Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
    Senior Member

Standaard

Ja zeker! Ik zit het topic ff terug te lezen en zie nog veel van een aantal jaar terug wat ik nog steeds herken. Het aantal mogelijkheden is meteen een valkuil van die dingen

Ik ben nog steeds blij met mijn Kemper over een IEM direct naar de FOH. Maar het geluid kan behoorlijk verschillen van hoe je het uitversterkt. Mijn settings die goed klinken als als ik direct naar FOH ga klinken behoorlijk schel over mijn speakerkast. Dat is wel bij de draaien in de output settings wat prima werkt als 'rugdekking' op het podium. Maar als je het echt goed wil doen werkt een aparte rig, evt. met direct profiles, eigenlijk beter. Ik snap ook wel dat mensen die zo hun sound hebben gevonden uiteindelijk hun gitaarversterker micen, want als je dat direct naar FOH stuurt krijg je het effect andersom.

In algemene zin, dus ook als je een traditionele gitaarversterker miced, vind ik de hoeveelheid gain en FX op mijn oortjes behoorlijk anders overkomen dan wat ik terughoor uit de FOH. De andere gitarist van de band speelt over een buizensetup en wij gaan beide de mengtafel in naar IEM. Als we als band dan opnames maken als guidetrack vind ik ons beide veel donkerder klinken dan dat ik het ervaar tijdens het spelen.

Ik gebruik grotendeels nog steeds de Plexi profiles waar ik het een paar jaar terug over had, maar er is wel wat bijgekomen her en der.
    Hoewel IEM altijd wel een confessie is op gitaargeluid, en dat na jaren mijn referentie is geworden, ben ik altijd wel tevreden over het geluid dat ik heb als ik fimpjes van optredens zie.

Senior Member

Standaard

Wauw! Nog niemand ook maar één woord over de Kemper mk II.

Senior Member

Standaard

Haha, inderdaad.
    Had m wel gespot, maar ik heb nog niet kunnen bedenken welk probleem (waarvan ik nog niet wist dat ik m had) deze oplost ten opzichte van de eerste.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Haha, inderdaad.
    Had m wel gespot, maar ik heb nog niet kunnen bedenken welk probleem (waarvan ik nog niet wist dat ik m had) deze oplost ten opzichte van de eerste.
    Hier hetzelfde. Verschillen zijn voor mij(n gebruik) te klein om een upgrade te overwegen.

Senior Member

Standaard

Haha, inderdaad.
    Wellicht is het EQ-knopje, tussen AMPLIFIER en CABINET bij MK I jou een doorn in het oog?
    Lijkt erop dat dit echt een probleem was, ze hebben het op de MK II namelijk weggelaten.
    Ik denk dat jij inderdaad een probleem hebt!! Ook het hebben van geen probleem schijnt een probleem te zijn, jij weet tog?!

Senior Member

Standaard

Nou ja, als je veel effecten wilt gebruiken heeft het voordelen, maar ik gebruik best weinig effecten.

Misschien zijn er klanktechnisch nog wel voordelen, maar daar is ie nog te kort voor op de markt om dat te kunnen beoordelen denk ik. Ik ben overigens voor mijn gevoel pas net zo ver dat ik kan "lezen en schrijven" met de interactie tussen de verschillende parameters bij de eerste versie.

Kortere opstarttijd zou ik waarderen, maar de lange opstarttijd van de 1e versie is nog nooit echt een probleem geweest voor mij.

Misschien als dat tap tempo lampje nu eens knippert op het tempo ipv een beetje willekeurig..... Wie weet.

Senior Member

Standaard

Misschien als dat tap tempo lampje nu eens knippert op het tempo ipv een beetje willekeurig..... Wie weet.
    Hahaha, herkenbaar! Aan de andere kant begrijp ik in algemene zin de functie van zo'n lampje niet, want 99 van 100 keer knippert hij nooit exact op de tel. Je gaat dan alsnog voor de zekerheid je taptempo switch intrappen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten