Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 35 van 35 EersteEerste ... 25333435
Weergegeven resultaten: 341 t/m 348 van 348
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik vind een live-band met click-track doorgaans verschrikkelijk, tenzij de muziek echt niet anders uitgevoerd kan worden.
    Ik ben er ook niet per se fan van hoor. Maar de nerd in mij steekt zo nu en dan de kop op en dan denk ik hè, dat ene geluidje hier, of mijn akkoordjes onder mijn solo daar... het biedt weer mogelijkheden.

De meeste drummers waar ik mee gespeeld heb zien een clicktrack denk ik vaak als een brevet van onvermogen. Komen dan met argumenten over natuurlijk gevoel en timing. Dan denk ik altijd, heb je nou echt niet door dat jouw natuurlijke timing bij dit nummer juist net de reden is dat wij opperen het een keer met clicktrack te proberen...

Wij hechten ook veel waarde aan de onderlinge verstandhouding dus zonder clicktrack it is...

Senior Member

Standaard

Er is ook een tussenvorm, namelijk alleen het aftellen (of aftikken) op track, zodat het lijkt alsof iedereen uit het niets tegelijk begint. Je behoudt dan toch de flexibiliteit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Komen dan met argumenten over natuurlijk gevoel en timing. Dan denk ik altijd, heb je nou echt niet door dat jouw natuurlijke timing bij dit nummer juist net de reden is dat wij opperen het een keer met clicktrack te proberen...
    Toen Chris Kontos weer even terug was bij Machine Head om 25 jaar Burn My Eyes te doen begonnen ze alle nummers op klik, en na een paar minuten werd de klik langzaam steeds zachter. Zo had je wel de juiste "kadans" bij elk nummer, maar eindigde het muzikaal en bevlogen.

Senior Member

Standaard

Ik ken maar weinig bands die zonder clicktrack kunnen spelen, en dat zijn vaak sowieso de bands die gewoon met spelen huh huh. Ik speel live altijd met click (da's worship oftewel poprock zeg maar), maar mijn eigen prog death zou echt zeker ook met moeten, te veel tempowisselingen, oneven maatsoorten, en metal moet nu eenmaal strak.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik ken maar weinig bands die zonder clicktrack kunnen spelen, en dat zijn vaak sowieso de bands die gewoon met spelen huh huh. Ik speel live altijd met click (da's worship oftewel poprock zeg maar), maar mijn eigen prog death zou echt zeker ook met moeten, te veel tempowisselingen, oneven maatsoorten, en metal moet nu eenmaal strak.
    Wat een kwats. Metal moet leven, niet pop-levensloos.

Senior Member

Standaard

Wat een kwats andermans mening kwats te noemen. Tech death metal leeft pas op click track! Ha!

Senior Member

Standaard

metal moet nu eenmaal strak
    Je presenteert dat als een feit, dus dan mag ik "kwats" zeggen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Je presenteert dat als een feit, dus dan mag ik "kwats" zeggen.
    Jij mag alles wat niet bij wet verboden is. Maar goed, zeg jij bij iedere keer als je je mening geeft 'mijn mening is...'? Nee toch. Natuurlijk is het mijn mening. Anyway

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten