Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
    Senior Member

Standaard

Hoe zijn die noten eigenlijk in dit topic terechtgekomen.Ik en Fobo hadden het echt over toon en niet over noot, tot EdeP tot de conclusie kwam dat toon en noot niet hetzelfde is?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Hoe zijn die noten eigenlijk in dit topic terechtgekomen.Ik en Fobo hadden het echt over toon en niet over noot, tot EdeP tot de conclusie kwam dat toon en noot niet hetzelfde is?
    Klopt, je bedoelt een halve noot en schreef een halve toon.

Senior Member

Standaard

Nou mooi.. we zijn er uit, eind goed al goed,

Senior Member

Standaard

Gevoelsmatig zit er wel meer verschil tussen elektrisch en staalsnarig akoestisch. Stringspacing is bij akoestisch toch ook wel wat wijder. Dat zou ik elektrisch ook graag wat meer zien.

Ik ben juist elektrisch met dikkere snaren gaan spelen. Elektrisch begon ik met .009 en toen ik met akoestisch .010 begon en daaraan gewend raakte ging ik elektrisch via .010 naar .011. Natuurlijk doet dat niet alleen gevoelsmatig wat, maar ook klankmatig. Het is gewenning, want akoestisch ben ik uiteindelijk nog overgestapt naar .012.

Als je echt puur akoestisch speelt (dus onversterkt) kun je daar in groepsverband vooral ook volume mee winnen en het klinkt wat voller. Het is wel wat harder werken, maar dat is relatief want je prikt wel wat makkelijker door de rest heen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Tja oké. Ik ben verre van een akoestische gitarist of zelfs gitarist, maar snaardikte doet mij minder. Op mijn gitaren heb ik drie verschillende sets, deels vanwege onnozelheid en in bulk kopen, maar het boeit mij eigenlijk weinig. Ik heb vandeweek een nepgitaar kaal getrokken (Harley Benton, allemaal kut) en die ga ik reinigen en opnieuw besnaren. Vanwege de FR vibrato wil ik dezelfde set en die heb ik dus opgemeten. Ik ben van plan om al mijn gitaren op de achterkant met de snarenset te labelen.

Senior Member

Standaard

Ik heb een Gibson dove met 012's die ik (bijna nooit) gebruik maar is prima voor Beatle en Dylan strumming en een 12 fret Gibson Keb Mo met 011's die heel licht speelt wegens kortere mensuur en veel meer geschikt is voor picking en dat Al Dimeola gerace en aanverwanten.
    Je kan er zelfs redelijk mee blues benden.

Ik had een Ovation Glen C. die daar min of meer tussenin lag en daar heb ik wel 's een setje 010 op gezet maar dat klonk toch wel een beetje dun kan ik mij herinneren hoewel ik niet uitsluit dat ik gewoon een elektrisch setje daarvoor gebruikte wegens zijnde voorhanden. achja Maar Ovation was door de snelle hals de keus van Al D.
    Laatst gewijzigd door Pepe; Gisteren om 01:58

Senior Member

Standaard

Oh wow Cor, dit is zoveel minder nog een reactie op de vraag.

Standaard

Ovation is vaak akoestisch wat stugger, vermoed ivm feedback preventie. Versterkt vermoed ik weinig verschil.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ben van plan om al mijn gitaren op de achterkant met de snarenset te labelen.
    Is eigenlijk niet eens zo'n slecht idee. Had pas een setje Augustine op mijn Bernabé wat me heel goed beviel, maar vergeten het papiertje te bewaren. Bestel je de eerstvolgende keer toch weer andere, per ongeluk.

Senior Member

Standaard

Ik snap er nou helemaal niets meer van.Een noot heeft te maken met de tijdsduur,Dus hoe lang deze toon klinkt.
    Ik had het over E over Dis.Dat is toch een halve toon verschil?

Senior Member

Standaard

Ik heb het gegoogled en waar het op neer komt, een toon is iets dat je hoort en een noot is iets dat op papier staat.
    Ik hoor duidelijk een halve toon verschil tussen een E en een Dis.Daar hoef ik het niet voor op papier te zetten.Kortom ik heb gelijk.
    En als ik geen gelijk heb, dan ga ik net zo lang googlen tot ik weer gelijk heb.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten