Daar heb je helemaal gelijk in. Maar in ons/mijn geval was het zo dat onze toetsenist moest afhaken, waardoor ik het gevoel meer te moeten invullen want verder alleen met bas en drum heb je niet zo veel. In die zin zijn we er nu ook achter dat we het repertoire moeten wijzigen (totdat we weer een toetsenist hebben).
Neemt allemaal niet weg dat het wéér een stapje verder is op weg van minder kunnen.
“U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
Van Kooten & De Bie
We speelden die met de karaoke ook. In drop C, waarvoor ik toen een setje .012 gebruikte. In normale stemming speelde ik jarenlang met .011.. Op een gegeven moment ben ik een stapje lichter gegaan vanwege gewrichtsklachten, ik moest vooral aan de set .010 voor normale stemming erg wennen, ik drukte de snaren bij het opdrukken zowat van de hals af.. Ben er tegenwoordig wel aan gewend, allen op de Tele speel ik nog met .011. Maar sinds ik niet meer in een band speel speel ik ook niet meer zo lang achter elkaar. Dat scheelt ook aanmerkelijk qua belasting.
Ik weet niet of dat met artrose uit maakt maar opwarmen schijnt ook goed te zijn om klachten te voorkomen/verlichten. Ik heb het eigenlijk nooit echt gedaan, heb er een hekel aan.
Ouder worden is een bitch. De afgelopen jaren heb ik mijn rugklachten onder bedwang gehouden met op ligfietsen flinke stukken te rijden. Maar ik merk dat ik steeds meer moet rijden om de pijn voor te blijven. En er zijn steeds meer handelingen die ik niet meer goed kan uitvoeren zonder last te krijgen. Bij alles wat ik doe hou ik er rekening mee, niet te lang achter elkaar belastende dingen doen, even pauze nemen, op mijn houding letten.. Denk dat ik maar gewoon blij moet zijn dat ik nu al 6 jaar van de morfine af ben die ik daarvoor ruim tien jaar slikte om enigzins te functioneren. Het is wat het is.
Steve Morse en Adje Vandenberg hebben trouwens ook ouderdom gerelateerde klachten waardoor ze hun speeltechniek geheel opnieuw hebben moeten ontwikkelen, las ik afgelopen jaar in interviews. We zijn dus niet ede enigen.
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Nope; bij mij zit er gewoon geen kraakbeen (meer) tussen het onderste duimbotje en het eerste botje van de pols. Tijdens het bewegen (als ik mijn brace niet om heb) raken de botjes elkaar. Daar valt niks tegen op te warmen.
Yep, dat dus...
“U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
Van Kooten & De Bie
Favorieten/bladwijzers