Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24

Discussie: Dunnere snaren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Je kan ook een verkorte barre greep proberen en je wijsvinger alleen voor de dunne snaren gebruiken.Je hebt echt maar 3 tot 4 snaren nodig voor een volledig akkoord,dat ook nog eens beter bij de rest van de muziek past.
    Zeker als je met toetsen samenspeelt, wordt zo'n volledig barre akkoord gauw een brij.
    Exact wat ik bedoelde! Creativiteit hoeft niet volgens het boekje. Suggestie van een accoord (war Dolly doet) werk ook.
    Nice!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Proffesionele gitaristen zie je over het algemeen weinig volledige barre akkoorden spelen.
    Juist omdat ze zoveel spelen,is dit ook voor hun niet vol te houden en het klinkt heel erg cliché.
    Meer met voicings werken, zoals een toetsenist doet, maakt het bovendien interessanter om naar te luisteren.
    Je kan ze ook afwisselen met open akkoorden,zodat je wijsvinger meer beweging heeft.
    Er zijn echt ontiegelijk veel open akkoorden over de gehele toets die je kan gebruiken.
    Dit en magnesium glycinaat heeft mij in ieder geval veel geholpen.
    Daar heb je helemaal gelijk in. Maar in ons/mijn geval was het zo dat onze toetsenist moest afhaken, waardoor ik het gevoel meer te moeten invullen want verder alleen met bas en drum heb je niet zo veel. In die zin zijn we er nu ook achter dat we het repertoire moeten wijzigen (totdat we weer een toetsenist hebben).

Neemt allemaal niet weg dat het wéér een stapje verder is op weg van minder kunnen.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Queens of the Stone Age denk ik, ipv STP.

Ik heb die ook een tijdje gespeeld, we speelden hem dan in Eb, maar daar wordt ie eigenlijk wat te lief van. Maar goed, beter dan omstemmen of veel gitaar wissels, want wij denken altijd dat we per nummer betaald worden
    We speelden die met de karaoke ook. In drop C, waarvoor ik toen een setje .012 gebruikte. In normale stemming speelde ik jarenlang met .011.. Op een gegeven moment ben ik een stapje lichter gegaan vanwege gewrichtsklachten, ik moest vooral aan de set .010 voor normale stemming erg wennen, ik drukte de snaren bij het opdrukken zowat van de hals af.. Ben er tegenwoordig wel aan gewend, allen op de Tele speel ik nog met .011. Maar sinds ik niet meer in een band speel speel ik ook niet meer zo lang achter elkaar. Dat scheelt ook aanmerkelijk qua belasting.

Ik weet niet of dat met artrose uit maakt maar opwarmen schijnt ook goed te zijn om klachten te voorkomen/verlichten. Ik heb het eigenlijk nooit echt gedaan, heb er een hekel aan.

Ouder worden is een bitch. De afgelopen jaren heb ik mijn rugklachten onder bedwang gehouden met op ligfietsen flinke stukken te rijden. Maar ik merk dat ik steeds meer moet rijden om de pijn voor te blijven. En er zijn steeds meer handelingen die ik niet meer goed kan uitvoeren zonder last te krijgen. Bij alles wat ik doe hou ik er rekening mee, niet te lang achter elkaar belastende dingen doen, even pauze nemen, op mijn houding letten.. Denk dat ik maar gewoon blij moet zijn dat ik nu al 6 jaar van de morfine af ben die ik daarvoor ruim tien jaar slikte om enigzins te functioneren. Het is wat het is.

Steve Morse en Adje Vandenberg hebben trouwens ook ouderdom gerelateerde klachten waardoor ze hun speeltechniek geheel opnieuw hebben moeten ontwikkelen, las ik afgelopen jaar in interviews. We zijn dus niet ede enigen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik weet niet of dat met artrose uit maakt maar opwarmen schijnt ook goed te zijn om klachten te voorkomen/verlichten.
    Nope; bij mij zit er gewoon geen kraakbeen (meer) tussen het onderste duimbotje en het eerste botje van de pols. Tijdens het bewegen (als ik mijn brace niet om heb) raken de botjes elkaar. Daar valt niks tegen op te warmen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ouder worden is een bitch
    Yep, dat dus...
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten