Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Donner HUSH X Pro

Standaard Donner HUSH X Pro

Zag een soort upgrade van een travelgitaar die ik al eens had bekeken. Er zitten nu FX in en verschillende models, zelfs akoestische gitaren.. bijna een alternatief voor mijn veel te zware Line 6 JTV59. Kwaliteit lijkt prima te zijn.. Ik ken het merk Donner van verschillende apparatuur.. maar nooit een gitaar in handen gehad van ze. Alles op dit ding lijkt afstelbaar.. toch zegt iets in me, niet doen.. of toch wel??
    https://www.donnermusic.com/products/hush-x-pro

https://www.youtube.com/watch?v=WyLrqkofKUM
    Laatst gewijzigd door MacGyverGear; 23 mei 2025 om 10:53

Senior Member

Standaard

Het bestaansrecht van een travelgitaar ligt primair in de handling; bespeelbaarheid en klank zijn van minder belang. Als de bespeelbaarheid voldoet voor de gelegenheden waarbij je hem wilt gebruiken, en je niet de klank van een topinstrument verwacht, dan zou alleen de verhouding prijs - gebruiksfrequentie een struikelblok voor je kunnen zijn.
    Maar ik weet natuurlijk niet of jij zo’n gitaar als hoofdinstrument gaat gebruiken, of alleen als je op vakantie bent.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Standaard

Ik begrijp dat de bespeelbaarheid (afstelling van de snaren) bij deze upgrade helemaal ingesteld kan worden. Ik heb verder niet bekeken of de lengte van de hals vergeleken met reguliere gitaren, dat zou misschien anders kunnen zijn idd.. Wel heb ik een Yamaha Silent gitaar en daar speel ik lekkerder op als de APX1200 mkII.

Ik hoorde een akoestische gemodelled en dat klonk in vergelijk met JTM59 van Line 6 zeker niet verkeerd.. alleen de palmstrum klinkt niet zo lekker als op een akoestische natuurlijk..

https://www.youtube.com/watch?v=80LtfEmQkUA

Senior Member

Standaard

Ik heb een goedkope Steinberger gehad, betere pickups erop (SD) en dan heb je een behoorlijk goede gitaar met een gewone 25,5 inch scale.

Standaard

@Munkie, die heb ik ook gezien ja. Lijkt er wel wat op. Mis je niet de extra body tov van een normale gitaar? (Iets wat op je been leunt en waar je pols op rust met een normale body). Bij die Hush hebben ze daar een paar beugels voor.. (niet dat het er mooi uitziet).
    Ik heb zelf een Yamaha silent gitaar en zonder die onderste beugel kan ik em niet in zijn statief zetten. Ook diverse complimenten van mensen die em er heel mooi uit vinden zien.. maar misschien is er ook een percentage wat zijn mond houdt en er anders over denkt??

Senior Member

Standaard

Ik heb een steinberger bas van Spirit, en je mist de body niet. Er zit bij die dingen allemaal een uitklapbeugel die zittend spelen mogelijk maakt. Ook zijnnze goed in en afstelbaar. De bespeelbaarheid is daarbij ook heel goed.

Ik zou eerder voor een steinberger gaan, ook handig om mee te nemen naar jamsessies en zo…..

Senior Member

Standaard

@ MacGyverGear: wat is überhaupt jouw insteek om voor een travelgitaar te gaan? Kennelijk heb je er al een...
    Van Kooten & De Bie

Standaard

Klopt. Ik heb een Yamaha Travel gitaar, puur uit praktische overwegingen. Het is niet voor studiowerk of virtuoze gitaarpartijen.. gewoon bij optredens afentoe ff inprikken.
    Ik had voor de Yamaha een Line 6 JVT59. Gekozen om zijn veelzijdigheid (akoestisch en daarbij Electrisch gitaar geluid) en voornamelijk de eigenschap dat ie niet gaat rondzingen problemen geeft als ik em spontaan ff inprik en het geluid best hard staat (of de gitaar te dicht bij de box). Bij de Yamaha APX1200mkII die ik hiervoor gebruikte was dat weleens een probleem, dan moest de totaalmix ineens een stuk naar beneden om dit probleem te verhelpen en de mix in tact te laten, of de gitaar was dan gewoon niet te horen.

Het doel met deze gitaar is een allround ding. Het feit dat een travelgitaar compacter is en wat lichter is, is mooi meegenomen. Ik vond de JTV59 best zwaar ook.. De Yamaha travelgitaar voldoet eigenlijk prima maar heeft alleen een piezoelement en speelt daarbij ook wat zwaarder dan een elektrische.

Zoals ik al schreef, ik weet verder niet wat ik kan verwachten van dit merk, Donner en de voorganger, daarom check ik hier even of iemand deze toevallig heeft. :-)
    Ze hebben ook een akoestische versie maar deze nieuwe heeft zowel een akoestische als een elektrische gitaar gemodelled.

Die Steinberg had ik al gezien maar die is alleen Elektrisch voor zover ik nu begrijp. Zag dat zowel de Steinberg als deze gitaar een flinke levertijd hebben dus geen keuzestress of haast..

Standaard

Oops.. zei ik Steinberg?? Ik denk dat ik dit verwar door het welbekende merk van DAW's.. Steinberger it is..

Ik heb me door een maatje laten vertellen dat er in China door het merk Eastmen zeker goede gitaren gemaakt worden.. maar de persoon in de video hieonder is niet zo positief door de Steinberger die daar gemaakt is.

https://www.youtube.com/watch?v=zX00wxrlpjc

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
    Ik heb een Yamaha Travel gitaar, puur uit praktische overwegingen.
    Bijzonder: Ik ben nog nooit een gitarist tegengekomen die ‘praktische overwegingen’ als leidraad in z’n keuze hanteert.
    De gemiddelde gitarist heeft over elk schroefje en knopje wat te zeiken; dit is wel zo verhelderend.
    Van Kooten & De Bie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten