, Erik. Echt van smerige distortion naar super clean gaat je niet lukken met je volumepot.
    Dat hangt van je pedaaltje af, een germanium fuzz doet dat prima maar idd, de meeste hebben daar moeite mee afgezien van een totaal andere eq dan je wil voor een clean.
    Een van de weinig pedaaltjes die dat bij mijn weten adresseert is Origin Effects Halcyon, die verandert van eq en compressie wanneer je je volumepot dichtdraait, beetje zoals een buis doet.

Dat van dat schakelaartje had ik al eerder gezegd, dat filmpje is een hele hoop humbug van niks, beetje onbenullig scamioso.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten