Klopt. Ik heb een Yamaha Travel gitaar, puur uit praktische overwegingen. Het is niet voor studiowerk of virtuoze gitaarpartijen.. gewoon bij optredens afentoe ff inprikken.
Ik had voor de Yamaha een Line 6 JVT59. Gekozen om zijn veelzijdigheid (akoestisch en daarbij Electrisch gitaar geluid) en voornamelijk de eigenschap dat ie niet gaat rondzingen problemen geeft als ik em spontaan ff inprik en het geluid best hard staat (of de gitaar te dicht bij de box). Bij de Yamaha APX1200mkII die ik hiervoor gebruikte was dat weleens een probleem, dan moest de totaalmix ineens een stuk naar beneden om dit probleem te verhelpen en de mix in tact te laten, of de gitaar was dan gewoon niet te horen.

Het doel met deze gitaar is een allround ding. Het feit dat een travelgitaar compacter is en wat lichter is, is mooi meegenomen. Ik vond de JTV59 best zwaar ook.. De Yamaha travelgitaar voldoet eigenlijk prima maar heeft alleen een piezoelement en speelt daarbij ook wat zwaarder dan een elektrische.

Zoals ik al schreef, ik weet verder niet wat ik kan verwachten van dit merk, Donner en de voorganger, daarom check ik hier even of iemand deze toevallig heeft. :-)
Ze hebben ook een akoestische versie maar deze nieuwe heeft zowel een akoestische als een elektrische gitaar gemodelled.

Die Steinberg had ik al gezien maar die is alleen Elektrisch voor zover ik nu begrijp. Zag dat zowel de Steinberg als deze gitaar een flinke levertijd hebben dus geen keuzestress of haast..